hypocreet gedrag door forums mods

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: hypocreet gedrag door forums mods

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:17

Ik snap wel dat dit topic geopend is. Als je via de nette manier niet geholpen wordt, dan maar alles openbaar gooien. Gaat overal zo toch? :+ Denk aan telecom bedrijven met slechte klantenservice etc.

Maar, ik weet uit ervaring dat er vaak meer achter dit soort verhalen zit... Dus, ik ga niet oordelen over de mods. Er is vast een reden, en niet pure 'nalatigheid'.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:19

Snap dat niet, dat neerhalen van mensen als ze eens een woord verkeerd typpen. Dat is toch geen wereldramp.

JoyCiej007: En waar haal je het recht om iemand zo te kakken zetten omdat ze een woord verkeerd heeft getypt ( is misschien niet on topic maar de pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet). Ben jij meer dan ts, of mij of ben jij ingehuurd door bokt om mensen op hun spellingfouten enzo te wijzen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:21

harbourlight schreef:
Citaat:
Krijgt diegene ook niet zomaar. ;)

Edit: En de toon maakt de muziek.

Een permanente ban krijg je ook niet zomaar, als ik in de regels kijk moet je daar maar liefst vijf keer een Officiële Waarschuwing voor krijgen. Dan heb je het zo verprutst en krijg je ook nog een nieuw account cadeau?
Terwijl ik in oudere topics zie dat mensen die echt goede redenen hadden gewoon geen nieuw account mochten.
En deze gebruiker, voor zover ik weet, verder niets fout gedaan heeft.

Verder mag ik toch hopen dat moderators door "de toon" heen kunnen kijken en dat soort dingen niet meenemen in hun besluitvorming. Dat zou mooi worden, iemand die dan hele mooie epistels kan schrijven is altijd in het voordeel.

Je krijgt dus ook niet zomaar een nieuw account in je schoot geworpen. Daar moet je jezelf echt wel voor bewijzen. En vaak (als ik me niet vergis) pas na enkele jaren wordt dat überhaupt in behandeling genomen.

Chanel1985, woorden zoals hypocriet en typen (met een P) zijn toch vrij makkelijk goed te schrijven, er zit zelfs spellingcontrole op Bokt. Zelf heb ik moeite met word(t), als iemand mij daarop wijst en uitlegt waarom het fout is hoor ik dat graag. ;) Het staat gewoon heel knullig, ik leg onbewust altijd de link met MSN-taal.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:24

Ja, ok, maar is dat een reden omdat op zo'n manier te brengen en het wordt aangehaald als reden om minder rap geholpen te worden. Wat ik echt enorm krom vind, want niet iedereen is even taalvaardig of maakt fouten door rap te typen. Ik persoonlijk, lees 5 keer mijn bericht na, omdat ik bang ben om nog maar een onschuldig foutje te typen, want daarop wordt je afgerekend.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:24

Persoonlijk vind ik het gebrek aan hoofdletters en leestekens altijd nogal lui overkomen. Maar ik kan me niet inleven in iemand met dyslexie... Een d of een t fout, of grammaticaal niet helemaal correct zou ik niet zo'n ramp vinden eigenlijk.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:25

KimD schreef:
Je krijgt dus ook niet zomaar een nieuw account in je schoot geworpen. Daar moet je jezelf echt wel voor bewijzen. En vaak (als ik me niet vergis) pas na enkele jaren wordt dat überhaupt in behandeling genomen.

Chanel1985, woorden zoals hypocriet en typen (met een P) zijn toch vrij makkelijk goed te schrijven, er zit zelfs spellingcontrole op Bokt. Zelf heb ik moeite met word(t), als iemand mij daarop wijst en uitlegt waarom het fout is hoor ik dat graag. ;) Het staat gewoon heel knullig, ik leg onbewust altijd de link met MSN-taal.

Dit klopt dus niet de gebande gebruiker heeft na afloop van de ban gelijk een nieuw account gekregen, dus heeft niets kunnen bewijzen.
Dat terwijl er gebruikers waren die hele goede redenen hadden maar gewoon geen nieuw account mochten, dat is toch enorm dubbel.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:26

chanel1985 schreef:
Snap dat niet, dat neerhalen van mensen als ze eens een woord verkeerd typpen. Dat is toch geen wereldramp.

JoyCiej007: En waar haal je het recht om iemand zo te kakken zetten omdat ze een woord verkeerd heeft getypt ( is misschien niet on topic maar de pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet). Ben jij meer dan ts, of mij of ben jij ingehuurd door bokt om mensen op hun spellingfouten enzo te wijzen?

En TS dan, zet die de mods niet te kakken?
Waarom zo in de verdediging schieten voor TS? die is blijkbaar zelf niet op haar mondje gevallen dus kan prima zelf antwoorden als ze zich zo aangevallen voelt door mijn post, lijkt mij zo.

Dyslexie wordt hier op bokt helaas nog wel eens verward met luiheid/geen zin om juiste spelling te schrijven. Ook mensen met échte dyslexie kunnen nog goede, leesbare en correcte teksten schrijven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:28

Hoofdletters en leestekens niet in een bericht verwerken is sowieso not-done! Vind dat ontzettend vervelend en klik het gelijk weg. Ook als het een persoonlijk mailtje is, iemand die reageert op een advertentie bijvoorbeeld. Zo iemand neem ik niet serieus.

Ook als een mailtje heel informeel is getypt, vreselijk.

Jezelf duidelijk maken vind ik wel belangrijk, ook op Bokt.

Harbourlight, ik ben dan wel héél benieuwd wie dat is. Kan me niet voorstellen dat de moderators daar vanaf weten, dat is iig niet de normale gang van zaken. ;)

Edit: Eens met hierboven. Dyslexie word vaak als excuus gebruikt. Net zoals ADHD en alles wat tegenwoordig 'in' is om te hebben.
Laatst bijgewerkt door KimD op 26-03-15 00:31, in het totaal 2 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:29

Het is vooral de manier waarop dat je iets schrijft. Als je iets op een gewone manier meld, dan is dat geen probleem, de andere kant , iemand echt te kakken zetten omdat ze hypocriet verkeerd heeft geschreven, vind ik echt niet kunnen.

JoyCiej007:
Als ik van een brug spring, spring jij dan ook? Hoe oud ben je dan, om dat argument te gebruiken :(:)

Ik neem het voor niemand op, ik zeg alleen maar mijn mening. Waar ik even veel recht op heb.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:31

TS is nergens te kakken gezet, ze heeft zelf nota bene een heel topic geopend om te zeuren en te doen. Zorg dan dat op zijn minst de topic titel fatsoenlijk is.

Google is your best friend.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:34

KimD schreef:
TS is nergens te kakken gezet, ze heeft zelf nota bene een heel topic geopend om te zeuren en te doen. Zorg dan dat op zijn minst de topic titel fatsoenlijk is.

Danku, dat is precies waarom ik zo reageerde. En 'te kakken zetten', dat is vast een persoonlijke interpretatie. Ik denk dat TS de mods meer 'te kakken zet' dan dat ík TS 'te kakken zet' met een enkele opmerking dat ze wellicht wat meer tijd en aandacht had mogen besteden aan haar tekst én haar topictitel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:36

Ja, want door een spellingfout is de essentie van het topic helemaal te niet gegaan _O-

Je doet dan eigenlijk hetzelfde waar je ts van beschuldigt, heel volwassen.

Ik vraag me enkel af, wat een spellingfout te maken heeft met het onderwerp van dit topic?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:37

Dat is het punt niet. Het is meer het 'even de moeite nemen om...'

Maar goed, sommigen zien daar de waarde niet van in blijkbaar. Anderen vinden het wel belangrijk, en nemen dan die 'sommigen' minder serieus. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:39

chanel1985 schreef:
Ja, want door een spellingfout is de essentie van het topic helemaal te niet gegaan _O-

Je doet dan eigenlijk hetzelfde waar je ts van beschuldigt, heel volwassen.

Ik vraag me enkel af, wat een spellingfout te maken heeft met het onderwerp van dit topic?

Wat precies doe ik dan hetzelfde als TS? Ik heb geen SA of een zeurtopic, tenminste niet dat ik weet. :Y)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:41

nee, je bent heel volwassen bezig nu, doe gerust verder.

( en je schrijft zelf dat ts zelf een topic heeft geopend om te zeuren, dus zeg je dat je daardoor ook mag zeuren, dus omdat een ander iets doet, mag jij dat ook doen, ik vind dat kinderachtig)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:47

Waar precies zie jij mij kinderachtig reageren? Ik heb overigens nergens gezegd dat ik me volwassen gedraag, ik ben net een kleuter in een snoepwinkel. =:)
bewust kinderachtig

Overigens vind ik jouw reacties een stuk minder volwassen. Eerder toontje op de tenen getrapt, is dit wellicht ook een SA van het een of ander account? Maakt verder ook niet uit, TS is gevlogen voor nu en ik wacht geduldig af op de 'dag des oordeels'. :list:

Edit: Kun je even mijn zin quoten waarin ik zeg dat ik zeur omdat TS zeurt? Of vat jij dat zo op? Dat is namelijk iets anders.

Typo! :+
Laatst bijgewerkt door KimD op 26-03-15 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:49

Nee hoor, ze mogen mij controleren zoveel ze willen, dit is mijn eigen account, sinds dat ik me heb aangemeld in 2008. Ik hou me aan de regeltjes.

Heb het juist in mijn vorig bericht opgeschreven wat ik aan je bericht kinderachtig vind. Misschien is het eens nuttig om die te lezen :)*
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 26-03-15 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:51

chanel1985 schreef:
Jasmijn159 schreef:

Wat een vervelende situatie! Misschien om sneller en beter geholpen te worden: zorg dat je teksten volledig zijn, de spellingfouten eruit, schrijf correcte zinnen en blijf beleefd.

