Ik vind die afscherming van scheldwoorden irritant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:27

MarianneR"]
[quote="[naam]"][quote="MarianneR schreef:
:O
Okee, we weten dat je je eraan ergert. Maar wat moeten we er verder mee dan?
Als je een topic opent kan je ook reacties van mensen verwachten die het niet met je eens zijn hoor!

En omdat een paar mensen nu feller tegen mij in gaan kom jij nu ineens ook ofzo? Verward
En er staat ook nergens dat ik van iemand verwacht dat hij het met me eens is, daar was ook niet eens van uit gegaan, maar dat weerhoudt mij er dus echt niet van om het even goed te posten.
[/quote]

Pfffff...slaat nergens op wat je nu zegt. Ik reageer op die opmerking die je maakte naar iemand 'boven'' mij. Je reageerde heel raar dus ik reageer daar weer op. Kom op zeg, je bent toch geen 2 meer?!
Ik vond trouwens dat ik netjes reageerde??

BTW: Ik had al ergens gereageerd hoor dus ik 'kom' niet ineens nu iemand fel op jou reageert.

Als je niet tegen commentaar kunt houd dan gewoon je mond!

En nu stop ik want ik heb geen zin een eindeloze discussie aan te gaan.
[/quote]

Ik krijg de kromme reactie : Take it, or leave it!

Alsof ik steen en been loop te klagen en te zeiken op iedereen dat ik het er niet mee eens ben enzovoort. Nou sorry hoor, maar als jij zo'n reactie tegen mij geeft, dan denk ik echt van Scheve mond

En ik kan heel goed tegen commentaar via het internet, want ik weet niet eens wie ik tegenover me heb. Dus wat zal het me dan echt uitmaken.

En het lijkt me logisch dat ik geen 2 jaar meer ben? ik ben 18 en gedraag me daarnaar, volwassen maar ook af en toe nog lekker kinds. So be it.

OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:29

Heike schreef:
De scheldwoorden zijn gecencureerd om vaak de scherpe kantjes van iets af te halen. Met een gecencureerd woord komt het altijd wat vriendelijker over.

daarbij worden scheldwoorden vaak te pas en te onpas gebruikt. Sommige mensen denken er niet eens meer bij na. Door de woorden te vervangen valt het extra op en dus geef je er meer aandacht aan.

En als je zelf die woorden niet gebruikt, dan worden ze ook nooit veranderd! Je kunt namelijk altijd wat anders gebruiken.

Vaak levert het ook grappige situaties op. Stel je bent bij de bakker en en die bied je een warme banketstaaf aan? Of bij je schoonouders die net heerlijk gefietst hebben......leg dat dan maa eens uit!

Maar ik vind het juist wel irritant...heel apart...

Want ook ik houd niet van ellenlang gescheld en getier. Dat staat ook nergens zo in mijn topic. Ik vind dat er gerust met mate gescholden kan worden. Mensen die duidelijk over de schreef gaan kunnen daarop toch gewoon aangesproken worden?

Maar eh kan je via PB wel gewoon onafgeschermd schelden? Want dat vind ik dan wel vreemd, want dan kan ik bij wijs van spreken iemand helemaal gaan uitschelden via pb!

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:31

machie"]
[quote="vvtjuh schreef:
Ga toch fietsen. Tong uitsteken Scheve mond

ja, dagelijkst hea Knipoog Tong uitsteken
[/quote]

Zeker met een jongen op je bagage drager. Tong uitsteken Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:43

Ryanne schreef:
(...)
Nou sorry hoor, maar als jij zo'n reactie tegen mij geeft, dan denk ik echt van Scheve mond

Margreet gaf die take it, or leave it! reactie anders hoor... Dus ik snap niet waarom je dan MarianneR daarop pakt... Verward

Elliot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:00

Laat nou eens een topic niet ontsporen in een eindeloos welles-nietes gedoe, straks is het weer slotjes tijd

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:09

Heike schreef:
De scheldwoorden zijn gecencureerd om vaak de scherpe kantjes van iets af te halen. Met een gecencureerd woord komt het altijd wat vriendelijker over.

daarbij worden scheldwoorden vaak te pas en te onpas gebruikt. Sommige mensen denken er niet eens meer bij na. Door de woorden te vervangen valt het extra op en dus geef je er meer aandacht aan.

Ik denk dat het sommige mensen eerder aanmoedigd om ze wél te gebruiken want ze worden toch gecensuurd.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:15

Ynzo schreef:
Laat nou eens een topic niet ontsporen in een eindeloos welles-nietes gedoe, straks is het weer slotjes tijd

Nog even doorgaan en het wordt weer duidelijk waarom die censuur in de eerste plaats bedacht is Tong uitsteken

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:42

Ik ben van mening dat iedereen een eigen mening heeft en dat iedereen die ook mag laten horen. Graag zelfs want op ja knikkers zit ik niet te wachten.

