Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:06

BartVB schreef:
Er wordt al een flinke tijd nagedacht over een beter alternatief voor die 25 paardenposts, suggesties zijn heel erg welkom :j

En als er nu gewoon een soort van quiz moet worden ingevuld bij het registreren? :+
Elke paardenliefhebber kan wel een paar simpele vragen beantwoorden, maar iemand die echt niks met paarden heeft haakt dan waarschijnlijk wel af. Moet je wel vragen weten te bedenken die je niet via internet kan vinden :Y)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:11

Ik haak nu af...
Laatst bijgewerkt door Cil_ op 21-10-15 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:15

8nnemiek schreef:
BartVB schreef:
Er wordt al een flinke tijd nagedacht over een beter alternatief voor die 25 paardenposts, suggesties zijn heel erg welkom :j

En als er nu gewoon een soort van quiz moet worden ingevuld bij het registreren? :+
Elke paardenliefhebber kan wel een paar simpele vragen beantwoorden, maar iemand die echt niks met paarden heeft haakt dan waarschijnlijk wel af. Moet je wel vragen weten te bedenken die je niet via internet kan vinden :Y)

Ik vind het wel een goeie :D Een soort captcha voor paardenmensen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:19

8nnemiek schreef:
BartVB schreef:

Precies, en heb je de vragen wel goed dan kan je ook op het paarden gedeelte, heb je vragen niet goed dan alleen toegang tot niet paarden gedeelte.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:23

Ik vind dit ook een heel goed idee! :)
Alleen hoe doe je dat dan met de gebruikers die zich hiervoor al hebben geregistreerd? Moeten die dan alsnog de test maken?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:30

Voor mijn gevoel is het een forum voor paardenliefhebbers, dat is het altijd al geweest. Niet elke paardenliefhebber heeft zelf paarden. Sommigen rijden paard of verzorgen er een. Ik persoonlijk heb een eigen paard gehad en daarna nog een paard bij gereden en ben nu gestopt maar de liefde voor paarden is daarmee niet weg. Het is dan ook leuk om ervaringen van andere te lezen en sommige foto,s te zien. En op elk forum heb je sub fora, die gaan over andere dingen naast het hoofd onderwerp. Relletjes ontstaan ook al snel omdat men nou eenmaal allemaal een andere mening heeft. En een mening presenteren is altijd lastig zeker als dat niet is wat een ts verwacht en komt dan vaak anders over. Persoonlijk denk ik dat een ieder meer gebaat is bij een eerlijk al dan niet harde mening dan met een oeh en ahh daar leert men immers niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:33

Je kan toch ook gewoon iemand 1-malig 24 uur als gast toegang geven? Ik kan me best wel voorstellen dat er in de HK topics zijn die ook voor niet paardmensen interessant kunnen zijn. Als je een pagina kan instellen dat een nieuwe 25 nuttige posts moet plaatsen, dan kan je toch ook met gast accounts werken. Het email adres van de gast zit in uw systeem en je weigert gewoon een 2de toegang.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:34

Tobbes schreef:
Precies, en heb je de vragen wel goed dan kan je ook op het paarden gedeelte, heb je vragen niet goed dan alleen toegang tot niet paarden gedeelte.

Ik denk juist dat als je dingen fout had, dat je je dan alsnog moet 'bewijzen' door bijvoorbeeld die 25 posts te maken. Anders krijg je juist een hele hoop niet-paardenmensen omdat het zo makkelijk wordt gemaakt om op het niet-paardengedeelte te komen.

mbkaatje

Re: Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:38

Ben wel een paardenmens, maar ik zit hier op bokt meestal in topics die niets met paarden te maken hebben. Gewoon omdat ik de hele heisa ook een beetje zat ben. Er is altijd gezeur en overal komt commentaar op. Heel jammer.
Maar dat lijkt mij heel moeilijk om dat tegen te gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 10:41

Gasten wil je nu juist niet in de huiskamer hebben. Daarmee maak je het relnichten, boze exen, stalkers of wat ook te gemakkelijk te komen zieken. Daarom is ook de 25 berichten grens gemaakt. En het gaat niet eens om de huiskamer, maar eerder de rest van algemeen.

Kan me wel vinden in het alleen lezen van de gezochte topics na aanmelding en bij aanmelden een aantal basisvragen stellen. Al moet het voor 10 en 11 jarige paardenliefhebbers wel te doen zijn. En daarna de 25 nuttige posts misschien wat omslachtig maar voorkomt aanmeldingen voor een wc vraag,

Al zou dat ook moeten gelden voor verkopers op boktmarkt daarmee voorkom je aanmeldingen voor het verkopen van autos, of sierraden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:46

Als het standaard vragen zijn kan daar wel misbruik van gemaakt worden.
Dat kan doorgemaild worden dus die vragen zouden ook weer moeten wisselen ;)

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:54

Mwah, mij lijken een quiz of vragen geen goed idee. De antwoorden zijn dan ofwel toch via Google te vinden, ofwel onmogelijk voor het grootste deel van Bokt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:00

Zizipicoleo schreef:
Mwah, mij lijken een quiz of vragen geen goed idee. De antwoorden zijn dan ofwel toch via Google te vinden, ofwel onmogelijk voor het grootste deel van Bokt.

