Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:55

Gimme_Spurs schreef:
Als ik reageer of advies geef, probeer ik het netjes en respectvol te verpakken. Zo bot en kortaf hoeft echt niet inderdaad. Voorbeeldje: een paar jaar geleden was mijn bijrijdpaard gereden door een trainer. Een bepaalde oefening lukte niet, hij zou er wel even op gaan om het te "fixen". Niet mijn paard, dus ik had niets te zeggen in deze, maar ik stond er niet achter. Afijn, hij is zo aan het klooien, gevolg: kale plekken op de buik door de sporen. Ik maak een topic aan met de vraag wat ik kan doen om te zorgen dat de huid soepel blijft en zet er nog extra duidelijk in dat ik me bewust ben van de ethiek en ik dus geen reacties hoef over het spoorgebruik. Je raadt het al... Eerste reactie: "sporen af en les nemen!" Tweede reactie: "ik vind het belachelijk dat jij zo iemand op je paard laat rijden!" Nou... ik had er gelijk al geen zin meer in |o

Dat is toch niet bot? Dat is gewoon niet lezen en een domme reactie geven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:55

FatCat schreef:
Ik apprecieer Bruintje123's manier van antwoorden juist wel. No nonsense.

Je moet ook in het achterhoofd houden dat de jongere generatie veel meer smileys gebruiken. En als je dat niet doet, komt je antwoord gemakkelijk bot over. Daarom is het zo niet bedoeld.

Maar eigenlijk is het toch idioot dat er een zee van smileys achter moet omdat iemand anders zich gekwetst gaat voelen, per ongeluk, misschien? :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Ja ik ben inderdaad wel no nonsense. Geen bubbeltjes plastic, geen watjes, geen donzen veertjes om berichten.
Maar bot, nee dan ben ik wel anders. :) :) :) :) :) :)
En ik denk, nee weet dat daarom veel oudere al af zijn gehaakt met reageren. geen zin daar in.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 01-10-17 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:56

Zoveel smileys gebruikt de gemiddelde puber nog niet eens hoor _O-

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:57

Ja je hebt absoluut gelijk. Je kan ook zeggen: "rij je zelf nog met sporen? Misschien moet je die eventjes niet meer omdoen om de huid wat rust te gunnen". Voelt al veel beter en de boodschap is hetzelfde

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:57

Anoniem schreef:

Haha, even de schade inhalen :') :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:58

Je hebt gelijk Nies_! Maar dan is het meer ongeïnteresseerd en kortaf. Maar leuk is het in ieder geval niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:58

bruintje123 schreef:
Anoniem schreef:

Haha, even de schade inhalen :') :')

Dan heb je er nog heel veel meer nodig hoor ~~}> :P

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:01

Anoniem schreef:
JIJ kan niet tegen een weerwoord, dat merk ik vaker (en bij meerdere).

Ik ben zelf heel direct, soms te. Maar juist op internet lees ik altijd 2x wat ik type, omdat het daar nog 10x zo hard/verkeerd aan kan komen.
Waarom mag iets niet vriendelijker verwoord worden? Is dat nou echt zooo moeilijk?
Als je wilt dat er wat met je "goedbedoelde advies" gedaan wordt mag men wel even 2x nadenken over hoe ze het brengen.

Dat afgekat, en daarbij had ik het over het algemeen, niet jou reactie naar mij. Ik lig er niet wakker van hoor ;)
Maar kan mij heel goed voorstellen dat dit de jongere gebruikers die wel willen leren en het goed willen doen, enorm tegenhoudt om hier iets te vragen.

en de Catfight gaat verder, kom op bokkers keep smiling.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:03

Anoniem schreef:
JIJ kan niet tegen een weerwoord, dat merk ik vaker (en bij meerdere).

Ik ben zelf heel direct, soms te. Maar juist op internet lees ik altijd 2x wat ik type, omdat het daar nog 10x zo hard/verkeerd aan kan komen.
Waarom mag iets niet vriendelijker verwoord worden? Is dat nou echt zooo moeilijk?
Als je wilt dat er wat met je "goedbedoelde advies" gedaan wordt mag men wel even 2x nadenken over hoe ze het brengen.

