Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:08

Citaat:
Serieus? :') Zoo?? Ik zou echt not amused zijn := niet heel romantisch ofzo

Dit komt toch op hetzelfde neer als een reactie: jezus dat zou ik nou nooit willen? Waarvoor is dat nodig? Waarvoor hou je dan niet gewoon je mond? Moet je mening dan verkondigd worden, want: Wij zijn Nederlanders en wij hebben vrijheid van meningsuiting!!! ??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:09

Thesserd schreef:
Nouja, agree to disagree dan maar denk ik. Ik zie het echt anders dan jou :j

Geeft niks dat is het verschil van mening.... ;) :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:14

Jeroenschot schreef:
Citaat:
Serieus? :') Zoo?? Ik zou echt not amused zijn := niet heel romantisch ofzo

Dit komt toch op hetzelfde neer als een reactie: jezus dat zou ik nou nooit willen? Waarvoor is dat nodig? Waarvoor hou je dan niet gewoon je mond? Moet je mening dan verkondigd worden, want: Wij zijn Nederlanders en wij hebben vrijheid van meningsuiting!!! ??

Dit is een reactie waar waarschijnlijk niet erg lang over nagedacht is. Maar wel begrijpelijk gezien het feit dat het niet erg gebruikelijk is momenteel. Je kunt vooral verbazing/verbijstering ervan af lezen en daarna direct haar eerste reactie/mening. Zou ze die reactie nog eens goed overlezen en er over nadenken wat ze ermee wil bereiken was het wellicht op een andere manier gebracht. En dit is een reactie wat gewoon snel gebeurd in een forum als dit.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 08:57

MaritB schreef:
Het is misschien een dooddoener maar dat is nu ook wel een gevolg van je privéleven delen met jan en alleman ;)

Het is mijn ogen niet respectloos om je mening te geven, waarom zou je niet mogen zeggen dat je iets niet leuk vind? Ik ben juist blij dat 'wij' onze mening kunnen en mogen geven. Het alleen maar ja en amen knikken is niets voor mij.

Als men alleen maar leuke reacties wilt ontvangen kan er beter geen topic geopend worden op bokt.nl of een andere willekeurig internetmedium.

Waarom zou je wél zeggen als je iets niet leuk vind, terwijl daar echt helemaal niemand beter van word behalve jijzelf? Met alle respect, maar vind je je eigen mening echt zo belangrijk? Ook al weet je dat het niet leuk gaat zijn voor degene die het gaat lezen, of het inhoudelijk geen meerwaarde is (als in: ik vind je setjes stom, je laarzen niet mooi)? Opbouwend is een ander verhaal, maar het zou sommigen sieren om op de juiste momenten de drang om hun eigen mening overal maar te verkondigen even in te dammen.

Ik snap dat echt niet he, voor mij een reden om hier jaren mee te lezen maar niet te posten. Ik zou zelf nooit mn prive leven zo openbaar op internet gooien, maar he, dat ben ik, iedereen moet uiteindelijk zelf weten waar hij of zij blij van wordt. Ik lees hier zo vaak "ja als je geen commentaar wil, moet je het maar niet op internet zetten". Net alsof iets posten een soort van vrijbrief is om lekker met z'n allen eroverheen te gaan zitten zeiken. Als je niks boeiends, opbouwends of leuks te zeggen hebt maar gewoon puur jouw mening wil verkondigen omdat het kan... gewoon niet doen! Niet op post drukken, of niet het topic bekijken.

Anoniem

Re: Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:03

Ik vind het zo grappig dat ik verschillende keren lees dat je negatieve reacties kan verwachten als je je hele privé leven op Bokt zet, maar ik vraag me af of mensen wel lezen wat ik post?
Het klopt dat ik een aantal jaar terug ontzettend veel persoonlijke informatie heb gepost, vooral in een HK-topic (door mijzelf geopend).
Dat is nu zo'n 4 jaar geleden, misschien 5.
Ik ging door een hele zware periode in mijn leven en had verder niemand om me heen die mij steunde, níémand!
Steun haalde ik uit Bokt en toen het eindelijk langzaam maar zeker steeds wat beter ging, besefte ik dat het niet zo slim was om al die dingen online te zetten.
Ik heb, met een goede reden, dat topic zo'n 2 á 3 jaar geleden laten verwijderen en sinds die tijd, post ik eigenlijk amper nog echte privé dingen op Bokt/internet.
Dus waar die opmerking vandaan komt, vraag ik mij hard af. :j

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:12

KBK, ik snap dat je je aangesproken voelt hoor door dit topic, echt waar. Maar je hoeft jezelf echt niet te verdedigen hoor. Het valt echt allemaal wel mee, vind ik! Zoveel weten we echt niet over jullie.

