Wat vind je ervan hoe er met je mening word omgegaan op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:30

Je mening geven is iets anders dan afzeiken. Om t voorbeeld van Foaly te gebruiken: (fokken met Shetlander)
Ik zou niet fokken met deze pony gezien haar leeftijd, dwerggroei en bouw. Bovendien denk ik niet dat ze iets speciaals heeft wat een bijzondere bijdrage aN het ras zou kunnen leveren.
Versus:
Nee! Niet doen. Dat zie je toch zelf ook wel? Ben je blind of zo. Foei lelijk beest met kromme poten. Dierenbeul dat je er bent om te willen fokken met een oudje. Ga liever elf zwanger worden op je zestigste.

Zit nogal n verschil tussen.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:36

rien10 schreef:
Je mening geven is iets anders dan afzeiken. Om t voorbeeld van Foaly te gebruiken: (fokken met Shetlander)
Ik zou niet fokken met deze pony gezien haar leeftijd, dwerggroei en bouw. Bovendien denk ik niet dat ze iets speciaals heeft wat een bijzondere bijdrage aN het ras zou kunnen leveren.
Versus:
Nee! Niet doen. Dat zie je toch zelf ook wel? Ben je blind of zo. Foei lelijk beest met kromme poten. Dierenbeul dat je er bent om te willen fokken met een oudje. Ga liever elf zwanger worden op je zestigste.

Daar zit zeker een verschil in en dat probeer ik ook zeggen

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:37

saffire schreef:
Ik reageer afwijkend zo zie ik het.
En daar kan niet iedereen tegen dat klopt

Wat jij doet is niet afwijkend. Afwijkend reageren is in mijn ogen:

- een andere mening hebben dan pakweg 75% (want helemaal alleen sta je nooit, wat alle speciale sneeuwvlokjes ook mogen denken := )
- die mening kunnen verdedigen met rationale argumenten.

Zeggen 'ik ben het hier niet mee eens, om toch niet' is niet afwijkend reageren: dat is de discussie doodslaan :n

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:40

Selina schreef:
Er zijn mensen waar ik sowieso niet mee kan discussiëren, zo ook met jou denk ik. Van die korte, vage antwoorden kan ik helemaal niks mee. Als je zo'n topic opent verwacht ik ook een goede onderbouwing eigenlijk..

Is dit goede onderbouwing dan.
Je komt gewoon om te zeggen dat er met mij niet te prate valt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:41

saffire schreef:
Selina schreef:
Er zijn mensen waar ik sowieso niet mee kan discussiëren, zo ook met jou denk ik. Van die korte, vage antwoorden kan ik helemaal niks mee. Als je zo'n topic opent verwacht ik ook een goede onderbouwing eigenlijk..

Is dit goede onderbouwing dan.
Je komt gewoon om te zeggen dat er met mij niet te prate valt

Nee ik was hier al :)
Ik haak in op wat andere zeggen.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:41

Foaly schreef:
saffire schreef:
Ik reageer afwijkend zo zie ik het.
En daar kan niet iedereen tegen dat klopt

Wat jij doet is niet afwijkend. Afwijkend reageren is in mijn ogen:

- een andere mening hebben dan pakweg 75% (want helemaal alleen sta je nooit, wat alle speciale sneeuwvlokjes ook mogen denken := )
- die mening kunnen verdedigen met rationale argumenten.

Zeggen 'ik ben het hier niet mee eens, om toch niet' is niet afwijkend reageren: dat is de discussie doodslaan :n

Nou snap ik je niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:42

Selina schreef:

Nou dit. Ik heb even in je boktgeschiedenis gespiekt en om dezelfde reden als Selina kan ik er niks mee. Je reageert niet afwijkend in de zin van een andere mening hebben, maar je manier van communiceren is niet helder. Haast kinderlijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:42

Niet iedereen kan daar tegen omdat het gewoon niet prettig discussieert met iemand die niet helder is in zijn of haar standpunten en dat wekt irritatie op na verloop van tijd.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:43

Wat snap je niet?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:45

saffire schreef:
rien10 schreef:
Versus:

Daar zit zeker een verschil in en dat probeer ik ook zeggen

:j

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:46

lieveli schreef:
Selina schreef:

Nou dit. Ik heb even in je boktgeschiedenis gespiekt en om dezelfde reden als Selina kan ik er niks mee. Je reageert niet afwijkend in de zin van een andere mening hebben, maar je manier van communiceren is niet helder. Haast kinderlijk.

