Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Je mening geven is iets anders dan afzeiken. Om t voorbeeld van Foaly te gebruiken: (fokken met Shetlander)
Ik zou niet fokken met deze pony gezien haar leeftijd, dwerggroei en bouw. Bovendien denk ik niet dat ze iets speciaals heeft wat een bijzondere bijdrage aN het ras zou kunnen leveren.
Versus:
Nee! Niet doen. Dat zie je toch zelf ook wel? Ben je blind of zo. Foei lelijk beest met kromme poten. Dierenbeul dat je er bent om te willen fokken met een oudje. Ga liever elf zwanger worden op je zestigste.
Zit nogal n verschil tussen.
saffire schreef:Ik reageer afwijkend zo zie ik het.
En daar kan niet iedereen tegen dat klopt
Selina schreef:Er zijn mensen waar ik sowieso niet mee kan discussiëren, zo ook met jou denk ik. Van die korte, vage antwoorden kan ik helemaal niks mee. Als je zo'n topic opent verwacht ik ook een goede onderbouwing eigenlijk..
saffire schreef:Selina schreef:Er zijn mensen waar ik sowieso niet mee kan discussiëren, zo ook met jou denk ik. Van die korte, vage antwoorden kan ik helemaal niks mee. Als je zo'n topic opent verwacht ik ook een goede onderbouwing eigenlijk..
Is dit goede onderbouwing dan.
Je komt gewoon om te zeggen dat er met mij niet te prate valt
Foaly schreef:saffire schreef:Ik reageer afwijkend zo zie ik het.
En daar kan niet iedereen tegen dat klopt
Wat jij doet is niet afwijkend. Afwijkend reageren is in mijn ogen:
- een andere mening hebben dan pakweg 75% (want helemaal alleen sta je nooit, wat alle speciale sneeuwvlokjes ook mogen denken)
- die mening kunnen verdedigen met rationale argumenten.
Zeggen 'ik ben het hier niet mee eens, om toch niet' is niet afwijkend reageren: dat is de discussie doodslaan
Selina schreef:Er zijn mensen waar ik sowieso niet mee kan discussiëren, zo ook met jou denk ik. Van die korte, vage antwoorden kan ik helemaal niks mee. Als je zo'n topic opent verwacht ik ook een goede onderbouwing eigenlijk..
saffire schreef:rien10 schreef:Je mening geven is iets anders dan afzeiken. Om t voorbeeld van Foaly te gebruiken: (fokken met Shetlander)
Ik zou niet fokken met deze pony gezien haar leeftijd, dwerggroei en bouw. Bovendien denk ik niet dat ze iets speciaals heeft wat een bijzondere bijdrage aN het ras zou kunnen leveren.
Versus:
Nee! Niet doen. Dat zie je toch zelf ook wel? Ben je blind of zo. Foei lelijk beest met kromme poten. Dierenbeul dat je er bent om te willen fokken met een oudje. Ga liever elf zwanger worden op je zestigste.
Zit nogal n verschil tussen.
Daar zit zeker een verschil in en dat probeer ik ook zeggen
lieveli schreef:Selina schreef:Er zijn mensen waar ik sowieso niet mee kan discussiëren, zo ook met jou denk ik. Van die korte, vage antwoorden kan ik helemaal niks mee. Als je zo'n topic opent verwacht ik ook een goede onderbouwing eigenlijk..
Nou dit. Ik heb even in je boktgeschiedenis gespiekt en om dezelfde reden als Selina kan ik er niks mee. Je reageert niet afwijkend in de zin van een andere mening hebben, maar je manier van communiceren is niet helder. Haast kinderlijk.