Modjes: Hoeveel moeite is het om TeMmers te bedanken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Modjes: Hoeveel moeite is het om TeMmers te bedanken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:45

Nah, ik denk wel dat deze afspraak weer extra onder de aandacht gebracht wordt zoals een hm zei. Vrijwillig is niet vrijblijvend toch?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:28

Mensen die temmen, zijn voor moderators om hun moderator werk goed te kunnen doen, erg belangrijk. Daarmee maken we samen een goed en sfeervol Bokt. Iedereen die dus temt zet zich in om Bokt netjes en volgens de regels te laten verlopen. Super!
Zelf vind ik dat zo erg belangrijk dat we ons hier met elkaar voor inzetten dat ik in principe altijd bedank en korte uitleg geef wat ik met de tem gedaan heb.
In principe reageer ik altijd en dat zeg ik want als we een heuse sprokkelaar hebben dan kan het zijn dat we zoveel tems ontvangen op die spokkelaar posts dat ik die tems wel eens sluit, zonder tekst. Dat scheelt me dan gewoon te veel tijd want sommige sprokkelaars die kunnen er wat van :) .
Dus ja, ik ben het eens dat reageren heel erg belangrijk is en noodzakelijk en dat mensen het dus vervelend vinden als ze geen reactie terug krijgen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:33

Waarom zou je er mee zitten als je geen reactie op je TEM krijgt.. ik hoef echt niet per se erkenning als ik tem hoor.. al heb ik trouwens wel op al mijn tems tot nu toe een reactie gehad.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:10

Haha, erkenning.... Alsof het daarom gaat.. ;)
Dat is compleet het punt niet.
Maar goed, ik weet alweer welke kant het op gaat dus ik wens jullie allemaal een fijn weekend :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:17

Bedankt voor je TEM hoef ik niet terug te krijgen. Niet echt een interessante boodschap.
Wat ik soms wel mis is een terugkoppeling. En dan bedoel ik niet: Bedankt voor je TEM, we zullen het bespreken. Maar na de bespreking.... wat is dan het besluit?
Dat wordt dan weer niet teruggekoppeld.

Wat dan bij mij wel weer een reactie teweeg brengt van, volgende keer tem ik niet meer want zo heeft het niet zoveel nut.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:11

Scum het punt is dat we geen sancties met derde kunnen bespreken, dus in veel gevallen kunnen we niet meer melden dan een 'we hebben het opgepakt' of 'we zijn er mee bezig'.
Het hangt natuurlijk een beetje af van de situatie, maar we mogen niet melden of iemand is aangesproken.
Doe ik niets met een tem, dan leg ik uit waarom, 'bericht voldoet aan de regels' of 'topic staat hier wel op de juiste plek'. Je kan trouwens altijd via je gebruikerspaneel de tem weer heropenen door erop te reageren, als je wilt weten wat er uiteindelijk besloten is. Het is dan alleen niet altijd gezegd dat we daar echt een uitgebreid antwoord op kunnen geven.

LadyMadonna heeft in mijn ogen wel gelijk, de afspraak tussen gebruikers en het team is dat ze een reactie krijgen op een tem indien daar naar gevraagd wordt, kleine moeite om daar aan te voldoen in mijn ogen. Heeft niets te maken met een schouderklopje of erkenning, maar gewoon om te weten wie het afgehandeld heeft indien er nog vragen zijn. Je kan alle mods van een subfora wel een berichtje sturen, maar dat is wel weer vrij omslachtig.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:18

Ik heb net gekeken, ik krijg op alle tems een reactie behalve op die van uitgelicht. Maar dat lijkt me wel logisch. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:22

De tems voor uitgelicht worden automatisch gesloten, dus daar krijg je inderdaad geen antwoord op.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:04

zonnebloem18 schreef:
Scum het punt is dat we geen sancties met derde kunnen bespreken, dus in veel gevallen kunnen we niet meer melden dan een 'we hebben het opgepakt' of 'we zijn er mee bezig'.
Het hangt natuurlijk een beetje af van de situatie, maar we mogen niet melden of iemand is aangesproken.
Doe ik niets met een tem, dan leg ik uit waarom, 'bericht voldoet aan de regels' of 'topic staat hier wel op de juiste plek'. Je kan trouwens altijd via je gebruikerspaneel de tem weer heropenen door erop te reageren, als je wilt weten wat er uiteindelijk besloten is. Het is dan alleen niet altijd gezegd dat we daar echt een uitgebreid antwoord op kunnen geven.

LadyMadonna heeft in mijn ogen wel gelijk, de afspraak tussen gebruikers en het team is dat ze een reactie krijgen op een tem indien daar naar gevraagd wordt, kleine moeite om daar aan te voldoen in mijn ogen. Heeft niets te maken met een schouderklopje of erkenning, maar gewoon om te weten wie het afgehandeld heeft indien er nog vragen zijn. Je kan alle mods van een subfora wel een berichtje sturen, maar dat is wel weer vrij omslachtig.

