Ik wil niet zeuren maar.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:54

Ayasha schreef:
Voor het Frans topic is overlegd met de Mods, voor het seks-topic ook?o

Bokt is voor de Benelux: België en nederland oa dus, in België is Frans gewoon een landstaal.

Nou, ik mag toch echt hopen dat er niet nog meer Franstalige topics opduiken. Het is niet voor niks Bokt.nl

Wat betreft beide topics, om on-topic te blijven, vind ik het onterecht dat het 18+ topic is gesloten. Er werd op een leuke en gezellige manier over gesproken, zoals er blijkbaar ook in HK topics gepraat word.

Naast zo'n topic, zijn er op bokt 4729 topics over ongesteldheid, zwangerschap(skwaaltjes), spiraaltjes, eerste keren en nog veel meer: dat is imo dan óók niet geschikt. Waar is de lijn?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:55

NikkiEnJij schreef:
Maar waarom is seks voor sommige op Bokt nog een taboe? Het is niet in strijd met de wet, dus ik snap het probleem eerlijk gezegd niet zo. Waarom is het niet gepast?

Citaat:
Bokt is een forum waar mensen van alle leeftijden welkom zijn. Dat betekent onder andere dat we een grens hebben getrokken voor berichten en foto's met een seksuele lading. Als je een serieuze vraag hebt met betrekking tot seks (denk aan pijn bij het vrijen) mag dat besproken worden op het MensenWelzijn forum. Maar eigenlijk alles wat te maken heeft met hoe leuk, lekker, spannend sex is of kan zijn (van je ervaringen in detail, tot favoriete speelgoed tot meest bijzondere plaats) willen we je vragen buiten Bokt te bespreken.

De laatste zin, dit werd toch helemaal niet in dat topic besproken, dus waarom is het dan gesloten?

Als de vraag gesteld wordt 'hoe maak ik het goed', dan kom je erg in de handleiding uit die we met die laatste regel in het beleid graag buiten Bokt besproken zien.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:59

Amburtjoz schreef:
Ayasha schreef:

Bokt is voor de Benelux: België en nederland oa dus, in België is Frans gewoon een landstaal.

Nou, ik mag toch echt hopen dat er niet nog meer Franstalige topics opduiken. Het is niet voor niks Bokt.nl

Wat betreft beide topics, om on-topic te blijven, vind ik het onterecht dat het 18+ topic is gesloten. Er werd op een leuke en gezellige manier over gesproken, zoals er blijkbaar ook in HK topics gepraat word.

Naast zo'n topic, zijn er op bokt 4729 topics over ongesteldheid, zwangerschap(skwaaltjes), spiraaltjes, eerste keren en nog veel meer: dat is imo dan óók niet geschikt. Waar is de lijn?

De voertaal op Bokt is en blijft Nederlands, daar doet één franstalig oefentopic op STW niet bij of af. De lijn kan ik niet duidelijker omschrijven dan de quote uit de regels. Discussiëren over je favoriete hulpstuk is toch een andere dan een vraag over het plaatsen van een spiraaltje. Dat laatste zal toch een medischer antwoord opleveren dan het eerste.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:00

DezeNaam schreef:
Prrrr schreef:
Waarom denk je dat je reactie niet gelezen wordt? Het antwoord wordt er alleen niet anders van. We hebben beleid op 18+-topics (waar in HK iets losser mee wordt omgesprongen, om dan meteen je quotes te verklaren) en dat beleid strekt zich niet uit tot het oefentopic op STW.

De vergelijking met het slettentopic had ik ook al beantwoord, toch?

[JH] Hoe was jouw eerste keer?
Niet om moeilijk te doen, maar dit topic ging ook gewoon over seks (in de OP misschien niet beschreven, maar als je het topic gaat doorlezen wordt er ook nogal beschreven)? Stond niet in de huiskamer afdeling, nee, gewoon los in de jeugdhonk en daar is nooit een drama rond gemaakt.
Waarom gebeurt dat bij zo'n topic dan wel, omdat er toevallig 18+ in de titel stond?

Geen idee, maar ik vind de inhoud van dat topic van een andere orde dan het topic dat nu gesloten is. Aanmerkelijk minder expliciet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:01

Dat vind ik niet.. Nu ben je aan het speculeren..