Ik vind echt dat mensen doordraven met hun vrijheid van meningsuiting. Het ging hier om een huwelijksaanzoek, waarom moet je daar een mening over hebben en deze zo, in dat topic vermelden? Ik snap de behoefte en meerwaarde er niet van dat jij zo niet gevraagd zou willen worden. Jij wordt toch ook niet gevraagd nu?

Fijn toch dat juist ieder stel zijn eigen manier heeft? Die jongen kent heus zijn eigen meissie wel en kan vast zelf wel inschatten of ze het waardeert of niet.

Maar het klopt dat het door de anonimiteit komt. Niemand zou dit soort dingen op Facebook of in het echt zo pontificaa zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:22

Nouja, ik vind het vooral pijnlijk dat mensen mijn verleden op willen rakelen.

Ik snap trouwens heel goed dat mensen het zelf niet zo zouden willen en vind het lief dat ze er dan wel achter zetten dat ze blij voor me/ons zijn!
Er zijn zo ontzettend veel manieren om iemand te vragen en als je elkaar echt kent, kun je wel inschatten of diegene het leuk zal vinden.

De enige reactie die ik even rottig vond, was deze:
Citaat:
Ze hebben een zeer alles open op het internet relatie, dus kan mij hier niet over verbazen. Ik dacht alleen dat het vooral 1 kant op was. [naam] die alles deelt met vreemden, maar blijkbaar heeft zij de perfecte partner gevonden. Ikzelf vind het vooral allemaal erg gemaakt. Ik hoop dat ze lang en gelukkig leven samen.

(waarom vraagt iedereen zich af of hoopt iedereen dat ze ja zegt? Ze heeft het er zelfs al met hem over gehad, lijkt me gek dat je het eerst oppert om daarna nee te zeggen :') ).

Wacht al in spanning op het topic dat ze online aan [naam] verteld dat ze zwanger is. Ben ik de enige die dit vreemd vind :') . Soort soapserie waar ik naar kijk (uhm lees).
Gemaakt? Een soapserie?
Achja, één ding klopt er wel aan; in de meeste soaps is er wel een slechterik die probeert de plannen en het plezier van een ander te verpesten, dus dat klopt wel!
Maar is niet gelukt. :))

Ik open nooit topics over ons privé leven.
Vooral de zin; ze hebben een zeer alles open op internet relatie. :')
Hoe komt dat mens erbij!
En de reactie over online vertellen dat ik zwanger ben is ook erg pijnlijk, aangezien het voor mij wegens een cyste heel moeilijk zal zijn om kinderen te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 25-12-14 10:30, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:23

Ik denk dat nederland teveel doordraaft in het vrijheid van meningsuiting.
Tuurlijk mag iemand anders het wat minder charmant of leuk vinden.
Of dat nu om een outfit huwelijksaanzoek huis paard foto of wat dan ook gaat.
Maar mensen plaatsen iets om te laten delen in geluk, te laten delen in iets waar ze trots op zijn wat ze leuk vinden en soms zelfs in verdrietige situaties.
En dan zit je niet altijd op de mening van iemand te wachten die dat niet leuk vind.
Hier op bokt heb je topics waarin je het kan plaatsen wanneer je wel graag een reactie wilt positief of negatief bijv wat betreft rijden etc.

Maar heel veel topics zijn gewoon om te delen.
Ik persoonlijk zeg dan liever niks als ik er een minder positieve gedachte bij heb.
Alhoewel ik vast ook wel eens ergens mezelf iets laat ontglippen...

