Logoveranderingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:27

Excuus voor de verwarring Y;( De logo's worden inderdaad automatisch om 0.00 geplaatst, dat doet Bart al van tevoren. Achteraf was eerst de topics en dan pas logo nu inderdaad beter geweest.

Dit gaat bij het sluiten van de opgavetopics/openen van de stemtopics ook weer niet gelijk lopen, de opgavetopics sluiten om 20.00 s avonds en dan openen de stemtopics. En daar is ook weer een nieuw logo voor.

Wat is dan voor jullie de betere optie, van tevoren nog een topic dat dit aankondigt of het logo pas in de nacht erna laten omspringen?

Melzazu

Re: Logoveranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:32

Zo hou je iedereen wel lekker scherp met die logo’s terwijl er nog geen topic is :D

Heel bokt in rep en roer whaha.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:42

Nicole288 schreef:
Wat is dan voor jullie de betere optie, van tevoren nog een topic dat dit aankondigt of het logo pas in de nacht erna laten omspringen?

Logo handmatig plaatsen zodra het topic geplaatst is, kan niet?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:47

Als het niet handmatig kan dan vind ik de nacht na het topic logischer eigenlijk. Als het topic zo laat als nu geplaatst word dan.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:57

Logo's plaatsen kan alleen Bart en het heeft wel echt de voorkeur om het ruim van tevoren klaar te kunnen zetten.
De komende logo's staan ook al klaar.

Voor volgende keer, dat is over twee weken, kan ik hem wel vragen om het een dag later pas te laten verschijnen :j

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:16

Joh lekker zo laten. Iedereen wakker en alert erop. Wel geining juist.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 23:23

Ik let blijkbaar niet zo op het logo of ik kijk snel en zie wat anders maar merk het vanzelf wel

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 07:55

ik vind het een geweldige marketingstunt hoor :) .... de aandacht is in ieder geval getrokken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:05

paars schreef:
Joh lekker zo laten. Iedereen wakker en alert erop. Wel geining juist.

Nou dit. Hebben we wat te doen ( raden).
Snap niet , waarom er zo moeilijk wordt gedaan om een logo zonder uitleg. Geduld , geduld...

Bedankt voor de moeite , dat jullie het logo regelmatig aanpassen _/-\o_

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:32

Nicole288 schreef:
Logo's plaatsen kan alleen Bart en het heeft wel echt de voorkeur om het ruim van tevoren klaar te kunnen zetten.

Voor volgende keer, dat is over twee weken, kan ik hem wel vragen om het een dag later pas te laten verschijnen :j

Eigenlijk een raar argument.

We hebben hier een directeur van een bedrijf, die een keer in eigen persoon een opening zou moeten komen verrichten. Dat is gebruikelijk bij bedrijven, toont betrokkenheid van de directeur bij het bedrijf, het personeel en de klanten.
Dus, wat doe je als directeur, je zet in je agenda (dit kan maanden van tevoren) dat je op datum X om 4 uur 's middags, of op datum Y om 8 uur 's avonds een logo moet onthullen. Je hoeft er niet eens de deur voor uit.

Legio directeuren, wethouders, voorzitters van verenigingen, eigenaren van bedrijven hebben dit soort min of meer sociale verplichtingen. Dat hoort bij het vak.

Persoonlijk - mijn helemaal eigen mening dus - vind ik dit opnieuw tonen dat Bart weinig om bokt geeft. Dat is jammer. Van een directeur-eigenaar verwacht je meer.

En het gaat er niet om of dat logo wel of niet wordt uitgelegd en wanneer het wordt geplaatst. Of niet. Boeit me niets. Het gaat me om het signaal dat hier van uit gaat. Bart wil er geen moeite voor doen, het gaat automatisch om 12 uur 's avonds, and that's it. En dat mag-ie als directeur-eigenaar natúúrlijk zo vinden en doen. Maar ik vind dat wel jammer.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:40

Waar maak je je druk om, echt dat maakt me echt niet uit of het wordt aangekondigd of niet.
Ziet er weer leuk uit een ander logo.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:35

Ibbel schreef:
Nicole288 schreef:

Eigenlijk een raar argument.

We hebben hier een directeur van een bedrijf, die een keer in eigen persoon een opening zou moeten komen verrichten. Dat is gebruikelijk bij bedrijven, toont betrokkenheid van de directeur bij het bedrijf, het personeel en de klanten.
Dus, wat doe je als directeur, je zet in je agenda (dit kan maanden van tevoren) dat je op datum X om 4 uur 's middags, of op datum Y om 8 uur 's avonds een logo moet onthullen. Je hoeft er niet eens de deur voor uit.

Legio directeuren, wethouders, voorzitters van verenigingen, eigenaren van bedrijven hebben dit soort min of meer sociale verplichtingen. Dat hoort bij het vak.

