Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:41

Yaralisa schreef:
Ik vind het voorbeeld dat jij noemt, eigenlijk heel normaal. Je plaatst een bericht, wat off-topic is omdat het niet beantwoord aan de vraag van TS en dus wordt het verwijderd.
Soms snap ik al dat gezeik over bokt en de moderators niet. De ene keer grijpen ze te veel in, de andere keer te weinig. Ze kunnen het toch nooit goed doen, er is altijd wel iemand die het er niet mee eens is. Het zijn ook maar mensen, die hun best doen om de regels te handhaven. Natuurlijk maken ook zij wel eens fouten, maar dan lijkt het me beter om ze te pb'en dan openbaar te gaan klagen.
In jouw geval vind ik absoluut niet dat er verkeerd gehandeld is. Je zal het vast goed bedoeld hebben, en niemand is ook boos op jou omdat je dat bericht geplaatst heeft. Het is alleen verwijderd om te voorkomen dat er een hele off-topic discussie ontstond.

Wat is er mis met een discusie? Zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat zie ik geen problemen hoor.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:41

Regels zijn regels.
Voor sommigen zijn regels moeilijk te houden en die maken een topic aan om een discussie op gang te krijgen die alleen maar voor meer gezeur en onenigheid zorgt.

Anderen, die lezen de regels en gaan akkoord daarmee en volgen die netjes op.
Iedereen maakt weleens fouten maar omdat je toevallig een andere mening hebt dat de regels betekent niet dat de regels gelijk ziekmakend zijn.
Je zou een berichtje kunnen doen naar de TS en daar je verhaal uitleggen, en als je het niet eens bent met de regels kan je toch een moderator een mailtje sturen en uitleggen waarom je het er niet eens mee bent.

Werkt denk ik beter dan een topic om opschudding te veroorzaken. :)

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:42

Anoniem schreef:
Yaralisa schreef:
Ik vind het voorbeeld dat jij noemt, eigenlijk heel normaal. Je plaatst een bericht, wat off-topic is omdat het niet beantwoord aan de vraag van TS en dus wordt het verwijderd.
Soms snap ik al dat gezeik over bokt en de moderators niet. De ene keer grijpen ze te veel in, de andere keer te weinig. Ze kunnen het toch nooit goed doen, er is altijd wel iemand die het er niet mee eens is. Het zijn ook maar mensen, die hun best doen om de regels te handhaven. Natuurlijk maken ook zij wel eens fouten, maar dan lijkt het me beter om ze te pb'en dan openbaar te gaan klagen.
In jouw geval vind ik absoluut niet dat er verkeerd gehandeld is. Je zal het vast goed bedoeld hebben, en niemand is ook boos op jou omdat je dat bericht geplaatst heeft. Het is alleen verwijderd om te voorkomen dat er een hele off-topic discussie ontstond.

Wat is er mis met een discusie? Zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat zie ik geen problemen hoor.

Het probleem met die discussie is dat dat topic niet bedoelt is voor discussie behalve misschien een discussie wat een beter weiland voor het paard zou zijn en waarom.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:44

Anoniem schreef:
En wat is er nu eigenlijk zo mis aan dat ik toch de TS een advies gaf? Is dat zo vreselijk erg dan? Heb ik dan iets heel erg stouts gedaan dat het nodig was om de reactie te verwijderen?
Gaat daardoor Bokt aan ten onder? Is er laster gepleegd? Of heb ik Bokt nu vervuild met vieze woorden of zo?

ik vind het een waardevolle tip,en denk er net zo over.Over gecontroleerde beweging bij peesblessures.
Jammer dat het verwijdert werd.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:45

Anoniem schreef:
Yaralisa schreef:

Een discussie is ook geen probleem, wel de plaats van de discussie. Jouw opmerking ging niet over het onderwerp van het topic, maar over een bijzaak. Als je daarover wil discussiëren open je een nieuw topic of je pb't de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:47

Waarom mag een topic niet uitgebreider behandeld worden dan alleen de vraagstelling? Heeft Bokt maar beperkte schrijfruimte?
Dit is echt door Bokt zelf verzonnen.

Ik zie het zo.