Dat snap ik. Maar ik heb het niet direct over sancties naar personen toe. Ik heb het meer over een topic dat naar mijn mening op de verkeerde plaats stond.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:15

Zie net pas dat ik reacties heb gehad om mijn TeM's (temmen, tems, hoe het je het ook spelt in de bokt-spelling :+ )

Vind het super netjes als er reacties gegeven worden, maar van mij hoeft het niet per se. Wel of niet reacties geven, laat ik aan de Mod die het in behandeling neemt over. Die kan in mijn ogen het beste zien of er wel of niet een reactie op zijn plaats is. Vind het al super dat er wat mee gedaan wordt en dat er naar gekeken wordt :j

Blijft super werk wat jullie doen en zou wel eens meer waardering voor mogen zijn soms! Wil hier totaal niemand op aanvallen en ook de TS niet (heb het ook niet over dit topic), maar vind soms dat ze te hard afgeblaft worden, onnodig!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:36

zonnebloem18 schreef:

Ondanks dat je geen sancties kan bespreken, kan je wel degelijk te alle tijden een inhoudelijk antwoord geven..... Wordt er getemd dat iemand persoonlijk wordt, heb je cru gezegd drie opties: "Bedankt voor je tem, (we kijken er naar)" dat tussen haakjes al dan niet er bij, optie twee is "Diegene heeft al drie waarschuwingen en krijgt dus nu een ban, bedankt voor je tem' of optie drie "het bericht is in onze ogen inderdaad een persoonlijke aanval, we pakken het op" (al dan niet anders verwoordt, aangegeven, hoe je het zelf doen wilt).

Eerste antwoord zegt helemaal niks. Was de tem behulpzaam? is dit inderdaad buiten de regels? Geen idee. Motiveert dat tot nogmaals temmen? Voor mij in elk geval niet. Desondanks kan het soms voldoende zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar echt communiceren kan je het niet noemen.
Antwoord twee overschrijdt inderdaad de grens mbt delen van sancties. Daar heeft een ander niks mee te maken. Maar optie drie geeft aan dat het bericht inderdaad over de grens is en dat het dus terecht was dat er getemd werd. Wat precies de acties is die naar de gebruiker die de grens over gegaan is ondernomen wordt, vermeld je niet.

In mijn optiek is het áltijd mogelijk inhoudelijk een reactie te geven, zónder sancties en andere gebruikers te bespreken. En als iemand nadrukkelijk om een antwoord vraagt (en dus 'ja' aanvinkt), lijkt het me wel zo netjes om dat dan ook te doen, anders dan alleen "bedankt".

Als iemand temt over een topic dat verkeerd staat, en diegene laat dat merken in de tem door bijvoorbeeld in het opmerkingen veld iets te typen of om een reactie te vragen, dan is "het topic staat inderdaad verkeerd, bedankt voor je melding" vele malen vriendelijker, duidelijker en motiverender om nogmaals te temmen dan enkel "bedankt voor je melding". Euh, ja, stond het topic nu verkeerd of niet?

De reacties van de mods maken dat gebruikers makkelijker en beter kunnen inschatten wanneer en waarvoor temmen handig is. Wat uiteindelijk weer in het voordeel van de mods werkt. Want als ik continu op dingen tem die wél volgens de regels zijn, maar ik krijg daar nooit een andere terugkoppeling op dan "bedankt voor je tem", blijf ik rustig doortemmen.

Communiceren is hier het sleutelwoord. Het gaat niet om het bedankje, het gaat om communicatie. En hoewel temmen bedoelt is als korte, telegramachtige berichten om het praktisch te maken, blijft het communicatie. En laten we die vooral twee richtingen op houden, zodat we het met zijn allen hier zo goed en gezellig mogelijk hebben met beperkt werk voor de mods.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:38

De afgelopen dagen tweemaal getemd en aangegeven dat ik graag een reactie wil en de tems zijn gesloten zonder enige reactie.
Dat vind ik wel erg vreemd.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:50

Ik (dacht) ook nooit reactie te krijgen op mijn TeMs. Maar nu heb ik door waar ik moet kijken, en op misschien een enkele na, heb ik overal een bedankje gehad en vaak ook erbij van goh ik ga er naar kijken of er is dit en dit mee gedaan. Vind ik super! Wist alleen nooit dat het niet in mijn Postvak kwam :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:53

Ook hier O-VE-RAL een antwoord op,
Sommige modjes een uitgebreid antwoord en sommigen kort maar krachtig.

Ik ben in ieder geval tevreden over de reacties en snelle afhandeling van alle meldingen :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:55

Sizzle schreef:
Grappig, dat is voor mij echt het laatste waar ik op zit te wachten namelijk. Ik ga er van uit dat er iets nuttige met een TEM gedaan wordt en hoef daarvoor niet op de schouder geklopt te worden eerlijk gezegd.
Ik ontklik dan ook altijd het vakje: houdt mij op de hoogte.

Same here.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:57

Tot voor kort had ik ook geen idee waar ik mijn TeM's kon vinden, dus had ook altijd het idee geen reactie te krijgen, maar nu ik weet waar ik moet kijken, heb ik vrijwel altijd een antwoord gehad.
Ik ben ook tevreden over de manier hoe het nu gaat. :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:10

Sizzle schreef:
Grappig, dat is voor mij echt het laatste waar ik op zit te wachten namelijk. Ik ga er van uit dat er iets nuttige met een TEM gedaan wordt en hoef daarvoor niet op de schouder geklopt te worden eerlijk gezegd.
Ik ontklik dan ook altijd het vakje: houdt mij op de hoogte.

Zo denk ik er ook over....Als ik al tem is het eerste wat ik doe dat vakje ontklikken.... ik hoef der echt geen reactie op...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:12

Het gaat niet om schouderklopjes maar het is soms wel handig om te weten wie je tem behandeld heeft.
Beetje flauw om er dingen bij te verzinnen die helemaal niet aan de orde zijn.