Dat afgekat, en daarbij had ik het over het algemeen, niet jou reactie naar mij. Ik lig er niet wakker van hoor ;)
Maar kan mij heel goed voorstellen dat dit de jongere gebruikers die wel willen leren en het goed willen doen, enorm tegenhoudt om hier iets te vragen.

Wie is er bot en wie niet? De waarheid is afhankelijk van de persoon en diens zelfvertrouwen en incasseringsvermogen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:04

Ik zit vaak op m.bokt en dan staan de smileys er niet bij. En dan zijn het alleen de smileys die ik uit mijn kop ken om erbij te plaatsen, dan komt het niet veel verder dan :) en :+
En ja via de telefoon doet deze oude muts er ook lang over om een berichtje te plaatsen dus zijn ze ook korter.

Misschien dat daar ook een verandering zit dat er daarom meer kortere berichten staan en enkele bokkers dat ook als korter af opvatten?

Wat me overigens ook opvalt, ook al schrijf je veel, of vaak, of regelmatig, dat je dan nog een reactie krijgt met, jij scheert ook iedereen over 1 kam.
Euh ja, vaak of veel betekend sinds vandaag zeker allemaal en alles??
Dan word er dus duidelijk niet gelezen.

Anoniem schreef:
Dan heb je er nog heel veel meer nodig hoor ~~}> :P

@CharleyT
Het was alweer prima hoor :)

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:06

[***] schreef:
EllisL schreef:
Vroeger waren er ook veel lol-met-je-knol fototopics, waar iedereen (meestal) goed op reageerden. Nu moet het alleen maar beter, beter beter, zijn er weinig fototopics, wordt er ook enorm weinig in gereageerd.

Dat inderdaad!
Nu zijn er ook nog wel lol-met-je-knol fototopics, maar dit moet dan op z'n minst op een mooie locatie, met (professionele liefst) fotograaf en vrijheidsdressuur met op z'n minst steigeren en andere indrukwekkende dingen, want anders is het het reageren niet waard.

Jammer maar helaas voor degene die de locatie/fotograaf niet hebben en maar simpele paarden die ze het steigeren niet kunnen of willen aanleren. Zo voelt het in ieder geval ;)

(Ik negeer even de typische bokt discussies in dit topic)

Precies dit, wat vind ik dit toch een stomme ontwikkeling van Bokt. Een aantal jaar terug als ik een foto topic opende met foto's gemaakt met mijn mobiel had ik al snel enkele pagina's met leuke reacties. Nu als ik een foto topic open met foto's die zelfs al expres gemaakt zijn met een goede camera krijg ik hooguit 2 a 3 reacties.

In uitgelicht zie je ook alleen maar foto topics voorbij komen van paarden met een bijzonder kleurtje of met foto's die gemaakt zijn door professionele fotografen of topics van "populaire" bokkers. Erg jammer dat mensen met "huis tuin en keuken"paarden en "huis tuin en keuken"camera's geen aandacht meer krijgen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:09

Ik was ook altijd een zeer actieve bokker. Postte veel in informatieve topics maat ook in gezellige en kletstopics.
Nu lees ik eigenlijk alleen mee, reageer hier en daar een keer wat en post soms eens een fototopic van Mn Canada avonturen, maar verder eigenlijk niet.
Natuurlijk heeft het te maken met tijd. Ik doe nu een studie, heb een relatie, ik werk en in het kleine beetje vrije tijd dat ik heb ben ik het liefste met reallife paarden bezig (en vriendinnen natuurlijk ;) )
Maar een andere (en voor dit topic relevante) reden dat ik niet meer zo reageer, is omdat ik het niveau op bokt qua openheid voor leren op gebied van paardentraining eigenlijk bijzonder laag vind.
Ik merk dat er ontzettend veel topics geopend worden over slecht paardengedrag, hoe trainen, hoe met je paard communiceren etc maar er wordt gewoon niet geluisterd.. Er zijn een aantal bokkers die er écht wat van weten, en die bokkers worden gewoon flink genegeerd. Puur omdat het niet in het straatje past van wat de TS kent. Of omdat het er dan meestal op neerkomt dat het probleem bij de TS/ ruiter/ eigenaar ligt. Ongelooflijk fixed mindset heerst er.. Dat vind ik gewoon heel jammer en zonde.
Ook wanneer ik wat zeg op trainingsgebied dan wordt er vaak negatief gereageerd, of genegeerd. Dus waarom dan Mn tijd en energie er in stoppen? Daar ben ik ondertussen wel klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:13

