Volgtopics die stilvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:28

Sammie schreef:
en afsluitend bericht kan ook door de mods gedaan worden :)

:j

Maar wat ik eerder ook al aanhaalde. Daar blijf ik toch wel aan denken.
Is bokt wel het aangewezen forum voor zware problemen neer te leggen?
Of zou dat op een andere manier een invulling moeten krijgen?
Nu ben ik nooit zo creatief daarin on andere oplossingen te bedenken, maar vaal al brainstormend samen weer wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:15

bruintje123 schreef:
Sammie schreef:
en afsluitend bericht kan ook door de mods gedaan worden :)

:j

Maar wat ik eerder ook al aanhaalde. Daar blijf ik toch wel aan denken.
Is bokt wel het aangewezen forum voor zware problemen neer te leggen?
Of zou dat op een andere manier een invulling moeten krijgen?
Nu ben ik nooit zo creatief daarin on andere oplossingen te bedenken, maar vaal al brainstormend samen weer wel :)

Waarom zou bokt er geen forum voor zijn? Wij hebben niet de rol van therapeut, dokter of weet ik het, dat weet een TS ook wel. Het is alleen fijn om dingen te delen, ok soms met tips, maar bokt heeft geen enkele verantwoording daarin.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:01

Gezien de vragen die af en toe voorbij komen vraag mij af of ts dat wel weet...het is ook niet altijd enkel ff delen maar ook vaak zat letterlijk advies over dingen waarbij je toch echt beter bij een officiële instantie kan zijn. Sowieso komen er bij bepaalde topics altijd bepaalde ziekten en aandoeningen voorbij waarvan persoon x of y wrs wel last van heeft want die betreffende bokker kent een nicht van de buurvrouw van de achterneef van de overbuurman die ook gedrag z vertoonde.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:17

Wat Joolien al aangeeft; het is zeker waar dat Bokt als forum geen hulpverleningsinstantie is. Echter is in de loop van de tijd gebleken dat veel gebruikers het wel prettig vinden om even hun hart te kunnen luchten, vragen te delen; Bokt kan daarin wel fungeren als een 'community'. Om die reden bestaat de optie er dus ook om bij heftige zaken zoiets anoniem te delen, inderdaad niet als vervanging van 'real-life' hulp, maar wel als een manier om het erover te kunnen hebben met mensen in een (virtuele) 'omgeving' die kennelijk vertrouwd genoeg aanvoelt, maar zonder dat het nou directe bekenden zijn en zonder dat het verhaal direct herleidbaar/herkenbaar is.

Het is zeker waar dat er soms zaken gevraagd worden die beter voorgelegd kunnen worden bij een officiële instantie. Dat geldt eigenlijk breder; bijv. ook op MD, of MWS, waar regelmatig aangegeven wordt dat met een bepaald probleem een TS gewoonweg de veearts of huisarts (respectievelijk :+ ) moet contacteren. In mijn ervaring gebeurt dat echter in zulke gevallen ook gewoon. Dat is overigens, in elk geval in mijn ogen, niet per se een slecht gegeven; het kan immers best zo zijn dat iemand naar aanleiding van het openen van een topic op Bokt, zich realiseert dat ze toch elders misschien hulp/advies moeten vragen.

Een afsluitende post is in sommige gevallen inderdaad best een oplossing. Dat kunnen wij als mods ook doen, wanneer een TS bijv. bij ons aangeeft geen gebruik meer te zullen maken van het SA, dan kunnen wij natuurlijk in overleg een laatste post plaatsen in het topic van dat SA. Maar in sommige gevallen geeft een SA dat niet duidelijk aan, komt er bijv. gewoonweg geen reactie meer. We vinden, na overleg nav dit topic, dat het in zulke gevallen niet aan ons is om te besluiten dat een topic op slot gaat. Het kan immers zijn dat een TS juist na een poosje toch nog wel een update wil geven wat in mijn ervaring althans vaak wel gewaardeerd wordt door gebruikers die destijds meelazen/meeleefden. Die mogelijkheid is er niet meer als een topic al op slot is gezet.

Anoniem

Re: Volgtopics die stilvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:23

Op het mishandeld topic is wel een slotje gezet. Wil dit zeggen dat dit wel met de TS is overlegd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:24

Jullie weten toch van wie dat SA is.. dan heb je toch overleg met die persoon zo van hee wat wil je doen met dat topic??

