'Slotje voor overleg'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:16

Dat weet ik, maar eisen dat iets binnen 24 uur gebeurd heeft niks maar dan ook niks te maken met de dooddoener vrijwillig betekent niet vrijblijvend. Er zijn nou eenmaal grenzen en ik denk dat de grens met eisen dat binnen 24 uur iets gebeurd moet zijn bereikt is. Dat kan niet, want dan moet een groep mensen altijd continue aanwezig zijn die dag of dagen om direct te overleggen met elkaar. Dat kun je niet in een vrijwillige positie verlangen, dan gaat het gewone werk voor (en dan laat ik het gewone leven even voor wat het is, want ook dat wordt of werd vaak genoeg aan de kant gezet om nog even wat voor bokt te doen.) ondertussen wordt de waslijst aan verplichtingen groter en groter, want het isniet vrijblijvend.. Die zin is niet eeuwig rekbaar, he.

Dat past niet in een je hoeft voor bokt maar gemiddeld een uurtje per dag wat te doen. Dat redt je niet als er binnen 24 een x aantal verplichtingen afgerond moeten worden.

Anoniem

Re: 'Slotje voor overleg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:24

Hoeveel leden telt het team nu? Is het echt niet mogelijk om binnen 24 uur de beslissing te nemen of een topic wel of niet open kan? Of binnen 48 uur?

Zoals ik zei; sancties kunnen later nog. Dat hoeft niet binnen die tijd. Maar dan geef je gebruikers de tijd om even op adem te komen, eventueel posts die aan een vooraf bepaalde norm voldoen te verwijderen (oneliners, persoonlijke aanvallen -hoe zien die eruit? - , enorm off-topic posts)...

Dat, gecombineerd met een positievere en persoonlijkere manier van hulks plaatsen... Ik denk dat je daar een heleboel gebruikers een enorm plezier mee doet :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:38

48 u lijkt mij een haalbaarder tijdsframe, maar dan nog. Stel je hebt een groep van zes man die hier opzou zitten en de helft daarvan werkt gewoon 24 tot 40 uur, dan geb je nog een student die wat flexibeler is qua tijd. Pietje is er nooit op dag X en dan heb je nog eventueel een hak de knoopdoorhakpersoon nodig. In het slechte geval heb je maar drie van de zes man, dat is wel erg weinig en hoe groter de groep hoe langer het beslissen duurt. Dus dan moet je idealaliter ook afspraken maken over hoeveel procent aanwezig is en stel dat je dat aantal niet haalt? Werk je dan met een reserve persoon die zich in moet lezen? Duurt weer langer.. En wat als je dat tijdspad niet haalt? Gaan we dan sancties uitdelen aan de teamleden? Worden ze er uitgegooid omdat ze niet voor tijdstip x kunnen reageren? Gaat dat niet gepikt worden en is het einde verhaal?

Is allemaal opgelost als iemand gewoon x tijd aan bokt moet besteden omdat dat zijn baan is.. En dan zeg ik niet dat er massaal betaalde krachten moeten komen, maar wel dat het opleggen van verplichtingen zijn grenzen kent en dat is er imo op het moment dat privé verplicht aan de kant moet omdat er in je vrijwilligersfunctie op bokt iets besloten moet worden (en er waren zat teamleden die dat al uit eigen beweging deden) gewoon echt niet kan. Bokt hanteert nu de regel een uurtje per dag en daarom zijn er batterijen aan mensen bij gehaald. Als je dat uurtje aanhoudt kun je niet overleggen en bespreken over zulke topics binnen 24 uur.

Enne ja ik denk dat sommige dingen op bokt veel sneller kunnen en moeten, maar tegelijkertijd zie en snap ik ook dat daar in de huidige opzet gewoon beperkingen in zijn.

