Steeds dezelfde mensen in Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:42

Ik vind het een beetje een raar idee om de voorpagina van een zeer grote website over paarden aan te passen 'speciaal voor mensen die niks met paarden hebben' :+

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 03:42

JesdaJinn schreef:
Zou het wel leuk vinden om 4 paardgerelateerd te doen en 1 ander dier.
Voor de bokkers die niks met paarden hebben, zoals ik zou dat leuk zijn. Het is geen must, maar een idee/mening

Dit is een grap toch?? Het is een paardenforum..! :oo

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 07:53

Absoluut, het ís een paardenforum, maar als je ziet hoeveel andere dieren en hobbies mensen met paarden nog meer hebben lijkt me dat helemaal geen raar voorstel.
Dat maakt dit forum denk ik ook zo groot en sterk......er is ruimte voor alle mogelijke discussies en onderwerpen.

Ik ben nog niet lang geregistreerd hier, maar inderdaad viel ook mij op dat vaak de zelfde mensen en paarden in uitgelicht staan.
Alleen de ene dag met de ene foto en de andere dag met de andere.....lijkt allemaal nieuw, is alleen tien keer het zelfde.

Kan me ook niet voorstellen dat het alleen met de kwaliteit van de foto's te maken heeft.
Kom mooie algemene foto's zát tegen.
En over kwaliteit van de foto's te spreken; Ik verbáás me daar soms over wat voor een haveloze foto's er geplaatst worden op de markt.
Soms is de kleur paard of pony meer een puzzel dan een indruk.
Uiterlijk en gangwerk een vage streep.
Laat staan dat men de moeite neemt om de foto te draaien zodat het prettig weg kijkt.

En héél vaak staat er dan als excuus bij dat de foto niet of moeilijk te plaatsten is......
Misschien ook wel leuk om de mensen dan écht op weg te helpen ipv. alleen te verwijzen naar "help "??
Mogelijk heb ik nu als nieuwkomer "te veel "gezegd, maar aan het aantal moderators kan het niet liggen.
Aan hun behoefte om ergens op te springen ook niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:50

Uitgelicht is er niet alleen voor de bestaande bokkers, het is vooral een visitekaartje, dus voor nieuwe potentiële leden. Het zou leuk zijn maar ik vind het niet logisch om er andere dieren bij te plaatsen. Het is tenslotte een paardenforum en paardenmensen zijn dan ook de doelgroep.

Telpeva schreef:
Ik vind het een beetje een raar idee om de voorpagina van een zeer grote website over paarden aan te passen 'speciaal voor mensen die niks met paarden hebben' :+

Ja dat dus :')

RaafSmits schreef:
En héél vaak staat er dan als excuus bij dat de foto niet of moeilijk te plaatsten is......
Misschien ook wel leuk om de mensen dan écht op weg te helpen ipv. alleen te verwijzen naar "help "??
Mogelijk heb ik nu als nieuwkomer "te veel "gezegd, maar aan het aantal moderators kan het niet liggen.
Aan hun behoefte om ergens op te springen ook niet.

Klinkt leuk, maar vind dat echt hun eigen probleem := Staat uitgelegd in de help, moderators hebben ook wel wat beters te doen dunkt me.

Equilis

Re: Steeds dezelfde mensen in Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:16

Ik las hier net dat mensen evenementen missen in uitgelicht. Kan dit misschien niet liggen aan het feit dat er momenteel gewoon weinig evenementen zijn? Voor zover ik weet is de afgelopen 2 of 3 maand maar 1 groter evenement geweest in Belgie. Dus ik denk dat dat wel meer terug komt naar de zomer toe.

Voor western en voltige e.d. denk ik dat het ligt aan het weer. In een binnenbak is het moeilijk om mooie foto's te nemen en buiten is het niet ideaal om te rijden in de meeste gevallen. Er zijn volgens mij ook meer mensen die gewoon dressuur rijden of springen, dus logisch dat als er dan mooie foto's genomen worden, het meer van de Engelse ruiters is en zij dus meer in uitgelicht kom en te staan.
Op het eerste zicht lijkt het mij dat er momenteel veel niet-rijfoto's passeren in uitgelicht, omdat mooie rijfoto's nu niet evident is voor iedereen. Dus ook op dat vlak denk ik dat er binnekort wel weer meer variatie komt :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:05

Lous schreef:
Tuurlijk komt het woord afgunst weer langs. Ik gun het ook eens een ander dan steeds weer hetzelfde paard, persoon of steeds weer hetzelfde kind op een Shetlander tegen te komen.

Bekijk maar eens hoeveel fototopics ikzelf heb geopend :')
Dus niks jaloezie.