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:26

Als een topic op slot gezet wordt, dan staat er altijd in de slotpost kort uitgelegd waarom dat het geval is. In het LZP-topic waar jij op doelt was dat niet de reden, zoals ook in de slotpost genoemd staat.

Overigens; FZ is eigenlijk niet bedoeld voor het bespreken van specifieke situaties maar meer in het algemeen het beleid op het forum. Als je vragen hebt over moderatoracties in specifieke topics of situaties, dan kun je altijd een PB sturen naar de betreffende mod of een andere moderator (bij voorkeur van hetzelfde subforum). In dit geval ben ik zelf moderator op LZP dus reageer ik hier even :+ maar wilde het even meegeven voor het vervolg, ook van dit topic :)

Edit: In sommige gevallen wel, Sammie, maar het is niet altijd mogelijk; soms wordt er bijv. niet (meer) gereageerd. Daarnaast is en blijft het, wat ons betreft, de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf om te beslissen wat hij/zij met een topic wil doen. Als we contact zouden gaan zoeken met elke TS, die een poos niet meer reageert in een eigen topic, dan zouden we daar een flinke dagtaak aan hebben. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:34

We hebben het hier over SA's lijkt mij niet dat je daar een dagtaak aan hebt en in het geval van geen reactie meer lijkt een slotje sowieso op zn plaats.

Kunnen ze bij een evt. toevoeging altijd nog ff vragen of dat er af kan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:53

Of bokt er een geschikt forum voor is geldt niet alleen voor de SA. Maar juist ook voor de lezer.
Soms wordt er helemaal spastisch gedaan als bij wijze van het woord sex valt want een negen jarige kan dat ook lezen.
Maar dat iemand half dood geslagen wordt is geen probleem om te lezen.
Dat mensen zich dan zorgen maken, misschien wat te veel ook niet.
Als de Sa maar heeft kunnen uiten. :+

Maar dat schreef ik eerder ook al.
Maar er wordt alleen maar over de schrijver gesproken.

Citaat:
Ik heb dus bijna dagelijks te maken met mensen met een hulpvraag.
Soms simpel. Soms zwaar.
Nee ik ben geen hulpverlener. Ik kan wel goed luisteren. En krijg de meest uiteenlopende verhalen te horen.
En ik weet daarom dat het erg fijn voor mensen kan zijn hun verhaal te delen.
Ik weet daardoor ook dat er mensen zijn die die verhalen heel erg aantrekken en dat niet los kunnen laten.
Dat zijn mensen die in de topics vaak ook door gaan.
Deze mensen raak je emotioneel echt.
En dan moet je als forum toch afvragen wat weegt zwaarder.
Een SA dat het verhaal kwijt kan of de lezer die het misschien niet los kan laten.
Deze laatste krijgt het wel ongevraagd voorgeschoteld.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:06

Het gebeurt ook vaak genoeg dat bokkers dus wél in de rol van psycholoog kruipen en met allerlei diagnoses aankomen: borderline, autisme, depressie, narcist etc. Of als huisarts: "heb je al getest op ditdat? je zal hier wel tekort aan hebben" etc. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:32

Of Lyme :+ als je maar een beetje vage klachten hebt, heb je op bokt Lyme :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:59

En de samenvoegingen heb ik inmiddels ook al gezien. Een narcistische borderliner. Het is nog even wachten tot iemand alles tegelijk heeft.. Een autistische narcistische depressieve borderliner. Mét Lyme natuurlijk.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:12

Sammie schreef:
En de samenvoegingen heb ik inmiddels ook al gezien. Een narcistische borderliner. Het is nog even wachten tot iemand alles tegelijk heeft.. Een autistische narcistische depressieve borderliner. Mét Lyme natuurlijk.

en ADHDD.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:18

En ptss en alle andere afkortingen die je om je oren vliegen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:20

Ik krijg toch een beetje het idee dat ADHD een beetje uit is. Narcisme en borderliner vliegt wel rond je oren. Het lijkt wel een epidemie :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:35

Bordeline is het nieuwe ADHD.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:35

Ja maar narcisme is het nieuwe borderline.