Steeds de zelfde paarden in uitgelicht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:12

Ze hoeft zich niet te verdedigen want het ging niet om haar. Alleen het beleid er rondom en toevallig waren het nu haar topics.
Het is al vaker gebeurd met andere bokkers en paarden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:13

Splendesco schreef:
Collie2008 schreef:
Soms is dit toch ook echt een kleutersite hoor met 'niet eerlijk' :+

Alsof je tekening niet op de ere plek komt te hangen bij de juf ;')

Iedereen wil toch dat zijn of haar tekening daar hangt? -O-

Volgens mij moeten jullie beter gaan lezen want zowel ts als ik openen zelden tot nooit topics bij itp dus die vlieger gaat niet op zoals ik al eerder heb gezegd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:14

Fenrir schreef:
Uitgelicht is het visitekaartje van bokt, dus moeten de foto's mooi zijn en van goede kwaliteit. Dat is al zo vaak voorbij gekomen in de tig topics over dit onderwerp.

Jammer voor die andere met minder mooie/kwalitatieve foto's? Misschien, maar daar is uitgelicht niet voor.
Als je het niet wil zien klik je er toch niet op?

Dus een topic met 6 dezelfde foto's (zo ongeveer) is een beter visite kaartje dan een topic met 15 verschillende leuke duidelijke foto's weliswaar niet van topkwaliteit?
Maar goed dat ik weinig bij uitgelicht kijk. :')

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:16

cp112 schreef:
Volgens mij moeten jullie beter gaan lezen want zowel ts als ik openen zelden tot nooit topics bij itp dus die vlieger gaat niet op zoals ik al eerder heb gezegd.

Ik open ook vrijwel nooit topics dus kom ook niet in uitgelicht, geen probleem.
Maar was mij eigenlijk niet opgevallen dat het 4 keer hetzelfde paard was. :')
Je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen, ik vond het wel een grappige reactie.

Collie2008

Re: Steeds de zelfde paarden in uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:25

Ik zou zoiets ook niet zien hoor dat er weer eenzelfde paard staat. Ik kijk alleen als de foto me aanstaat en ik zie dan liever inderdaad mooie goed gefotografeerde foto's met mooie paarden en mooie omgevingen dan een huis tuin en keuken knol in een zandbak.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:28

Collie2008 schreef:
Ik zou zoiets ook niet zien hoor dat er weer eenzelfde paard staat. Ik kijk alleen als de foto me aanstaat en ik zie dan liever inderdaad mooie goed gefotografeerde foto's met mooie paarden en mooie omgevingen dan een huis tuin en keuken knol in een zandbak.

Zo dan Bam! Ben ik even blij dat ik nooit topics open met mijn huis-tuin en keuken knollen. Stel je voor ik zou ITP verpesten met mijn knollen en simpele maar leuke foto's.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:37

Ayasha schreef:
Fenrir schreef:
Uitgelicht is het visitekaartje van bokt, dus moeten de foto's mooi zijn en van goede kwaliteit. Dat is al zo vaak voorbij gekomen in de tig topics over dit onderwerp.

Jammer voor die andere met minder mooie/kwalitatieve foto's? Misschien, maar daar is uitgelicht niet voor.

Dus een topic met 6 dezelfde foto's (zo ongeveer) is een beter visite kaartje dan een topic met 15 verschillende leuke duidelijke foto's weliswaar niet van topkwaliteit?
Maar goed dat ik weinig bij uitgelicht kijk. :')

Ik heb het toch nergens over '6 dezelfde' foto's? Kwalitatief goede en mooie foto's wil toch niet zeggen dat ze dan allemaal min of meer hetzelfde zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:39

Het topic dat hier oa genoemd wordt heeft een zestal hoofdfoto's die ik niet eens erg mooi vind van kwaliteit (te donker). Knap visite kaartje! :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:40

Geen idee, topic niet bekeken. Net als jij kijk ik dus ook zelden bij uitgelicht :') (klik alleen als het voorbeeldje me aanspreekt)

