Maargoed:
Citaat:In overleg met de moderators mag ik een nieuw topic openen over de (groeps-)druk van anderen die ik ervaar als ik meld dat ik mij niet wil laten vaccineren.
Ik voel best druk, mede door bokkers die erg pro-vaccinatie zijn en niet schromen dat te uiten. Ik heb, net als veel van mijn mede ‘niet-vaccers’ erg veel druk ondervonden. Vaak blijkt een reden om niet te vaccineren niet geaccepteerd te kunnen worden, als deze niet medisch is, waardoor de druk nog even een tandje verhoogd wordt.
Ik hoop op een fijn gesprek waar we ‘on-topic’ kunnen blijven en waar mensen kunnen praten over niet-vaccineren en de druk die wij voelen om dit juist wel te (moeten) doen.
Moderatoropmerking:
Dit topic is voor het bespreken van het niet willen vaccineren. Voor de discussie over het wel of niet vaccineren en het bespreken van de verschillende vaccins is een ander topic: [CV] Het corona vaccin
Als je dit samen bekijkt staat er toch gewoon dat de mensen die zich niet-niet willen laten vaccineren terecht kunnen in het andere topic.