Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Percy schreef:Dank jullie wel, wij hebben er heel veel verdriet van maar ik heb ook zoveel verdriet voor zijn nieuwe eigenaresse en haar zoon. Zij hadden zoveel plannen met hem en waren echt compleet verliefd (was niet moeilijk om verliefd te worden op Just).
Toen de veearts zei dat hij hem moest laten inslapen, dat was verschrikkelijk. Een kerngezond jong sterk paard die nog zes moest worden daar zien liggen; ik wens het niemand toe.
Daarom voel ik zo hard mee met de gebande bokker en vind ik het super lief dat iemand die haar niet eens kent toch haar verhaal op haar account zet.
picobello schreef:Ik begrijp dat de TS van het originele topic het niet mocht plaasten onder iemand anders account. Maar waarom mocht een andere bokker het verhaal niet zelf plaatsen? Dat is nog steeds mijn vraag?
Zij heeft het zelf geplaatst.
_Anneruth schreef:De modjes hadden toch ook prima kunnen doen alsof ze het topic niet zagen..
Cayenne schreef:Tcm62 schreef:Ach best wel sneu om in dit geval regels zo streng na te leven...een woord van steun voor zo een meisje moet toch wel kunnen?
Waar leg je dan volgens jou de grens?
bruintje123 schreef:Ik lees in een berichtje dat ze al een ban heeft sinds 2013.
Misschien de grens dat iemand na een jaar "straf" automatisch weer toegang heeft?
Wat kan er zo verschrikkelijk ernstig zijn geweest dat iemand na zulke lange tijd geen eerbeton mag doen?
Als je iemand vermoord krijg je zelden levenslang en kom je ook automatisch na je opgelegde straf vrij. Daar hoeft dan ook geen verzoek voor ingediend te worden.
Beetje menselijkheid zou bokt sieren. Te vaak topics over dat de sfeer niet goed is maar vervolgens de regels wel op deze manier handhaven?
Meestal reageer ik ook niet op forumzaken, maar in dit verdrietige geval kon ik me niet inhouden.
Sterkte voor de mensen die van de paarden hielden.
Brainless schreef:bruintje123 schreef:Ik lees in een berichtje dat ze al een ban heeft sinds 2013.
Misschien de grens dat iemand na een jaar "straf" automatisch weer toegang heeft?
Wat kan er zo verschrikkelijk ernstig zijn geweest dat iemand na zulke lange tijd geen eerbeton mag doen?
Als je iemand vermoord krijg je zelden levenslang en kom je ook automatisch na je opgelegde straf vrij. Daar hoeft dan ook geen verzoek voor ingediend te worden.
Beetje menselijkheid zou bokt sieren. Te vaak topics over dat de sfeer niet goed is maar vervolgens de regels wel op deze manier handhaven?
Meestal reageer ik ook niet op forumzaken, maar in dit verdrietige geval kon ik me niet inhouden.
Sterkte voor de mensen die van de paarden hielden.
Je mag na een jaar bokt vragen je ban op te heffen.
Dit verzoek wordt eigenlijk altijd gehonoreerd (zelfs in hele "zware" gevallen), dus hoogstwaarschijnlijk heeft degene die aanvraag niet gedaan.
Citaat:Als je iemand vermoord krijg je zelden levenslang en kom je ook automatisch na je opgelegde straf vrij. Daar hoeft dan ook geen verzoek voor ingediend te worden
bruintje123 schreef:Persoonlijk vind ik en verzoek indienen raar. Dat is dat een gevange die 6 jaar heeft gekregen na die 6 jaar moet vragen weer vrij te komen, doet hij dat niet zit hij de rest van de tijd nog.
Murthul schreef:Een verzoek indienen is inderdaad een extra handeling maar toch is het een belangrijke stap. Stel dat iemand die stelselmatig mensen opgelicht heeft via bokt steeds weer na een jaar vrolijk door kan gaan, of iemand die continue de sfeer op Bokt naar beneden haalde en mensen uitschold. Nu is het heel makkelijk, als je graag terug wil komen op Bokt stuur je een berichtje naar de bezwaarcommissie met je verzoek en vrijwel altijd word dat verzoek ingewilligd.
Toch zitten er ook mensen tussen die niets geleerd hebben van hun ban, als we die automatisch weer zouden toelaten na een jaar zijn wij mods waarschijnlijk bij sommige gebande gebruikers ieder jaar weer aan het puinruimen.