Ik heb het niet bedacht, maar dat is het antwoord wat keer op keer terug komt wbt uitgelicht en de 'eisen' aan de foto's.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:43

Sommige reacties hier vind ik wel erg overdreven

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:44

Dit is inderdaad al erggg vaak gebeurd. Kan me nog wel fotomeetings herinneren waar een paard 1 uur is gefotografeerd door zeg maar 5 verschillende fotografen en vervolgens heeft het paard 5x op uitgelicht gestaan met foto's uit dezelfde serie. Maar so what? Uitgelicht is inderdaad het visitekaartje van Bokt en daar horen goede kwaliteit foto's bij. Als er op een bepaald moment niet voldoende, 'verschillende' goede foto's zijn, is het toch geen enkel probleem dat foto's van hetzelfde paard wat vaker uitgekozen worden?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:50

Fenrir schreef:

Dat is echt onzin. Er komen veel meer goede foto's voorbij. Ik tem wel vaker topics met kwalitief goede foto's, maar van minder bekende bokkers of paarden die niet regelmatig op bokt staan. Ik zie die topics nooit in uitgelicht verschijnen en ik snap niet waarom niet.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:03

Hahaha ik heb al een aantal keer met mijn huis tuin en keuken knol in de zandbak in uitgelicht gestaan. Wat ik overigens erg leuk vond. Ook die paarden zijn mooi op de foto te krijgen, maar die van mij is natuurlijk heel fotogeniek. Zeker op het crossterrein hahaha. Hmm miss toch geen huis tuin en keuken knol ;)
Verder een heerlijk topic dit op deze regenachtige dag, lekker op de bank onder mn fleece dekentje.
Ik geniet van de mooie foto's bij uitgelicht. De een spreekt me aan, de ander absoluut niet. Het maakt mij absoluut niet uit hoe vaak iemand er voorbij komt. Ik zie vooral een grote variatie voorbij komen.

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:12

Junia schreef:
Nietes Anne, je koopt ze gewoon om... Ik weet het zeker :D

Ahwww Christien waarom vertel je ons geheimpje nu verder valt me echt van je tegen _-:( _O- :') *\o/*

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:20

Ten eerste voel ik me echt niet persoonlijk aangetrokken!!

Ten tweede de kwaliteit gaat door het uploaden naar beneden.

Ten derde is het altijd aan de moderators om uit te kiezen wie erop uitgelicht komt? En zal het wel aan hun eisen voldoen.

En ten vierde, snap ik dat jullie het niet leuk vinden als 4 keer in korte tijd 1 en hetzelfde paard op uitgelicht staat!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:23

Och kom, flut uitvlucht. Ik upload via FB en zo drastisch gaat de kwaliteit echt niet omlaag.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:26

Ik probeer er zeker op te letten dat niet teveel dezelfde paarden in uitgelicht komen, maar ik herken natuurlijk lang niet alle paarden. Eigenlijk zie ik praktisch nooit wie een topic geopend heeft tenzij ik de persoon/het paard herken van de foto's. Ieder topic volledig doorlezen op verhaal e.d. gebeurt namelijk niet, dat zou ook niet te doen zijn wat tijd betreft. Ik bekijk alle topics en zie dus heel erg veel paarden voorbij komen, en geloof het of niet; maar paarden lijken op elkaar. :D
Sommige paarden zullen iets herkenbaarder zijn dan andere en ik probeer zeker af te wisselen om iedereen de kans te geven om in uitgelicht te komen, maar in dit geval is het me totaal niet opgevallen dat dit paard toevallig een paar dagen terug al in uitgelicht heeft gestaan.

Natuurlijk probeer ik er rekening mee te houden en af te wisselen, maar op het moment dat iemand vaker topics opent die aan de richtlijnen van uitgelicht voldoen kunnen die gewoon in uitgelicht terecht komen, er zit immers geen limiet op het aantal keren uitgelicht.

