EA - week proefdraaien nieuwe stijl/regels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:06

Sugarmiss"]
[quote="Natalie schreef:
Bereik je door dit te verbieden niet dat er meer aanmeldingen op bokt komen gewoon om op EA wat te verkopen en daarna hun account nooit meer gebruiken? Lijkt me ook niet dat dit de bedoeling is?

Dit kan niet want er zit een bepaalde grens voordat je kunt posten op EA en er wordt in de gaten gehouden of dit zinnige berichten zijn.
Zoniet dan worden ze of verwijderd of Bart draait het tellertke terug.
[/quote]

Dat kan zeker wel... Ik ben naar Bokt gekomen voor EA. 1 topic geopend over mijn toenmalige verzorgmonster - Pervinco - en een paar reacties gegeven bij VMR... Je zit in no-time aan dat minimum hoor! Ik heb ook heel lang enkel op EA gepost, het was dat ik een beetje aan het afkicken was van een ander forum, anders had ik op Bokt niets meer gezien dan EA...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:13

ik wou net zeggen je zit zo aan het minium aantal posts wat je nodig hebt!
daar hoef je niet zo heel veel moeite voor te doen Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:29

dat is nu precies wat we dus niet willen pervinco. dat mensen alleen op bokt komen om snel hun paardenspul te slijten. e.a is voor bokkers die iets te koop hebben of vragen, niet voor mensen die alleen e.a willen gebruiken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:35

Maar zou je dan niet het minimum aantal berichten voordat je op EA kunt plaatsen moeten opschroeven?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:40

daar zullen we het idd over moeten gaan hebben want we willen echt niet dat mensen alleen berichtjes gaan plaatsen zodat ze op e.a kunnen posten, we willen e.a toegankelijk maken voor echt bokkers die hier zijn om bokt en niet om e.a

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:09

Wellicht dat er een duidelijke sticky komt voor een week op [EA] elf, want ik merk dat veel mensen toch niet reageren zo als het volgende de tijdelijke regels hoort. NIet iedereen kijkt op [FZ].

roylinde schreef:
ehe mischien kan je een advertentie zetten om www.marktplaats.nl

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:13

Ik denk dat de basis van deze regels goed is, maar ik vind wel dat jullie iets te ver doorgeslagen zijn hoor. Het blijft bokt hoor, geen ebay!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:03

lonneke schreef:
dat is nu precies wat we dus niet willen pervinco. dat mensen alleen op bokt komen om snel hun paardenspul te slijten. e.a is voor bokkers die iets te koop hebben of vragen, niet voor mensen die alleen e.a willen gebruiken.

Ik denk idd dat het zo gek nog niet is om dan het minimum op te schroeven, want ik denk wel dat *wie het dan ook zei* wel eens gelijk kon hebben dat vriendjes en vriendinnetjes (het beruchte koetsje Knipoog) even snel die 25 posts verzamelen voor EA...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 20:20

Siempie schreef:
Wellicht dat er een duidelijke sticky komt voor een week op [EA] elf, want ik merk dat veel mensen toch niet reageren zo als het volgende de tijdelijke regels hoort. NIet iedereen kijkt op [FZ].

Zoals heel duidelijk opgemerkt loopt het niet zoals de bedoeling was, de hoeveelheid werk die er in gaat zitten is gewoon te groot. Ik ben bijv. gisteren 12 uur bezig geweest om EA op te schonen en bij te houden. Vandaag stond er alweer 1,5 bldzij bij. Dat is dus geen doen.
Dit was ook niet voorzien.
We zijn nu druk in overleg wat we eraan gaan doen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:25

Ik vind de nieuwe regels best, maar geef ons even tijd eraan te wennen.
Ik had vandaag een [GZ] topic geplaatst, iemand reageerde op mij en ik reageerde daar weer op. BATS meteen een slotje!
Hele topic weg.
Als er misschien eerst even een waarschuwing of herrinering aan nieuwe regels gegeven kon worden, alvorens een slotje te zetten.
Ik weet niet binnen 1 dag dat het niet meer mag, vergeet ook wel eens wat. Eerst mocht het wel, nu moet het per PB, is het niet menselijk dat we nog wel eens de fout in gaan ?
Nu kan ik weer een nieuw topic gaan maken en daar in zetten dat ze niet in het topic mogen reageren, anders heb ik weer een slot, zo blijf ik bezig.

