[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 22:16

Jullie zullen t waarschijnlijk zelf ook wel doorhebben,

Maar hier klopt nu een en ander niet meer ;)
Voorstellen in 'wie wat waar' is bijvoorbeeld niet te vinden.

Net als het voorstellen van de modjes binnen team, wie wat modereert etc.

Komt vast goed, maar is nou net zoiets om even te missen.

Wel knap dat alles vooreerst zonder echte storingen gaat!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 23:01

Ik ben fan! Ik was altijd verdwaald in al die tabbladen en subforums

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 23:16

Precies dat!
Hier dus ook een fan!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 07:27

Hier ook een fan, ik had het dus ook helemaal gemist, tot nu. Maar ik ben erg te spreken :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 07:48

Voor degenen die bokt 4 gebruiken ivm de leesbaarheid, ik kan ook niet alles even goed meer lezen zonder hulpmiddelen B-) . Op de laptop vergroot ik het scherm dmv ctrl+. En voor de mobiel gebruik ik een leesbril. Voor mij werkt dit prima.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:01

Dat werkt natuurlijk niet voor iedereen.

Leesproblemen, dyslexie etc is nu eenmaal persoonlijk, als gewoon vergroten voor iedereen zou werken was er natuurlijk geen probleem.

Ik denk níet dat het fair is om dit soort dingen te bagatelliseren of dit soort signalen te negeren.

Volgens mij heeft phpbb gewoon kant en klare opties om users mogelijkheden te geven om iets aan lettertype te doen.
Als dat inderdaad nog zo is, id dat on principe een kleine aanpassing, met 0 verder effect voor andere users. Puur een optie die maakt dat het bij de gebruiker die het zo instelt er net anders uutziet, zonder dat er ook maar íets veranderd voor de overige users.
Als die optie inderdaad nog bestaat, en bokt verder redelijk normaal phpbb is achter de schermen, dan zie ik eigenlijk geen reden om dit aan de kant te schuiven.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:09

Hier ook een dyslect dus ik heb net even gekeken en zit zelf op bokt5.

Net voor de vergelijking even geswitcht naar bokt4 en juist dat geeft bij mij error en vereist veel meer inzoomen om ook maar iets te kunnen lezen en vinden :x zal zo ook via de laptop kijken of t dan allicht anders is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:13

Ik gebruik een ipad nagenoeg altijd.

Susan als het zo simpel was dan had ik ook geen probleem. Maar helaas ik heb al peperdure glazen om geen vierdubbele letter te hebben. En een leesbril en dan nog kom ik klem met ipad en bokt 5. Voor fotos plaatsen ga ik even over om daarna snel weer terug te gaan naar bokt 4

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:49

Maar waar speelt dat probleem van kleine lettertjes dan? Op mijn pc zie ik niks. Of ben ik de laatste aardbewoner die nog een pc gebruikt en niet alles op zijn telefoon doet?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:52

Wat ik mij afvraag, kunnen de stickies niet op de een of andere manier in 1 map geplaatst worden. Worden ze überhaupt geraadpleegd?
Kijk ik bij HAW moet ik eerst 14 stickies voorbij scrollen

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:09

DuoPenotti schreef:
Wat ik mij afvraag, kunnen de stickies niet op de een of andere manier in 1 map geplaatst worden. Worden ze überhaupt geraadpleegd?

Ik zie er zeven. :)

Maar ik ben bang dat die niet weg kunnen. Er staan vaak belangrijke dingen in over wat wel en niet op een bepaald forum mag. Als je topic of reactie wordt verwijderd, kun je nu als mod zeggen: ja, maar je kon het weten want het staat duidelijk bovenaan. Als je ze wegschrijft naar een map, gaan mensen geheid klagen dat we de regels ergens weggestopt hebben en dat ze dat maar achterbaks vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:11

musiqolog schreef:
DuoPenotti schreef:

Maar ik ben bang dat die niet weg kunnen. Er staan vaak belangrijke dingen in over wat wel en niet op een bepaald forum mag. Als je topic of reactie wordt verwijderd, kun je nu als mod zeggen: ja, maar je kon het weten want het staat duidelijk bovenaan. Als je ze wegschrijft naar een map, gaan mensen geheid klagen dat we de regels ergens weggestopt hebben en dat ze dat maar achterbaks vinden.

