Uitgelicht zonder cap.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Uitgelicht zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:35

Rijden mét cap? Mwah, Charlotte dujardin is 1 van de weinige.
Verder ben ik van mening dat het inderdaad eigen verantwoording is en dat bokt hierin geen voorbeeld functie heeft.
Dat gp ruiters zonder cap (wel hoedje) rijden hoor je ook niemand over, en dan moet bokt zich ineens aan gaan passen?
Áls je al een voorbeeld wilt stellen zou ik dat eerder bij de bekende gp ruiters doen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:39

Tazzey schreef:
Tammy_ schreef:
viel mij ook op, bij topics met een aparte soort foto's (zandvlakte, shows, jurken etc) waarbij een cap afbreuk doet aan de foto wordt het geloof ik niet aangerekend. Maar ik dacht dat er bij bak rijfoto's wel gekozen werd voor topics waar met cap gereden wordt. Ik zelf zie ook liever rijfoto's met cap eerlijk gezegd.

Nee, want een paard kan niet schrikken natuurlijk als je in een trouwjurk erop klimt...

Ik ben het met TS eens. Bokt heeft een voorbeeld functie.

Ben ik met je eens, maar dit is wat ik uit het infotopic over uitgelicht haalde :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:51

Citaat:
- Voor caps geldt: liever wel, maar geen verplichting. Bij 'gewoon' rijden is het een minpunt, als we moeten kiezen tussen twee topics die even leuk zijn, dan nemen we het topic met cap. Maar geen cap is geen showstopper als het topic voor de rest gewoon erg leuk is, of behoorlijk origineel, erg mooie foto's, etc. Voor dingen waarbij cap niet 'hoort' ('hoedjesdressuur, voltige, western, fotoshoots met jurken, poseerfotos met iemand ernaast) wegen we het niet mee.

gequote uit het uitgelicht topic.

Betreffende topic dat nu in uitgelicht staat valt na mijn idee niet onder de "uitzonderingen" waarvoor er geen cap voorkeur heeft.
In hoeverre houd uitgelicht zich dus aan zijn eigen richtlijnen?

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:53

Jaime_ schreef:
Wat een onzin, ik denk echt neit dat mensen eerder een cap opzetten omdat ze dat op bokt zien.
Iedereen moet maar lekker zelf weten wat die doet, hoe dom ook. Ik zet 'm wel altijd op en ga hem niet opeens aflaten omdat ik mensen in uitgelicht zonder zie :')

Deze dus :')

Nu gaan de mensen vast massaal allemaal hun cap aflaten omdat 2 mensen op bokt in uitgelicht dat ook doen.

Kom op zeg..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:55

arinazazoe11 schreef:
Jaime_ schreef:
Wat een onzin, ik denk echt neit dat mensen eerder een cap opzetten omdat ze dat op bokt zien.
Iedereen moet maar lekker zelf weten wat die doet, hoe dom ook. Ik zet 'm wel altijd op en ga hem niet opeens aflaten omdat ik mensen in uitgelicht zonder zie :')

Deze dus :')

Nu gaan de mensen vast massaal allemaal hun cap aflaten omdat 2 mensen op bokt in uitgelicht dat ook doen.

Kom op zeg..

Inderdaad.. Ik rij altijd met cap omdat ik 2 keer ontzettend hard op mijn hoofd ben geflikkerd, en op dat moment had ik mijn cap echt niet kunnen missen :') Bokt heeft hier voor mij geen invloed op..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:01

Ik vind het overdreven.. Uitgelicht is niet bedoelt als 'reclame' en voorbeeldfunctie toch?

Als het prachtige/leuke/grappige foto's zijn naar degene heeft geen cap op, nou en..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:10

xApple schreef:
Ik vind het overdreven.. Uitgelicht is niet bedoelt als 'reclame' en voorbeeldfunctie toch?