Ik zit al heel lang op bokt dus geschiedenis is oud.

Urbanus

Re: Wat vind je ervan hoe er met je mening word omgegaan op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:47

Ik kan de data zien van je berichten. Die zijn recent.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:49

Geschiedenis is al wat je 1 sec geleden hebt getypt, denk niet dat Lieveli al je oude berichten door is gaan lezen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:50

Maar die van het verzorgpaard toch niet, die stammen uit 2013.
Kan me niet voorstellen dat ts anderhalf jaar later daar een topic over maakt.
Het is sowieso natuurlijk wel een terugkerend probleem op Bokt dat het ondanks dat het een discussieforum is, het niet mogelijk is om te sturen op de inhoud van de berichten. Als er met iemand gewoon niet te discussieren valt, dan is dat jammer maar helaas en op de vingertjes gaan zitten in plaats van onaardig te worden. En dat is lastig soms.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:50

Dus ik ben kinderlijk omdat ik afwijk?
Ben ik het niet mee eens.
Je mag van mij een mening hebben,maar respecteer die van een ander
Dat is wat ik zeg he.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:51

Nou dit is een mooi voorbeeld. Je begrijpt niet wat ik zeg. Ik kan me goed voorstellen dat mensen dan geïrriteerd op je reageren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:52

Nee dat wordt er niet gezegd, er wordt gezegd dat de toon van je berichten kinderlijk overkomt.
Dat is hetzelfde als: Goh Iris, wat klink je onaardig! Dat wil niet zeggen dat diegene mij ziet als 'een onaardig persoon' maar wel dat hetgene wat op dat moment uit mijn mond of vingers komt onaardig klinkt.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:53

Oke sorry dan
Ga mijn best doen om anders te reageren
Laatst bijgewerkt door saffire op 12-05-15 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:54

Jij vindt dat je afwijkt. Ik vind dat je ontwijkt.

Maar dit wordt een beetje een 'op de man' ipv 'op de bal' discussie dus ik hou me er nu maar weer buiten :P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:55

Maar waar wijk je nu in af?

Ik heb nog weinig problemen gehad. Maar vind het wel belangrijk dat meningen worden onderbouwd anders is het lastig te communiceren. Als je alleen maar roept dat jij iets anders vindt maar niet kan uitleggen hoe of wat... Tja dan had je het beter voor je kunnen houden en niet op een forum moeten gooien.
Meestal negeer ik dat soort posts die alleen maar beetje in het wilde weg roepen zonder uit te leggen waarom. Soms is het wel irritant zeker als degene de TS is... maar dan reageer je gewoon maar niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:56

Het is niet vuil op de man gespeeld, het is ts die zichzelf afvraagt waarom ze overkomt zoals ze overkomt. En soms is het wellicht wel fijn om dat van anderen te horen zodat je daar zelf een beter beeld bij hebt.

Ik heb ook wel eens dat ik dingen heel anders bedoel dan dat ze er staan omdat ik een bepaald mindset niet helemaal over kan brengen op het scherm. Niet zo vaak, heb er nog nooit een OW voor gekregen ofzo. :+ Maar ik herken het wel dat je anders over kan komen dan dat je insteek is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:58

OW??

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:59

Selina schreef:
Jij vindt dat je afwijkt. Ik vind dat je ontwijkt.

TS, voor het geval je mijn post nog steeds niet begrijpt: hier komt het op neer :j

Selina

Officiële waarschuwing

rien10

Ha ha. Op die fiets, Thanks. Weer wat geleerd.