14:
Afbeelding

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:13

_San87_ schreef:
musiqolog schreef:

14:
[ [url=m/OLwvuW.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wacht, we hebben het niet over hetzelfde. Nee, inderdaad erg veel onderwerpen die bovenaan vastgekleefd zijn. Nou, die discussie laat ik dan maar aan anderen over.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:14

Er wordt momenteel nog gekeken naar welke sticky topics moeten blijven en welke samengevoegd kunnen worden.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:32

Ik vind het een goede update! Ik ga alleen wel met de voorgangers mee over IM. Ik vind het wel zo mooi en respectvol als dat toch apart blijft. :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:40

Bart, ik heb ik bokt5 maar twee tabbladen (desktop, in chrome) en in bokt4 wel alle tabbladen, maar er werken er maar twee. De laatste drie zijn niet aanklikbaar.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 13:11

Het waarom van deze wijzigingen is eerder voorbij gekomen op FZ (nu BZ :D). Kort gezegd; 150 forums is bizar veel, werkt niet lekker op mobiel, is lastig in gebruik en een meer overzichtelijke lijst geeft ook technisch meer mogelijkheden in een wat later stadium.

Dat de 'kleinere' rassen en disciplines moeilijker te vinden zijn is inderdaad het grote nadeel van deze verandering. Er zijn al wel wat ideeën over hoe dat te verbeteren is, maar we kijken eerst even hoe dat nu loopt.

HAW is nu idd een van de grotere fora geworden met veel verschillende topics bij elkaar. We gaan de komende dagen kijken welke topics er beter op z'n plek zijn op een ander forum. Sowieso kijken we over een tijdje hoe de indeling bevalt en of het misschien toch nodig is om b.v. HAW te splitsen of de verdeling tussen de forums wat aan te passen.

Favorietentabblad; het staat op de planning om de tabbladen helemaal weg te halen. Dat tabblad was handig om je forums te kunnen vinden in de 150 forums die we hebben, maar dat probleem is er in de nieuwe indeling eigenlijk niet meer. De 'favoriete forums' functie blijft er wel voor de 'nieuwe topics' lijst in 'Eigen berichten'.

De In Memoriam topics zijn altijd een lastig ding geweest. Paardenpraat is een van de betere plaatsen hiervoor maar dat past idd niet fijn bij de 'Gezellig kletsen over paarden' omschrijving. De omschrijvingen van de forums willen we de komende dagen ook nalopen om alles aan te passen aan de nieuwe situatie. Als jullie een betere plek weten voor de IM topics dan kunnen we daar natuurlijk ook naar kijken.

Wat sticky topics betreft; op sommige forums staan nu de mededelingen en stickies van 5 verschillende forums. Die zijn we op het moment kritisch aan het bekijken en aan het samenvoegen of kwijtmaken. Die lijstjes zouden overal flink korter moeten worden de komende dagen.

@Imre; je zou, als je Bokt5 gebruikt, (nog) drie tabbladen moeten hebben. 'Welkom' of 'Favorieten', 'Over paarden' en 'Algemeen'. Binnen Bokt4 kloppen de namen van de tabbladen niet en werken alleen de eerste drie. Vreemd als je er twee ziet. Welke zijn dat?

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:42

BartVB schreef:
Het waarom van deze wijzigingen is eerder voorbij gekomen op FZ (nu BZ :D). Kort gezegd; 150 forums is bizar veel, werkt niet lekker op mobiel, is lastig in gebruik en een meer overzichtelijke lijst geeft ook technisch meer mogelijkheden in een wat later stadium.

