Boktbullying

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:25

Het is mij niet overkomen gelukkig hoor gekvanfleur. :') Ik denk dat in sommige gevallen helemaal niet reageren beter is. Iets heel geks terugsturen valt natuurlijk ook te proberen. :D Alleen als je ziet hoe het er in een aantal topics aan toe gaat en je nagaat dat privéberichten niet voor niets privé worden gestuurd vrees ik af en toe voor de inhoud.

Edit: Anoeska27 het topic wat jij aanhaalt kan ik mij ook nog herinneren. Ik weet niet meer wie de mod was maar vond het ook te bizar!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:28

NinaCharlie schreef:
Het is mij niet overkomen gelukkig hoor gekvanfleur. :') Ik denk dat in sommige gevallen helemaal niet reageren beter is. Iets heel geks terugsturen valt natuurlijk ook te proberen. :D Alleen als je ziet hoe het er in een aantal topics aan toe gaat en je nagaat dat privéberichten niet voor niets privé worden gestuurd vrees ik af en toe voor de inhoud.

Gelukkig maar! :D

Ik stuur eigenlijk nooit pb's tenzij ik een specifieke vraag heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:30

Als er achter de schermen via pb? gepest wordt dan vind ik dat behoorlijk sneu, helemaal als er door mods niet ingegrepen wordt bij echt pesterig bedoelde pb's.

Andersom ben ik zelf een aantal jaar geleden eens het 'slachtoffer' ;) geworden van een anti-pestbrigade op Bokt. Iemand opende een fototopic, waarop ik reageerde dat de foto's mooi waren maar dat het hoofdstel niet goed zat en waarschijnlijk te klein was. Antwoord; hoofdstel zat goed, gelieve daar niet verder op in te gaan. Vond ik gek, maar soms zie je dingen niet omdat je er zelf te dicht op staat, dus ik gaf ik aan dat als de bakstukken tegen de ogen duwen en tegen de oren drukken het te klein is. Antwoord: het hoofdstel was op maat gemaakt dus hier mocht niet meer over gesproken worden. Toen ik schreef dat ik het toch niet erg was, gewoon een nieuwe frontriem bestellen en de problemen waren verholpen, plaatste de TS een nieuwe foto van het hoofdstel als bewijs dat het goed zat. Op die nieuwe foto zat het hoofdstel alleen nog veel slechter, precies op die probleempunten die anderen ook al genoemd hadden, dus scheef ik dat met behulp van die foto. Het waren gewoon feiten die iedereen kon zien, niks persoonlijke aanval.
Vervolgens heeft die TS een mod op mijn dak gestuurd en kreeg ik via pb een officiele waarschuwing wegens pesten.
Nog nooit meegemaakt. Ik heb echt geaarzeld of ik daar nog op in moest/kon/durfde te gaan, maar heb toen toch aan de mod teruggeschreven dat als een TS zelf een nieuwe foto post in zo'n discussie en aangeeft dat dat perfect zit, een ander dan toch ook aan mag geven als dat niet het geval is? Mag zo'n TS dan dicteren waar een topic over moet gaan, en mag zo iemand dan wel een hele achterban vertellen dat tegen het oog zittende hoofdstellen prima zijn, maar anderen mogen zo'n achterban niet helpen met de correcte informatie?
Na een paar dagen kreeg ik van de mod te horen dat ik de waarschuwing als ongedaan gemaakt mocht beschouwen omdat het gewoon een uitwisseling van feiten in een discussie was. Tja.

Ik maak zelf ook wel eens mee dat ik een topic open over A (voer, iets medisch, tuig) en andere bokkers beginnen ineens over B, C en D. Niet altijd leuk, niet altijd op mijn situatie van toepassing, maar sommige dingen zijn nou eenmaal ingewikkelder en vooral veelkantiger dan andere. Als ik om een smeerseltje vraag om hoeven sterker te maken, dan zit ik niet per se te wachten op iemand die zegt 'Je moet helemaal niet gaan smeren maar naar je voer kijken als je sterke hoeven wilt'. Dan kan ik meteen geirriteerd raken of me aangevallen of gepest voelen, maar zo iemand heeft in algemene zin wel een punt. Zelfs als ik zelf al 1000% zeker zou weten dat mijn voer goed zit ;) dan nog kan dat nuttige info zijn voor iemand die een jaar later dat topic vindt via google, op zoek is naar een smeerseltje voor sterkere hoeven en daardoor plotseling wél beseft dat er misschien eerder iets aan hun ruwvoer gedaan moet worden.
Dat ik een topic open betekent niet dat het van mij is of dat alle antwoorden alleen om mijn eigen ikje en mijn eigen wensen en verlangens moeten draaien. Bokt is groter dan dat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-17 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:32

Oeh ja mijn inbox... Dat varieert van liefdesverklaring tot " ik ga je leven zuur maken en zorg dat je nergens meer aan het werk komt", echt te bizar.