Het is nu al vaak niet mogelijk om de nu soms ruim geldende data aan te houden. Laat ze daar eerst maar aanwerken zodat het beleid eenduidig is. Want dat is het op dit moment gewoon niet overal. en per soonlijkere hulks zijn imo ook geen verkeerd idee :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 06:15

Zo vinden we elkaar tóch weer Spammie :D

Ik ben het met je eens dat je van betaalde krachten meer kan verwachten dan van vrijwilligers.

Als de ruim geldende tijden niet gehaald worden (dat herken ik wel) dan is het misschien tijd voor een algeheel 'werkwijze op de schop' moment.

Het grootste gevaar is iets doen omdat het nu eenmaal zo gedaan wordt. Dat merk ik in mijn werkveld ook... Je moet altijd kritisch blijven en de vraag durven blijven stellen 'waarom?' Laat ik dat nu juist erg leuk vinden.

Natuurlijk is het voor de reguliere gebruiker soms ingewikkeld om die vragen te kunnen stellen omdat er geen duidelijk overzicht is van hoe die vele taken achter de schermen worden opgepakt. Binnen het team moeten ze denk ik beleidsmatig wél scherp blijven. Dat is als je er al een tijdje middenin zit best moeilijk want je ontwikkelt op een bepaald moment hoe je het ook wendt of keert vaak een tunnelvisie en dan is het moeilijk om out of the box te denken.

Afijn. Ik denk dat mijn punten duidelijk zijn. :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:37

maar een van de eisen van modje worden is toch dat je minimaal x aantal keer per dag online bent een uur(?) lang ofzo? dan moet 48 uur wel haalbaar zij toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:21

Bij mods een uurtje per dag bij de nr ook alleen dan was t een pre als je meerdere keren per dag online kon zijn. Zo was t de laatste keer. Wellicht is t inmiddels voor de mods veranderd. :) voor de nr zeker niet omdat er geen nieuwe ronde is geweest.

Een uurtje is trouwens niks als je nog moet inlezen en uitgebreid inhoudelijk wil reageren. Is echt zo voorbij. :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:35

Nou..
Er is nu weer een topic dichtgeknald waar adviezen werden gegeven aan een meisje en haar shetlander.
Zadeltje lag gewoon niet goed, meisje is te lang etc.
Het topic is nu daarom op slot.
Is dit nou serieus het beleid wat ze hier willen voeren? Er wordt niet gereageerd in TS haar straatje, dus mag het topic niet open blijven, terwijl de reacties allemaal netjes zijn.
Ik dacht altijd dat het welzijn van paarden voorop stond :+.
Ook fijn dat een topic dan zonder pardon dichtgegooid wordt onder het mom van "slotje voor overleg.."

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:41

Slotje voor overleg is toch niet erg. Dan is het nog niet definitief op slot. Ik snap wel dat ze bij dit topic even willen overleggen hoor.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:59

Als je niet weet waarom er überhaupt een slotje is voor overleg dan vind ik dat hoogst vervelend.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:41

Cinderella schreef:
Als je niet weet waarom er überhaupt een slotje is voor overleg dan vind ik dat hoogst vervelend.

dat was wel bekend? enkele reacties erboven werd al aangegeven waarom..

en adviezen is geen probleem.. maar adviezen herhalen als er meerdere keren door een TS wordt aangeven dat ze dat nu wel weet/geen behoefte aan heeft, is natuurlijk een een oeverloos gepraat.

als men dan tegen waarschuwingen in weer 4-5 reacties geeft over het zadel of groter en TS aangeeft dat ze stopt met bokt en er klaar mee is.. dan is een slotje vrij logisch..

een slotje voor overleg betekent:

dit topic gaat op slot, en hij gaat pas weer open als na overleg met andere mods blijkt dat ik het als sluitende mod het verkeerd zie en wellicht door mijn irritatie een te snelle beslissing heb genomen..