De manier waarop is wel belangrijk. Maar als iemand bot tegen je doet dan kun je meteen heel fel daarop reageren maar misschien beter eerst netjes navragen hoe diegene dat bedoelt heeft want misschien komt het alleen zo over. Vraag je het netjes dan kan die persoon dat uitleggen. Veel leerzamer bovendien want vaak komen dingen gewoon andres over dan dat je bedoelt.

bedoeld ze het wel bot kun je altijd nog fel reageren. (maar dan liever via pb eigenlijk)

Terug ontopic. Schelden in pb's moet je helemaal zelf weten. Als ik veel scheld pb's van iemand zou krijgen zou ik ze niet eens meer lezen.

Is het echt te erg dan kunnen we altijd er nog voor zorgen dat diegene geen pb's meer kan sturen. Maar dat doen we natuurlijk niet zomaar.

ik vind schelden op een openbaar forum iets anders dan in een pb. Op het forum hebben we ook nog met sfeer te maken. Altijd maar dat gescheld vind ik niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:47

Maya"]
[quote="[naam] schreef:
(...)
Nou sorry hoor, maar als jij zo'n reactie tegen mij geeft, dan denk ik echt van Scheve mond

Margreet gaf die take it, or leave it! reactie anders hoor... Dus ik snap niet waarom je dan MarianneR daarop pakt... Verward
[/quote]

Ik weet dat Margreet dat zei hoor Lachen

Maar ik bedoelde met 'jij' gewoon iemand in het algemeen en niet MarianneR persoonlijk.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:18

ik vid het heel erg normaal dat we die woorden niet uit kunnen spreken waarom zouden we dat doen met die andere woorden vind ik het ook nog een stuk leuker klinkendus poedersuiker kan je niet zomaar op bokt zetten

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:24

Ryanne schreef:
Want ook ik houd niet van ellenlang gescheld en getier. Dat staat ook nergens zo in mijn topic. Ik vind dat er gerust met mate gescholden kan worden. Mensen die duidelijk over de schreef gaan kunnen daarop toch gewoon aangesproken worden?

Schelden is eigenlijk nergens voor nodig, en zoals je zegt kunnen mensen daar GEWOON op aangesproken worden. Onder gewoon op aangesproken worden zie ik geen schelden

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:34

ik vind het wel grappig, alleen word de rest van het verhaal er onduidelijk door...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:55

MacavityL schreef:
Schelden is eigenlijk nergens voor nodig, en zoals je zegt kunnen mensen daar GEWOON op aangesproken worden. Onder gewoon op aangesproken worden zie ik geen schelden

helemaal mee eens! Er hoeft helemaal niet gescholden te worden, je kunt iets gewoon vertellen en daar hoeven worden als poeder e.d echt neit in voor te komen.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:33

vvtjuh schreef:

Is 'ga toch fietsen' ook een vervangwoord voor iets? Of begrijp ik dat nu verkeerd? En voor welke woorden is dat dan een vervangwoord?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:35

alleen fietsen is een gecensureerd woord, er staat wel ergens in dit topic wat het betekent.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:37

hmm.. dan moet ik nu 4 pagina's doorspitten terwijl jij het nu eigenlijk net zo makkelijk direct had kunnen vertellen Knipoog :p

Lachen

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:38

YvonneAa"]
[quote="vvtjuh schreef:

Is 'ga toch fietsen' ook een vervangwoord voor iets? Of begrijp ik dat nu verkeerd? En voor welke woorden is dat dan een vervangwoord?
[/quote]

Nee dit zijn geen vervangende woorden. Haha!

Ik vind het juist grappig. Haha! Eigenlijk vind ik dat op een forum helemaal niet voor hoeft te komen dat je mensen uit gaat maken voor bijvoorbeeld ho*r of k*twijf. Daarom vind ik het heel goed dat het in grappige woordjes veranderd wordt.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:39

Yessy schreef:
alleen fietsen is een gecensureerd woord, er staat wel ergens in dit topic wat het betekent.

Dat wist ik helemaal niet. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:39

F.uck is fiets

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:41

Cathelijne schreef:
Fiets is Bokts voor f*ck.

Ik heb het gevonden Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:30

OHW NEEEEEEJ!!!!! ook als ik niet op bokt zit, maar gewoon op school gebruik ik die afscherming van scheldwoorden die ze op bokt gebruiken!!! Haha! ik vind het grappig

Diszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:32

Ik vind het goed dat het word vervangen... Bokt moet geen hele scheldsite worden ofzo!!!
Het zal maar zo zijn dat iemand vind dat iemand iets niet goed zegt en direct maar wordt uitgescholden!!!
Nou dan word deze site meer ruzie dan dat het gezellig word!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:22

Het betekent toch niet dat als je de afschermwoorden weghaalt dat het een scheldsite wordt? Lijkt me namelijk erg stug, iedereen heeft toch wel een beetje normen en waarden?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:56

sommige mensen helaas niet, als ik sommige topics lees
en dan is het veel prettiger om allemaal idiote woorden te lezen dan aaneenstuk door f*cks en t*rings enzo...

en ik ben zelf voor een groot deel opgevoed met al die scheldwoorden, maar er zijn hier genoeg mensen van bijv mijn moeders leeftijd, en die waarderen dat dus echt niet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:08

Yessy schreef:
en ik ben zelf voor een groot deel opgevoed met al die scheldwoorden

Ben je daarmee opgevoed?! Wow!

Of bedoel je toch opgegroeid? Knipoog