Na bijna een kwart eeuw,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:56

Ik heb het vermoeden dat we eigenlijk op de drempel staan van een nieuwe fase van social media, want steeds meer mensen zijn het Musk en Zuckerberg imperium zat. Ik denk niet dat Bokt dan echt als een tierelier gaat lopen ineens, maar misschien gaan mensen toch het kleinschalige en 'onafhankelijke' van Bokt waarderen als de rest vroeg of laat ontploft. :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:59

Bovenstaande inderdaad. Voor mezelf sprekend: Bokt voelt wel een soort van 'thuis' in vergelijking met andere social media.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:07

Het is natuurlijk onmogelijk om aan ieders wensen te voldoen.
Waar de één zich aan stoort is voor de ander juist een handig iets.

Door het weghalen van de subfora sneeuwen sommige disciplines een beetje onder, aan de andere kant werd de grote hoeveelheid juist steeds onoverzichtelijker.

Dat er geen overduidelijke groepjes meer zijn is wel prettiger.

Als ik er niets meer aan zou vinden zou ik gewoon wegblijven.

Olikea

Re: Na bijna een kwart eeuw,

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:17

Ik zat hier pas ook over na te denken. Met dit account ook al weer sinds 2007 lid, en daarvoor had ik nog een andere, maar zoals velen.. wachtwoord kwijt.

Ik denk dat er heel veel via fb gaat, maar toch blijf ik hier altijd Info zoeken. Bokt hoort voor mij wel bij het hele paardengebeuren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:25

Ann schreef:
Bovenstaande inderdaad. Voor mezelf sprekend: Bokt voelt wel een soort van 'thuis' in vergelijking met andere social media.

Mooi verwoord! Zo voelt het hier inderdaad ook!

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:38

@Bart ik mis de like knop voor jouw post! :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:51

Hoe kan ik dit topic nu pas zien?

Ik lees vroeger was het veiliger. Milder.
Daar ben ik het echt niet mee eens.
Wat werd er gereld. Maar dat was nog openbaar.
Maar er werden ook echt nare dingen achter de schermen gedaan om hier dan venijnig op aan te sturen.

Misschien dat ik dat nu mis dat venijn?
Maar denk eigenlijk dat het er niet meer is in die getale.

Ik vraag me ook af hoeveel internet forums van toen nog steeds actief zijn.
Ik denk dat vele een langzame dood hebben gekregen door opkomst van alle andere mogelijkheden om te delen.
Met overal wel de optie makkelijk weer te verwijderen.
Ik denk zeker dat dit laatste meespeelt bij bokt minder te plaatsen. Daar is men nu meer bewust van.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:53

Hier ook alweer 20 jaar op bokt...
Bizar!

Ik vind het ook veranderd, maar stoor me er niet meer aan.

Waar ik vroeger uren kon bijlezen is dat helaas niet meer zo...
Maarja als dat het ergste is..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:58

Captain schreef:
Ik denk wel dat feedback gewaardeerd wordt, maar ik snap ook wel dat ze het niet iedereen naar de zin kunnen maken. :) Jij hebt last van die dubbele icoontjes, maar de meeste mensen niet dus dat passen ze dan niet aan. Dat snap ik ook wel.

Ja en het is gratis he?
Ik weet niet wie er hier nog meer een kantoorbaan hebben, maar als ik het IT bedrijf mail (sorry, een 'ticket inschiet') dat een nieuwe wijziging k*t is, dan heb ik ook gewoon pech :+

Maar topics als dit zie ik al meer dan 10 jaar geloof ik.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:01

Geniaal onderschrift, Tiggs. :')

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:03

Ik ben een meelezer die toevallig vandaag weer een keer komt aanwaaien en ik vind Bokt juist levendiger dan ik had verwacht. Bijvoorbeeld in termen van aantallen topics waarin vandaag nog is gereageerd.

Eigenlijk hebben allerlei fora die zijn ontstaan in dezelfde tijd als Bokt.nl momenteel te maken met leegloop. Oh en ook vrijwel overal wordt er de schuld gegeven aan de moderatie. ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:05

Ann schreef:
Geniaal onderschrift, Tiggs. :')

Dank. Ik kreeg een keer een opmerking van een Bokker dat ik iets ook niet kon weten omdat ik niet in Nederland woonde.