Als reclame juist wel :j Is diverse malen aangegeven dat dit 'het visitekaartje van bokt' is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:17

En de discussie omtrent het wel/geen cap op Uitgelicht is ook al 100 maal gevoerd... Zal het zo eens opzoeken als ik tijd heb, maar de discussie is al meerdere malen aanwezig geweest erover en is ook helder en duidelijk uitgelegd.

Er zit een verschil tussen ' foto's zonder cap tonen' en 'foto's zonder cap PROMOTEN'... En ik denk niet dat Bokt bewust bezig is met het laatste te doen; dan zou je immers ook niet meer mogen toestaan dat er überhaupt foto's zonder cap op getoond worden, want tja, heel eerlijk, ook die topics komen gewoon in het rijtje 'actieve topics'. Dan maar niet meer toestaan? :')

Edit; sterker nog, het staat ook gewoon onder het 'reclame/promotieblok' van uitgelicht; "Over Uitgelicht"

Citaat:
- Voor caps geldt: liever wel, maar geen verplichting. Bij 'gewoon' rijden is het een minpunt, als we moeten kiezen tussen twee topics die even leuk zijn, dan nemen we het topic met cap. Maar geen cap is geen showstopper als het topic voor de rest gewoon erg leuk is, of behoorlijk origineel, erg mooie foto's, etc. Voor dingen waarbij cap niet 'hoort' ('hoedjesdressuur, voltige, western, fotoshoots met jurken, poseerfotos met iemand ernaast) wegen we het niet mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-15 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:18

Ik vind dit overdreven.... Als het mooie foto's zijn en de cap mist, persoonlijk valt het me niet eens op trouwens, maakt het me ook echt niet uit. Ik vind dat jullie je erg druk maken over een heel klein iets (maarja, dat gebeurd wel vaker hier op bokt).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:28

Ik zou er geen probleem mee hebben als Bokt zou zeggen 'alleen nog cap-foto's in Uitgelicht', MAAR dan moet het in alle gevallen. Dus geen uitzonderingen voor hoedjesdressuur, jurken, ... Een duidelijke regel zou zijn: Op het paard = cap op. Ongeacht de omgeving of wat dan ook.. Geen cap? Prima, eigen verantwoordelijkheid, maar dan kom je niet in uitgelicht.
Voor mij hoeft het trouwens niet, cap is een vrije keuze, maar als er een regel zou komen, dan graag een rechtlijnige :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:30

Anoniem schreef:
Er zit een verschil tussen ' foto's zonder cap tonen' en 'foto's zonder cap PROMOTEN'... En ik denk niet dat Bokt bewust bezig is met het laatste te doen

Ik vind uitgelicht weldegelijk het promoten van bepaalde topics. Ze komen immers met een foto op de voorpagina, en krijgen daardoor veel meer views dan topics die dat niet komen.

Anoniem schreef:
Edit; sterker nog, het staat ook gewoon onder het 'reclame/promotieblok' van uitgelicht; "Over Uitgelicht"

Citaat:

Klopt, dat is nu de regel. De vraag van TS is volgens mij om die regel te veranderen :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:40

miss_lizje schreef:
Betreffende topic dat nu in uitgelicht staat valt na mijn idee niet onder de "uitzonderingen" waarvoor er geen cap voorkeur heeft.
In hoeverre houd uitgelicht zich dus aan zijn eigen richtlijnen?

De richtlijnen zeggen dat als er een ander, even leuk topic geweest was waar wel met cap gereden werd, dat de voorkeur zou krijgen. Maar misschien waren er geen andere, even leuke topics waar ook een geschikte uitsnede van kon worden gemaakt, en dan kan het wel voorkomen dat een topic zonder cap wordt gekozen.
(Ik ben niet betrokken bij de keuze voor Uitgelicht, dus ik zou het niet weten.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:44

Blijheid; tja, jij vínd dat.

In dat geval kan een voorstander van BodyProtectors ook roepen 'ik vínd dat er alleen nog maar foto's met bodyprotector in uitgelicht mogen komen, want een bodyprotector kán letsel voorkomen bij een val van een paard of een val in een hindernis'.