Mensen maken ntl wel fouten daar zijn we dan weer mensen voor op de een of andere manier.

Maar ik snap de TS wel van dit topic en dat ze graag zou zien dat iedereen wat positiefs meldt
Op zich zou het daardoor wel een heel stuk gezelliger worden.
En als je dan bijv iets echt lelijk vind reageer dan niet.
ergens vind ik het logisch.

En dat het internet is ja dat klopt maar ook op internet kan je dingen controleren.
Dus misschien moet iedereen die dat soort uitspraken in topics ziet gewoon ff spammen
en kunnen de moddies dan beslissen of het al dan wel al dan niet gepast is??
Op die manier hebben we straks 98% positief en 2% matig positief.

Kbk trek je er niks van aan en geniet van je dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:26

Dat ga ik zeker doen! :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:29

Mensen zouden in hun jeugd meer disney moeten kijken.
daar zei de moeder van Stampertje al in de film Bambi:

Als je niets aardigs weet te zeggen, zeg dan niks! :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:40

janouk schreef:
Mensen zouden in hun jeugd meer disney moeten kijken.
daar zei de moeder van Stampertje al in de film Bambi:

Als je niets aardigs weet te zeggen, zeg dan niks! :j

Wijze woorden.
Ik vind het jammer voor het stel in kwestie als hier n nare bijsmaak aan zoiets unieks als een huwelijksaanzoek zou ontstaan.

En wat betreft de titel van t topic: niet blij kunnen zijn voor n ander: ik denk dat er regelmatig mensen lopen te stuiteren van goed nieuws bij vrienden of mensen uit hun omgeving. Zwangerschappen, huwelijken, een nieuwe baan na werkloosheid, mooie sportprestatie, persoonlijk sta ik vaak "yeah" te roepen omdat ik blij ben voor n ander.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:46

KoudbloedKim schreef:
Nouja, ik vind het vooral pijnlijk dat mensen mijn verleden op willen rakelen.

Ik snap trouwens heel goed dat mensen het zelf niet zo zouden willen en vind het lief dat ze er dan wel achter zetten dat ze blij voor me/ons zijn!
Er zijn zo ontzettend veel manieren om iemand te vragen en als je elkaar echt kent, kun je wel inschatten of diegene het leuk zal vinden.

De enige reactie die ik even rottig vond, was deze:
Citaat:
Ze hebben een zeer alles open op het internet relatie, dus kan mij hier niet over verbazen. Ik dacht alleen dat het vooral 1 kant op was. Tineke die alles deelt met vreemden, maar blijkbaar heeft zij de perfecte partner gevonden. Ikzelf vind het vooral allemaal erg gemaakt. Ik hoop dat ze lang en gelukkig leven samen.

(waarom vraagt iedereen zich af of hoopt iedereen dat ze ja zegt? Ze heeft het er zelfs al met hem over gehad, lijkt me gek dat je het eerst oppert om daarna nee te zeggen :') ).

Wacht al in spanning op het topic dat ze online aan Maarten verteld dat ze zwanger is. Ben ik de enige die dit vreemd vind :') . Soort soapserie waar ik naar kijk (uhm lees).
Gemaakt? Een soapserie?
Achja, één ding klopt er wel aan; in de meeste soaps is er wel een slechterik die probeert de plannen en het plezier van een ander te verpesten, dus dat klopt wel!
Maar is niet gelukt. :))

Ik open nooit topics over ons privé leven.
Vooral de zin; ze hebben een zeer alles open op internet relatie. :')
Hoe komt dat mens erbij!
En de reactie over online vertellen dat ik zwanger ben is ook erg pijnlijk, aangezien het voor mij wegens een cyste heel moeilijk zal zijn om kinderen te krijgen.