Vind het in elk geval erg fijn om te lezen dat mensen de laatste tijd juist de grote variatie kunnen waarderen, dat is iets waar ik zeker op probeer te letten en het is erg fijn dat dit herkend word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:32

Wat ik niet snap is, dat als er te weinig foto's voor uitgelicht geplaatst worden, waarom uitgelicht dan niet 3 dagen laten staan? En dan pas wisselen? In de tussentijd zullen er ongetwijfeld genoeg foto's geplaatst zijn op Bokt, toch?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:26

KimD schreef:
Zo dan Bam! Ben ik even blij dat ik nooit topics open met mijn huis-tuin en keuken knollen. Stel je voor ik zou ITP verpesten met mijn knollen en simpele maar leuke foto's.

Pfff stel je niet aan zeg :') Dit bedoel ik dus met kleutertopic.

Ik heb ook een huis tuin en keukenknol hoor :+ Totaal niet fotogeniek ook terwijl ik graag foto's maak. Van mij mag je ITP volspammen hoor

Zelfde als het geneuzel dat er onder bepaalde foto's wel veel en leuk gereageerd wordt en onder andere niet. Dan wordt er bijna gebedeld om aandacht/reacties. Van 14 jarige penny meisjes snap ik dat nog wel, maar ik zit echt regelmatig met verbazing te lezen hier, maar goed that's me :+

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:53

Ayasha schreef:
Och kom, flut uitvlucht. Ik upload via FB en zo drastisch gaat de kwaliteit echt niet omlaag.

Och kom, Anne doet haar best om sympathiek te blijven terwijl zij er niets aan kan doen dat haar paard steeds op uitgelicht staat. Laten we de kwaliteit van haar foto´s gaan bekritiseren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:19

Junia schreef:
Ayasha schreef:

Och kom, Anne doet haar best om sympathiek te blijven terwijl zij er niets aan kan doen dat haar paard steeds op uitgelicht staat. Laten we de kwaliteit van haar foto´s gaan bekritiseren.

En waarom niet als dat een argument is van één van voorgaande bokkers?
Ik heb niet eens gezien van wie die foto's zijn, dat boeit me ook helemaal niet. Maar zó hard gaat kwaliteit niet achteruit door uploaden al is dat een gekend uitvlucht. :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:50

Angela schreef:
Als iemand een gemakkelijk systeem weet dat het mogelijk maakt om het te checken, dan kan dat meegenomen worden.

Kom Angela.;) . Bart verdient genoeg met deze toko om dat zelf te verzinnen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:53

Sammie schreef:
Angela schreef:
Als iemand een gemakkelijk systeem weet dat het mogelijk maakt om het te checken, dan kan dat meegenomen worden.

Kom Angela.;) . Bart verdient genoeg met deze toko om dat zelf te verzinnen.

Alsof 'ie daar tijd voor heeft. M'n vriend heeft toen aangeboden uitgelicht te coderen, om het makkelijker te maken voor Murthul. Maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Dus zet dat maar onderop een heel groot 'to do' lijstje.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:02

Dat is dan toch echt zijn probleem. Dan huurt ie mensen in. Of maakt dat lijstje idd nog langer. Maar goed. . Laat ik dat pad niet bewandelen. := . Het technische gedeelte is voor Bart en hoe hij dat in wil vullen ook.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 01:01

Mij doet het er niet toe dat dezelfde paarden in uitgelicht komen, voor zover de topics niet in strijd zijn met de regels. Mijn topics van mijn paarden hebben, op 1 keer na, ook elke keer bij uitgelicht gestaan. Nu, ik opende geen topics om de haverklap, heb er dan ook nog nooit iemand over weten klagen.
Waar ik me eerder aan "stoor", is als er topics bij uitgelicht komen met zeer kwalitatief slechte foto's. Of gewoon saaie foto's. Zo zie je regelmatig topics met 1 foto en 14 halve kopieën van die foto. En dat is gewoon zonde van uitgelicht. Ik snap dat iedereen trots is op z'n dier, maar waarom zo'n topic dan in uitgelicht moet... Ik probeer altijd gevarieerde foto's te tonen: close-ups, details, bewegingsfoto's, met showhalster of zonder... En ik merk ook dat dat gewaardeerd wordt.

Maar goed, het is een extraatje, geen recht of zo...