[Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:31

_Christina schreef:
Ik zou het prettig vinden als topic titels terug oranje kunnen als je er ongelezen berichten hebt (op de pagina eigen berichten). Nu zie je bijna niet hoeveel je bij te lezen hebt, alleen het volg icoontje is wel/niet oranje en dat valt nauwelijks op.

Hoe kijken jullie allemaal dat een titel oranje zou zijn? Op mijn telefoon was dat icoontje altijd als enige oranje hoor. Ik ben niet anders gewend, is heel duidelijk. Titel was nooit oranje bij mij bij nieuwe berichten

YvonneV

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:51

Het zou al handig zijn als het icoontje van het fototopic een andere kleur zou hebben als het icoontje van een niet gelezen bericht

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:53

MyWishMax schreef:
_Christina schreef:
Ik zou het prettig vinden als topic titels terug oranje kunnen als je er ongelezen berichten hebt (op de pagina eigen berichten). Nu zie je bijna niet hoeveel je bij te lezen hebt, alleen het volg icoontje is wel/niet oranje en dat valt nauwelijks op.

Hoe kijken jullie allemaal dat een titel oranje zou zijn? Op mijn telefoon was dat icoontje altijd als enige oranje hoor. Ik ben niet anders gewend, is heel duidelijk. Titel was nooit oranje bij mij bij nieuwe berichten

titel hier ook niet. Dus dat snap ik ookniet

Maar ergens doet mijn brein ook iets van, vooraan staat wat oranje dus klik...
Het foto icoontje blauw, dus zelfde kleur als de titel zou dan denk ik wel verschil maken.
Daarnaast, waarom moet dat zo in het oog springen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:32

Topics met ongelezen berichten hadden een icoontje voor de titel met 'spring naar eerste ongelezen bericht'. Geen oranje icoontje, ik geloof een rechthoekje met een pijltje.

De actie die eerst alleen voor dat icoontje gold, is nu ook wat er gebeurt als je op de titel zelf klikt, dus eigenlijk had dat icoontje geen functie meer. Alleen door dat icoontje sprongen de titels met ongelezen berichten iets in en kon je ze makkelijk herkennen.

Het foto-icoontje doet nu hetzelfde: de titels springen in. Daardoor lijkt het alsof dat topics zijn met ongelezen berichten. (En dat het icoontje ook oranje is, en de enige manier om te zien of een topic ongelezen berichten heeft is door te kijken naar iets oranjes, maakt het niet handiger.)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:34

Niet oranje? Ik meen echt van wel of misschien ongelezen dikgedrukt en gelezen normaal? Het was in ieder geval in één oogopslag duidelijk en dat is het nu niet meer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:36

Dat icoontje waar je op kan klikken voor een stipje is hier altijd oranje bij ongelezen berichten en wit bij geen nieuwe berichten. Dus het was altijd al duidelijk waar iets nieuws stond.
Al sinds het moment dat ip de titel klikken je naar het 1e ongelezen bericht bracht gebruik ik dat, makkelijker omdat titel stuk groter is om op te klikken.

Maar ze zijn nu toch nog steeds makkelijk te herkennen? Icoontje voor stip oranje = nieuw bericht, wit = geen nieuw bericht?

Dat springen had ik volgens mij sowieso al niet. Foto icoon zie ik op telefoon niet als ik hem normaal houd.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 08-12-23 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:36

_Christina schreef:
Niet oranje? Ik meen echt van wel of misschien ongelezen dikgedrukt en gelezen normaal? Het was in ieder geval in één oogopslag duidelijk en dat is het nu niet meer.

dit, kmoet nu echt zoeken naar mijn idee

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:39

MyWishMax schreef:
Dat icoontje waar je op kan klikken voor een stipje is hier altijd oranje bij ongelezen berichten en wit bij geen nieuwe berichten. Dus het was altijd al duidelijk waar iets nieuws stond.

