NinaCharlie schreef:Ik ga hier geen namen noemen, ten eerste omdat ik dat niet netjes vind, ten tweede omdat ik mijzelf daar buiten wil houden en ten derde omdat ik de persoon in kwestie beloofd heb om geen inhoud te delen.
Het enige wat ik er mee duidelijk wil maken is dat ik het niet vind kunnen dat er in privéberichten klakkeloos naar gesproken kan worden zonder dat er toezicht op gehouden wordt. Is namelijk ook een deel van internetpesten en daar gaat het topic om.
Daarbij heb ik nergens gezegd dat het vaak voorkomt, ik benoem het nog expres met “soms ook..” niet vaak ook.
Ik hoef geen namen, je bedoelde dus inderdaad per pb. Dat bedoelde ik als voorbeeld.
Ik doelde niet op jou met "vaak", maar op bv de ts, en anderen die het beamen.
Natuurlijk mag bokt niet op pb's modereren, dat is privé. Toen ik nog een forum (van m'n werk) modereerde, werd me ook verteld dat dat niet mag. Wettelijk. Daarom geen toegang tot pb. Dus ook zeker niet op modereren. Natuurlijk is er wel een ingang, ze hebben gewoon de inloggegevens van iedereen (al werd dat ontkent
) en daarmee kun je alle berichten lezen. Maar wettelijk gezien mag dat niet (hetzelfde als iemand z'n e-mail kraken). Dus modereren op pb's kun je vergeten.
Edit: ik kan me voorstellen dat er via pb eerder gepest wordt. Niemand anders kan daar wat mee dan degene waar je het naartoe stuurt. Wordt ook aangeraden dat als je aangifte wilt doen, je privéberichten van een forum ook meeneemt.