Shadow0 schreef:Nayomie, maar waarom denk je dat het iets positiefs op zou leveren? Want dat is het vreemde: men denkt dat het ok is om anderen aan te spreken, maar niet om aangesproken te worden.
Vergelijk het maar met dit topic: de meeste mensen stellen het niet op prijs dat ze op d/t-fouten gewezen worden, en zijn ook niet erg geneigd om daar nu ineens veel beter op te gaan letten. Ze vinden het vooral overdreven. De sfeer wordt er niet per se gezelliger op als iedereen met een d/t-foutje pb'tjes zou ontvangen. Hoe makkelijk zou jij kritiek accepteren van totaal willekeurige medebokkers die vinden dat je zus of zo moet posten?
Ik denk dat de reactie bij mensen die 'me' schrijven waar ze 'm'n' bedoelen niet erg anders zal zijn. Ze zullen zeggen dat ze het probleem niet snappen, dat zij er geen last van hebben, dat je niet zo moet zeuren, dat het maar een klein foutje is, en dat het duidelijk is wat er bedoeld wordt. (En het is ook maar een klein foutje, en het is ook duidelijk wat er bedoeld wordt.)
Andere mensen die toch al onzeker zijn zullen zich nog onzekerder voelen en wegblijven (heel vriendelijk...), en sommige mensen zullen ruzie maken. Is het dat nou waard? Zo'n klein woordje?
Wat mij betreft niet hoor.
Ik denk ook dat als iemand eenmalig/een paar keer een d-t fout maakt dat het niet zo'n probleem is, maar wanneer iemand een onderwerp bekladt of de TS is en vijftien keer per bericht een d-t fout maakt mensen sneller geneigd zijn om er op te reageren.
Als iemand een bericht plaatst in een onderwerp dan lees ik er graag overheen maar als de TS (die dan ook nog eens om de zoveel tijd op ieder bericht reageert) dit steeds doet dan haak ik af, en dat vind ik dan zonde of banketstaaf omdat ik misschien wel iets nuttigs heb toe te voegen of de TS kan helpen.
Speciaal voor Sizzle aangepast!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt