Subforum ban?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Subforum ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:26

Dat is waar. :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:16

Inhoudelijk modereren - anders dan schelden en duidelijke persoonlijke aanvallen - vind ik 'eng'. Ook artikel vijf vind ik redelijk discutabel. Uiteraard zijn er wel bepaalde fatsoensnormen, maar ik zou erg oppassen, balans hierin is een lastige.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:31

Ik zie de meeste ergernissen ontstaan doordat men zich gaat verzetten tegen de meningen of uitspraken van de topic-trol. Zoals ik al eerder schreef: negeer het. Stel desnoods een tijdelijke foei in en beheers je nieuwsgierigheid om toch te kijken wat de trol heeft geschreven als er toch nog iemand reageert op een uitspraak! Waarom zou je in hemelsnaam in discussie gaan met iemand die - in jouw ogen - constant onzin verkoopt? Je geeft zo'n persoon dan alleen maar een podium om nog meer quatsch te verkopen.
Je kunt ook eens bij jezelf naar binnen kijken om te achterhalen waarom je je aangevallen voelt, jezelf wilt verdedigen of waarom je gekwetst bent. Sta je een ander toe je over de streep te trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:03

Ik vind het vreemd dat je niet 1 iemand persoonlijk mag aanvallen, maar wel in 1 keer een grote groep mensen...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:12

Jannepauli schreef:
Ik zie de meeste ergernissen ontstaan doordat men zich gaat verzetten tegen de meningen of uitspraken van de topic-trol. Zoals ik al eerder schreef: negeer het. Stel desnoods een tijdelijke foei in en beheers je nieuwsgierigheid om toch te kijken wat de trol heeft geschreven als er toch nog iemand reageert op een uitspraak! Waarom zou je in hemelsnaam in discussie gaan met iemand die - in jouw ogen - constant onzin verkoopt? Je geeft zo'n persoon dan alleen maar een podium om nog meer quatsch te verkopen.
Je kunt ook eens bij jezelf naar binnen kijken om te achterhalen waarom je je aangevallen voelt, jezelf wilt verdedigen of waarom je gekwetst bent. Sta je een ander toe je over de streep te trekken?

Moet je wel eerst zeker weten dat het quatsch is ;)
Mensen zijn heel goed in onderscheid maken/hokjes denken en ontkennen dat iets wat ze al lang doen fout is. Dat is weer het gevaar met zo'n 'taktiek', soms wíl je het gewoon niet zien terwijl daar wel nood voor is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:11

Jannepauli schreef:

Mee eens, maar foeifunctie werkt niet altijd. Niet als er mensen persoonlijk worden aangesproken. Als iemand constant onzin loopt te praten, is het wel een ideale functie :)