Fotoquiz antwoorden niet :P

Een foto van een halster. "Hoe noem je dit?"
Zo kan ik nog wel een paar dingen verzinnen... Niet moeilijk, toch effectief.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:02

Ibbel schreef:
@Bart: Misschien zorgen dat 'gasten' de niet-paardgerelateerde topics helemaal niet kunnen zien/lezen? Dan voorkom je eendagsvliegen die vanwege een google zoekresultaat over de iPhone/TV/gerbil/paashaas zich aanmelden en er dan pas achter komen dat ze 25x iets over paarden moeten bedenken/kopiëren/plaatsen... Ik kom ook wel eens op zoekresultaten in google waarbij je als je doorklikt de melding krijgt dat je geregistreerd moet zijn om iets te lezen. En dat is dan net een stap te ver als je je al moet registreren om te kunnen lezen. Registreren om iets te kunnen posten/vragen, OK, maar als je die moeite al moet doen terwijl je niet weet of wat je te lezen krijgt een antwoord op je google zoektocht is...

Hier kan ik me helemaal in vinden. Er zijn veel fora die zo werken, niks mis mee.

Edit: een quiz vind ik echt niks. Er zijn genoeg beginnende ruitertjes/ruiters die veel nog niet weten. Die zou je dan buitensluiten. Daarbij vind ik het ook wat kinderlijk overkomen....een quiz....
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 21-10-15 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:03

8nnemiek schreef:
BartVB schreef:

Ooh ik kan wel helpen mee denken over de vragen... een quiz is een erg goed idee.. maar de nuttige posts zou ik ook zeker houden zodat mensen die toch handig kunnen googlen niet gelijk vrijheid hebben.
maar vragen met een foto lijkt mij wel wat.

bijv een paard die achter de LL loopt en dan een vraag bijv wat gaat hier verkeerd.
of een vraag van bijv een bepaald ras en dan een openvakje geen meerkeuze, welk ras is dit?
enz enz...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:06

Sleeper schreef:
Ibbel schreef:
@Bart: Misschien zorgen dat 'gasten' de niet-paardgerelateerde topics helemaal niet kunnen zien/lezen? Dan voorkom je eendagsvliegen die vanwege een google zoekresultaat over de iPhone/TV/gerbil/paashaas zich aanmelden en er dan pas achter komen dat ze 25x iets over paarden moeten bedenken/kopiëren/plaatsen... Ik kom ook wel eens op zoekresultaten in google waarbij je als je doorklikt de melding krijgt dat je geregistreerd moet zijn om iets te lezen. En dat is dan net een stap te ver als je je al moet registreren om te kunnen lezen. Registreren om iets te kunnen posten/vragen, OK, maar als je die moeite al moet doen terwijl je niet weet of wat je te lezen krijgt een antwoord op je google zoektocht is...

Hier kan ik me helemaal in vinden. Er zijn veel fora die zo werken, niks mis mee.

Idd en veel effectiever dan die vragen en het werkt op andere fora ook.

Als je niets met paarden hebt zal dat teveel moeite zijn.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:07

Maar welke vragen wil je dan bedenken die je niet op het internet terug kan vinden en hoeveel (jonge) paardenliefhebbers kunnen deze dan beantwoorden?
Dan kan je beter een tijd instellen. Bijvoorbeeld 5 minuten voor het beantwoorden van 10 vragen. Dan heb je de tijd niet echt om er naar te zoeken op google. Verder inderdaad gewoon een aantal vragen (hoe meer hoe beter natuurlijk) in het systeem opnemen en die automatisch laten veranderen. Er zijn genoeg bokkers die mee willen denken naar vragen die vrij simpel zijn voor paardenliefhebbers, maar ontiegelijk moeilijk voor de niet liefhebber.

Ook mij is het al opgevallen dat de niet paardenliefhebbers en daardoor de niet paardentopics de pan uit beginnen te reizen. Dat samen de liefhebbers die door de af en toe grimmige sfeer geen topics meer willen/durven plaatsen maken bokt er niet beter op.