Want je kunt het ook brengen in de trant van een etentje, samen douchen en dan opwachten in een leuk setje..
Wat zeg je dan verkeerd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:02

Amburtjoz schreef:
Ayasha schreef:

Tsja dan moet je Bart effe vragen dat van Benelux er uit te halen. Er duikt zo nu en dan ook nog een engelstalige bokker op (nu alweer lang geleden maar ik herinner me dat er eentje uit amerika mee postte. Die ook maar weren? :)
Iedereen die een andere taal kan spreken dan Nederlands weren uit alles wat onder "nl" valt? Ik geloof dat ze daar een woord voor hebben. :D

STW is om dingen te oefenen. Wil je geen frans oefenen dan blijf je toch uit een frans oefentopic ?
Wat een geziek. (en ja ik bedoel geziek, is geen spelfout.)

Het forum is grotendeels Nederlans, maar zolang ik op bokt zit heeft bij mijn weten nog niemand die toevallig geen Nederlands kon een ban gekregen. Er is nu ik er bij nadenk nog niet zo lang geleden zelfs een franse bokker opgedoken meen ik. :D "lux" van benelux staat bij mijn weten voor "luxemburg" en daar spreken ze... Jawel... Ook frans!

Dus hoewel de voertaal nederlands is, is frans gewoon toegestaan. (of Bart moet stoppen met te zeggen dat het het forum van de BeNeLux is)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-12-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:02

Er is ooit een Engels HK topic geweest volgens mij en dat moest wel gesloten worden...?

Ik heb eigenlijk eerder de indruk dat het echt van mod tot mod afhangt of een topic mag blijven staan of niet, wat logisch is hoor, daar niet van, iedereen is anders. Maar ik vind dat er toch wel wat dingen mogen veranderen.:)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:02

_Micha_ schreef:
Ja maar hóé duur :oo ik viel haast van m'n stoel. Tenminste die echte super leuke.
Ik vind trouwens ook dat ze echt van die lelijke hebben helemaal in de vorm van een piemol :\

Wel met jongens ? :Y)
*stomme vraagstelling maar je snapt t wel toch

Saskiaatje schreef:
Stomme dildo's en vibo's. :') Ik vind het niet leuk, maar dat verschilt per persoon, gok ik zo. Jongens vind ik -denk ik- ook niet leuk om mee te sexen. :Y)

Minder expliciet...... Riiiiiiiight..
Pagina 8 van dat topic.. Willekeurig aangeklikt..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:03

nine1987 schreef:
Dat vind ik niet.. Nu ben je aan het speculeren..

Want je kunt het ook brengen in de trant van een etentje, samen douchen en dan opwachten in een leuk setje..
Wat zeg je dan verkeerd?

Dat zou wel kunnen, maar in dat topic staan explicietere teksten. Ik speculeer niet, ik lees terug.

nine1987

Re: Ik wil niet zeuren maar.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:05

Je speculeert wel, want er is nog geeneens een waarschuwing gegeven door een mod.. Als dat was gebeurd, dan weten de bokkertjes zich heus wel te gedragen.. en anders kan het topic alsnog gesloten worden..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:05

DezeNaam schreef:
Er is ooit een Engels HK topic geweest volgens mij en dat moest wel gesloten worden...?

Ik heb eigenlijk eerder de indruk dat het echt van mod tot mod afhangt of een topic mag blijven staan of niet, wat logisch is hoor, daar niet van, iedereen is anders. Maar ik vind dat er toch wel wat dingen mogen veranderen.:)

In dit geval is voorafgaand aan het starten van het topic discussie geweest over het toestaan van een franstalig topic. Die beslissing is er een van het team geweest, niet van een individuele mod.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:08

Prrrr schreef:
NikkiEnJij schreef:
Maar waarom is seks voor sommige op Bokt nog een taboe? Het is niet in strijd met de wet, dus ik snap het probleem eerlijk gezegd niet zo. Waarom is het niet gepast?

De laatste zin, dit werd toch helemaal niet in dat topic besproken, dus waarom is het dan gesloten?

Als de vraag gesteld wordt 'hoe maak ik het goed', dan kom je erg in de handleiding uit die we met die laatste regel in het beleid graag buiten Bokt besproken zien.[/quote]

Hoezo? Je kan het toch ook goedmaken met een lekker etentje oid of een massage?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:13

NikkiEnJij schreef:
Hoezo? Je kan het toch ook goedmaken met een lekker etentje oid of een massage?

Neem toch aan dat ze dat wel zelf had kunnen verzinnen en er geen topic voor had hoeven openen. Voor andere oplossingen ook niet lijkt mij maar dat is een andere discussie.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:14

Ayasha schreef:
Tsja dan moet je Bart effe vragen dat van Benelux er uit te halen. Er duikt zo nu en dan ook nog een engelstalige bokker op (nu alweer lang geleden maar ik herinner me dat er eentje uit amerika mee postte. Die ook maar weren? :)
Iedereen die een andere taal kan spreken dan Nederlands weren uit alles wat onder "nl" valt? Ik geloof dat ze daar een woord voor hebben. :D

STW is om dingen te oefenen. Wil je geen frans oefenen dan blijf je toch uit een frans oefentopic ?
Wat een geziek. (en ja ik bedoel geziek, is geen spelfout.)