Afgunst :+

Was alleen in reactie op een humorpost van een andere bokker die voor de grap zou dat ze jaloers was.
Daarop antwoordde ik dat ze vast afgunst bedoelde.
Vond ze ook goed :P

Ach joh, de schildpad doet haar best en het is ook even wennen hoe en wat.
Het zijn foto's geen diploma's.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:36

Onzin, ik post niet veel foto topics en toch al 3 x in uitgelicht geweest. Denk dat het reuze mee valt en afgunst is

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:18

Uitgelicht word beperkt tot paarden, zoals eerder al aangegeven is Bokt een paardenforum en is uitgelicht het "visitekaartje" van Bokt. Het zou ook raar zijn als je op een kattenforum allemaal hondenplaatjes tegenkwam, toch?

RaafSmits, je geeft aan dat je "genoeg" fototopics ziet, om het wellicht wat concreter te maken: Gisteren stonden er 9 topic's en mijn lijst met mogelijkheden. Normaliter zou je op een dag met weinig topics een paar topics van dagen ervoor kunnen pakken, maar ook in de afgelopen dagen zijn er niet veel fototopics geopend. Dus gisteren moest ik het met 9 topics doen, daar vallen nog de topics af waarvan geen fijne uitsnede te maken is of die slechte kwaliteit foto's hebben en dan hou je er niet veel over.

In de zomer, of als er bijvoorbeeld net sneeuw is gevallen is het aantal fototopics veel groter waardoor mijn keuzemogelijkheid ook groter word en ik kieskeuriger kan zijn, maar op het moment dat er bijna geen aanbod is moet er toch uitgelicht online komen waardoor de kwaliteit in deze periode wellicht ook iets lager ligt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:24

Murthul schreef:
Uitgelicht word beperkt tot paarden, zoals eerder al aangegeven is Bokt een paardenforum en is uitgelicht het "visitekaartje" van Bokt. Het zou ook raar zijn als je op een kattenforum allemaal hondenplaatjes tegenkwam, toch?

RaafSmits, je geeft aan dat je "genoeg" fototopics ziet, om het wellicht wat concreter te maken: Gisteren stonden er 9 topic's en mijn lijst met mogelijkheden. Normaliter zou je op een dag met weinig topics een paar topics van dagen ervoor kunnen pakken, maar ook in de afgelopen dagen zijn er niet veel fototopics geopend. Dus gisteren moest ik het met 9 topics doen, daar vallen nog de topics af waarvan geen fijne uitsnede te maken is of die slechte kwaliteit foto's hebben en dan hou je er niet veel over.

In de zomer, of als er bijvoorbeeld net sneeuw is gevallen is het aantal fototopics veel groter waardoor mijn keuzemogelijkheid ook groter word en ik kieskeuriger kan zijn, maar op het moment dat er bijna geen aanbod is moet er toch uitgelicht online komen waardoor de kwaliteit in deze periode wellicht ook iets lager ligt.

Dan blijft er inderdaad niet veel over nee :n

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:30

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar de vraag van de titel is mij ook al een aantal keer te binnen geschoten.
Het zijn idd altijd dezelfde, en je maakt er ook alleen maar kans op als je een fotograaf je foto's laat maken lijkt het wel. Erg jammer, ik vind juist de huis tuin en keuken foto's ook hartstikke leuk, maar die kijken op bokt wel te verdwijnen.. Naar mijn idee is bokt zo ongeveer nog 40% paard, 30% fotografie en de rest overige..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:36

_suus19_ schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar de vraag van de titel is mij ook al een aantal keer te binnen geschoten.
Het zijn idd altijd dezelfde, en je maakt er ook alleen maar kans op als je een fotograaf je foto's laat maken lijkt het wel. Erg jammer, ik vind juist de huis tuin en keuken foto's ook hartstikke leuk, maar die kijken op bokt wel te verdwijnen.. Naar mijn idee is bokt zo ongeveer nog 40% paard, 30% fotografie en de rest overige..

Ik ben ook al 3x in uitgelicht geweest en mijn foto's zijn ook niet door een fotograaf gemaakt (note: mijn mama waarvan 100 er 1 goede tussen zit :+), dus dat is echt onzin. Wel heb ik een camera met hele goede kwaliteit, en dat is ook een van de vereisten om in uitgelicht te komen te staan. Begrijpelijk, want een foto van gsm-kwaliteit of een wazige foto op de voorpagina ziet er ook niet uit vind ik.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:39

Dat is niet waar hoor, Suus19... Ik stond overlaatst met een foto in uitgelicht die met een mobiel getrokken was, terwijl er ook foto's instonden die door een fotograaf getrokken waren! ;)