Hoe ver wil je gaan door alles te verbieden? Iedereen maakt kans om in uitgelicht te komen, deze discussie is geloof ik al een kleine 15x gevoerd, maar wat Shadow ook terecht zegt; misschien was er van een ander leuk topic wel geen fatsoenlijke uitsnede te maken; daar waren immers ook richtlijnen voor, copyrights mogen niet voor de uitsnede worden weggegumd en mogen dus alleen worden 'uitgesneden'.

Wat betreft voorbeeldfunctie; dan zou je dus eigenlijk álle topics met foto's van ruiters zónder cap moeten weren van Bokt. Gewoon leuk ITP zonder cap mag dus niet; want tja, er kan wel een kind op klikken en dan zien ze een ruiter zonder cap.

Met of zonder die leuke uitsnede; als ze gevaarlijke dingen willen zien, zien ze die toch wel hoor..

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:58

Weer zo'n zeurtopic, het is toch ieder zijn eigen verantwoordelijkheid om met of zonder cap te rijden.

Ik rijd altijd met cap maar heb ook stalgenootjes die dit niet doen, eigen verantwoordig, gezeur altijd

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:00

Ojajoh schreef:
je hebt overal voor en tegenstanders in, ook in veiligheid kwestie's
laat mensen het lekker zelf bepalen

zometeen kom je alleen in uitgelicht met de juiste optoming, met cap, bodyprotector en de juiste laarzen

En wat zou dat? Ik vind inderdaad dat laarzen of jophurs met chaps ook horen bij paardrijden. Rijden met gympies zul je mij dus ook nooit zien doen.

Bokt als voorbeeld functie hoeft de foto's zonder cap of met gympies e.d. niet te verbieden, maar boycotten voor uitgelicht kan best.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:06

Uitgelicht had nooit moeten bestaan.
Altijd wel gezever om iets.
Ja ben ook zo'n persoon wat met veel dingen ivm uitgelicht kan klagen.
Ik ben het nu ook eens met ts.
Ik heb 99 procent van de tijd wel cap op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:45

Volgens mij (maar ik spreek hier niet namens team of beheer) heeft Bokt niet de wens om daadwerkelijk voorbeeldfunctie te zijn in dat soort dingen - er komen veel manieren van omgaan met paarden en rijden en het houden van paarden voorbij. Uitgelicht is dan ook meer een visitekaartje voor 'kijk, deze diversiteit kun je vinden op Bokt' dan 'kijk, zo moet je met je paard omgaan.'

Puur persoonlijk ben ik een beetje huiverig voor de steeds verdergaande neiging om alle risico's te willen verbieden. Volgens mij wordt paardenhouden of paardrijden zelf dan namelijk ook verboden of in elk geval ongewenst en onbetaalbaar. Want de effectiefste manier om geen ongeluk met je paard te krijgen is om thuis sudoku's op te lossen en je niet in de buurt van een stal te wagen.

Zolang je met paarden om gaat, heb je te maken met risico's. Wat je daarin zelf wel verantwoord vindt of niet, dat lijkt me toch vooral iets dat ieder voor zich moet bepalen, en wat ouders met hun kinderen bespreken. Persoonlijk hoop ik dat vooral die ruimte er blijft, en dat we niet teveel toegaan naar een maatschappij (op Bokt en vooral erbuiten) waar dat niet mag, waar we weer ouderwets hele nauwe sociale normen krijgen over wat wel geaccepteerd is en wat niet.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:50

Misschien een aardig idee voor een nieuw topic op forumzaken: verplicht eerst alle posts lezen voor je een mening plaatst. Zodat herhaling wordt voorkomen, alle argumenten voor en tegen afgewogen worden en er misschien zelfs uiteindelijk een gemeenschappelijke conclusie getrokken kan worden.
Het is jammer dat discussies die in de kern best ergens over gaan (ondanks dat er altijd reacties komen in de trant 'wat een gezeur'), uiteindelijk weinig opleveren.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:11

Een cap opzetten is voor de 1 een voorbeeld functie en voor de ander niet. Iedereen mag dit tenslotte ten alle tijden nog zelf bepalen. Hetzelfde geldt voor de bodyprotector. . Daar hoor ik nooit iemand over.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:17

ik heb maar 1 ding te zeggen: lekker boeiend.
waar je je al druk om kan maken, jeetje zeg :roll:

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:24

Ik dacht dat je in Uitgelicht kwam als mensen op je gestemd hadden of zo? (sorry, ben maar domme blonde Belg, heb me nooit echt in de reglementen verdiept).