De TS heeft een vraag en is degene die de leiding heeft in het topic. Wanneer de TS dingen anders ziet of wat dan ook dan kan de TS daarop reageren. Waarom moeten de modjes zich er tegenaan bemoeien? Waarom al die regeltjes? En nog erger, waarom op voorhand al berichten verwijderen?
Ik neem aan dat de TS zelf ook mondig genoeg is om te antwoorden en voor haar mening uit te komen.
De moderators gaan nu al nadenken en handelen voor de TS die volgens mij dit best zelf in de hand kan houden.
Wij worden als kleine kleuters behandeld door Bokt. En dat snap ik niet en wil er bij mij niet in.
Wanneer worden wij nu eens als normale volwassen mensen gezien?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-15 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:48

Er zullen altijd voor en nadelen zijn aan een openbaar forum. Iedereen wil weer wat anders. Ik ben het wel eens met degenen die zeggen dat in het ene topic meer gemod wordt dan het andere topic. Zo volgde ik een topic van iemand die constant maar bestookt werd met vragen en goedbedoelde adviezen waar ze niet om had gevraagd en die persoon heeft er voor gekozen niet meer te updaten over de kwestie en via fb nieuws te delen. Dat is haar goed recht. Ik vind het jammer want ik had graag via bokt de uitkomst willen weten maar ik snap haar beslissing. In dat topic hadden de berichten die zo irriterend werkte van mij mogen worden verwijderd maar dat gebeurde niet.

Wat ik jammer vind is als een topic gesloten wordt omdat er al een soortgelijk topic bestaat. Bijvoorbeeld iemand die graag een hondje wil en zich afvraagt hoe en wat. Zo'n topic wordt dan gesloten omdat er een algemeen topic over honden e.d is. Maar ik vind het leuk om mee te denken of advies te geven in het topic van ' de ts ' omdat het ook erg actueel is. Ik ga niet zoeken naar het algemene topic om te kijken of ik daar iets kwijt kan. Maar dat is mijn persoonlijke keuze. Van de andere kant snap ik ook dat je geen 75 topics over hondjes wilt doorlezen voordat je ergens een antwoord vind.

Zo zie je maar dat alles twee kanten heeft.

Anoniem

Re: Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:49

De moderators zouden pas moeten ingrijpen wanneer er echt wat aan de hand is en niet op voorhand allerlei regels toepassen. Het lijkt de Nederlandse politiek wel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:51

Anoniem schreef:
Waarom mag een topic niet uitgebreider behandeld worden dan alleen de vraagstelling? Heeft Bokt maar beperkte schrijfruimte?
Dit is echt door Bokt zelf verzonnen.

Ik zie het zo.

De TS heeft een vraag en is degene die de leiding heeft in het topic. Wanneer de TS dingen anders ziet of wat dan ook dan kan de TS daarop reageren. Waarom moeten de modjes zich er tegenaan bemoeien? Waarom al die regeltjes? En nog erger, waarom op voorhand al berichten verwijderen?
Ik neem aan dat de TS zelf ook mondig genoeg is om te antwoorden en voor haar mening uit te komen.
De moderators gaan nu al nadenken en handelen voor de TS die volgens mij dit best zelf in de hand kan houden.
Wij worden als kleine kleuters behandeld door Bokt. En dat snap ik niet en wil er bij mij niet in.
Wanneer worden wij nu eens als normale volwassen mensen gezien?

Heeft de TS van het topic waar jij het over hebt misschien zelf getemd?Het is namelijk nooit leuk om te lezen dat je het niet goed doet :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:53

Of om te lezen dat de eerste reactie in je topic al totaal voorbijgaat aan je vraag :+

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:58

Regels zijn regels. En daar ben je mee akkoord gegaan toen je je aanmeldde op bokt.
Het kan dat je het er niet mee eens bent, maar dat kun je ook fatsoenlijk kenbaar maken in plaats van af te geven op heel bokt en alle moderators. Niet iedereen over één kam scheren.
En roepen dat je deze regeltjes zo kinderachtig vindt en er kotsmisselijk van wordt, is in mijn ogen ook niet heel volwassen. Als je rustig je punt duidelijk maakt, zal je meer bereiken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:15

Anoniem schreef:
Dus er mag gewoon niet gediscussieerd worden op Bokt. Dat is het dus. Tja, nu begrijp ik het. :+

Ik zal de laatste zijn die het altijd met de mods eens is, maar dit keer toch wel.
Omdat jouw off topic reactie verwijderd is, vind je dat er niet gediscussieerd mag worden? Dat mag best, maar wel op de geschikte plek. En dit was duidelijk niet de geschikte plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:15

Anoniem schreef:
Vjestagirl schreef:
Kortom, jij vindt bokt doorgeslagen in de regeltjes. Dat is heel wat anders dan het is doorgeslagen.

Laat die pol maar komen. :D

Er is ook een soort van poll, er word (eens per 2 jaar?) een bezoekersenquete gehouden, waarin iedereen zijn mening kwijt kan.

De uitslag van 2014 staat onder andere:

De stelling ‘Bokt.nl vind ik beter dan 2 jaar geleden’ is positiever beoordeeld dan 2 jaar geleden: toen was 29% het eens of zeer eens met de stelling, in 2014 is dit 37%. Ook voelen iets meer mensen zich thuis op Bokt ten opzichte van 2 jaar geleden.

