Foeilijst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Foeilijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:44

Er kwam een tijdje geleden ook al het verzoek van een filter of foei geval voor de lijst actieve topics. Dat je daarin gewoon je voorkeuren kunt aangeven of idd bij een topic kunt aangeven dat je dat niet meer hoeft te zien in de lijst actieve topics. Dat in combinatie met sowieso geen topics zien van je 'gefoeide' lijkt mij echt heel ideaal. :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:45

Mischa schreef:
Dat ik de titel van dit topic zag, verwachtte ik dat Bokkers hier hun lijst van ondeugende paarden-streken zouden posten.. :')
Hoewel ik toch dagelijks Bokt bezoek, voel ik me, na het lezen van dit topic, toch een beetje Boktvreemd. Natuurlijk vallen sommige Bokkers op die vaker posten, maar blijkbaar lees ik nog niet genoeg topics door om me aan iemand te irriteren :P

Precies dit....
Ik heb serieus niemand op mijn foei-lijst staan.. Kan wel heel goed begrijpen waarom mensen elkaar willen foeien.

Maar eh jongens, er is nog een leven NAAST bokt he? Jeetje zeg. Doe eens aardig naar elkaar. :=

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:48

Ik heb ook niemand op mijn foei lijst staan, ik weet dat die optie er is. Ik heb ook zeker wel bokkers waar ik me soms aan erger maar dat is niet zo heel vaak.
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, of je ook kan kijken of je zelf op een foeilijst staat. Lijkt me best interessant of ik ook tot de irritante bokkers behoor :P

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:52

Wat een afgunst zeg :') ik gebruik mijn foeilijst ook niet. Leven en laten leven inderdaad. En het mooie is, sommige Bokkers waar ik me eerst wel eens aan kon irriteren, blijken later wel mee te vallen en dan kan ik ze prima 'hebben'. Beetje open mind houden, dat scheelt de helft :D

Wat veel Bokkers (waaronder ik zelf soms) alleen niet snappen is dat ondanks het feit dat je altijd je mening MAG geven, het zeker niet altijd MOET. Niet iedereen vind het fijn als je overal je mening loopt te ventileren. Zelfde geldt voor de opmerking over KBK hier. Prima als je zo denkt, maar dat hoef je toch niet openbaar zo te ventileren hier? Wie heeft daar nou wat aan...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:59

bruintje123 schreef:
Een goed werkende foei lijst zou wel handig zijn.
En dan dat je er iedereen op kan zetten behalve beheer en mods . Maar wel andere teamleden.
En dat hun onfatsoenlijke PB's dan ook niet binnen komen maar dat er een bericht komt; "uw bericht kan niet verzonden worden" of zoiets.

Ah ja, zelf nog nooit gehad, maar ik weet dat anderen er wel last van hebben. Mensen van je foeilijst kunnen je nog lekker lastig vallen via PB. Sowieso de hele PB kwestie. Fijn dat het privé is, maar aan de andere kant geeft het de vrijheid aan mensen om verschrikkelijke dingen te zeggen via PB, want op die manier kunnen ze niet worden 'gepakt'. Ik was vroegah beheerder van een forum waar de PB's in kon worden gekeken door de beheerders. Dat deden we natuurlijk niet, we respecteerden privacy. Alleen als er een klacht kwam, dan hadden de twee beheerders van het forum de autorisatie om de PB's in te zien, met toestemming van degene van wie de inbox was. Op die manier was het hele cyberpesten via PB ook compleet uitgebannen.

Dus je had nog wel de privacy van PB's, maar in geval van hele nare PB's wel de keuze om het te melden en je inbox te 'openen' voor de beheerders, zodat die persoon 'gestraft' kon worden door een waarschuwing of ban.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:04

waar ik me heel erg aan kan ergeren is, dat als iemand een eigen topic heeft diegene ( ik noem geen namen :+) op iedere reactie reageert en dat topic dus lang blijft hangen bij de laatste berichten op de voorpagina.....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:07

ElineS

Het gaf mij wel een heel ander beeld achter de persoon die ander zo politiek correct mogelijk probeert te doen openbaar. Tot aan het overdreven toe. En dat zie je dus dat die persoon zo correct niet is. Wat mijn onderbewuste altijd al zei :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:16

Na dit topic vult mijn foeilijst erger :+

Ben te nieuwsgierig voor een foeilijst :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:17

bruintje123 schreef:
ElineS

Het gaf mij wel een heel ander beeld achter de persoon die ander zo politiek correct mogelijk probeert te doen openbaar. Tot aan het overdreven toe. En dat zie je dus dat die persoon zo correct niet is. Wat mijn onderbewuste altijd al zei :D

Klopt. Het gebeurd vaak zat dat mensen die in het openbaar vervelend zijn, ook vervelend zijn in PB, maar net zo vaak mensen die in het openbaar aardig net zijn, heel naar kunnen uithalen in PB's. Ook ik heb wel eens uit woede PB's gestuurd die best naar waren. Dan is de anonimiteit van PB's heel fijn voor degene die het stuurt, maar heel vervelend voor de ontvanger. Iedereen heeft wel eens een moment of een paar momenten van boosheid en onredelijkheid en dan vind ik dat de PB's net teveel vrijheid geven om die onredelijkheid/boosheid anoniem te uitten, terwijl je op het forum kan doen alsof je de heilige Samaritaan bent.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:23