Zoals je hier in het topic schrijft, met woorden die missen, spellingfouten, kromme zinnen en vol met frustratie en boosheid: dan heeft niemand natuurlijk zin om je te helpen ;)

Dus omdat je misschien moeite hebt met correct gebouwde zinnen te maken en er is een spellingfout in zit, is een reden om minder goed geholpen te worden? Van discriminatie gesproken.

Dat je moeite hebt met correct spellen en zinsbouw, betekent niet dat je niet even een spellingscheck over je berichten kunt halen. Dat maakt namelijk dat je serieuzer en vooral veel duidelijker overkomt. En over het algemeen ben je makkelijker te helpen met een duidelijk verhaal!
Verder is 'eens een spellingfout' ook wel wat anders dan wat ik hier voorbij zie komen. Over generaliseren gesproken ;)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:53

Wat ik hiervan vind? Tja.. :+

Ik vind het in ieder geval een vermakelijk topic!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:53

KimD schreef:

Allé, omdat je zo lief vraagt, zie vetgedrukt, val wel in herhaling want heb dat in een vorig bericht ook al herhaald. Dus je zegt dat ts zelf zeurt, dus impliceer je dat je daarom ook het recht hebt om te zeuren omdat ts het zelf ook doet.
Nu kan je zeggen dat je dit niet letterlijk zegt, maar k weet wel beter.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 26-03-15 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:55

chanel1985 schreef:
Nee hoor, ze mogen mij controleren zoveel ze willen, dit is mijn eigen account, sinds dat ik me heb aangemeld. Ik hou me aan de regeltjes.

Heb het juist in mijn vorig bericht opgeschreven wat ik aan je bericht kinderachtig vind. Misschien is het eens nuttig om die te lezen :)*

Voordat je bijdehante :)* plaatst, kijk even naar mijn "Edit:". Dit zet je normaal erbij als je een bericht bewerkt, handig voor andere gebruikers. Anders kan de conversatie wel eens onbegrijpelijk worden. Je oorspronkelijke bericht had het onderste gedeelte namelijk niet.

Mocht je verder nog iets kwijt willen, kan dat via PB, dit is namelijk volledig off topic en niet de bedoeling. Mag op geTeMd worden, is namelijk tegen de regels. :j

Edit 2: Zie je mij daarin zeggen dat ik daarom zeur? Dat gaat over TS, staat er zelfs nog bij. ;) Je spreekt jezelf volledig tegen.

Edit 3: Ik voeg je quote even toe ter verduidelijking voor jezelf.

Edit 4: Moet ik natuurlijk wel het goede Quoten. :')

chanel1985 schreef:
( en je schrijft zelf dat ts zelf een topic heeft geopend om te zeuren, dus zeg je dat je daardoor ook mag zeuren, dus omdat een ander iets doet, mag jij dat ook doen, ik vind dat kinderachtig)
Laatst bijgewerkt door KimD op 26-03-15 01:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:59

KimD schreef:
Overigens vind ik jouw* reacties een stuk minder volwassen. ...

:))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 01:02

Thesserd schreef:
KimD schreef:
Overigens vind ik jouw* reacties een stuk minder volwassen. ...

:))

Nu ben ik héél boos! Dat je me zo te kakken zet, openbaar op het Internet! :\

:')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 01:02

KimD schreef:
chanel1985 schreef:
Nee hoor, ze mogen mij controleren zoveel ze willen, dit is mijn eigen account, sinds dat ik me heb aangemeld. Ik hou me aan de regeltjes.

Voordat je bijdehante :)* plaatst, kijk even naar mijn "Edit:". Dit zet je normaal erbij als je een bericht bewerkt, handig voor andere gebruikers. Anders kan de conversatie wel eens onbegrijpelijk worden. Je oorspronkelijke bericht had het onderste gedeelte namelijk niet.

Mocht je verder nog iets kwijt willen, kan dat via PB, dit is namelijk volledig off topic en niet de bedoeling. Mag op geTeMd worden, is namelijk tegen de regels. :j

Edit 2: Zie je mij daarin zeggen dat ik daarom zeur? Dat gaat over TS, staat er zelfs nog bij. ;) Je spreekt jezelf volledig tegen.

Edit 3: Ik voeg je quote even toe ter verduidelijking voor jezelf.

chanel1985 schreef:

Ja, ik geef toe, ik ben een dom kieken, die zichzelf tegenspreekt, bedankt voor de verduidelijking +:)+
( hilarisch vind ik dit, kan je humor wel smaken _O- )
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 26-03-15 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 01:03

Om even ON topic te gaan... TS, ik hoop dat ze je mail lezen en je nu gewenst verder kunnen helpen. Maar als ik jou was, zou ik hier een slotje op gaan zetten. Voordat de mods hier ook nog moeten ingrijpen in hun al drukke schema's!