Het percentage bezoekers dat aangeeft ontevreden te zijn met het beleid en het team van Bokt.nl is vergelijkbaar met 2012, 8%

Anoniem schreef:
De moderators zouden pas moeten ingrijpen wanneer er echt wat aan de hand is en niet op voorhand allerlei regels toepassen. Het lijkt de Nederlandse politiek wel.

En dit was vroeger zo, en toen ergerde men zich eraan dat je meteen een ban of OW kreeg. Dat kwam in 2011 uit de bezoekersenquete. Daarna is besloten dat mods sneller ingrijpen om te voorkomen dat het uitdraait op OW's en bans.
Ook bleek uit die enquete dat ongeveer 50% vind dat er strenger gemod moet worden, en 50% dat er minder streng gemod moet worden.

Zie meer onder andere hier;
Jessica @ [FZ] [Dienstmededeling] Resultaten van de Bezoekersenquête 2014
[FZ] [Dienstmededeling] Nieuw waarschuwingensysteem
[FZ] [Dienstmededeling] Beleidswijzigingen op Bokt.nl in 2011

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:37

Er is helemaal niks tegen op een discussie. Maar als je een discussie wilt voeren over de beste behandeling van een peesblessure, dan moet je daar gewoon zelf een topic over openen. Waarom denk jij het recht te hebben om het topic van iemand anders te kapen voor jouw discussie? Als je dat wilt, moet je gewoon lekker zelf een topic openen en als de TS aan die discussie mee wil doen, dan kan ze gewoon in jouw topic reageren. En ondertussen kan ze dan in haar eigen topic gewoon antwoord op haar vraag krijgen.

Ik snap ook niet wat er op tegen is om in te grijpen voordat een topic ontaardt in een reltopic. Wat is het nut van wachten tot de rel er is? En met jouw reactie was het gewoon wachten op een relletje, want het begint met jouw opmerking dat weidegang niet goed is en voor je het weet heb je reacties dat TS geen paard waard is, omdat ze een paard met peesblessure weidegang wil geven. Waarna anderen het voor TS opnemen en de rel is geboren. En dan kan je het heel onvolwassen en kinderachtig vinden dat dit bij voorbaat afgekapt wordt, maar het zijn vooral de volwassenen met hun kokervisie die voor dit soort relletjes zorgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:45

Lid worden van Bokt = akkoord gegaan met regels. Anders:

Afbeelding

Ik vind dit eigenlijk sneu een dergelijk topic, vind je het niet leuk, dan ga je de was toch doen? Niemand die je verplicht te blijven.

On topic, open desnoods een apart topic over peesblessures. ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:00

Hmm.. Je OP komt nogal ehh.. Schreeuwerig over :+ maar goed. Ik snap niet waarom je je er zo druk om maakt. Ik ben het ook wel eens niet eens met een mod, get over it :D

Laatst plaatste ik post in een nieuwsbericht topic over een jockey, wat blijkbaar speculeren was (dat mag daar niet?) en disrespectvol richting de jockey, dus werd het verwijderd. Dat vond ik ook erg kinderachtig en deed me denken aan censuur. Als ik ergens een hekel aan heb...

Maarja dan kan je je er helemaal boos om gaan maken of gewoon verder leven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:05

Ik vindt ook best bijzonder dat je bericht zo verwijderd is want is vrij onschuldig bericht. Terwijl aan de andere kant er wel relenmatig gebeurd dat er bepaalde bokkers bewust zitten te rellen en vervolgens niks aan gedaan wordt.
Maar ja, dat is bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:17

Maar het ging toch niet helemaal off topic? Ja, het was een bericht dat niet over de weide ging. Maar ze was toch wel degelijk op zoek naar een manier om haar paard de juiste beweging te kunnen geven. TS (van dit topic) had daar toevallig meer ervaring mee en had er een waardevolle post over. :j

Ik zie het probleem niet aan off-topic gaan, als er op een nette manier meningen worden uitgewisseld. Pietje zegt op een nette manier waarom hij voor/tegen is, Jantje reageert daarop. Als er elke post iets nuttigs wordt toegevoegd, waarom dan niet laten staan?

Pas wanneer het een welles/nietes spelletje wordt en de discussie de overhand neemt, dán zou er naar mijn idee pas moeten worden ingegrepen. Als er al voor de 100ste keer hetzelfde wordt gevraagd als toen in het topic mini x KWPN. Toen was ik het zelfs als meelezer zat. :+

Maar verder zie ik het probleem er niet zo in... Het lijkt mij als TS van het peesblessure topic had gereageerd met: ik heb het met de DA erover gehad, dit lijkt ons de beste oplossing. Toch bedankt voor je reactie en ik houd het zeker in mijn achterhoofd. Dat TS (van dit topic :') ) er dan echt niet op was doorgegaan...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:22

Iris82 schreef:
Het probleem is dat op ED heel snel een topic verzandt in iets totaal anders dan dat er wordt gevraagd. Dat is de reden dat daar relatief streng gemod wordt. Een pb sturen lijkt me een goede optie.