Het forum is grotendeels Nederlans, maar zolang ik op bokt zit heeft bij mijn weten nog niemand die toevallig geen Nederlands kon een ban gekregen. Er is nu ik er bij nadenk nog niet zo lang geleden zelfs een franse bokker opgedoken meen ik. :D "lux" van benelux staat bij mijn weten voor "luxemburg" en daar spreken ze... Jawel... Ook frans!

Dus hoewel de voertaal nederlands is, is frans gewoon toegestaan. (of Bart moet stoppen met te zeggen dat het het forum van de BeNeLux is)

Jij suggereert met jouw tekst dat Bokt een forum is voor de BeNeLux, hiermee zouden de officiële voertalen zowel Nederlands als Frans zijn. Toch staat er .nl achter bokt, wat duid dat het een Nederlandse website is, waar - over het algemeen gesproken - gewoon Nederlands geschreven zal worden. Dat er een Franstalig topic is dat zal mij een worst wezen, vooral doen zolang het daar op het STW onderdeel blijft, hebben anderen er geen last van: de meeste bokkers spreken/schrijven namelijk Nederlands (eventueel Engels) en geen Frans. Dat het een forum is voor de BeNeLux is leuk, maar zoals iedereen merkt is de voertaal hier Nederlands en denk ik niet dat de meeste bokkers (met mij) zitten te wachten op 398364 Franstalige topics, om dezelfde reden als hier eerder genoemd.

Overigens vind ik dat je het best wat normaler kan brengen, je doet nu alsof ik dom ben en discrimineer. Jouw attitude bevalt me niet, en dat is me al vaker opgevallen hier op het forum.
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 03-12-14 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:14

Even echt een serieuze vraag Prrrr.

Ik snap dat het boktbeleid ooit voor deze regel heeft gekozen. Er rust dus een relatief groot taboe betreft het praten over seks hier op bokt. Het jeugdjournaalproof willen zijn vind ik an sich een goed streven. Echter waarom worden dekfoto's en zelfs filmpjes van paarden dan wel goedgekeurd en uitgebreid besproken? Niet dat ik nu behoefte heb aan het plaatsen van "dekfoto's" van mijzelf hier neer te zetten ( of uberhaupt die foto's te maken) :') . Maar voor mij zit dat ook op het randje betreft jeugdjournaalproof. Sommige nieuws items vind ik ook op het randje zitten. Maar omdat het nieuws betreft denk ik niet dat je dat te veel moet aanpassen.
Maar ik kan goed begrijpen dat sommige pubers(of andere leeftijdscatagorien) misschien wel met vragen zitten die ze niet ergens anders durven te stellen. Ik ben zeker niet voor een groter taboe. En ondanks dat het topic erg amusant was ging het op het eind echt wel even te ver. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel ruimte er word gegeven om op een normale manier (dus niet vulgair met handelingen etc.) dingen te kunnen bespreken betreft dit onderwerp. Ik vind de regel zelf namelijk een beetje mistig betreft wat is de grens. Was dat in het topic over goed maken gelijk al bij de eerste pagina? Of was alleen de laatste pagina over de schreef betreft het boktbeleid? Had het verwijderen van berichten die over de schreef gingen en een waarschuwing geven misschien ook een oplossing geweest?

Misschien zijn dit hele domme vragen en opmerkingen, maar ik wilde ze toch even vragen :o .

Betreft het Franse topic: Leuk initiatief! Ik wilde dat dat er was geweest toen ik nog met pijn en moeite Frans moest volgen. Misschien kunnen jullie het zelfs uitbreiden voor mensen met Duits? (al zou ik niet weten hoe je al die vreemde tekens zowel in het Frans als Duits getypt krijg).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:15

tjonge ik heb medelijden met de mod's alles uitgelegd en dan nog word vaak er op door gegaan.

er zijn toch gewoon regels... en die worden door de mod's gehandhaafd.. en desnoods door het team..

iedereen heeft weer een andere kijk en mening ergens over maar als elke bokker erover mee mocht beslissen word er nooit iets gedaan.

soms heb je er bij neer te leggen of je kan wat overleggen en krijgt een reactie waarmee het duidelijk word. of even door gaan maar de eind mening blijft gelukkig bij de mod's en het forum zelf.