Maar ik vind het ook een beetje overroepen: ooit een voltigeur met cap gezien? En al die stuntrijders die ondersteboven aan hun paard hangen, dragen ook geen cap. Cowboyhoeden met cap ingebouwd bestaan ook nog geen 20 jaar, dus moeten al die disciplines nu gediscrimineerd worden?

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:26

Ik vind het echt eigen verantwoordelijkheid, en ik snap wel dat al je een mooie shoot hebt, je de cap even weglegt.
Vind het zelf ook mooier, zeker als je zo'n rode knar krijgt als ik met zo'n ding :')

Rijd zelf altijd met cap, voor iemand denkt dat ik zonder rijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:28

Jeetje zoveel ophef om 2 foto's! Alles moet tegenwoordig zo hard bekritiseerd worden.

Of je al dan niet met een cap rijdt, heeft eerder met gewoonte te maken dan met het zien van foto's op bokt...

Ik had er vroeger nooit één op, maar sinds ik op een pensionstal kwam te staan waar het verplicht was, kan ik niet meer zonder! Ik heb nu het gevoel dat mijn 'outfit' niet compleet is als ik m'n cap niet op heb. Vind het ook een vreemd beeld om ruiters zonder cap te zien :) maar om voortaan mijn cap weer af te laten omdat er vandaag een foto zonder cap op bokt stond, nee zo'n vaart zal het wel niet lopen...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:38

Ik rij met een cap. Maar dan nog. Mensen mogen toch zelf weten waar ze mee rijden?
Of ze nu naakt gaan rijden of iets anders geks. En je komt pas in uitgelicht als mensen op je topic stemmen. Dus dat betekent dat er genoeg mensen zijn die het wel oke vinden. Dus... En als er iets fout gaat is het mensen hun eigen risico en het zijn gewoon mooie foto's en daar gaat het om bij uitgelicht dat het leuke foto's zijn en niet of mensen met of zonder cap rijden

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:03

Robin_S schreef:
Jeetje zoveel ophef om 2 foto's! Alles moet tegenwoordig zo hard bekritiseerd worden.

Of je al dan niet met een cap rijdt, heeft eerder met gewoonte te maken dan met het zien van foto's op bokt...

Ik had er vroeger nooit één op, maar sinds ik op een pensionstal kwam te staan waar het verplicht was, kan ik niet meer zonder! Ik heb nu het gevoel dat mijn 'outfit' niet compleet is als ik m'n cap niet op heb. Vind het ook een vreemd beeld om ruiters zonder cap te zien :) maar om voortaan mijn cap weer af te laten omdat er vandaag een foto zonder cap op bokt stond, nee zo'n vaart zal het wel niet lopen...

En hoe ontstaat die gewoonte dan?
Voor zover ik weet toch o.a. door voorbeeldfuncties.

Wat leuk ook dat iedereen over zichzelf begint, en er niet bij nadenkt dat er hier ook veel kids zijn die nog erg beinvloedbaar zijn.

Als ik die regels zo lees, en ik mij niet kan voorstellen dat er geen andere bakwerk foto's beschikbaar waren, worden de regels niet nageleefd.

Het is raar om met bijv. scheldwoorden de kinderen in bescherming te nemen, maar met een voorbeeldfunctie rekening houdende niet. Ik heb alleen nog nooit iemand gewond zien raken van het lezen van een scheldwoord.

De foto's op uitgelicht zijn dermate makkelijk te bekijken dat ik van mening ben dat het wel degelijk belangrijk is om daar zorgvuldiger mee om te gaan.