Ik snap een hoop van de reacties hier... Verder ga ik me niet persoonlijk uitlaten, dat heeft geen toegevoegde waarden

Maar de functie dat de persoon op de foeilijst helemaal niet meer zichtbaar is, ook niet in quotes, zo fijn zijn... Dan zou ik een x aantal mensen toevoegen aan die lijst. Voornamelijk omdat ik hun topics totaal niet interessant vind...

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:23

Zou het wel heel logisch vinden als je mensen op de foei lijst zet, dat het systeem er ook voor zorgt dat je van die persoon ook geen pb-tjes meer kan ontvangen. Eigenlijk zou ik dat een belangrijker functie vinden als het niet meer lezen van iemands opmerkingen/topics. Ik heb niemand op de foeilijst, daar ben ik nl veel te nieuwsgierig voor, dus weet niet of dit zo werkt.

Vraag me eigenlijk ook al een tijdje af, wanneer wordt nou iemand geband? Heb wel meegemaakt dat er mensen geband werden (en ook permanent) terwijl ik dacht...tja, wel een uitgesproken mening, misschien niet mijn mening, maar om iemand daar nu voor te bannen... Zeker als iemand alleen in de informatieve topics reageert en niet aan alle bla bla onzin topics. Volgens mij zou elke mening nl toegestaan moeten zijn in de informatieve topics. Neem iemand als professor. Permanent geband. Hij was scherp, hard...zeker niet altijd politiek correct in zijn manier van doen, zeker niet altijd aangenaam, maar had ook zeker punten om over na te denken. Is het dan dat zo iemand enorm loopt te stalken met de pb ofzo, want ik kan dan op basis van zijn posts echt niet een permanente ban begrijpen.

Ben overigens ook errruuggghhh nieuwsgierig of ik ergens op de foei lijst sta :+ Zou het bijna een eer vinden :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:27

Ik snap niet dat dergelijke reacties niet verwijderd worden door mods :oo

Ik vind het een goed idee !

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:30

Alja schreef:
waar ik me heel erg aan kan ergeren is, dat als iemand een eigen topic heeft diegene ( ik noem geen namen :+) op iedere reactie reageert en dat topic dus lang blijft hangen bij de laatste berichten op de voorpagina.....

Waarom erger je je daaraan als ik vragen mag? Ik bedoel die lijst met laatste berichten ververst zo vaak, snap niet hoe dit zo'n big deal zou kunnen zijn. Als iemand lekker wil reageren mag diegene dat toch gewoon doen?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:38

Cinderella schreef:
Ik denk dat er 1 iemand is die de kroon spant op de foeilijsten. Misschien is het dan weleens een idee om te kijken waarom hij zo vaak op een foeilijst staat. Het zal vast een gegronde reden zijn.
En dan diegene van bokt knikkeren, maakt een boel mensen blij EN scheelt de modjes heel wat OW's en bannetjes uitdelen elk jaar :D.

Ik denk dat ik precies weet over wie jij het hebt. :')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:39

__Sannne schreef:
Ik vind sowieso die hele foeilijst een beetje kinderachtig :o leef en laten leven. Er zijn nou eenmaal mensen die je wat minder leuk vindt, of waar je het gewoon niet zo mee eens bent, maar dat kan je dan ook gewoon negeren. Probeer het gewoon een beetje leuk te houden met elkaar, daar zijn we nou toch wel oud en wijs genoeg voor?

Ik denk niet dat het gaat om inhoudelijk sterke posts in de meeste gevallen, dus dan zit de crux niet in het eens/oneens. ;)

Vooral bij users die lang van stof zijn en wat je toch niet gaat lezen scheelt het een hoop gescroll. :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:40

Peelie schreef:
Ik snap een hoop van de reacties hier... Verder ga ik me niet persoonlijk uitlaten, dat heeft geen toegevoegde waarden

Maar de functie dat de persoon op de foeilijst helemaal niet meer zichtbaar is, ook niet in quotes, zo fijn zijn... Dan zou ik een x aantal mensen toevoegen aan die lijst. Voornamelijk omdat ik hun topics totaal niet interessant vind...

Sowieso zou het misschien fijn zijn om meer persoonlijke voorkeuren in de actieve topiclijst te kunnen aanbrengen. :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:50

Marijee schreef:
Mischa schreef:
Dat ik de titel van dit topic zag, verwachtte ik dat Bokkers hier hun lijst van ondeugende paarden-streken zouden posten.. :')
Hoewel ik toch dagelijks Bokt bezoek, voel ik me, na het lezen van dit topic, toch een beetje Boktvreemd. Natuurlijk vallen sommige Bokkers op die vaker posten, maar blijkbaar lees ik nog niet genoeg topics door om me aan iemand te irriteren :P

Precies dit....
Ik heb serieus niemand op mijn foei-lijst staan.. Kan wel heel goed begrijpen waarom mensen elkaar willen foeien.