Deze uitleg vind ik vrij duidelijk.

Ik snap nog steeds niet waarom een pbtje voor TS van dit topic sturen zo'n ramp is. In ED zijn de regels blijkbaar strikter omtrent offtopic berichten en zoals ik het lees draagt dat in het algemeen meer bij aan het doel van dat subforum dan telkens uitzonderingen maken. Nou prima toch?

Als TS van het ED topic behoefte had aan een andere soort discussie had ze (eventueel na aanleiding van het pbtje) elders eventueel nog een topic kunnen openen. Of TS van dit topic had zelf een topic elders kunnen openen en de link daarvan ook pben naar de TS van het ED topic. Een stuk nuttiger dan dit topic openen als die bijdrage zo zinvol is.

Op mij komt het over dat TS vooral gepikeerd is dat ze voor haar gevoel is terug gefloten. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:04

Kahawa schreef:
Op mij komt het over dat TS vooral gepikeerd is dat ze voor haar gevoel is terug gefloten. :o

Precies, ik voel mij als een klein kind behandeld.
Ik ben oud en wijs genoeg om fatsoenlijk op Bokt te reageren en wens ook fatsoenlijk en op een volwassen manier behandeld te worden.

Iemand gaf mij als optie om zelf maar moderator te worden.
Als ik politieagent wil zijn had ik dat wel geworden. ik begrijp ook werkelijk niet wat iemand er leuk aan vindt om anderen(bokkers) op fouten te wijzen en ze te corrigeren.
Ik ga eerder voor een volwassen discussie maar dat kan blijkbaar niet op Bokt. Ik vind het een behoorlijk pennyforum geworden, het gevoel wat veel oud-bokkers ook hebben en die dus ook vertrokken zijn.
Ik heb niet ingestemd met de kleuterschoolregels die na mijn aanmelding op Bokt zijn ingegaan.

Ik ben het dus niet eens met het pietluttige gedoe van Bokt en zal daarom Bokt vragen om mijn account te verwijderen.

Aan deze kleuterschool/pennyforum wens ik geen deel van uit te maken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:09

Maar de ts van dat topic had nog een topic lopen met tips voor haar paard.
Daar had jouw post prima gepast.

Het is net zoals een galajurk aantrekken naar een casual feestje of met je pyjama op een bruiloft komen.
Het is leuk dat je er bent alleen past je voorkomen niet echt in die gelegenheid.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:10

Natuurlijk kan dat wel op Bokt, maar dan wel op de forumonderdelen die daar geschikt voor zijn. Zo zul je in het Kippenhok weinig zinnigs tegenkomen en zul je op ED merken dat daar wel heel streng gemod wordt. Ik vind het eigenlijk de laatste tijd juist iets losser geworden. Wat goed is. Dus ik deel je mening eigenlijk helemaal niet.

Wat jammer dat je de noodzaak voelt om je account te verwijderen. Ik hield wel van je kritische houding in het begin, maar ook jij bent op dit moment aan het generaliseren en dat wekt bij mij ook wrevel op. Dus jammer... wellicht tot ziens.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:14

Anoniem schreef:
Ik heb niet ingestemd met de kleuterschoolregels die na mijn aanmelding op Bokt zijn ingegaan.

Ik ben het dus niet eens met het pietluttige gedoe van Bokt en zal daarom Bokt vragen om mijn account te verwijderen.

Aan deze kleuterschool/pennyforum wens ik geen deel van uit te maken.

Ik vind het de laatste paar jaar op veel punten juist verbeterd (lees: makkelijker is geworden qua regels).
Een paar regels zijn aangescherpt, maar niet degene waar jij nu tegenaan loopt.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 12-05-15 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:15

Ik vind het kinderachtig weg gaan misschien wel kinderachtiger dan de kinderachtige manier waarop je hier kinderachtig aan het doen bent over de kinderachtigheid van de mods. :+

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:16

Ik snap ook niet waarom ik hier nog altijd kom.
Zit ik in een topic als meelezer, wordt ik alleen maar pissig omdat mensen zonodig een discussie willen wat niet de bedoeling is in dat topic. Altijd hetzelfde is dat op bokt, er moeten gewoon een paar ook het laatste woord hebben.. Bah..

Kan me er helemaal in vinden Ts, kan niet helema oordelen over jou situatie... Maar ben het er erg mee eens dat alles te streng wordt.