Overigens heb ik mijn studentenkamer ooit via Bokt gevonden, in 2005 :j

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:11

Hiraeth schreef:
Ik heb het vermoeden dat we eigenlijk op de drempel staan van een nieuwe fase van social media, want steeds meer mensen zijn het Musk en Zuckerberg imperium zat. Ik denk niet dat Bokt dan echt als een tierelier gaat lopen ineens, maar misschien gaan mensen toch het kleinschalige en 'onafhankelijke' van Bokt waarderen als de rest vroeg of laat ontploft. :+

Eigenlijk hoop ik hier op, dat mensen het weer gaan waarderen om de rust weer wat te vinden bij het lezen van topics ipv de snelle reels en snelle uiteenlopende posts op SM. Alles is gericht op Quick Fix en wat zou het mooi zijn als we daar wat op terug komen en de inhoud weer op waarde gaan schatten. Ik heb het dan natuurlijk over de informatievere topics, de meeleeftopics (ook leuke, positieve) en niet de reltopics, nepaccounts ed :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:01

Al reageer ik niet zo veel meer online…
(Geen motivatie om me te mengen in discussies met mensen die niet kunnen leven met het motto: agree to disagree) ik vind het wel fijn om meningen uit diverse hoeken te lezen.

Ik kan niet echt klagen over de nieuwe indeling.
Vind met name het nieuwe tabblad nieuwe topics erg prettig.
Vind daardoor veel meer interessante topics om te lezen en te volgen dan vroeger.

Dus wat mij betreft geen klagen over het huidige bokt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:08

Bokt lijkt wat kleiner geworden, maar heel eerlijk...ik stoor me er niets aan. Ik gebruik dit formum nu dik 10 jaar op dezelfde wijze: interessante medische topics lezen, bij een vraag vanuit mijzelf of Bokt zoeken/ vragen. Ok, ja, je moet de groentesoep-antwoorden filteren, maar ik ben meerdere keren absoluut wijzer geworden hier.
En in fases gewoon wat andere topics voor de afwisseling. Leuke onzin, of mensen juist een hart onder de riem steken.

Bokt past me nog prima. :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:19

Het is niet alleen hier.
Op het hondenforum waar ik op zit exact hetzelfde.
Zeg 10 a 15 jaar geleden veel meer topics, discussies, relletjes, actieve leden, voor en tegenstanders over iets.
Elke dag wel wat nieuws te lezen of te discussiëren, of een leuk reltopic tussendoor, maar dat is allang niet meer zo.
Op het honden forum blijven ook vooral de oud gedienden zeg maar.
Aan de ene kant jammer, want juist door alle discussies en verschillende meningen heb ik veel geleerd over paarden/honden.
Maar het komt toch niet meer terug zoals het was, omdat de tijd veranderd is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:26

prompter schreef:
luxx schreef:
Vind dat er al lange tijd slecht/onlogisch/makkelijk/weg van de minste weerstand gemodereerd wordt. Ik geef een recent voorbeeld hiervan. Kort geleden opende iemand een topic met een schaduw, ingewikkelde situatie, nare situatie voor die persoon. In de OP vroeg die persoon of wanneer je haar meende te herkennen je dit alsjeblieft niet kenbaar wilde maken. Hier was geen enkel respect voor, meerdere mensen herkenden haar en zetten ook dingen in hun antwoord waardoor deze persoon op het forum vrij gemakkelijk te vinden was. Ipv dat deze berichten verwijderd werden werd het topic op aanraden van deze respectloze mensen verwijderd. Deze persoon had echt behoefte aan een uitlaatklep en die is haar afgenomen door agressieve medebokkers die blijkbaar hier bepalen hoe er hier gemodereerd wordt.

Vroeger was bokt een veilige plek en dat is het nu niet meer in mijn ogen. De aftakeling van dit forum heeft naar mijn mening veel met incompetente moderatie te maken, dat heb ik al vaker gezegd en ik zeg het gewoon nog een keer. En ik vind bovenstaande situatie daar echt een goed voorbeeld van

Op het dikgedrukte wil ik toch wel even in gaan (al kan ik me in de rest van je post wel vinden), maar dan heb je denk ik de tijd niet meegemaakt dat er enorme ruzies waren, complete PB-oorlogen, steken onder water over en weer en clubjes die elkaar online bestookten. Ik vind het nu juist veel veiliger, zonder al die ophef vanuit die periode.

Dat laatste heb ik nooit wat van gemerkt eerlijk gezegd en ik loop hier ook al behoorlijke tijd rond.

