Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Bij12 test niet of een wolf hybride is of niet, dus ze kunnen dat wel leuk zeggen dat er geen hybride wolven zijn maar als je niet test zal er uiteraard ook nooit wat gevonden worden. Wat er in het artikel staat over WenR blijkt niet te kloppen. Annemieke van Straaten heeft hier bewijs van.
Citaat:In Nederland onderzoekt Wageningen Environmental Research (WENR) het dna van wolven op mogelijke hybridisatie. De resultaten van deze analyses worden gedeeld met BIJ12, dat in hun openbare data vermeldt of het om een wolf of een wolfshond gaat. Uit onderzoek van WENR blijkt dat er tot nu toe geen hybride wolven in Nederland zijn aangetroffen. Desondanks blijven vragen over hybridisatie regelmatig opduiken in de politiek
Polly schreef:nogmaals het verzoek, de inhoudelijke wolvendiscussie graag hier: [NM] Wolf Nl, Be, Du deel 3, niet in elk topic waar het onderwerp 'wolf' is hoeft dezelfde discussie gevoerd te worden, ik verzoek jullie nogmaals met klem om het hier op BoktZaken te houden bij de vraag in de openingspost
Emj_23 schreef:Wanneer het feitelijk paard gerelateerd nieuws is, een combinatie van feiten.
Een podcast, blog etc is voor mijn meer een opiniestuk. Kan ook zijn plaats hebben op bokt hoor, maar ik hoef geen bericht te zien van elk dier dat wellicht door een wolf is aangevallen. Het is een paardenforum en geen pro/anti wolf forum, en daar lopen veel topics op uit. Terwijl ik mag hopen dat we allemaal in de eerste plaats ooit zijn begonnen als dierenliefhebbers.
Een gesprek/discussie over de wolf kan prima op bokt denk ik. Is het niet interessant om een serie blogs te doen vanuit verschillende gezichtspunten? Het is een onderwerp waar begrijpelijk veel emotie mee gemoeid gaat en de gemoederen oplopen.