Renske_W

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:35

Ik vraag mij af of ik wel op de zelfde bokt.nl zit als jullie. :=
Wat een verhalen komen hier voorbij!

Maar dat komt misschien ook omdat ik toch wat meer in "vaste" topics zit.
Maar ook in die topics hangt er gelukkig een hele gezellige sfeer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:36

Serieus? Bedreigingen via pb? :wow: :oo
Bizar. Ik dacht dat sinds Facebook en Twitter eigenlijk niemand meer iets met pb's deed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:37

palousa_boy schreef:
Oeh ja mijn inbox... Dat varieert van liefdesverklaring tot " ik ga je leven zuur maken en zorg dat je nergens meer aan het werk komt", echt te bizar.

Dat komt waarschijnlijk omdat je een man bent :D .... neem ik aan ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:41

Ik wist letterlijk meteen over welke bokkers het zou gaan... :=
En dan denk ik dat je vooral niet bang moet zijn dat die gepest worden. Met een beetje pech wijs je eerder naar de verkeerds wb wie er nu pest. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:42

Ik doe eigenlijk nog best veel per PB. Als ik ergens mijn mening over wil geven maar dat toch niet in het topic gewaardeerd wordt, doe ik dat via PB.

Vaak ben ik het wel eens met iemand die de knuppel in het hoenderhok gooit, maar heb ik geen zin in die rellen... Dan PB ik.

Andersom ook.

Ik irriteer me ook aan verschillende Bokkers die bijvoorbeeld wekelijks een topic openen over weet ik wat voor onzin, of zulke verhalen verzinnen dat het absoluut bullshit moet zijn. Daar zijn nog een (groot) aantal Bokkers die hetzelfde hebben, en vaak wordt zoiets besproken via PB. Hoeft niet perse slecht te zijn, maar op die manier kun je er wel over praten zonder dat je gelijk een mod op je dak hebt. Want tegenwoordig mag je bijna niks meer zeggen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:52

Ik zie, en onderga, het ook.
Vind inderdaad dat dingen wel aangepast mogen worden.

Kan iemand uit je foeilijst op jouw topic reageren?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:56

AlwaysH schreef:
Ik zie, en onderga, het ook.
Vind inderdaad dat dingen wel aangepast mogen worden.

Kan iemand uit je foeilijst op jouw topic reageren?

Natuurlijk, dat een Bokker bij jou erop staat wil niet zeggen dat dit andersom het geval is.

Ik heb ook een Bokker op deze lijst staan, maar die reageert werkelijk overal en door haar antwoorden wordt ze ook nog vaak gequote, waardoor de 'foei' alsnog zichtbaar is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:57

Kan een "foei" wel pb sturen dan? Nee toch?
(of vraag ik nu wat stoms? :') )

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:59

Als je weet wie je 'pest' is het geen idee om die persoon dan uit die omgeving te bannen?..

Ik snap dat dit nooit kan maar iets in die richting zou wel handig zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 01:04

nine1987 schreef:
Kan een "foei" wel pb sturen dan? Nee toch?
(of vraag ik nu wat stoms? :') )

Dat weet ik eigenlijk ook niet. :')

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 01:26

Heb het even opgezocht maar je kan aanklikken dat een PB van je foei direct verwijderd wordt. Anders wordt hij standaard gemarkeerd met een rode vlag.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 01:35

Dan is t probleem toch opgelost? Of denk ik dan te makkelijk?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 01:54

Ik ben het weleens tegengekomen, dat mensen gingen 'samen spannen' tegen anderen- niet op de discussie manier, maar op een pest manier.