Dat zou kunnen bruintje... Ik zit ook vaak op Bokt Office, en de smileys die ik uit m'n hoofd ken zijn er een stuk of 10 denk ik.
Maar daar had ik inderdaad helemaal niet bij nagedacht.
Want inderdaad, gemiddeld bericht van bijvoorbeeld jou zou al heel anders overkomen bij de meeste als er ergens een :) tussen staat :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:15

Het lijkt soms ook wel alsof de TS het antwoord al weet, maar dan toch maar post "om het posten". En dat wordt er zo lang doorgezanikt over een klein dingetje! Dat er nu al standaard onder aan een rij-itp staat: "geen cap is eigen keuze" zegt toch eigenlijk ook al genoeg?

Ik moet straks maar gaan uitkijken met mijn jonkie en de manier van beleren. (En vooral wanneer, ik zie het commemtaar al voor me := )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:15

Ga ik die proberen meer te gebruiken. Dank je wel :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:16

Anoniem schreef:
Dat zou kunnen bruintje... Ik zit ook vaak op Bokt Office, en de smileys die ik uit m'n hoofd ken zijn er een stuk of 10 denk ik.
Want inderdaad, gemiddeld bericht van bijvoorbeeld jou zou al heel anders overkomen bij de meeste als er ergens een :) tussen staat :j

Uhmmm bokt office? Wasda?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:17

Gimme_Spurs schreef:
Anoniem schreef:

Uhmmm bokt office? Wasda?

Haha bij je foruminstellingen kan je een "type bokt" kiezen, dus de opmaakt veranderd dan :)

Gimme_Joy

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:20

Oooow! Hahaha wat ben ik toch een dummie 8)7

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:20

Dan kun je gemakkelijker stiekem internetten op het werk :P

Je kunt hem ook snel op je scherm krijgen door o.bokt.nl te tikken.

Kwam ik van de week ergens tegen, dacht ook dat het alleen via instellingen ging, maar is niet zo.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:22

Ik open vaak geen topics meer omdat er gewoon heel weinig reactie komt... In een fototopic steek je best wel wat tijd en dan vind ik het altijd zonde als je amper reactie krijgt.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:22

bruintje123 schreef:
Dan kun je gemakkelijker stiekem internetten op het werk :P

_O-

Ik ben docent en ik doe lekker wat ik zelluf wil! Puh! :D

Maar ik ga het wel eens uitproberen haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:25

Ik vind Bokt ook anders geworden dan voorheen. Ik open ook nog maar zelden een topic, terwijl ik daarvoor best vaak een topic opende.
Het topic wat nu als enige eigenlijk nog loopt, laat ik ook naar de achtergrond verdwijnen,ik reageer niet meer.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:28

gohya schreef:
Ik vind Bokt ook anders geworden dan voorheen. Ik open ook nog maar zelden een topic, terwijl ik daarvoor best vaak een topic opende.
Het topic wat nu als enige eigenlijk nog loopt, laat ik ook naar de achtergrond verdwijnen,ik reageer niet meer.

Terwijl ik jouw topic(s) best lang heb gevolgd en ook wel gereageerd. Maar op een gegeven moment is een topic toch ook wel "uitgebrand" (niet zozeer die van jou hoor, maar over het algemeen)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:32

Gimme_Spurs schreef:
gohya schreef:

Terwijl ik jouw topic(s) best lang heb gevolgd en ook wel gereageerd. Maar op een gegeven moment is een topic toch ook wel "uitgebrand" (niet zozeer die van jou hoor, maar over het algemeen)

Als ik zie dat een topic niet meer gevolgd word,dan laat ik het ook naar de achtergrond verdwijnen.Op gegeven moment is een topic ook niet zo leuk meer of weinig nog te vertellen. Dan laat je het topic naar de achtergrond verdwijnen, vind ik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:37

Met je eens hoor. :j
Maar veel mensen denken daar anders over lijkt wel, die schoppen 3 keer per dag dan een topic omhoog: ts weet je al wat?
Ts hoe gaat het nu?

Ts reageert wel als ze dat wil denk ik dan :)
Ja ik vind het ook flauw als er geen update komt nadat mensen 15 pagina's mee hebben gleefd, maar afdwingen kun je het ook niet.