Klopt, dat icoontje was altijd al oranje. Maar voor veel mensen was dat niet waar ze naar keken, omdat het verder van de topictitels afstaat, niet voor iedereen een heel duidelijk icoontje is, en mensen ook nog kleurenblind kunnen zijn en dan is het onderscheid tussen de twee icoontjes nog onduidelijker.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:44

Als ik kijk naar de statjes zitten blijkbaar de meeste mensen op mobiel te bokken en daar is iig bij mij dus niks verandert. Dus die veel mensen vraag ik me af. Er zijn er een aantal hier die aangeven dingen vervelend te vinden, maar dat zijn niet meteen veel mensen.

Het gaat vooral over het oranje zie ik hier telkens, dus geen moeite door kleurenblindheid, dan was het oranje sowieso al een probleem geweest.
Ik geef dus aan dat er nog steeds oranje is bij nieuwe berichten. Dat het foto icoon vervelend kan zijn als je snel kijkt snap ik dan idd wel.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:49

Ik zit ook mobiel en het is nu, voor mij, dus niet meer duidelijk. Volgens mij waren de ongelezen titels voorheen echt oranje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:51

In eigen berichten? Of ergens anders? Want hier dus nooit bij eigen berichten. Misschien op de voorpagina maar die gebruik ik nooit haha.
Zal even screenshot maken, zo is het sowieso al maanden. (Vroeger zat ik ook nog wel eens via pc, maar nu nooit meer)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:52

In eigen berichten inderdaad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:56

Alleen op de voorpagina kan ik ergens inkomen dat de titels ooit oranje waren misschien, maar aangezien ik die nooit gebruik weet ik dat niet 100 procent zeker.

Eigen berichten hier dus sowieso maanden al niet meer en op mobiel heb ik het nooit gezien.

Zo ziet het er dus altijd uit bij mij. Dus nog steeds duidelijk welke nieuw zijn en welke niet.
Afbeelding

Dit is voorpagina met laatste en eigen berichten
Afbeelding

Toch vreemd dat het mobiel ook wisselt. Zal het misschien aan versie van bokt liggen? Of dat sommige op desktop site zitten ipv de mobiele versie op mobiel? Ergens moet er iets zijn waardoor het verschilt. Maar zoals mijn eigen berichten tab vind ik heel duidelijk en geen verschil na deze wijziging.

Edit; ja ik heb veel tabbladen open staan :') Krijg je als je geen pc of laptop meer hebt haha

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:03

MyWishMax schreef:
Alleen op de voorpagina kan ik ergens inkomen dat de titels ooit oranje waren misschien, maar aangezien ik die nooit gebruik weet ik dat niet 100 procent zeker.

Eigen berichten hier dus sowieso maanden al niet meer en op mobiel heb ik het nooit gezien.

Zo ziet het er dus altijd uit bij mij. Dus nog steeds duidelijk welke nieuw zijn en welke niet.
[ [url=m/V3IwsL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit. .Dat het oranje of witte belletje naast de titel staat. Dat is helder en ik zie nog steeds niet waarom je het weg zou halen. Dit werkt toch gewoon prima, je kunt hier bij de titel zien dat er nieuwe posts zijn ipv een eind verderop. En er ook meteen op klikken.

Ik heb al sinds ik kan lezen het probleem dat bij voorbeeld bij een inhoudsopgave, waar de pagina van het nieuwe hoofdstuk een eind van de titel van het hoofdstuk af staat, ik het niet goed kan zien. Het ongelezen-icoontje staat nu voor mij fysiek te ver bij de titel vandaan. Ik moet een paar keer kijken of ik wel op de juiste regel dat oranje dingetje aanklik en dat bokt erg rot.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:15

MyWishMax schreef:

[ [url=m/V3IwsL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is voorpagina met laatste en eigen berichten
[ [url=m/KTT3XL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toch vreemd dat het mobiel ook wisselt. Zal het misschien aan versie van bokt liggen? Of dat sommige op desktop site zitten ipv de mobiele versie op mobiel? Ergens moet er iets zijn waardoor het verschilt. Maar zoals mijn eigen berichten tab vind ik heel duidelijk en geen verschil na deze wijziging.

