@Purny; dat snap ik, en vanuit de topicstarter snap ik dat helemaal. Maar op die manier zouden bijvoorbeeld 6000 informatieve berichten verdwijnen als dit topic wordt verwijderd door de topicstarter:
[MD] [INFO] hoestende paardenDat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Ik snap de behoefte aan controle en aan privacy of het kunnen terugkeren op eerder gezette stappen. Zeker nu er op het forum berichten staan die 20 jaar oud zijn. Daar zijn al heel veel mogelijkheden voor (en een mail sturen naar support is, naar mijn idee, geen 'heel proces') en we zijn aan het kijken hoe we dat nog makkelijker/laagdrempeliger kunnen maken. Maar dat kan niet allemaal van de ene op de andere dag. En dat kan ook niet op een manier die voor iedereen de perfecte oplossing is.
@poes; Het lijkt erop dat we andere
forums bezoeken

Controle over eigen berichten en topics is er al, maar op dit moment moet dat nog even via de mods en support. Er is gewerkt aan een tussenoplossing, we zijn bezig met meer volledige oplossingen om dit mogelijk te maken.
Verwijderen van foto's kan ook al, ben toevallig nu bezig met dat makkelijker maken. Ook komt er een mogelijkheid om die foto's direct uit de berichten te halen.
Berichten zoeken van een gebruiker is het in het vorige topic over dit onderwerp ook al uitgebreid over gegaan. Terugzoeken kan als je ingelogd bent en dat wordt veel meer gebruikt dan alleen om te kijken hoe je iemand kan 'pakken'.
De oplossing is daar niet om dit technisch onmogelijk te maken (ook omdat het via Google sowieso kan) maar door te zorgen dat mensen niet de behoefte voelen berichten tegen een ander te gebruiken. Modereren op PBs is een ingewikkelde. Het zijn 'prive berichten', die gaan we dus niet teruglezen. Als er PBs worden meegestuurd bij een melding dan mist er vaak een hele berg context/voorgeschiedenis waardoor het bijzonder riskant is om op basis van die selectieve weergave sancties uit te delen. Er worden in principe geen sancties uitgedeeld op basis van PBs, maar dat wil niet zeggen dat we niets doen met meldingen. Al helemaal als we van verschillende mensen klachten krijgen over een gebruiker. Er wordt zeker iets mee gedaan, maar wat op het forum staat is een heel stuk makkelijker te beoordelen, daar kunnen we makkelijker sancties aan vasthangen. Dit aanpassen kan, op GoT heb je bijvoorbeeld 'direct messages' in plaats van 'privé berichten', daar staat ook bij dat beheer bij incidenten mee kan lezen in de discussies tussen gebruikers onderling. Voor Flarum moeten we over naar een systeem voor PBs, daar zouden we er dus voor kunnen kiezen om die berichten minder privé te maken. Maar de vraag is dan; wat wil je? Beheer kan meekijken maar er worden sancties uitgedeeld bij misbruik van PBs of je hebt meer privacy maar er wordt vooral gewaarschuwd bij misbruik?
@enzino; Het plan is ook dat je dat soort blogs makkelijker beperkt beschikbaar kan maken. Blog over gedoe op stal (ik noem maar wat) voor een kleine club vrienden, blog over een ontzettend mooie route die je hebt gevonden in het bos voor iedereen te lezen.