Doneren ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:41

mvdende schreef:
Ik heb een hekel aan doneer acties. Als je zelf het geld niet hebt, ga je maar sparen of je doet het niet. Het is in mijn ogen bedelen om geld. Ik wil ook wel "gratis" naar Disneyland. Of in mijn geval een hulphond die me geen 20.000 kost.

Iedereen heeft wel wensen die niet uit kunnen komen omdat het geld er niet is. Kijk maar in het 30 miljoen topic.

Ik snap dat als je ongeneeslijk ziek ben, dat je herinneringen wil maken, maar een strand wandeling of een boswandeling zijn toch ook herinneringen?

DIT IS MIJN MENING EN ZAL OOK NOOIT MEE DOEN MET EEN DONEER ACTIE

Echt, wow. Wat smerig laag is dit. -O-
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 03-01-19 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Re: Doneren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:43

Je hebt de quote verkloot. Die uitspraak was niet van genja.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:43

Gulpje, het was alleen niet genja die dat zei, maar iemand anders. Denk dat er iets mis is gegaan met quoten?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:44

Dank, ik reageerde idd op Genja die er iets over zei maar heb er idd een puinhoop van gemaakt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:53

Ik ken het topic ook niet.

Als ik het zo hier lees is het geld bij elkaar.
Ik hoop dat het een hele mooie herinnering gaat worden.
Maar ik snap eigenlijk niet zo goed dat dit topic er nu is.

Het geld is er?
Er is door een mod ingegrepen in het topic?
Maar waarom moet daar een apart topic over gemaakt worden?
Ik denk dat de bijsmaak nu alleen maar erger wordt.
Waarom wordt dit niet per pb uitgesproken met de betreffende mod?

Uiteraard staat mijn post vol aannames, als er wat fout aan is mag je mij op mijn vingers tikken!
Maar ik denk niet dat je verder wat bereikt met dit topic!

Misschien moeten de regels wel anders over doneren, maar ik denk dat het dan verstandig is om er geen actueel topic aan te koppelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:56

Gulpje schreef:
mvdende schreef:
Ik heb een hekel aan doneer acties. Als je zelf het geld niet hebt, ga je maar sparen of je doet het niet. Het is in mijn ogen bedelen om geld. Ik wil ook wel "gratis" naar Disneyland. Of in mijn geval een hulphond die me geen 20.000 kost.

Iedereen heeft wel wensen die niet uit kunnen komen omdat het geld er niet is. Kijk maar in het 30 miljoen topic.

Ik snap dat als je ongeneeslijk ziek ben, dat je herinneringen wil maken, maar een strand wandeling of een boswandeling zijn toch ook herinneringen?

Echt, wow. Wat smerig laag is dit. -O-

Ach, het is een mening.

Bestaan er eigenlijk hulphonden die hun poot op je hand leggen voordat je op 'versturen' drukt?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:01

mvdende schreef:

Had deze mening even lekker doorgeslikt.
Serieus? Wat wil je hier nou mee bereiken?
Dat vraag ik mij dus echt oprecht af.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:08

Wat willen sommigen bereiken door op de ene mening zo door te gaan, ipv op de inhoudelijke discussie?

Timing is bij dit soort zaken alles en het kan héél snel ook mis gaan en achterhaald zijn om nog iets te plaatsen. Ik vermoed, maar ik kan mis zijn, dat de intentie er was om dit sneller te plaatsen, maar dit door bv. overleg wat langer geduurd heeft?

De intenties van alle partijen zijn in elk geval positief, dat is het belangrijkst.

Misschien is wat duidelijkheid brengen over andere vragen (bv. vermelden dat je ergens voor gedoneerd hebt) wel iets wat het team kan meenemen in deze verse januari-maand.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:11

ja, vind ik ook. Naar mijn mening ben je geen haar beter door zo op 1 reavti9door te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:16

dromertje2 schreef:
ja, vind ik ook. Naar mijn mening ben je geen haar beter door zo op 1 reavti9door te gaan.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Iemand nog een goede, constructieve inbreng over doneeracties in het algemeen?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:19

Het is voor ons als team geen pretje- zo'n prachtig initiatief, zo'n hartverwarmende saamhorigheid... en dan dat in de kiem moeten smoren.