Ik denk ook dat je een ban op Bokt niet moet zien als een gevangenis straf, maar eerder als een winkelverbod oid. Je hebt (meerdere) keren ernstige fouten gemaakt en uiteindelijk mag je hier gewoon niet meer komen. Als je toch blijft komen word de periode dat je niet mag komen steeds een stukje opgeschoven, maar als je je houd aan je winkelverbod mag je na een jaar altijd weer overleggen of je toch weer hier mag komen winkelen.
bruintje123 schreef:RianneH,
Persoonlijk vind ik en verzoek indienen raar. Dat is dat een gevange die 6 jaar heeft gekregen na die 6 jaar moet vragen weer vrij te komen, doet hij dat niet zit hij de rest van de tijd nog.
Brainless schreef:bruintje123 schreef:Persoonlijk vind ik en verzoek indienen raar. Dat is dat een gevange die 6 jaar heeft gekregen na die 6 jaar moet vragen weer vrij te komen, doet hij dat niet zit hij de rest van de tijd nog.
Met en ban wordt je niet van je vrijheid berooft (opgesloten).
Je moet het anders zien.
Als jij bij mij regelmatig op bezoek komt (zoals je hier op Bokt op bezoek kom) en je gedraagt je regelmatig vervelend bij mij thuis;
Ik waarschuw je een paar x dat je niet de boel op stelten moet zetten, maar je blijft vervelend tegen mijn andere visite waardoor ik je het huis uitzet en zeg dat je niet meer welkom ben.
Zo werkt het ook op bokt.
Verwacht je dan dat ik na een jaar met jouw contact zoek om te melden dat je weer mag komen of dat je zomaar weer binnen mag vallen?
Nee, dan mag je evt best weer komen als je naar mij toekomt en vraagt of je weer welkom bent en dat je je zal gedragen.
Lalidan schreef:bruintje123 schreef:RianneH,
Persoonlijk vind ik en verzoek indienen raar. Dat is dat een gevange die 6 jaar heeft gekregen na die 6 jaar moet vragen weer vrij te komen, doet hij dat niet zit hij de rest van de tijd nog.
Een BOT is een Ban voor Onbepaalde Tijd. Als je zo graag de vergelijking met de gevangene wil maken: Een gevangen kan na een bepaalde periode van zijn straf ook in aanmerking komen voor vervroegde vrijlating. Dit moet hij dan wel zelf aanvragen, anders zit hij zijn tijd gewoon uit. Dus precies wat bokt doet: Tijdsperiode is onbepaald, wil je eerder terug moet je het gewoon even vriendelijk vragen.
Gezien het feit dat de persoon waar het hier om gaat wederom de regels willens en wetens breekt omdat zij zo nodig wat moet zeggen, nadat ze dus al een aantal waarschuwingen had gehad, geband is én nog een tik op de vingers heeft gehad dat ze geen gebruik mag maken van andersmans account, lijkt het mij duidelijk dat deze jongedame geen enkel respect voor Bokt heeft. Waarom zou bokt haar verdriet dan moeten respecteren en dit allemaal door de vingers moeten zien?
Een ban krijg je niet van de ene op de andere dag. Als Bokt zo belangrijk voor je is, pas je na de eerste waarschuwing je gedrag aan. Doe je dat niet, moet je nou niet gaan lopen janken.
Brainless schreef:Stel dat degene wel weer zomaar op bokt mag... dan nog mag je niet gebruik maken van het account van een ander.
Er zijn dus meerdere regels overtreden...
Daarnaast; als je van school wordt afgegooid (niet geschorst... maar echt eraf gegooid) dan mag je ook niet na 1 jaar weer terugkomen.
Zo ook als je wordt ontslagen en als je uit je brei-clubje wordt gegooid.
Je wordt echt niet "zomaar" gebant, ondanks dat het voor degene best zo kan voelen.
Ik heb ook wel eens een officiële waarschuwing gehad waar ik het toen absoluut niet mee eens was.
Nu (na meerdere jaren) snap ik prima waarom ik hem toen heb gekregen.
bruintje123 schreef:Hier is geen sprake van vervroegde vrijlating. Dus jou vergelijk gaat mank.
Ja iemand met verdriet breekt de regels. Verschrikkelijk!
En misschien dat jij inzicht hebt in haar ban, maar als dat net zo bokt vriendelijk is als haar 2 gesloten topics van nu. Heb ik ook mijn bedenkingen in hoe boktvriendelijk dat gaat.