huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:12

palousa_boy schreef:
NikkiEnJij schreef:

Maar wanneer is een appel rot, en wanneer niet? En wie bepaald dat? En wat nou als het niet unaniem is?

Een appel is rot als hij bruine vlekken heeft :+ maar om niet racistisch te zijn, een andere uitleg.

Ik zit in een hk topic, dat gaat al jaren mee met dezelfde gebruikers.
Als hier iemand bij komt en heeft iets zinnige te melden of heeft dezelfde humor als ons etc, helemaal prima.

Dan kwamen er in het verleden ook nog weleens mensen langs om de sfeer te verzieken (ja andere gebruikers erbij halen om ff herrie te komen schoppen) vervolgens gaat dit via pb nog een stukje erger maar dat zien de mods niet in het topic staan...

Dit laatste groepje zijn dus rotte appels, die mogen van mij weg blijven.
Maar het is een openbaar forum dus moeten we dit volgens sommige maar goedkeuren.

Op je foei lijst zetten kan, maar dan zie je alsnog dat diegene gereageerd heeft.

Maar dat vind jíj. Stel nou dat iemand anders in dat topic, dat niet vind. Wat dan? Hiervoor hebben we modjes, dat is ook een deel van hun werk.
Eventuele PB's kan je ook melden. En als het hele HK diegene op de foeilijst zet, dan hebben jullie er allemaal toch geen last meer van?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:14

palousa_boy schreef:
Wat wil je dan? Rotte peren? Kreupele paarden? Honden met 3 poten?
Maakt voor mij niet uit hoor, verhaal blijft hetzelfde.

Gewoon mensen waar je niet mee overweg kan, ik heb ze ook heus wel op bokt maar reageer er gewoon niet op.... negeren en het is niet leuk meer ;)
En wat jij een rotte appel vindt, vindt iemand anders niet. Diegene heeft gewoon een ander karakter.

Mensen uitsluiten voor iets kan gewoon niet op een openbaar forum. Maar wat weerhoudt jullie er dan van om een facebook pagina op te richten die prive is?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:20

Kuggur schreef:
papagroom schreef:
Rea verwoordt exact mijn mening

Maar wat wil je dan? Dat de TS van het betreffende HK topic mensen mag toelaten en weren?

Juist. Ik zie de praktische invulling van het voorstel uit de OP nog niet voor me.

Hoe zie je dit voor je ppg?
Stemmen?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:22

Hoe vinden jullie mensen die er bewust andere mensen bij halen om even een uurtje herrie te komen schoppen?

Dat heeft niets met een ander karakter, andere afkomst, ander kleurtje of wat dan ook te maken.. Dat zijn gewoon rotte appels, en die hoef ik niet in m'n mandje te hebben.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:22

Mondjes. Kunnen hier weinig aan doen....stel je hebt een topic over traditionele hoefsmederij,en een stelletje blotevoeters komt continu op visite....op een openbaar gedeelte moet dat kunnen, maar in een hk zou het mooi zijn als je die lastpak Jan lozen zonder zelf een ow te krijgen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:25

Tegen, dit gaat niet werken.
Je forum is dan niet openbaar meer,
Je gaat mensen buitensluiten
Er zijn altijd mensen die denken datze beter zijn dan anderen en dus mensen uit het topic zullen zetten omdat ze een discussie niet kunnen winnen
De mods zullen overspoeld worden met pb`s van mensen die het niet eens zijn met een TS die ze uit het topic heeft gezet waardoor de mods niet meer aan hun eigen taken toekomen

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:26

Kuggur schreef:
papagroom schreef:

Maar wat wil je dan? Dat de TS van het betreffende HK topic mensen mag toelaten en weren?

Juist. Ik zie de praktische invulling van het voorstel uit de OP nog niet voor me.