Edit; ja ik heb veel tabbladen open staan :') Krijg je als je geen pc of laptop meer hebt haha

Hier hetzelfde als bij jou maar mss dat het bij anderen anders is omdat ze een andere browser gebruiken of hun telefoon een andere layout of andere verhouding vh beeldscherm heeft (iets vierkanter bijvoorbeeld)?
Ik bok op de telefoon via Firefox en op de tablet via chrome trouwens maar vind het via de tablet nooit fijn bokken, in verhouding klein lettertype, veel groter toetsenbord etc. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:17

Ja, daarom. Er moet iets anders zijn bij degene die mobiel bokken en alsnog andere dingen hebben. Ik zit op Chrome met alles, mobiel maar vroeger laptop ook.

Heel apart, verschil tussen mobiel en pc snap ik. Tussen mobiel en tablet ook nog misschien want tablet die ik wel eens gebruikte was eerder richting pc beeld en niet mobiel haha.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:28

lor1_1984 schreef:
Ik bok op de telefoon via Firefox en op de tablet via chrome trouwens maar vind het via de tablet nooit fijn bokken, in verhouding klein lettertype, veel groter toetsenbord etc. :')

Terecht trouwens. Bokt op de tablet is nooit echt zo uitgewerkt als mobiel of desktop. (Was destijds tijdgebrek, andere dingen die ook heel erg veel aandacht vroegen zoals de upload - de upload heeft waarschijnlijk meer mensen geholpen - niet echt een idee wat nou goed werkt voor tablets, en een lager gebruikersaantal. Als het goed is werkt alles wel, maar het is niet heel erg aandachtig passend gemaakt.)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:59

Ik kan gewoon foto's uploaden via de tablet als ik dat wil, maar het forumt gewoon niet lekker dus ik gebruik bokt daar vnl als mijn telefoon het niet doet ofzo.
En uiteindelijk went het ook wel als ik alleen op de tablet bok maar zodra ik op de telefoon bok is dat stukje gewenning ook direct weer vrijwel verdwenen. :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:39

MyWishMax schreef:
Al sinds het moment dat ip de titel klikken je naar het 1e ongelezen bericht bracht gebruik ik dat, makkelijker omdat titel stuk groter is om op te klikken.

Maar ze zijn nu toch nog steeds makkelijk te herkennen? Icoontje voor stip oranje = nieuw bericht, wit = geen nieuw bericht?

Dat springen had ik volgens mij sowieso al niet. Foto icoon zie ik op telefoon niet als ik hem normaal houd.

De kleur van het icoontje valt, in ieder geval bij mij, een stuk minder op dan hoe het voorheen was. Ik klikte ook altijd de titel aan, maar het knopje met het pijltje stond enkel bij topics met nieuwe reacties en viel daardoor een stuk meer op. Voor mij persoonlijk zou een duidelijker verschil tussen de twee icoontjes al voldoen, bijvoorbeeld een ander icoontje, fellere kleur bij een nieuw bericht, etc.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:44

Terwijl het voor mij juist om de plek van het icoontje gaat.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:54

Ik vind het icoontje voor de titel niet heel erg fijn en geeft een storend beeld.

Voor mij geen toegevoegde waarde.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:43

Bij mij is het zowel op laptop als op mobiel zoals MyWishMax het laat zien hier.
Alleen als ik mijn mobiel draai, dan zie ik de foto icoontjes. Maar dat is dan ook het enige verschil

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:17

Dit mooie fototopic heeft drie foto's en krijgt daarom geen icoontje. Dat lijkt me ook niet de bedoeling (en een beetje jammer voor TS als er door het gebrek aan een icoontje minder op wordt geklikt dan op andere fototopics).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:16

Dat is inderdaad een beetje de omgekeerde wereld ja kallipooh. En topics welke geen foto topics zijn, krijgen het icoontje wel omdat er meer 'foto’s' in de OP staan. Dat vind ik ook erg krom. Ik blijf erbij; geef dan de TS de keus er een icoontje voor te laten zetten of niet ipv hoe het nu automatisch gebeurd. Of dan toch helemaal weglaten. Zoals het nu is, is het alleen maar hinderlijk en onlogisch bij veel topics imo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:39

Een fototopic is geen fototopic omdat er meer dan zoveel foto’s in een openingspost staan. Dit slaat gewoon nergens op zo.