Maar eh jongens, er is nog een leven NAAST bokt he? Jeetje zeg. Doe eens aardig naar elkaar. :=

Zelfde hier. Wist niet eens van het bestaan van de foeilijst af.. ook totaal geen behoefte aan. Als je iemand in het echte leven niet mag kun je die toch ook niet deleten?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:51

Ik kan me soms ook mateloos irriteren aan bepaalde bokkers die elke discussie aangaan en alles denken te weten. Lekker boeiend, lees er overheen en laat iemand lekker zijn/haar gang gaan. Als iemand mij probeert om even iets te 'vertellen', lees ik er gewoon overheen en ga ik er vooral niet op in. Juist dat soort personen denken vooral volwassen te zijn, maar alles behalve dat. Het is gewoon kinderachtig om je mening zo door te drukken en heilig in jezelf te geloven. En dat aanvallen hier in dit topic? Het is eigenlijk gewoon te triest voor woorden... 8)7

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:00

_suus19_ schreef:
Zelfde hier. Wist niet eens van het bestaan van de foeilijst af.. ook totaal geen behoefte aan. Als je iemand in het echte leven niet mag kun je die toch ook niet deleten?

Maar die nodig ik ook niet uit in mijn huis. En dat is met de pb-box wel een beetje vergelijkbaar.
Daarnaast zal ik daar in het echte leven wel zo min mogelijk mee omgaan en die persoon bijvoorbeeld geen mening vragen, terwijl ik die van andere graag wil horen. Dat kun je een beetje vergelijken met een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:04

Ik vind diegenen die elke kans aangrijpen om over bepaalde anderen te kunnen katten en klagen het vervelendst van allemaal :+
Ik heb 1 of 2 mensen op mijn foeilijst. Om irl persoonlijke redenen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:11

Hier heb ik niemand op mijn foeilijst, op een ander forum had ik uiteindelijk een ontzettende klier op mijn foeilijst, die persoon heeft ook heel wat mensen van het forum afgejaagd voordat ze hem uiteindelijk geband hebben (dat forum is veel coulanter, wat een voordeel en een nadeel is).

Over het algemeen vind ik het voor mijzelf niet nodig, maar ik snap best dat andere mensen graag gebruik maken van de functie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:13

Ken der hier ook wel 1 die altijd complete betogen hier neerpent en dan te pas en te onpas medestanders zoekt via pb. Lees het grootste gedeelte al niet eens meer: veel te langdradig, dus reageer op de pb's al helemaal niet. En ze zegt heus niet altijd onzin hoor, maar pfff dat schooljuffen gedoe. Maar dan negeer je dat. Het is net de echte wereld op bokt: kan ze niet allemaal leuk vinden toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:27

Ik heb niemand op mijn foeilijst, want ik ben te nieuwsgierig.

Maar ik snap de frustratie wel, ik ben ook wel een beetje moe van sommige mensen die hun hele leven in foto's delen op het internet in topics die een eeuwigheid bij actieve topics blijven staan. Ik vind er dus echt wel wat van maar daar ga ik ze niet mee lastig vallen. Ze gaan heus niet naar mijn maatstaven leven als ik ze bekritiseer.

Kleine wens: dat mensen met veel fototopics gewoon een eigen HK maken. :D :D :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:47

karuna schreef:
Cinderella schreef:
Ik denk dat er 1 iemand is die de kroon spant op de foeilijsten. Misschien is het dan weleens een idee om te kijken waarom hij zo vaak op een foeilijst staat. Het zal vast een gegronde reden zijn.
En dan diegene van bokt knikkeren, maakt een boel mensen blij EN scheelt de modjes heel wat OW's en bannetjes uitdelen elk jaar :D.

Dat zou eigenlijk best een grof schandaal zijn als dat gebeurt. -O- Dat iemand een mening heeft die niet die van jou is hoeft toch geen reden te zijn om iemand ergens compleet te weren van een openbaar medium?
En al zouden er 3 mensen wel de mening kunnen waarderen dat zijn er drie genoeg.

Natuurlijk is dat schandalig!
Waarom ik het zo neergezet heb, is omdat je andere mensen met respect moet behandelen. Dat is ook een streven van bokt. Er is iemand die dat nalaat. Het gaat me niet om de mening zelf, maar over de opmerkingen die blijkbaar nodig zijn bij die mening en die groepen mensen aanvallen en kwetsen. Soms lijkt het haast op verkapte haatzaaierij.
Je daaraan onttrekken kan natuurlijk en doe ik ook zeker, maar een foeilijst is bij lange na niet effectief genoeg om alles te kunnen blokkeren :).

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:52

Ik heb ook niemand op de foeilijst staan. Tuurlijk zijn er wel een aantal bokkers waar mijn tenen spontaan van krom trekken, maar daar scroll ik dan lekker aan voorbij.