Waarom? Vanwege vervelende ervaringen inderdaad. Niet alleen mensen die beloven, maar niet betalen, maar ook mensen die uit goedwillendheid gevoellige informatie prijsgeven, of mensen die (ernstig) misbruik maken van de goedheid van Bokkers.

Dat is hetgene dat we tegen willen, en moeten gaan. Het zijn die rotte appels die het verpesten. Dat betekent ook dat er een lijn getrokken moet worden, hoe moeilijk dit soms ook is.

Er is geen contact opgenomen met Quera omdat dit alle betrokken Bokkers betreft- dit is in de laatste plaats persoonlijk naar haar. Het zijn niet een reactie hier of daar, of een keer een bedrag noemen. Het is het geheel waarin we helaas een lijn moeten trekken.
Dat dit koud op het dak valt is begrijpelijk, en dat vind ik (en ik denk alle mods met mij) ook heel erg. Natuurlijk trekken we hier onze lering uit.

De reden dat de mod opmerking redelijk laat kwam, heeft meerdere redenen.
- wij vinden dit ook hartverwarmend, en willen zo soepel mogelijk hiermee omgaan. Wij willen ook dat die mooie herinneringen gemaakt kunnen worden.
- tijdens de feestdagen iets plaatsen wilden echt we niet doen... de actie leefde (begrijpelijk) toen ook het meest

Over de ontevredenheid; ik kan helaas niets zeggen dat het beter maakt. Zoiets valt ons zwaar, en zit bij niemand lekker. Verontwaardigde reacties, kwaadheid- ik begrijp het, echt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:23

Maar kun je mij dan uitleggen waarom topics voor bijvoorbeeld serious request wel mogen? :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:24

khirshanta schreef:
Het is voor ons als team geen pretje- zo'n prachtig initiatief, zo'n hartverwarmende saamhorigheid... en dan dat in de kiem moeten smoren.

Waarom? Vanwege vervelende ervaringen inderdaad. Niet alleen mensen die beloven, maar niet betalen, maar ook mensen die uit goedwillendheid gevoellige informatie prijsgeven, of mensen die (ernstig) misbruik maken van de goedheid van Bokkers.

Dat is hetgene dat we tegen willen, en moeten gaan. Het zijn die rotte appels die het verpesten. Dat betekent ook dat er een lijn getrokken moet worden, hoe moeilijk dit soms ook is.

Er is geen contact opgenomen met Quera omdat dit alle betrokken Bokkers betreft- dit is in de laatste plaats persoonlijk naar haar. Het zijn niet een reactie hier of daar, of een keer een bedrag noemen. Het is het geheel waarin we helaas een lijn moeten trekken.
Dat dit koud op het dak valt is begrijpelijk, en dat vind ik (en ik denk alle mods met mij) ook heel erg. Natuurlijk trekken we hier onze lering uit.

- wij vinden dit ook hartverwarmend, en willen zo soepel mogelijk hiermee omgaan. Wij willen ook dat die mooie herinneringen gemaakt kunnen worden.
- tijdens de feestdagen iets plaatsen wilden echt we niet doen... de actie leefde (begrijpelijk) toen ook het meest

Over de ontevredenheid; ik kan helaas niets zeggen dat het beter maakt. Zoiets valt ons zwaar, en zit bij niemand lekker. Verontwaardigde reacties, kwaadheid- ik begrijp het, echt...

Ik begrijp dit volkomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:26

khirshanta schreef:

Heel jammer voor het team dat jullie Berdien als hoofdmod moeten missen. Jammer voor ons bokkers ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:27

mvdende schreef:

Verbitterd typje?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:27

Myrthe3 schreef:
Maar kun je mij dan uitleggen waarom topics voor bijvoorbeeld serious request wel mogen? :)

Dat kun je denk ik niet vergelijken.
Serious request is iets landelijks. Wat ook daadwerkelijk het hele land in beweging brengt.