En idd, niet elke foto die in uitgelicht staat, is door een fotograaf getrokken!
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 17-01-15 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:41

Wat betreft dat, er staan zeker wel topocs in met htk foto's. Heb ook eens in uitgelicht gestaan terwijl de fotos met een mobiel gemaakt waren. :) Al moet ik zeggen dat ik erg verrast was toen die in uitgelicht stond. :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:44

Murthul schreef:

Haha verklaard wel waarom ik uitgelicht was ondanks dat ik nog totaal geen reacties op mijn topic had gehad ;)

Nu dankzij uitgelicht toch enkele reacties gehad, en mensen die een kijkje konden nemen in mijn fotografiestijl.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:16

RaafSmits schreef:
En over kwaliteit van de foto's te spreken; Ik verbáás me daar soms over wat voor een haveloze foto's er geplaatst worden op de markt.
Soms is de kleur paard of pony meer een puzzel dan een indruk.
Uiterlijk en gangwerk een vage streep.
Laat staan dat men de moeite neemt om de foto te draaien zodat het prettig weg kijkt.

Heb je het nu over alle foto's of over foto's op de Markt? Het plaatsen van foto's op de Markt gaat namelijk anders dan op het forum, en er treden wel eens problemen op. (Die helaas vrij lastig op te sporen zijn.) Maar die foto's komen sowieso nooit in Uitgelicht, de Markt staat daar helemaal los van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:19

Maar waarom moeten de foto's altijd zo'n extreem goede kwaliteit zijn... dat weerspiegelt bokt toch sowieso niet.

Natuurlijk zit er een verschil tussen 4 pixels en professionals maar goed.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:03

Precies met de camera's in smartphones kun je tegenwoordig ook hele mooie foto's maken. En met een gewone digitale camera kun je ook hele goede foto's maken , daar heb je niet persé een spiegelreflex met speciale lens en eventuele andere toebehoren voor nodig.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:03

De foto's hoeven niet per se van superkwaliteit te zijn maar moeten kwalitatief wel goed genoeg zijn om een mooie, scherpe uitsnede van te maken.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:54

Oke dan is het denk ik meer mijn indruk en misschien niet de werkelijkheid :)

Ik dacht dat uitgelicht ook een beetje was om ook eens met andere disciplines etc in aanraking te komen en niet alleen de 'normale' dingen te zien. En nu komt er zo af en toe wel eens wat bijzonders langs, maar ook wel heeeel veel van hetzelfde kaliber..

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:01

_suus19_ schreef:
Oke dan is het denk ik meer mijn indruk en misschien niet de werkelijkheid :)

Ik dacht dat uitgelicht ook een beetje was om ook eens met andere disciplines etc in aanraking te komen en niet alleen de 'normale' dingen te zien. En nu komt er zo af en toe wel eens wat bijzonders langs, maar ook wel heeeel veel van hetzelfde kaliber..

Dan moet ze de keus toch wel hebben? Als die keuze er niet is houdt het toch op?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:38

Ja natuurlijk! :) ik doel ook niet persee op vandaag of vorige week ofzo.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:45

Dit is ook wel mede het gevolg van het gezanik rondom het gebruiken van foto's, en of er toestemming is van de fotograaf. Eigenlijk zou het gewoon zo moeten zijn dat wat je plaatst gewoon op uitgelicht mag komen, maar zo makkelijk zal het wettelijk gezien wel niet liggen. :+
Qua dat 1 van de 4 uitgelicht opties een ander dier zou moeten zijn vind ik wel lachwekkend trouwens, het is een paardenforum hoor. :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:48

Mijn goede vriendin hier van bokt heeft een onwijs gave shet en ze zijn een gaaf team, maar na inderdaad een keer of 7 in Uitgelicht weet ik dat wel. Wat mij betreft mag er idd wel wat meer gehusseld en gemengd worden.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 02:11

Sinds dat die uitgelicht is, is er al heel wat commotie rond geweest.
Voor mij persoonlijk had het nooit gemoeten...
Idd vaak dezelfde die er in voor komen of met de mooie-aparte paarden of, ...
Ik kijk gewoon amper nog, kwestie ook omdat het mij persoonlijk een wrang, 'jaloers' gevoel geeft.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 02:29

_Alarm_wlkp schreef:
Sinds dat die uitgelicht is, is er al heel wat commotie rond geweest.
Voor mij persoonlijk had het nooit gemoeten...
Idd vaak dezelfde die er in voor komen of met de mooie-aparte paarden of, ...
Ik kijk gewoon amper nog, kwestie ook omdat het mij persoonlijk een wrang, 'jaloers' gevoel geeft.

Jaloers waarop?

Begrijp dat echt niet, hoor :n