:(:)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 25-12-14 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit quote verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:47

Maar dan lees ik verder in het topic en zie ik AL DIE HONDERDEN leuke reacties en is dan komt die lach gelijk weer terug op mijn gezicht. :))

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:47

Bah tineke dat iemand zoiets naars kan zeggen, daar gaan mijn rug haren van overeind staan.
Vind t diep triest

Maar tineke en maarten zulke lui lekker laten banketstaaf, zou zeggen ga lekker genieten en ik hoop dat jullie een hele mooie fijne, speciale dag mogen beleven op jullie manier.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 25-12-14 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:56

Het valt mij ook op ts,
Niet alleen op bokt, ook in het dagelijks leven.
Veel mensen lijken een ander niks meer te gunnen en puur jaloezie te uiten..
Niet dat ik wil zeggen dat mensen die zo reageren op het topic van Tineke en Maarten jaloers zijn.

Maar wat ik me dan afvraag, is het nu écht zo moeilijk om iets positiefs tegen iemand te zeggen?
Als mijn zusje met iets van kleding thuis komt en ze vraagt wat ik er van vind kan ik prima tegen haar zeggen dat ik het haar enig vind staan. Maar dat het niet voor mijn garderobe geschikt is. Wanneer zeg ik dat? Als ze er om vraagt. Je kan iemand toch gewoon feliciteren? Als ze graag hadden willen weten of een ander het wel of niet zo zou willen hadden ze daar wel om gevraagd, toch?

Ik vond de negatieve reacties ook een nare smaak geven aan dat topic. Ik vond het schitterend, Maarten heeft echt zijn best gedaan. Het was tenminste niet een doorsnee aanzoek. En een manier die bij hun relatie past. In het bos, restaurant, op het strand op de knieën gaan kan iedereen. (behalve als je geen knieën hebt dan..)

Het lijkt tegenwoordig moeilijk te zijn om te realiseren dat als een ander het goed heeft, je daar zelf niet slechter van wordt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:02

KoudbloedKim schreef:
Ik vind het zo grappig dat ik verschillende keren lees dat je negatieve reacties kan verwachten als je je hele privé leven op Bokt zet, maar ik vraag me af of mensen wel lezen wat ik post?
Het klopt dat ik een aantal jaar terug ontzettend veel persoonlijke informatie heb gepost, vooral in een HK-topic (door mijzelf geopend).
Ik ging door een hele zware periode in mijn leven en had verder niemand om me heen die mij steunde, níémand!
Steun haalde ik uit Bokt en toen het eindelijk langzaam maar zeker steeds wat beter ging, besefte ik dat het niet zo slim was om al die dingen online te zetten.
Ik heb, met een goede reden, dat topic zo'n 2 á 3 jaar geleden laten verwijderen en sinds die tijd, post ik eigenlijk amper nog echte privé dingen op Bokt/internet.

Waarom betrek je dit nu helemaal op jezelf? :+
Dit gaat echt niet (alleen) over jou, dit gaat over weet ik niet hoeveel Bokkers die hun hele privé leven op Bokt knallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:05

Omdat dat meerdere keren in het topic staat dat [naam] gister heeft geopend. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:07

Kaitlyn schreef:
KoudbloedKim schreef:

Het is toch overduidelijk dat dit in de eerste plaats om KBK en Maarten gaat?

Waarom betrek je dit nu helemaal op jezelf? :+
Dit gaat echt niet (alleen) over jou, dit gaat over weet ik niet hoeveel Bokkers die hun hele privé leven op Bokt knallen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:10

Ik snap sowieso niet waarom mensen zo nodig de behoefte hebben hun mening te moeten uiten want dat MAG. Oke, nou prima, als jij er blij van wordt om in huwelijksaanzoek topic te vertellen hoe not romantisch je dat vindt want ja dat mag en jij hebt het recht je mening te uiten ondanks het gevoel wat je bij de ander achterlaat, tsja, dat zegt dan alles over jezelf.

En nee ik ben geen heilige boon. Ik doe bovenstaand namelijk ook, zeer zeker in mijn poes is drachtig, mijn hond is drachtig topics waarvan ik vind dat het welzijn van het dier in gevaar wordt gebracht. Dan bemoei ik mij er wel zeker mee.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:18

KoudbloedKim schreef:
Omdat dat meerdere keren in het topic staat dat Maarten gister heeft geopend. :)

Ik heb dat topic gelezen en dit topic ook helemaal. Maar in dit topic zie ik het algemeen bedoeld, je bent heus niet de enige Bokker die dingen over haar privéleven erop zet.

