VuurVleugels schreef:Oooh ja wel paal en perk stellen inderdaad! Want, regels zijn regels (al zie ik ook wel veel in wat Mars zegt, maar goed dat is misschien weer wat meta).

Semantisch snap ik je.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleeke schreef:Door altijd uit te gaan van "regels zijn regels"gaat er heel veel mis , vooral bij de overheid.
Al die schrijnende situaties ( boodschappen gekregen van moeder = bijstand terug betalen , fout maken bij je kinderopvangtoeslag invullen = mega boete en alle ooit ontvangen toeslag terugbetalen= toeslagen affaire)
Die regels zijn er niet voor niets, nml om fraude te voorkomen. Mar betreffende regels hebben soms een totaal verkeerde uitwerking.
De kunst is om regels niet altijd naar de letter maar naar de geest toe te passen. En dan kun je dus uitzonderingen maken omdat je als organisatie ziet dat weliswaar de regel overtreden is, maar dat de uitwerking niet in verhouding is met de overtreding.
Regels rondom schaduwaccounts ... helemaal prima . Voldoet vast in 99% van de gevallen.
En heel af en toe kun je meebewegen omdat de regel dan te strict is voor de situatie.
Deze TS was overduidelijk volledig in paniek, een uitzondering maken kan dan een prima oplossing zijn.
luxx schreef:Zalig, dit topic is 4 uur geleden geopend, 4 paginas reacties, 0 van het beheer. Betreffende topic is net geen 25 minuten open geweest en daar waren ze als de kippen bij. Typical
luxx schreef:Zalig, dit topic is 4 uur geleden geopend, 4 paginas reacties, 0 van het beheer. Betreffende topic is net geen 25 minuten open geweest en daar waren ze als de kippen bij. Typical
RianneH schreef:Waar had dan de empathie in gemoeten?
Neonlight schreef:De reden voor sluiten is dat er recent ook diverse aanvragen zijn afgewezen, dit topic open laten zou ook absoluut niet netjes tegenover de bokkers zijn die wel netjes de goede weg bewandelen.
DuoPenotti schreef:Wegens geen goedgekeurd sa slotje voor overleg, had dan ook gekund.
Is meteen minder definitief. En kunnen andere mods ermee verder die wel tijd hebben.
Verder denk ik wel, waarom een aanvraag weigeren?
Iemand vraagt dat toch niet zomaar aan?
Koper schreef:Dan krijg je alleen denk ik wel dat op het moment dat de mensen van wie een verzoek voor een SA afgewezen werd dan zoiets denken van: okee, kan ik ook. En een SA aanmaken. Want als een mod het vindt dan hoeven ze maar te wijzen naar een topic van een andere niet-goedgekeurde SA wat wel ineens in overleg is en waarvan de SA gewoon nog actief is.
Ibbel schreef:Met alle respect, maar dit is dus haastig gedaan, zonder dat je dingen kon controleren. Gezien de inhoud (ik neem even aan dat je iig de OP in die haast wel nog hebt gelezen), was dat misschien niet de handigste werkwijze en had je beter even een collega-mod kunnen vragen eea na te lopen.
En er zijn recent SA-aanvragen afgewezen en dat is een reden voor dit sluiten.
Ook over overspel? Zijn die afgewezen SA's echt van hetzelfde kaliber?
DuoPenotti schreef:Koper
Ik snap je niet.![]()
Bij die mensen is toch overleg geweest?
Alleen wij allen weten dat niet.