Persoonlijk - mijn helemaal eigen mening dus - vind ik dit opnieuw tonen dat Bart weinig om bokt geeft. Dat is jammer. Van een directeur-eigenaar verwacht je meer.

En het gaat er niet om of dat logo wel of niet wordt uitgelegd en wanneer het wordt geplaatst. Of niet. Boeit me niets. Het gaat me om het signaal dat hier van uit gaat. Bart wil er geen moeite voor doen, het gaat automatisch om 12 uur 's avonds, and that's it. En dat mag-ie als directeur-eigenaar natúúrlijk zo vinden en doen. Maar ik vind dat wel jammer.

Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk. Dit topic is voor mij eigenlijk ook wel weer en bevestiging dat er helemaal niet zo serieus omgegaan wordt met aandachtspunten/kritiek wat gebruikers aangeven :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:50

Het is ook een ongeinteresseerd signaal naar je personeel (de mods dus).
Het toont toch veel meer als een eenheid om als medewerker even een 1-2tje met je directeur te doen (ja, overdreven, weet ik - maar zo werkt het wel in het bedrijfsleven)

Appje: "Bart, ik zit klaar met het topic, heb jij het logo bij de hand?"
Appje terug: "Ga je gang"
Appje: "done, teamwork!" en door met het leven.

Dat is toch een stuk fijner dan te horen te krijgen: "nee, gaat automatisch, ga ik niet aanpassen/met de hand doen en het is jouw taak het aan de bokkers uit te leggen. En houdoe hè." (mijn invulling uiteraard)

Ik ben in een grijs verleden mod geweest. En ook toen al was de eenheid en betrokkenheid een issue. En dat vond ik toen jammer, en dat vind ik nu nog steeds jammer.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:56

Mijn hemel, als jullie over iets als een logo zo'n drama kunnen maken en het ook nog presteren bokt achter de schermen er helemaal op na te analyseren. Toch logisch om zo'n dingen te automatiseren, gebeurd op de meeste plekken zo... waar kan je je druk over maken?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:07

DIe logo's boeien mij totaal niet, ik let er ook niet op. Al verwacht ik nu wel dat als een andere bokker overlijdt dat het logo ook wordt aangepast voor die bokker. Dat vind ik wel zo netjes.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:22

Ik vind ook dat er van een mug een olifant wordt gemaakt. Wees blij dat er überhaupt moeite wordt genomen het logo af en toe te wijzigen naar aanleiding van gebeurtenissen of speciale dagen. Alleen maar leuk! Dat je vervolgens even moet wachten voor de uitleg, daar gaat niemand dood van. Met 1 april is het niet erg dagen lang te gissen, maar met een logo is een dag in onzekerheid zitten opeens te lang... Zie t als een uitdaging, 'wie komt het dichtst bij de uiteindelijke uitleg van t logo' *\o/*

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:31

Ibbel schreef:
Het is ook een ongeinteresseerd signaal naar je personeel (de mods dus).
Het toont toch veel meer als een eenheid om als medewerker even een 1-2tje met je directeur te doen (ja, overdreven, weet ik - maar zo werkt het wel in het bedrijfsleven)

Appje: "Bart, ik zit klaar met het topic, heb jij het logo bij de hand?"
Appje terug: "Ga je gang"
Appje: "done, teamwork!" en door met het leven.

Dat is toch een stuk fijner dan te horen te krijgen: "nee, gaat automatisch, ga ik niet aanpassen/met de hand doen en het is jouw taak het aan de bokkers uit te leggen. En houdoe hè." (mijn invulling uiteraard)

Ik ben in een grijs verleden mod geweest. En ook toen al was de eenheid en betrokkenheid een issue. En dat vond ik toen jammer, en dat vind ik nu nog steeds jammer.

Ik denk juist dat je dit volledig verkeerd aanvliegt. Een opening is inderdaad een typisch werkje wat een directeur doet, maar de directeur is normaalgesproken niet degene die ook al het organisatiewerk op de achtergrond voor die opening doet.
Het is juist bijzonder dat de directeur de enige is die ervoor kan zorgen dat een logo aangepast kan worden, zo'n taak zou daar juist niet moeten liggen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:35

Maar eigenlijk is de uitleg er nog steeds niet. In het verkiezingstopic wordt niks gezegd over dat het logo ter ere van de verkiezing is aangepast.