Wat ik wel mis zijn de 'onzin' topics over de slöppenkram of byciclette of die rijlaarzen die niet uit wilden.
Die topics waarvan je de slappe lach kreeg en niet genoeg van kon krijgen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:33

Die rijlaarzen waar mee geslapen zijn mis ik ook!
_/-\o_

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 01:30

Die hilarische topics mis ik ook wel maar dat kan bokt niet helpen vrees ik.
Vroeger konden mensen op bokt ook niet bepaald aardig reageren en dan niet incidenteel maar structureel.

Mijn emmer liep laatst ook even over maar dat is mijn gewoonte niet. Bokt is over het algemeen wat gelijkmatiger geworden vind ik.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 06:21

Ik zou niet weten wat ik met een slapeloze nacht aan zou moeten zonder bokt.

Als ik iets mis dan zijn het de popcorn topics. Daar kon geen reality show op tv tegenop. Maar vaak werden in dat soort topics veel te veel persoonlijke details gedeeld en tegenwoordig zijn we daar toch voorzichtiger mee.

Verder vind ik bokt ideaal als er wereldnieuws is. Vaak is hier dan precies het laatste nieuws te lezen en zijn er gebruikers die info van verschillende kanalen samen weten te voegen tot een volledig verhaal waar dat de nos of rtl niet lukt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 06:43

DuoPenotti schreef:
Ik vraag me ook af hoeveel internet forums van toen nog steeds actief zijn.
Ik denk dat vele een langzame dood hebben gekregen door opkomst van alle andere mogelijkheden om te delen.
Met overal wel de optie makkelijk weer te verwijderen.
Ik denk zeker dat dit laatste meespeelt bij bokt minder te plaatsen. Daar is men nu meer bewust van.

Ja dat denk ik ook :j
Dat is mijn grootste "klacht" ook eigenlijk, echt niet meer van deze tijd Bart dat je je eigen posten niet kan verwijderen. Niet dat ik nou direct iets wil verwijderen ofzo, maar het deugt niet := Ik snap de overweging heel goed maar het "kan" niet meer vind ik.

Het interesseert mij geen biet dat er minder hoe noem je dat, van die onderwerp groepen zijn. In het begin was dat ook zo en dat beviel mij prima. Die wildgroei van subfora (dat was het woord dat ik zocht :D ) daar had ik niet zo veel mee, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel fijn vonden als je echt specifiek over paarden met niet 5, niet 100, maar 17 stippen wilde praten :P

Nee even serieus, ik snap wel dat er bepaalde dingen jammer gevonden worden.
Maarja, zo is er overal wel wat toch.

Ik vind Bokt lekker overzichtelijk en een fijn medium om een beetje te kletsen met elkaar in overzichtelijke topics. Dingen als Facebook en Instagram vind ik maar een warboel.

Bestaat het NH forum eigenlijk nog....? Dat was ook altijd zo'n warrig zooitje :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:08

Ben je ervan op de hoogte dat je berichten ouder dan een jaar zelf kan aanpassen? Dat is een hele poos geleden al ingevoerd en bekend gemaakt via BBB als ik mij niet vergis.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:13

OutOfTheWood schreef:
Ik denk dat de meeste mensen overgegaan zijn naar bijvoorbeeld discord of whatsapp. Ik game bijvoorbeeld graag maar bijna elke game topic op Bokt bloedt dood omdat iedereen alles via de discord van die game doet, om maar wat te noemen. Het is ook makkelijker om sub-selecties te hebben daar en je kunt ook nog eens bellen met andere mensen en dat heb je hier allemaal niet.

Wacht even, waar kan ik die game topics vinden? :)) En zijn er Discord groepen met bokkers?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:38

Polly schreef:
Ben je ervan op de hoogte dat je berichten ouder dan een jaar zelf kan aanpassen? Dat is een hele poos geleden al ingevoerd en bekend gemaakt via BBB als ik mij niet vergis.

Ja ik wist dat.
1 voor 1.

Dat kan anders lijkt mij.

Plus een jaar... Das lang.
Maak het hoogstens in een lopend topic een jaar.
In alle topics waar je ook de melding krijgt dat er lang niet is gereageerd dat je daar nu ook kunt verwijderen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:44

Hier zijn in de loop der jaren vaker topics over geweest.
Sinds mijn emigratie heb ik geen paarden meer en was ik niet meer actief op Bokt,af en toe wat meelezen. Sinds kort ben ik weer actiever en vind ik het toch wel weer fijn.
Zo uren bokken als vroeger lukt me niet, geen idee of dat aan de topics ligt of dat dat een andere reden heeft.