Gelukkig heb ik het zelf niet meegemaakt. Ik heb wel nog een wat stevigere discussie over homeopathie met iemand gehad- waarmee ik het ook vaker niet eens ben. Er is echter een verschil tussen gepassioneerd discussiëren en pesten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 02:01

NinaCharlie schreef:
Ik ga hier geen namen noemen, ten eerste omdat ik dat niet netjes vind, ten tweede omdat ik mijzelf daar buiten wil houden en ten derde omdat ik de persoon in kwestie beloofd heb om geen inhoud te delen.

Het enige wat ik er mee duidelijk wil maken is dat ik het niet vind kunnen dat er in privéberichten klakkeloos naar gesproken kan worden zonder dat er toezicht op gehouden wordt. Is namelijk ook een deel van internetpesten en daar gaat het topic om.

Daarbij heb ik nergens gezegd dat het vaak voorkomt, ik benoem het nog expres met “soms ook..” niet vaak ook.

Ik hoef geen namen, je bedoelde dus inderdaad per pb. Dat bedoelde ik als voorbeeld.

Ik doelde niet op jou met "vaak", maar op bv de ts, en anderen die het beamen.

Natuurlijk mag bokt niet op pb's modereren, dat is privé. Toen ik nog een forum (van m'n werk) modereerde, werd me ook verteld dat dat niet mag. Wettelijk. Daarom geen toegang tot pb. Dus ook zeker niet op modereren. Natuurlijk is er wel een ingang, ze hebben gewoon de inloggegevens van iedereen (al werd dat ontkent :') ) en daarmee kun je alle berichten lezen. Maar wettelijk gezien mag dat niet (hetzelfde als iemand z'n e-mail kraken). Dus modereren op pb's kun je vergeten.

Edit: ik kan me voorstellen dat er via pb eerder gepest wordt. Niemand anders kan daar wat mee dan degene waar je het naartoe stuurt. Wordt ook aangeraden dat als je aangifte wilt doen, je privéberichten van een forum ook meeneemt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 02:07

Ik meen me te herinneren dat je daarmee evengoed naar de politie kunt, en dat van daaruit actie ondernomen kan worden- als het echt serieus is

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 02:23

Misschien wat krom geschreven. Maar dat bedoel ik ook. Pb's zijn als e-mail, privé. Kunnen moderators niks mee, alleen de politie, bij aangifte.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 02:25

Maar bokkers kunnen tegenwoordig nergens meer tegen. Sommige topics zijn gewoon zo'n onzin dat ik graag een lolletje ervan maak met wat sarcastische opmerkingen. Dat doe ik in het dagelijks leven ook, een beetje de gek aansteken. Maar aangezien ik daar regelmatig groene pb's van krijg, zal niemand daar wel meer tegen kunnen :+

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 04:10

Voor mij een reden om niet meer te reageren op bokt. En nu ik dit topic lees, zie ik gelijk dat er in ieder geval 1 bokker niet eerlijk is over haar Temgedrag. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 06:50

Oh, mij begint het langzaam te dagen over welk topic dit gaat. Had nog niet door dat het over een specifiek topic ging. Wat kan ik zeggen? Hoge bomen vangen veel wind. En inderdaad, daar heb je een heel grote fan club die elke verkeerde letter afschiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:26

Nou kom ik eigenlijk al nooit in dat soort topics, ben zelf door omstandigheden eigenlijk altijd van medisch geweest, maar ook ik hoor en lees zo wel eens wat en mij valt op dat het altijd dezelfde zijn die idd niet weten hoe snel ze een ander moeten afzeiken. Is toch weer iets anders als je mening opdringen, waar je er ook standaard een aantal van hebt. Ik neem beide types niet serieus simpelweg en lees hun opmerkingen wel, maar negeren is de beste remedie bij dit soort lui, door er op in te gaan, bevestig je hun trieste schreeuw om aandacht ( ja ik weet het het zijn volwassenen, maar het lijken wel kinderen in hun gedrag). Helaas heeft nog niet heel bokt dat door...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:36

Jester_ schreef:
Maar bokkers kunnen tegenwoordig nergens meer tegen. Sommige topics zijn gewoon zo'n onzin dat ik graag een lolletje ervan maak met wat sarcastische opmerkingen. Dat doe ik in het dagelijks leven ook, een beetje de gek aansteken. Maar aangezien ik daar regelmatig groene pb's van krijg, zal niemand daar wel meer tegen kunnen :+

Het is niet grappig als je dat over de rug van een ander doet. Dat is gewoon sneu namelijk.