Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pareltjes schreef:Het gaat toch niet om één topic? TS opent duidelijk een topic voor een discussie in algemeenheid. Moet het dan weer ontaarden wie er GELIJK heeft?
_Penotti schreef:Ik heb alleen de OP gelezen.
Ik heb er geen moeite mee om het te zien. Maar het hoeft van mij eigenlijk ook weer niet.
Vind het een soort van privé of zo.
Zelf zou ik dergelijk foto's dus nooit plaatsen. Nou ja ik maak ze niet eens want dat geeft voor mij persoonlijk ook geen toegevoegde waarde.
Ik zie ze liever levend op de foto terug.
Dus van mij mag iemand het posten, maar heb er wel mijn persoonlijke vraagtekens bij.
bigone schreef:Paarden en honden en katten zijn bij uitstek de dieren die emoties oproepen. Vooral wanneer ze ziek zijn of dood gaan. De foto’s in het profiel van LM riepen ook emoties op, in de zin van hoe kun je dit een dier aandoen. De foto’s waar het hier om gaat roepen bij mij de emotie op van wat ontzettend fijn dat het zo kon gaan en hij nog een fijne tijd heeft gehad en vooral ook petje af voor het omgaan met de dood . En niemand wil herinnerd worden aan het eigen afscheid van een geliefd dier, vroeger of nog komend.
Dat betekend niet dat het er niet mag zijn, dat waardige afscheid en zeer respectvol in beeld gebracht .
Thats life!!
ElCamino schreef:Wat overdrijft iedereen, in IM wéét je dat het over overleden paarden gaat en wéét je dat er de kans bestaat dat er foto's van overleden vriendjes in kunnen staan. Het is deel van het leven, het hoort erbij en ik vind persoonlijk dat iedereen dat op zijn of haar manier mag delen.
Nikki komt ook bij mijn paard straks een reportage maken, en al kán ik er de eerste tijd wellicht niet naar kijken, misschien ben ik er later dankbaar voor.
Verbieden om deze foto's te plaatsen vind ik echt belachelijk. Dan zou je ook alle foto's van nare wonden of filmpjes van paarden met ellende moeten verbieden want "stel dat iemand er niet tegen kan".
Spoilers begrijp ik weer wél bij schokkende foto's van nare wonden, ik kan er zelf prima tegen maar begrijp dat mensen niet tegen bloed kunnen , dus dan zou de foto van een overleden paard ook in spoiler kunnen.
Maar persoonlijk vind ik de meeste foto's van overleden paarden erg mooi en respectvol gemaakt.
XladyX schreef:Precies dit, ik mis echt in deze discussie het oprechte antwoord op de vraag, als je moeite hebt met bepaalde foto's of verhalen zoals in het geval van een overleden paard, waarom zoek je dit dan op? A
secricible schreef:Ik ben een beetje confused. TS heeft het over een topic dat niet op IM staat en vervolgens zeggen alle reacties "dat kan je verwachten op IM" en geeft men aan dat TS dit n.a.v. een topic op IM zou hebben geopend.
Persoonlijk vind ik het ook altijd wel een moeilijk onderwerp. Ik ben daardoor ook wat huiverig om op IM te komen. Ik zou dus ook niet heel blij zijn als ik "overvallen" werd door een foto van een overleden paard op een ander forumdeel. Op IM zou er m.i. gewoon ruimte voor moeten zijn.
Autumnn schreef:XladyX schreef:Precies dit, ik mis echt in deze discussie het oprechte antwoord op de vraag, als je moeite hebt met bepaalde foto's of verhalen zoals in het geval van een overleden paard, waarom zoek je dit dan op? A
Maar dat is juist waar het om gaat. Als je weet dat er foto's van dode paarden in staan, dan klik je er niet op. Maar nu weet je het niet en zie je het wel.
XladyX schreef:ElCamino schreef:Wat overdrijft iedereen, in IM wéét je dat het over overleden paarden gaat en wéét je dat er de kans bestaat dat er foto's van overleden vriendjes in kunnen staan. Het is deel van het leven, het hoort erbij en ik vind persoonlijk dat iedereen dat op zijn of haar manier mag delen.
Nikki komt ook bij mijn paard straks een reportage maken, en al kán ik er de eerste tijd wellicht niet naar kijken, misschien ben ik er later dankbaar voor.
Verbieden om deze foto's te plaatsen vind ik echt belachelijk. Dan zou je ook alle foto's van nare wonden of filmpjes van paarden met ellende moeten verbieden want "stel dat iemand er niet tegen kan".
Spoilers begrijp ik weer wél bij schokkende foto's van nare wonden, ik kan er zelf prima tegen maar begrijp dat mensen niet tegen bloed kunnen , dus dan zou de foto van een overleden paard ook in spoiler kunnen.
Maar persoonlijk vind ik de meeste foto's van overleden paarden erg mooi en respectvol gemaakt.
Precies dit, ik mis echt in deze discussie het oprechte antwoord op de vraag, als je moeite hebt met bepaalde foto's of verhalen zoals in het geval van een overleden paard, waarom zoek je dit dan op? Als je moeite hebt met lugubere zaken, klik je toch ook niet op het bijzonder luguber topic? Dat heeft imo niks te maken met het moeten afschermen van bepaalde foto's omdat er misschien iemand niet tegen kan.
Wat is de volgende stap, foto's van mensen die met een bit rijden verbieden omdat enkelen er aanstoot aan nemen? Het begint straks nog meer op de VS te lijken dat er in de handleiding van een magnetron moet staan dat de kat er niet in mag..
Jessix schreef:Het topic wat aanleiding was staat gewoon op IM.
LadyMadonna schreef:Net kom ik het weer tegen in een topic, de reden om heel voorzichtig om te gaan met IM topics, maar deze stond niet op IM....
Foto’s van een dood paard...
Ik weet niet waarom, maar ik vind het naar, ook al is het dier vredig ingeslapen. Ik heb er een hekel aan. Ik zie ook de meerwaarde niet van een foto van een dood paard op een forum zetten. Dat het voor jezelf waarde heeft, uiteraard helemaal prima, maar moet het nou op een forum?
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, ik wil alleen de andere kant ook belichten