Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Ik denk dat er iets langs elkaar gepraat wordt, onbedoeld Volgens mij gaat het niet zozeer om het feit dat het búitenlands nieuws is,
Maar om het feit dat de verhouding positief en negatief nieuws erg vaak doorslaat richting negatief.
Ik persoonlijk kan daar op slechte dagen ook echt last van hebben.
Afsluiten kan niet, sommige mensen lezen razendsnel.
Titel zien is titel lezen.
Misschien is de vraag die gesteld wordt dus niet per se om buitenlands nieuws te mijden, maar om te proberen om positief nieuws verhoudingsgewijs iets meer naar voren te laten komen dan negatief nieuws.
Misschien interpreteer ik de vraag van anderen in dit topic fout hoor, dat kan
Maar ik heb de indruk dat dat eigenlijk de kern van de vraag is, en als dat zo is onderschrijf ik die in ieder geval ook.
Firelight schreef:We hebben pas nog positief nieuws uit Amerika geplaatst.
En verder zijn wij natuurlijk afhankelijk van de bronnen en postitief nieuws wordt maar heel weinig geplaatst. De titels proberen we zo neutraal mogelijk te maken maar we zullen in de titel toch moeten vermelden waar het nieuws over gaat.
Helaas kunnen we de titel niet in een spoiler zetten. Of we moeten als titel zetten "Nieuws uit Duitsland"
We hebben eerder al ontzettend veel aangepast n.a.v. dit topic en het buitenlandse nieuws is echt een heel stuk minder geworden.
Wij hebben nu nog de vraag uitstaan of er een aparte rubriek "Buitenland" kan komen en meer kunnen we niet doen.
Firelight schreef:We proberen alles zo goed mogelijk uit te zoeken. Nieuwsredactie @ [VN] Springruiters TeamNL zesde in landenwedstrijd EK hier is België wel genoemd maar het artikel is inderdaad op Nederland gericht.
Gregory Wathelet wordt hier wel genoemd Nieuwsredactie @ [VN] Wederom topprestatie van Harrie Smolders en Monaco
Bij dit soort wedstrijden krijgt Nederland natuurlijk wel voorrang.
Verder zouden wij graag goed nieuws willen plaatsen maar dat wordt helaas maar zelden gedeeld.
En zoals gezegd zijn we al een stuk minder gaan plaatsen, dat het de afgelopen dagen wat meer is dat is iets wat nu eenmaal zo is met nieuws. Zo heb je weken niets en zo ineens meer een boel.
Tancreda4 schreef:Omdat een paar bakkers het vervelend vinden moet het maar verdwijnen. Ergens wel beetje vreemd toch? Je kunt niet iedereen het naar de zin maken. Als je het niet wilt lezen, lees je het niet. Ik word ook niet blij van nieuws en volg het niet omdat ik al het negatieve ook niet altijd kan handelen. Er zijn meer mensen met mij. Maar ik ga niet lobyen dat het dus maar moet worden geschrapt van de radio, tv, social media etc zodat ik er niet meer mee wordt geconfronteerd. Dat gaat een beetje ver dan toch?
Maar- qua oplossing - is het misschien een idee (voor degene die er last van hebben) om bokt niet via de hoofdpagina te openen, maar het eigen topic overzicht als startpagina te maken? Dan komen de titels misschien niet langs en helpt dat voor (tegen) de negatieve vibes die je anders krijgt door het lezen van titels? Zomaar een suggestie.