Ik heb iets gelezen over de verhouding tussen de wel en de niet paardenliefhebber. Echter zie ik er het nut niet van om als niet paardenliefhebber je aan te melden op een paardenforum voor totaal andere dingen. De verhoudingen zijn krom, de paardenliefhebber is het onderspit al aan het delven en ik denk dat als er niet snel iets gebeurt dat bokt binnen een paar jaar zijn essentie als paardenforum volledig kwijt is. Dan is het gewoon een forum met een gedeelte voor paarden.
Dit klinkt misschien dramatisch en jullie vinden dit misschien wat overdreven, maar ik heb dit gevoel al een paar jaar en in mijn ogen is dit beetje bij beetje al aan het gebeuren en dat vind ik zo zonde van een forum waar menig paardenliefhebber al zo veel aan heeft gehad/geleerd heeft.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:08

Ik moet eerlijk toegeven dat ik bepaalde onderdelen van het harnachement ook niet correct zou kunnen benoemen :') Bovendien kun je ook een fotoquiz laten beantwoorden door iemand anders, toch?

Zou het bij afscherming van bepaalde topics houden en die 25 posts!

Edit: halster herken ik nog wel hahahaha :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:11

poetser schreef:
Maar welke vragen wil je dan bedenken die je niet op het internet terug kan vinden en hoeveel (jonge) paardenliefhebbers kunnen deze dan beantwoorden?
Dan kan je beter een tijd instellen. Bijvoorbeeld 5 minuten voor het beantwoorden van 10 vragen. Dan heb je de tijd niet echt om er naar te zoeken op google. Verder inderdaad gewoon een aantal vragen (hoe meer hoe beter natuurlijk) in het systeem opnemen en die automatisch laten veranderen. Er zijn genoeg bokkers die mee willen denken naar vragen die vrij simpel zijn voor paardenliefhebbers, maar ontiegelijk moeilijk voor de niet liefhebber.

Ook mij is het al opgevallen dat de niet paardenliefhebbers en daardoor de niet paardentopics de pan uit beginnen te reizen. Dat samen de liefhebbers die door de af en toe grimmige sfeer geen topics meer willen/durven plaatsen maken bokt er niet beter op.

Ik heb iets gelezen over de verhouding tussen de wel en de niet paardenliefhebber. Echter zie ik er het nut niet van om als niet paardenliefhebber je aan te melden op een paardenforum voor totaal andere dingen. De verhoudingen zijn krom, de paardenliefhebber is het onderspit al aan het delven en ik denk dat als er niet snel iets gebeurt dat bokt binnen een paar jaar zijn essentie als paardenforum volledig kwijt is. Dan is het gewoon een forum met een gedeelte voor paarden.
Dit klinkt misschien dramatisch en jullie vinden dit misschien wat overdreven, maar ik heb dit gevoel al een paar jaar en in mijn ogen is dit beetje bij beetje al aan het gebeuren en dat vind ik zo zonde van een forum waar menig paardenliefhebber al zo veel aan heeft gehad/geleerd heeft.

Veel pennymeisjes kennen rassen dus gewoon een foto van een ras en dan een vakje waar ze in moeten vullen welk ras het is.
of inderdad zoals iemand al zei een foto van een hoofdstel/halster en vragen wat het is.
een foto van een gang en moeten zijn zeggen welke gang het is.
het kan heel simpel maar toch zo dat leken het niet weten. je moet het geen meerkeuze maken want dan kunnen ze google gebruiken. dus gewoon openvragen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:12

Tot Een tijd geleden waren er inderdaad veel meer topics over fokkerij, hengstenkeuze en hengstenkeuring. Veel van de mensen, die hierin mee post ten, zijn (denk ik) afgehaakt. Erg jammer....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:14

Janine1990 schreef:
Een foto van een halster. "Hoe noem je dit?"
Zo kan ik nog wel een paar dingen verzinnen... Niet moeilijk, toch effectief.

Dat is een goed idee inderdaad!
Foto van een bepaald ras.. foto van een deel van het tuig of paardenlichaam..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:16

Die antwoorden kan toch iedereen vinden?
Gewoon een knop met: ik wens toegang tot het paard gerelateerde gedeelte . Of niet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:20

Getup schreef:
Gewoon een knop met: ik wens toegang tot het paard gerelateerde gedeelte . Of niet

De vraag is: Hoeveel moeite wil een niet-paarden persoon doen om op een forum te komen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:22

Janine1990 schreef:
Getup schreef:

De vraag is: Hoeveel moeite wil een niet-paarden persoon doen om op een forum te komen?

Als het iemand is om even snel iets te plaatsen zal alles al teveel moeite zijn.
Als het iemand is die hier wil komen om iemand na te jagen of om hier gewoon te rellen de trollen zo gezegd die gaan best ver, ook op andere fora zie je dat.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:23

Getup schreef:

zolang het geen meerkeuze is niet.
Een openvraag is veel meer moeite en nadenken en zeker als je niet eens weet welke rassen of toebehoren er zijn is het voor een leek erg moeilijk.