Als je vind dat er wel nuttige reacties kwamen die geen herhaling waren van eerdere reacties.. dan stuur je toch gewoon een berichtje naar de mod die het gesloten heeft.. zo heb ik al eens een topic weer opengekregen van een bokker die zelf niet eens meer actief was.. en een van mijzelf

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:46

Cinderella schreef:
Nou..
Er is nu weer een topic dichtgeknald waar adviezen werden gegeven aan een meisje en haar shetlander.
Zadeltje lag gewoon niet goed, meisje is te lang etc.
Het topic is nu daarom op slot.
Is dit nou serieus het beleid wat ze hier willen voeren? Er wordt niet gereageerd in TS haar straatje, dus mag het topic niet open blijven, terwijl de reacties allemaal netjes zijn.
Ik dacht altijd dat het welzijn van paarden voorop stond :+.
Ook fijn dat een topic dan zonder pardon dichtgegooid wordt onder het mom van "slotje voor overleg.."

Jouw bericht geeft perfect aan waarom dit topic op slot is gegaan. Een veel jonger meisje wijs maken dat ze veel te lang is en daar maar over door blijven zeuren.
Iets wat jij vindt is niet perse de waarheid.

Wat ik mezelf echt afvraag of de gebruikers die het zo nodig vonden om dit meiske haar plezier te vergallen nu trots zijn op hunzelf? Was het zo moeilijk om op het kruisje te klikken, moest je echt doorgaan totdat het meiske kwam melden dat ze zou stoppen met Bokt?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:52

Eens met harbourlight. Sommige mensen blijven maar doorzeuren. Bokt zou bokt ook niet zijn als men als schaapjes elkaars mening overneemt en een topic waarin al 1000 keer hetzelfde is gezegd lopen te verzieken met precies dezelfde berichten. Slotje is hierbij ook een stukje bescherming voor ts neem ik aan. Een goede zaak.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:50

Huh? Wie zegt dat ik dat zelf gedaan heb? :')
Ik heb gewoon aan het begin van het topic een netjes bericht gepost.
Goed bezig jongens, lekkere aannames, hahaha.
En dan mij een perfect voorbeeld noemen.
Meisje reageert zelf veels te extreem door te zeggen dat ze stopt met bokt. Waarom haar opmerkingen wijten aan anderen? Ze is niet weggepest, ze reageert zelf zo extreem.
Zij post op het laatst een nieuwe foto, waar op te zien is dat dat zadel niet oke is.
Waarom mag daar dan niks van gezegd worden?
Je wilt elkaar toch uiteindelijk helpen, of niet. En een beestje helpen.
Er is daar geen enkele nare opmerking over geweest en geen pagina's vol of whatever. Dus nee ik blijf zoiets vreemd vinden.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:36

Er staan twee moderatoropmerkingen in dat topic waarin gevraagd wordt om te stoppen over het feit of het meisje wel of niet lang is voor de pony en toch blijven mensen doorgaan en jij gaat er zelfs in dit topic over door.

De topicstarter opent een topic met de vraag of er meer mensen serieus op een Shetlander rijden en niet met de vraag: Pas ik nog wel op de pony.?
Als je niet begrijpt waarom een 14-jarige zo reageert op zeven pagina's met berichten dat ze te groot is dan raad ik je aan om even terug te denken aan de tijd dat je zelf 14 jaar oud was. Zo lang geleden is dat nu ook weer niet. :-)

Het meisje denkt een leuk topic te openen op een forum wat speciaal bedoelt is voor leeftijdsgenoten en krijgt van oudere gebruikers herhaling op herhaling over het feit dat ze te lang is. Ik begrijp wel waarom ze zegt te stoppen, zeker als je ziet dat diezelfde oudere gebruikers anderen de hemel in prijzen die echt te lang zijn of foto's van veel te dikke paarden plaatsen.
Het is de toon die de muziek maakt. Eén keer zeggen dat ze misschien wel aan de lange kant is en dit in de gaten moet houden als ze gaat groeien is voldoende. Eén keer vermelden dat het misschien verstandig is om er een keer een zadelmaker bij te halen is ook meer dan voldoende.