Daarbij is het nu zo dat er alleen gereageerd mag worden in een topic als het gaat om biedingen, mensen die dingen zoeken zakken nu als een baksteen naar de volgende pagina omdat daarin niet gereageerd mag worden, alleen te koop advertenties blijven zo bovenaan staan, klopt ook niet helemaal

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:32

SANEX schreef:
Daarbij is het nu zo dat er alleen gereageerd mag worden in een topic als het gaat om biedingen, mensen die dingen zoeken zakken nu als een baksteen naar de volgende pagina omdat daarin niet gereageerd mag worden, alleen te koop advertenties blijven zo bovenaan staan, klopt ook niet helemaal

En dat zat ik mij nou ook net te bedenken, dat klopt idd. niet, niet eerlijk tegenover de mensen die iets zoeken.
Maar dit is een proefweek, wellicht dat er in de nieuwe opzet waar Bart mee bezig is toch een scheiding komt tussen tekoop en gezocht?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:39

Als ik het goed begrijp is de proef al geannuleerd...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:08

Sugarmiss"]
[quote="Siempie schreef:

Zoals heel duidelijk opgemerkt loopt het niet zoals de bedoeling was, de hoeveelheid werk die er in gaat zitten is gewoon te groot. Ik ben bijv. gisteren 12 uur bezig geweest om EA op te schonen en bij te houden. Vandaag stond er alweer 1,5 bldzij bij. Dat is dus geen doen.
[/quote]

Was dit echt niet te voorzien ?
De formule die hiervoor bestond was al bijna niet te handhaven, als je bijv. het aantal offtopic reacties (mooi paardjuhhh, jammer dat het zover weg is Knipoog) en het aantal schoppen bekeek, dan was het eigenlijk al geen doen om alles volgens de regels te laten verlopen.
En ik kan me voorstellen dat het met deze nieuwe regels niet minder is geworden.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat er iets moest gebeuren, en dan moet je ergens beginnen.
Het is ook geen gemakkelijk forum om te beheren, zeker niet met het grote aantal posts van de laatste tijd.

Vraag:
Is er een mogelijkheid om voordat een topicstarter tot definitieve plaatsing overgaat, een soort pop-up krijgt met daarin de nieuwe regels ?
Daarmee bedoel ik ongeveer op dezelfde manier als bij het reageren op een oud topic, waarin je eerst een melding krijgt alvorens tot plaatsing over te kunnen gaan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:19

Ok, misschien is het een idee dat je helemaal niet meer kan reageren op topics op EA. Gewoon standaard een slotje. Dan moeten mensen wel PB-en. Dan word het net als op een gewone verkoopsite.
Ik vind het niet gezellig, maar is wel een idee. Alleen moet de topicstarter dan wel het originele bericht moeten kunnen blijven aanpassen. Daar bijvoorbeeld het hoogste bod in vermelden. Dan leg je het werk bij topicstarter en niet bij de moddies.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 22:05

Oscar en Esma_27 is zal jullie opmerkingen aan Bart doorspelen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:04

Pervinco schreef:

waar haal je dat vandaan dan?
kan het nergens vinden Bloos

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:07

Ik vind deze manier wel goed, ik merkte er net al iets van in de topics; het blijft veel overzichtelijker. Maar als ik het goed begrijp mag je dus geen spijkerbroeken verkopen maar wel rijbroeken?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:12

Dat was met de oude regels ook al hoor Liza, dat was al eerder gewijzigd

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:20

Waterkippie"]
[quote="Pervinco"]Als ik het goed begrijp is de proef al geannuleerd...
[/quote]

[/quote]

[quote="Sugarmiss schreef:

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:28

Pervinco"]
[quote="Waterkippie"][quote="Pervinco"]
[/quote]

[/quote]

[quote="Sugarmiss schreef:
[/quote]

jaa ok maar daar staat niet dat het nu stopt??
of ehmm ben ik gewoon moe en snap ik het niet meer Tong uitsteken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:33

Vandaar dat ik al zei: als ik het goed begrijp... Waar is Sugarmiss met een verhelderend antwoord? Knipoog

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:37

Pervinco schreef:
Vandaar dat ik al zei: als ik het goed begrijp... Waar is Sugarmiss met een verhelderend antwoord? Knipoog

haha ok dat" als ik het goed begrijp" had ik even over het hoofd gezien Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:59

Wil ook opzich wel weten hoe het nou zit met topics [GZ] waarin niet gereageerd mag worden, die dus sneller zakken, wat niet eerlijk is ( zie mijn eerdere post )

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:34

de proef is idd geannuleerd, meer nieuws volgt nog....

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:02

SANEX schreef:
Wil ook opzich wel weten hoe het nou zit met topics [GZ] waarin niet gereageerd mag worden, die dus sneller zakken, wat niet eerlijk is ( zie mijn eerdere post )

nou dan moeten ze in iedergeval beginnen met EA op te splitsen in 'gezocht" en "te koop"

dat zou dan een optie zijn en dan bij het topic gezocht wel kunnen reageren en bij te koop niet. zoals oscar al eerder voorstelde.