Je moet natuurlijk ergens een grens trekken!
Waar doe je dat?
Ik kan mij goed voorstellen dat serious request aan de andere kant van die grens valt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:33

Daarnaast is serious request ook meer een evenement. Niet opgezet om een persoon te helpen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:44

Ik hoop dat de modjes iig hieruit kunnen leren dat het verstandig is degene om wie het gaat eerst persoonlijk te benaderen alvorens het publiekelijk te benaderen. Dit komt nu duidelijk persoonlijk over bij iemand die nu juist behoefte heeft aan positieve dingen en de gevolgen die eruit voortvloeien zijn helemaal buiten proporties. Dit had voorkomen kunnen worden door haar eerst persoonlijk te benaderen en uitleg te geven dat jullie die lijn moeten trekken en dat dit niets met haar of haar situatie van doen heeft etc. En het zou jullie ook netjes staan nog even in contact te treden met quera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:55

Er is heel veel moois gebeurd de afgelopen weken. En dat zoveel mensen, ook de mods, Quera en haar gezin zo'n warm hart toedragen, is geweldig. De uitvoering is misschien niet altijd perfect verlopen, maar de bedoelingen zijn vol medeleven en liefde. En ik hoop dat vooral dat hartverwarmende gevoel uiteindelijk boven alles overheerst en Quera vleugels mag geven de komende tijd.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:06

peach2001 schreef:
Ik hoop dat de modjes iig hieruit kunnen leren dat het verstandig is degene om wie het gaat eerst persoonlijk te benaderen alvorens het publiekelijk te benaderen. Dit komt nu duidelijk persoonlijk over bij iemand die nu juist behoefte heeft aan positieve dingen en de gevolgen die eruit voortvloeien zijn helemaal buiten proporties. Dit had voorkomen kunnen worden door haar eerst persoonlijk te benaderen en uitleg te geven dat jullie die lijn moeten trekken en dat dit niets met haar of haar situatie van doen heeft etc. En het zou jullie ook netjes staan nog even in contact te treden met quera.

Ten eerste weet je dat helemaal niet, of iemand daar op zit te wachten. Ten tweede, waar trek je dan de grens?

Lijkt mij lastig zat dit te doen als mod, je weet dat je iets gaat plaatsen wat gevoelig ligt en je weet dat je het niet goed kan doen want de boodschap is kak.

En dan hebben mensen het over timing, is er in dit soort situaties een goed moment? Ik kan mij voorstellen dat deze boodschap hoe dan ook niet lekker was overgekomen.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:07

Kan iemand mij uitleggen waarom het bedrog zou zijn als iemand zegt te doneren en het dan niet doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:10

Divers schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom het bedrog zou zijn als iemand zegt te doneren en het dan niet doet?

Dat snap ik ook niet. Maar is het relevant? Het is namelijk niet de reden dat er geen doneertopics mogen zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:11

Nou dat was vroeger op bokt een issue als bokkers gezamenlijk iets doneerden, tegenwoordig werkt internetbankieren zo snel en buiten dat is deze inzameling buiten bokt om.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:21

genja schreef:
mvdende schreef:

Zo verder alles goed met je?? Echt je moet je schamen met zo tekst . Prima dat je dit denkt maar soms kan je mening beter voor je houden...

Dit topic gaat niet over iemand persoonlijk, en ik vind het dus ook heel jammer dat een andere mening niet gezegd mag worden. Als mvdende dit nu vindt dan mag haar mening er ook zijn. Door reacties dat ze zich moet schamen creër je een topic waarin alleen gelijkgestemden mogen/durven reageren. Laat iedereen toch zijn eigen mening hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:23

Nee. Je mag best je eigen mening hebben maar je kunt ook even bedenken hoe je die het fijnst kan ventileren.