En natuurlijk is het niet belangrijk, maar dan kunnen we 80% van de topics wel sluiten. Bespreken hoe je dit soort zaken beter kan aankondigen vind ik niks mis mee.
Ik zou het ook handig vinden dat als je ziet dat er iets met het logo is, dat je dan door kan klikken naar wat er aan de hand is.
Afgelopen tijd zijn er meerdere speciale logo's geweest en ik had lang niet altijd meteen door waarom.
Voor de logo editor ook leuk als mensen even kunnen zien hoe en wat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:40

germie schreef:
DIe logo's boeien mij totaal niet, ik let er ook niet op. Al verwacht ik nu wel dat als een andere bokker overlijdt dat het logo ook wordt aangepast voor die bokker. Dat vind ik wel zo netjes.

Nee hoor belachelijk! Doen we ook niet op andere plekken in de samenleving.

Toen Roby overleed (Quera) hadden zoveel bokkers (waaronder ik) hun avatar veranderd in een kaarsje. Maar dat ga ik echt niet doen bij een bokker die ik amper ken. En dat is ook goed. Iedereen is belangrijk maar dan zijn elke keer andere groepen die daar meer aandacht willen aan besteden. En dat is ook goed..anders kun je nooit meer iets doen.

Kitty heeft het logo van Bokt verzonnen, dus meer als logisch dat bij (zo jong) overlijden het logo op zwart gaat of zo iets.
Als ik kom te overlijden zou het zelfs belachelijk zijn om daar iets "groots" mee te doen. Kom op zeg.
Verschil is er gewoon tussen bokkers. En dat wil niet zeggen dat de.ene bokker belangrijker is als de andere. Maar dat zegt meer iets over een bepaalde rol op die betreffende plek (in dit geval Bokt).

Wat betreft het logo met de veulenverkiezing vind ik het allemaal een heel onduidelijke toestand. Maar dat mag van mij. De kool is de sop niet waard en ik begrijp dat dit voor anderen anders is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:43

Voor de mensen die vinden dat er van een mug een olifant gemaakt wordt; dit gaat natuurlijk niet om dit specifieke logo. Dit gaat om het feit dat Mariett dit topic in juli geopend heeft, omdat het logo ineens veranderde zonder enige vorm van toelichting. Daar werd vanuit de moderators op gereageerd dat dit inderdaad beter anders aangepakt had kunnen worden.

Nu zijn we 3 maanden verder, en gebeurt het gewoon weer. En dit zie je vaker, gebruikers geven wat aan en worden daarin gewoon niet serieus genomen. Denk aan de updates over Flarum etc.

Dit wegzetten als "drama om niks" is dus niet helemaal terecht, het probleem zit hem imo veel breder, en met name in het feit dat er bokkers zijn die kritisch meedenken over het forum, maar daarin niet gehoord worden.

En nee, we hoeven niet te blijven, er zijn genoeg alternatieven voor Bokt te vinden. Maar zou het niet slim zijn vanuit beheer om dit soort dingen gewoon eens serieus aan te pakken? Zonder gebruikers, geen Bokt ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:47

Wat boeit het in hemelsnaam dat het logo soms veranderd én dat er dan niet perse uitleg komt?

Waar maken we ons druk om?

Er wordt gekeken naar of er op de een of andere manier een leuke kwinkslag van het logo met iets wat er speelt aangehouden kan worden en zowel Bart als de teamies zijn ons toch helemaal niks verplicht aan toelichting, moment van veranderen in combinatie met het te openen topic dat er bij hoort of wat dan ook?

Ik vind dit een vorm van arrogantie van de bokkers die echt nergens op slaat.

De wereld staat in brand en hier maken we ons druk "om een logo dat verandert is, terwijl niemand precies weet waaróm en dat is niet eerlijk!"

Zonder gebruikers geen bokt, maar zonder vrijwilligende teamies ook niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:09

Marije_jiplover schreef:
Wat boeit het in hemelsnaam dat het logo soms veranderd én dat er dan niet perse uitleg komt?

Waar maken we ons druk om?

Er wordt gekeken naar of er op de een of andere manier een leuke kwinkslag van het logo met iets wat er speelt aangehouden kan worden en zowel Bart als de teamies zijn ons toch helemaal niks verplicht aan toelichting, moment van veranderen in combinatie met het te openen topic dat er bij hoort of wat dan ook?

Ik vind dit een vorm van arrogantie van de bokkers die echt nergens op slaat.

De wereld staat in brand en hier maken we ons druk "om een logo dat verandert is, terwijl niemand precies weet waaróm en dat is niet eerlijk!"

Zonder gebruikers geen bokt, maar zonder vrijwilligende teamies ook niet.

Aan de andere kant, waarom maken we ons druk wanneer de bezorgtijd van een pakketje niet helemaal duidelijk is/verandert, of wanneer een applicatie opeens verandert, of wanneer een kassa in de winkel dicht gaat?

