Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Zorro: En mening van het team en Bart zelf vind ik hierbij ook belangrijk. Het mag niet enkel gebaseerd zijn op de mening van bokkers, want dat kan er ook juist een situatie ontstaan waar iemand zo’n topic gaan overspoelen omdat hij een persoonlijke vete heeft met de mod.
Betadine: ik verwijs heel bewust niet naar het topic. Ik ga er vanuit dat het verwijderd wordt en wil dan ook dat, wat de consequenties wel of niet zijn, het de betreffende bokker ook niet achtervolgt
chevax schreef:Xritt schreef:Sorry, maar ik vind de mods vaak erg lafjes.
Heb je concrete voorbeelden waarom mods lafjes zouden zijn?
Leo schreef:Ik denk zeker niet dat er een duidelijke lijn te trekken is, er is een groot grijs vlak van subjectiviteit als het gaat om paarden houden. Dat kun je niet doortrekken naar je selectie voor een moderator.
Wel is het van belang dat controversiële zaken belicht worden: ik ben wel van mening dat een mod "vrij" hoort te zijn van controversiële visies en posts op Bokt. Iemand die visies op Bokt strooit die niet helemaal stroken zal niet gevraagd worden als mod. Als iemand al mod ís en zich controversieel opstelt in posts, dan is het een taak van de Hoofdmoderators om iemand aan te sturen. Ja dat zou je kunnen vergelijken met modereren op inhoud, en hoewel je dat op het forum met gebruikers doet, vind ik dat je dat wel met mods moet doen. Juist omdat je met je groene naam een voorbeeldfunctie heb.
Als HM ga je dan het gesprek met iemand aan en wijst iemand er op dat diegene niet handig bezig is zo. Wil iemand daar geen oren naar hebben en op dezelfde voet doorgaan, heeft die persoon in mijn ogen geen plek in het moderator team.
Wat iemand thuis doet kun je niet controleren. Wat iemand op Bokt plaatst moet zeker vallen onder de noemer voorbeeldfunctie.
Winged schreef:Suzanne F. schreef:Eens met Leo. Een mod die op LZP een topic plaatst waarin ze vraagt of ze zwanger kan zijn en van wie na een gangbang met een vergeten anticonceptiepil dit weekend, wordt er ook op aangesproken denk ik.
Incluis vergeten condoom en kans op tig soa'sinhakertje. Sorry
Leo schreef:Ik denk zeker niet dat er een duidelijke lijn te trekken is, er is een groot grijs vlak van subjectiviteit als het gaat om paarden houden. Dat kun je niet doortrekken naar je selectie voor een moderator.
Wel is het van belang dat controversiële zaken belicht worden: ik ben wel van mening dat een mod "vrij" hoort te zijn van controversiële visies en posts op Bokt. Iemand die visies op Bokt strooit die niet helemaal stroken zal niet gevraagd worden als mod. Als iemand al mod ís en zich controversieel opstelt in posts, dan is het een taak van de Hoofdmoderators om iemand aan te sturen. Ja dat zou je kunnen vergelijken met modereren op inhoud, en hoewel je dat op het forum met gebruikers doet, vind ik dat je dat wel met mods moet doen. Juist omdat je met je groene naam een voorbeeldfunctie heb.
Als HM ga je dan het gesprek met iemand aan en wijst iemand er op dat diegene niet handig bezig is zo. Wil iemand daar geen oren naar hebben en op dezelfde voet doorgaan, heeft die persoon in mijn ogen geen plek in het moderator team.
Wat iemand thuis doet kun je niet controleren. Wat iemand op Bokt plaatst moet zeker vallen onder de noemer voorbeeldfunctie.
Winged schreef:Online kun je een sluier voor de werkelijkheid ophouden. Je hoopt dat mensen eerlijk zijn, maar er kunnen wel meerdere tussen zitten die zich anders voordoen dan dat ze in het echt zijn. Ik verbaas mij erover dat het topic zo lang heeft kunnen lopen zonder een ingreep én terwijl TS groen is. Het gaat natuurlijk om een vrijwilligersfunctie, maar een vrijwilligersfunctie houdt niet in dat je gezond verstand kan laten varen.
Ibbel schreef:Maar er wordt op bokt op dit moment niet gemodereerd/ingegrepen op 'verkeerde' behandeling van een dier (paard, hond, kat etc).