Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Pipodipo schreef:Imandra, het scheelt echt als mensen beseffen dat ze naar meningen zitten te kijken en dat die meestal weinig met de waarheid te maken hebben. Welke mafkees gaat er nou nav een internetpost een belangrijke beslissing nemen die over gezondheid gaat?
Helaas genoeg. Daarom is het ook zo gevaarlijk.
Als men dan ziet dat een foutieve internetpost vervolgens ook veel dislikes heeft is het al waarschijnlijker dat de lezer dit advies links laat liggen.
Sheran schreef:Pipodipo schreef:Goeroe, of gewoon iets minder waarde hechten aan wat er op een internetforum opgeschreven wordt.
Dit ja. Het komt voor mij over als een hoop (uiteraard goedbedoelde) extra regels voor een vaardigheid die iedereen gewoon zou moeten leren of beheersen in dit leven: info filteren.
Dinopino schreef:dromertje2 je hebt het over anderen mensen en veel mensen. Kun je die benoemen ken je ze persoonlijk, of is dat iets wat je denkt. Of ken je toevallig een iemand.
Je kunt wel over men spreken. Maar die men is hier niet. Je kunt alleen uit eigen ervaring spreken.
IMANDRA schreef:Sheran schreef:
Dit ja. Het komt voor mij over als een hoop (uiteraard goedbedoelde) extra regels voor een vaardigheid die iedereen gewoon zou moeten leren of beheersen in dit leven: info filteren.
Dat is moeilijker gezegd dan gedaan. Zeker mensen met een lager IQ (zonder iemand tegen het hoofd willen te willen stoten) hebben meer moeite met informatie goed filteren. Zelfs mensen met een hoog IQ hebben hier soms moeite mee...
Sheran schreef:Dit ja. Het komt voor mij over als een hoop (uiteraard goedbedoelde) extra regels voor een vaardigheid die iedereen gewoon zou moeten leren of beheersen in dit leven: info filteren.
Sheran schreef:IMANDRA schreef:
Dat is moeilijker gezegd dan gedaan. Zeker mensen met een lager IQ (zonder iemand tegen het hoofd willen te willen stoten) hebben meer moeite met informatie goed filteren. Zelfs mensen met een hoog IQ hebben hier soms moeite mee...
Zeker, maar helpt het dan om mensen er hier dan maar niet aan bloot te stellen? Het lijkt mij toch het meest juist om dan verschillende meningen te lezen. Bokt is gewoon geen medisch forum, het is een discussieforum. Het zou mensen sieren als ze hun reacties wat in zouden kleden, maar over het algemeen wordt dat best goed gedaan.
goeroe schreef:Sheran schreef:Dit ja. Het komt voor mij over als een hoop (uiteraard goedbedoelde) extra regels voor een vaardigheid die iedereen gewoon zou moeten leren of beheersen in dit leven: info filteren.
Dan vergeet je voor het gemak misschien dit even, en dan heb ik het er nog niet eens over dat kunnen lezen niet noodzakelijk betekent dat je ook goed begrijpt wat er staat.
IMANDRA schreef:@pipodipo: Dat zijn goede vragen. Je eerste vraag: ja, dan hebben ze dat aan zichzelf te danken. Maar als ze door hun gedachtegoed anderen in gevaar brengen dan is dat een maatschappelijk probleem, niet een probleem met het individu. 2a: dat is een interessante, en ook vooral afhankelijk van welke stand bokt heeft hierin. Ik denk niet dat Bokt hierin hoofdverantwoordelijke is, maar tegelijkertijd zitten hier veel jonge mensen die makkelijk te beïnvloeden zijn, dus bij belangrijke punten kan Bokt zich wel verantwoordelijk máken. Al is het alleen maar door het toevoegen van een like-dislike systeem. 2B: Zelfde antwoord al vraag 2A, en deels 1. Als je anderen in gevaar kan brengen door je gedachtengoed?
Over je minder waarde hechten: dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker voor beïnvloedbare mensen.