Het stukje gebruiksvriendelijkheid en communicatie naar klanten/gebruikers. En daar mag men toch best aandacht aan besteden als dat iets is wat onduidelijkheid wegneemt? Als jij dat niet wil, prima, dan kun jij je aandacht besteden aan de wereld blussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:22

Ik heb toendertijd een berichtje gekregen van de mods (omdat ik het topic wilde laten sluiten.. wil ik nog steeds) dat ze mijn idee juist ontzettend waarderen en ook niet als kritiek zagen. De mods op bokt zijn inderdaad vrijwilligers en ik vind de logoveranderingen ook ontzettend leuk. Ook deze.

Het topic gaat steeds off-topic, het gaat hier niet om specifieke logo's of kritiek leveren maar ik had gewoon een idee zodat mensen die nieuwsgierig waren konden kijken waar het logo voor was, zonder dat het te invasief was voor mensen die het niet zo veel uit maakt. Als er een vaste plek is waar het staat kunnen we er bijvoorbeeld ook bij zetten wie het logo heeft gemaakt, wat volgens mij ook hartstikke leuk is omdat er echt werk gestoken wordt in het maken van de nieuwe logo's en het zijn geloof ik verschillende bokkers die het doen, ook vrijwillig.

Ik had gehoopt dat er in dit topic andere ideeën of aanvullingen op mijn idee zouden komen voor hoe zoiets goed en haalbaar op de website zou passen. Of, ook prima, dat het niet gaat lukken om wat voor reden dan ook, maar dan graag vanuit de teammies. Dat er wat tijd overheen gaat is wat mij betreft ook helemaal prima, het is jaren op deze manier gegaan dus ik heb niet ineens haast.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:24

pien_2010 schreef:
germie schreef:

Nee hoor belachelijk! Doen we ook niet op andere plekken in de samenleving.

Toen Roby overleed (Quera) hadden zoveel bokkers (waaronder ik) hun avatar veranderd in een kaarsje. Maar dat ga ik echt niet doen bij een bokker die ik amper ken. En dat is ook goed. Iedereen is belangrijk maar dan zijn elke keer andere groepen die daar meer aandacht willen aan besteden. En dat is ook goed..anders kun je nooit meer iets doen.

Kitty heeft het logo van Bokt verzonnen, dus meer als logisch dat bij (zo jong) overlijden het logo op zwart gaat of zo iets.
Als ik kom te overlijden zou het zelfs belachelijk zijn om daar iets "groots" mee te doen. Kom op zeg.
Verschil is er gewoon tussen bokkers. En dat wil niet zeggen dat de.ene bokker belangrijker is als de andere. Maar dat zegt meer iets over een bepaalde rol op die betreffende plek (in dit geval Bokt).

Wat betreft het logo met de veulenverkiezing vind ik het allemaal een heel onduidelijke toestand. Maar dat mag van mij. De kool is de sop niet waard en ik begrijp dat dit voor anderen anders is.

Dat handig dat je dit hebt getypt, sluit me hier voor een volle 1000% bij aan.
Zowel bij het overlijden van een bokker als bij dat het logo er nu te vroeg was.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:26

Marjo schreef:
Voor de mensen die vinden dat er van een mug een olifant gemaakt wordt; dit gaat natuurlijk niet om dit specifieke logo. Dit gaat om het feit dat Mariett dit topic in juli geopend heeft, omdat het logo ineens veranderde zonder enige vorm van toelichting. Daar werd vanuit de moderators op gereageerd dat dit inderdaad beter anders aangepakt had kunnen worden.

Nu zijn we 3 maanden verder, en gebeurt het gewoon weer. En dit zie je vaker, gebruikers geven wat aan en worden daarin gewoon niet serieus genomen. Denk aan de updates over Flarum etc.

Dit wegzetten als "drama om niks" is dus niet helemaal terecht, het probleem zit hem imo veel breder, en met name in het feit dat er bokkers zijn die kritisch meedenken over het forum, maar daarin niet gehoord worden.

En nee, we hoeven niet te blijven, er zijn genoeg alternatieven voor Bokt te vinden. Maar zou het niet slim zijn vanuit beheer om dit soort dingen gewoon eens serieus aan te pakken? Zonder gebruikers, geen Bokt ;)

Dat iets aangekaart wordt door kritisch meedenkende bokkers, betekent natuurlijk niet dat er ook iets mee gedaan moet worden.. feedback geven kan, maar het is aan de ander wat die er mee doet..
En misschien zijn ze er achter de schermen ook wel mee bezig.. weten wij veel.. het is ook niet verplicht om ons te vertellen wat er allemaal speelt toch?

En ach soms kan communicatie beter, soms gaat t goed of is het haast te veel, soms worden er fouten gemaakt.. t zijn ook allemaal maar mensen he.. die dit ook nog eens vrijwillig doen.. je kan t nooit voor iedereen goed doen.. de beste stuurlui staan aan wal.. en soms maken die dingen ook groter dan ze zijn..