(en ik bedoe hier niemand mee gewoon in het algemeen... net als de wet en handhaving door rechts overheid blijven ook altijd de meningen over verdeeld)

edit discussies zijn altijd goed maar soms houd het ook op :)
Laatst bijgewerkt door Christiene op 03-12-14 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:15

Er werd in dat topic wat meer beeldend gesproken.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:16

miss_lizje schreef:
Betreft het Franse topic: Leuk initiatief! Ik wilde dat dat er was geweest toen ik nog met pijn en moeite Frans moest volgen. Misschien kunnen jullie het zelfs uitbreiden voor mensen met Duits? (al zou ik niet weten hoe je al die vreemde tekens zowel in het Frans als Duits getypt krijg).

Duits, Engels, Frans, wat mij betreft prima, zolang het op STW blijft +:)+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:16

Dan had er gewaarschuwd kunnen worden....?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:17

Amburtjoz schreef:
miss_lizje schreef:

Duits, Engels, Frans, wat mij betreft prima, zolang het op STW blijft +:)+

Dat lijkt me van vanzelfsprekend. Anders word het voor mij wel heel moeilijk om nog een bericht op bokt te typen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:18

Christiene schreef:
tjonge ik heb medelijden met de mod's alles uitgelegd en dan nog word vaak er op door gegaan.

er zijn toch gewoon regels... en die worden door de mod's gehandhaafd.. en desnoods door het team..

iedereen heeft weer een andere kijk en mening ergens over maar als elke bokker erover mee mocht beslissen word er nooit iets gedaan.

soms heb je er bij neer te leggen of je kan wat overleggen en krijgt een reactie waarmee het duidelijk word. of even door gaan maar de eind mening blijft gelukkig bij de mod's en het forum zelf.

(en ik bedoe hier niemand mee gewoon in het algemeen... net als de wet en handhaving door rechts overheid blijven ook altijd de meningen over verdeeld)

edit discussies zijn altijd goed maar soms houd het ook op :)

Het houdt op als ieder inderdaad gelijk behandeld wordt.. En dat wordt niet gedaan.. En DAT is wat mij nou zo stoort..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:19

Amburtjoz schreef:
Jij suggereert met jouw tekst dat Bokt een forum is voor de BeNeLux, hiermee zouden de officiële voertalen zowel Nederlands als Frans zijn. Toch staat er .nl achter bokt, wat duid dat het een Nederlandse website is, waar - over het algemeen gesproken - gewoon Nederlands geschreven zal worden. Dat er een Franstalig topic is dat zal mij een worst wezen, vooral doen zolang het daar op het STW onderdeel blijft, hebben anderen er geen last van: de meeste bokkers spreken/schrijven namelijk Nederlands (eventueel Engels) en geen Frans. Dat het een forum is voor de BeNeLux is leuk, maar zoals iedereen merkt is de voertaal hier Nederlands en denk ik niet dat de meeste bokkers (met mij) zitten te wachten op 398364 Franstalige topics, om dezelfde reden als hier eerder genoemd.

Overigens vind ik dat je het best wat normaler kan brengen, je doet nu alsof ik dom ben en discrimineer. Jouw attitude bevalt me niet, en dat is me al vaker opgevallen hier op het forum.

Ik suggereer niks. Ik kan lezen:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... bd736d2c53
Wat jou wel of niet bevalt aan mij doet er verder niks toe in dit topic. Niemand heeft gevraagd om de voertaal naar het frans te veranderen dus ook dat argument doet niet ter zaken.

Ik vermoed dat Bart voor "nl" gekozen heeft omdat "BNL" niet beschikbaar was.

edit; de afbeelding valt klein uit zie ik maar zoek maar eens op "bokt" op google en lees de uitleg.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-12-14 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Ik wil niet zeuren maar.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:20

Ik dacht echt, dat er in het franstalige topic over sex gesproken werd in het frans :') omdat die vergelijking gemaakt werd :+

maar ik heb het idee dat dat niet eens zo is :') Wat is dan de vergelijking tussen het sextopic en het frans praten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:21

Ladybird schreef:
Ik dacht echt, dat er in het franstalige topic over sex gesproken werd in het frans :') omdat die vergelijking gemaakt werd :+

maar ik heb het idee dat dat niet eens zo is :') Wat is dan de vergelijking tussen het sextopic en het frans praten?

Eh nee; momenteel gaat het over wie waar woont, wie waarom zij/haar frans wil oefenen en studies en dialecten enz. :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:21

Ladybird schreef:

_O-

Dat topic's in andere talen normaal ook niet mogen volgens de regels van Bokt denk ik?