Dat de 'kleinere' rassen en disciplines moeilijker te vinden zijn is inderdaad het grote nadeel van deze verandering. Er zijn al wel wat ideeën over hoe dat te verbeteren is, maar we kijken eerst even hoe dat nu loopt.

HAW is nu idd een van de grotere fora geworden met veel verschillende topics bij elkaar. We gaan de komende dagen kijken welke topics er beter op z'n plek zijn op een ander forum. Sowieso kijken we over een tijdje hoe de indeling bevalt en of het misschien toch nodig is om b.v. HAW te splitsen of de verdeling tussen de forums wat aan te passen.

Favorietentabblad; het staat op de planning om de tabbladen helemaal weg te halen. Dat tabblad was handig om je forums te kunnen vinden in de 150 forums die we hebben, maar dat probleem is er in de nieuwe indeling eigenlijk niet meer. De 'favoriete forums' functie blijft er wel voor de 'nieuwe topics' lijst in 'Eigen berichten'.

De In Memoriam topics zijn altijd een lastig ding geweest. Paardenpraat is een van de betere plaatsen hiervoor maar dat past idd niet fijn bij de 'Gezellig kletsen over paarden' omschrijving. De omschrijvingen van de forums willen we de komende dagen ook nalopen om alles aan te passen aan de nieuwe situatie. Als jullie een betere plek weten voor de IM topics dan kunnen we daar natuurlijk ook naar kijken.

Wat sticky topics betreft; op sommige forums staan nu de mededelingen en stickies van 5 verschillende forums. Die zijn we op het moment kritisch aan het bekijken en aan het samenvoegen of kwijtmaken. Die lijstjes zouden overal flink korter moeten worden de komende dagen.

@Imre; je zou, als je Bokt5 gebruikt, (nog) drie tabbladen moeten hebben. 'Welkom' of 'Favorieten', 'Over paarden' en 'Algemeen'. Binnen Bokt4 kloppen de namen van de tabbladen niet en werken alleen de eerste drie. Vreemd als je er twee ziet. Welke zijn dat?

Beschrijving klopt idd nog niet overal, zie HAW:

Afbeelding

Ik vind het algemeen gezien wel fijner zo!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:50

BartVB schreef:

Het lijkt me dat IM beter op PW past. Het is weliswaar eerder "onwel"-zijn dan welzijn, maar uiteindelijk is een IM 9 van de 10 het gevolg van een (onoplosbaar gebleken) medisch issue, en die staan nu op PW.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:52

Ik zou er zelf voor kiezen dat gewoon een apart forumdeel te laten zijn, denk ik.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:01

Ik vind de wedstrijdtopics niet echt bij Vraag maar raak passen. Zou dat eerder onder paardenpraat zetten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:14

Kan er dan niet een apart IM komen voor zowel huisdieren als paarden?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 14:18

Vrijwel alles past beter op een apart forum, alleen komen we op die manier weer uit bij een veel te lange lijst.

Maar Paardenwelzijn is een goede suggestie. Niet super intuitief (idd 'onwelzijn') maar tussen de 'gezellige paardentopics' past het natuurlijk ook niet. We gaan ernaar kijken :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:24

Is het geen idee om IM een subforum te maken bij PW ofzo?
Zoals je voorheen BB en BB-HK had bijvoorbeeld (ff een heel random voorbeeld gekozen).
Voor mijn gevoel is IM-topics zo in een 'random' forumdeel plaatsen niet passend. :o

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:28

Ik vind het werkelijkwaar vreselijk onoverzichtelijk geworden.. Ik las veel mee in het aangespannen rijden gedeelte, maar alles omtrent mennen staat nu kriskras tussen allerlei andere zaken.. Ik vind het zeker geen vooruitgang, sorry..