Adblock

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:30

Ik ben niet bang voor geval dat bokt Failliet gaat. Mocht wel gebeuren dan krijgt juist een ander paarden forum juist de kans om populair te worden.
Het enige wat bokt voor mij interessant maakt is dat zo populair is. Maar dat houdt wel zo beetje ook wel bij op.

Waarom zal ik moeten betalen om berichten te kunnen lezen die door andere gratis op het internet zijn gezet? Waarom kunnen niet gewoon dingen met elkaar delen? Ik dacht zelf dat internet daar ook oorspronkelijk voor was uitgevonden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Adblock

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:44

Carol_Beer, als ik jou was, zou ik me eens verdiepen in wat bepaalde termen betekenen. Cookies zijn niet per definitie hetzelfde als malware en virussen, daar zit een wereld van verschil tussen. Van de advertenties op zich krijg jij echt geen virussen op je computer, daar moet je echt wat meer voor doen dan hem alleen in beeld hebben.

Tobbes, je kan ze toch gewoon gratis lezen? Maar internet an sich is niet gratis en wie dat denkt, begrijpt denk ik weinig van internet. De kosten die bokt maakt, worden gemaakt omdat bokt zo populair is. Als er veel minder gebruikers zouden zijn, zouden er ook veel minder kosten zijn. Dus met bokt failliet en een ander forum, is alleen tijdelijk een oplossing. Op het moment dat een ander forum net zo populair word, zitten daar min of meer dezelfde kosten aan.
En nogmaals, je mag gratis die berichten lezen. Alleen dan staat er wel een advertentie in beeld. En de advertenties van bokt zijn over het algemeen verre van storend.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:52

Ik vind de advertenties van bokt ook niet storend!

Heb wel een vraagje aan Bart trouwens...
Wat is beter voor bokt? ::::::
- dat iemand 15 euro per jaar betaald om advertentie vrij te bokken.
Of
- dat iemand gewoon bokt en af en toe op banners klikt?
Op jaar basis dan zegmaar?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:24

Dat zou enorm afhangen welke advertenties, hoe lang je op de site blijft, of je er nog iets koopt (weet niet zeker of deze factor ook invloed heeft)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:02

Wat Maava zegt :j Als jij 3 pagina's per maand bekijkt dan is het voor Bokt.nl veel interessanter als je een abonnement afsluit. Moeilijk te zeggen dus.

@Tobbes; voor niets gaat de zon op. Er zijn maar weinig zaken echt gratis. Ook als Bokt niet zo groot was (en we minder kosten hadden) dan waren er nog steeds kosten. Uiteindelijk betaalt iemand. Of de beheerder omdat het hobby is, of een adverteerder die zijn/haar product of dienst onder de aandacht wil brengen, of jij door het afsluiten van een abonnement of het kopen van een product. Als iets gratis is (of lijkt) dan is het over het algemeen aan te raden om nog eens heel goed te kijken :)

Advertenties om te 'betalen' voor het gebruik van een website zijn zeker niet optimaal, maar een beter systeem is er op het moment helaas niet. Ook omdat erg veel mensen denken dat alles op internet gratis is. Inclusief spellen (waar honderden uren ontwikkeltijd in zitten), muziek, foto's, films, etc. Ergens best raar.

@Rawr; popups en popunders zou je zeker niet moeten krijgen via Bokt :n Daar zijn we zelf ook nogal een erg grote tegenstander van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:07

Achja, mijn hobby kost mij ook geld. Toch deel ik mijn hobby wel mijn vrienden zonder dat ze voor mij hobby hoeven te betalen.
Muziek, ik hou van veel soorten muziek en zijn zat mensen met muzikaal talent die er geen geld voor hoeven wanneer ik van hun hobby geniet.

Zelf vind ik ook een van de mooiste dingen wanneer iets met een ander kunt delen zonder dat er economische belang er achter zit.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:22

Mijn werk is mijn hobby en toch doe ik het niet gratis..
Ik kan begrijpen dat het een behoorlijk bedrag id wat er nu maandelijk moet worden opgehoest om Bokt in de lucht te houden. Lijkt me niet meer dan logisch dat dat geld ergens vandaan moet komen, dus waarom dan niet met advertenties waar niemand last van heeft...

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:07

Dus Bart voor wat ik graag wil weten qua geld want als het beter is voor bokt wil ik graag 15 euro betalen per jaar.
Dus is het beter 15 euro betalen voor bokt dan gewone lidmaatschap te hebben zegmaar?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:44

15 euro betalen en gewoon advertenties kijken, dat is het beste!

En weet je...ik zou het nog niet eens erg vinden!
Zou het er best voor over hebben en het zou misschien nog een hoop verveeloren schelen ook :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 07:09

Ik heb 15 euro betaald, maar ik zit zoveel op bokt dat her vast niets beter is voor bokt. Maar ik had adblock aan staan... Uit goodwill toch maar geld betaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:14

Wij ook. :j

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:23

Waar kan dat eigenlijk, die 15 euro betalen? Ik heb het op bokt nog nooit zien langskomen tot nu in dit topic.
Momenteel geen adblock hier maar ik denk dat ik dat binnenkort wel maar doe. Te vaak sites die erg vervelend worden met hun hoeveelheid flash en bewegende ads (Bokt niet overigens!)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:28

cygnusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:10

Ik heb bokt in de uitzonderingenlijst gezet :)

cygnusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:31

Btw. bij de meeste ablocks kun je ze heel makkelijk per site in en uitschakelen :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 12:03

Waarom zou je nou weer een bannervrij bokt kopen, terwijl adblock gratis is?!
Rare mensen hiero...

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:05

Carol_Beer schreef:
Rare mensen hiero...

Nog één keer dan: Omdat je bokt een leuke site vindt en het wilt oondersteunen. Met adblock neem aan je inkomsten weg die bokt nodig heeft om te bestaan.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:08

Carol_Beer schreef:
Rare mensen hiero...

Dit is nu al meerde keren uitgelegd.. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:57

Of omdat je geld te veel hebt :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:10

Aha!
Nu begrijp ik ineens waarom mensen in een zelfde topic wel een waarschuwing krijgen en andere niet. Waar €15 al niet goed voor is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:11

bruintje123 schreef:
Aha!
Nu begrijp ik ineens waarom mensen in een zelfde topic wel een waarschuwing krijgen en andere niet. Waar €15 al niet goed voor is.

Jij bedoelt een Modblock, dat is 100 euro :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:37

Aaah! Is het dat. :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:39

bruintje123 schreef:
Aha!

In aanvulling op de eerste post van Bart, en ter verduidelijking mocht men zich dit afvragen; moderators kunnen niet zien, wie er een bannervrij abonnement heeft, dus dat kan de besluitvorming niet beïnvloeden. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:43

Shirley schreef:
bruintje123 schreef:
Aha!

Jij bedoelt een Modblock, dat is 100 euro :D

_O-

Nee, maar even serieus, wat is nou 15 euro op een jaar? Ik had het er wel voor over. (Alleen was ik één van de eerste en kreeg ik het gratis, oh well :D )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:20

Als ik ga betalen wil ik ook zeggenschap.
Daarnaast heb ik erg traag internet dat ik meestal op mijn mobiel internet en op m.bokt en dan heb je gratis geen advertenties. :)