Ik snap wel dat je je ergens aangesproken voelt, want jullie openen ook ontzettend veel topics over wat er met jullie en de paarden is.

In het begin vond ik je topics ook nog wel leuk, maar toen ze als paddestoelen uit de grond omhoog schoten was ik er ook klaar mee. Maar dat geldt voor meerdere mensen op Bokt die topics openen waarvan ik denk; "Dit topic ga ik voorbij."

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:18

Spreken is zilver, zwijgen is goud!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:23

KoudbloedKim schreef:
Maar dan lees ik verder in het topic en zie ik AL DIE HONDERDEN leuke reacties en is dan komt die lach gelijk weer terug op mijn gezicht. :))

Ach meid. Maak je er niet zo druk over. Zoals je zegt lees al die 100en leuke reacties!! :)

Bokkers blijven onverbeterlijk. Zelfs over zoiets als een aan zoek kunnen ze negatief zijn {:)-:( Reden dat ik ook niet zo actief meer ben. Alleen in de leuke topics af en toe een leuk berichtje achter laten.

Meissie ga lekker genieten met je vent. Want daar gaat het hier om. Niet om die paar bokkers die het gerechtvaardigd vinden overal hun botte mening rond te strooien.. ; )

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:24

MaritB schreef:
Dat hoeft inderdaad niet persé. Maar wanneer is er jou ogen dan wel een bepaald topic voor?
Met andere woorden, wanneer wel en wanneer niet? Dat is best een grijs gebied want een iedere interpreteert het anders.

Bwa, vaak is het niet zo grijs hoor.
Voorbeeld: waar hoort een discussie over de slacht het beste thuis?
In een IM-topic waarbij een 14-jarig meisje haar paard naar de slacht heeft gebracht.
In het topic "Slachten vs inslapen" op Paardenpraat.

Ik vind het best wel schokkend om te lezen dat het onbesuisd spuien van een mening goedgepraat wordt door "het is internet, dan kan je dat verwachten". Echt waar? Worden we allemaal horken op het internet? Dat we het onderscheid niet meer kunnen of willen maken tussen "hier is mijn mening gepast" en "hier is die ongepast en hou ik die beter voor mij". Die fatsoensnorm verdwijnt zodra we verbinding maken met het internet?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:26

_sharonnn schreef:
Spreken is zilver, zwijgen is goud!

Amen..

Zie het regelmatig voorbij komen, dat er even wat 'gebicht' moet worden. Doe gewoon niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:37

Mij is altijd geleerd om eerlijk te zijn, dus als een vriendin vraagt of die afgrijnselijke jurk haar goed staat, zal ik echt niet zeggen van wel en haar vervolgen voor banketstaaf laten lopen :n.

Anyway, bij betreffend topic zie ik ook voor het meerendeel alleen positieve reacties? Ik heb niet letterlijk élk bericht van de 30 (!) pagina's gelezen, maar wel op elke bladzijde wat en nee, ik vind er nou geen negatieve toon hangen.

Ja, ik had ook een vaag gevoel erbij, want waarom heel je leven op internet gooien? Wat verder lezen brengt me erbij dat ze pas 11 maanden samen zijn en imo is trouwen dan een grote stap. Maar hey, ik ken ze niet en ook via dat verder lezen begrijp ik dat paarden hun passie is en dat ze elkaar via bokt hebben leren kennen. Dus ja, voor hun een gefeliciteerd en ik gun ze het van harte :j! Het zou mijn manier niet zijn (sowieso mijn privéleven op internet niet :) ), maar idd: een gefeliciteerd vond ik dan wel net zo netjes. Voor hun is een gefeliciteerd via een forum wel veel waard :). Verder wordt er nergens om een mening gevraagd daar, dus zal ik ook niet zeggen van hoe of wat. Zij kiezen voor deze manier, zij gaan trouwen, dus geluk gewenst voor hun :)!

Maar aan de andere kant: bokt is een discussieforum, dus ook zonder vraag ernaar kunnen er kritische kantjes besproken worden en dat begrijp ik ook. Als je dat echt nooit zou willen, zou je geen dingen op internet moeten zetten.