Hoe zie je dit voor je ppg?
Stemmen?[/quote]
Het is de huiskamer van ts...... dus die heeft hier het laatste woord lijkt me.... overigens moet je ongenode visite niet verwarren met ongewenste visite.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:26

Dan stel je daar toch een groepje mods voor beschikbaar?
Hebben net weer 100 aanmeldingen binnen zag ik.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:28

Overigens is een topic van tevoren onzichtbaar maken voor een verwachte onruststoker de mooiste optie lijkt me.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:30

papagroom schreef:
papagroom schreef:

Het is de huiskamer van ts...... dus die heeft hier het laatste woord lijkt me.... overigens moet je ongenode visite niet verwarren met ongewenste visite.[/quote]
Dan krijg je ook als TS diegene niet zo mag hij/zij diegene er gewoon uit kan gooien. Lijkt me niet helemaal eerlijk.

Hier zijn de modjes voor.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:30

papagroom schreef:
Kuggur schreef:

Die indruk had ik al. Dit gaat dus niet werken.
Dit is gewoon geen medium voor de besloten groepen die je je voorstelt.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:35

papagroom schreef:
BernetteO schreef:

Ik mag toch hopen dat er op seksistische opmerkingen wel gereageerd wordt door het bokt-team >;)

Ik snap jouw probleem met meelezers/mensen die blijkbaar niet mogen zien wat jij in een HK-post/mensen die sporadisch langskomen in een HK denk ik niet. Het is en blijft internet. Kort door de bocht: alles wat je niet op de voorpagina van de krant wilt moet je er niet op zetten.
Daarnaast blijft het je eigen keuze wat je met de zogenoemde ongewenste gasten doet. Of je probeert er iets leuks van te maken, of je negeert deze persoon en gaat verder met je gezellige kliekje, of je blijft temmen in de hoop dat het beter wordt.

Het interesseert me geen biet wie er meeleest......dan heb je mijn posts niet goed gelezen.

Jij leest de mijne kennelijk nog slechter. Want waar jij het hebt over mensen die sporadisch posten, vallen anderen over mensen die overal te pas en te onpas meelezen. Waar ligt dan de grens? Hoe kan een TS bepalen of er door mensen wordt meegelezen? En of die mensen het dan wel of niet mogen zien?
En sporadisch posten, ja dat kan even lastig zijn. Maar ik denk dat een invulling geven aan dit idee van jou nog lastiger is dan de betreffende persoon negeren en eventueel op de foeilijst zetten.
En ja dan zie je dat ze gereageerd hebben, maar je ziet niet wat en je hoeft je er dan ook niet meer druk om te maken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:36

papagroom schreef:
Dames,,,,,,,stel je hebt een hk om het bv over onder broeken breien te hebben,en dan komt er een vieze ouwe man continu sexistische opmerkingen maken...je temt ,maar er wordt geen actie ondernomen......alle andere leden hebben de nikker al gevraagd op te zouten,maar ook dat helpt niet je wordt boos,en zegt dat t een eikel is,,,,,ja wel...dat levert je dus een ban op.....zulke mensen de toegang tot het topic ontzeggen voorkomt een hoop ellende. :)*

Allemaal toevoegen als foei en een hoofdmod pb'en. Als iemand met vieze praatjes komt, doen ze er echt wel wat aan...

secricible

Re: huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:50

Weet je, opzich ben ik tegen. Je zit op een openbaar forum, waar iedereen gewoon welkom is en kliekjesvorming imo niet gestimuleerd moet worden.
Maar tegelijkertijd, toen ik de post las over sekte-achtige dingen wist ik direct over wie we het hadden en op dat punt vind ik het ook zorgelijk dat bepaalde personen op het randje van fatsoen mogen mogen balanceren en mensen daar echt mee lastig mag vallen.

Ik zou eerder voor zijn dat je een goed onderbouwde mail mag sturen naar een speciale mod als je een specifiek persoon of doelgroep (voorbeeld wat hier genoemd werd over hoefijzers) wil weren met een duidelijke omschrijving en visie. Dit wordt dan door een groep beoordeeld en in het geval van toekenning krijgt iemand een pb om te vertrekken (in het geval van 1 persoon) of een melding voorin het topic (bij een bepaalde groep) en een correctie en verwijdering van de post(s) in dat topic wanneer er alsnog gepost wordt.
Hiermee voorkom je kliekjesvorming en daarmee het afsluiten van een topic voor nieuwkomers (die anders direct door ts geweerd kunnen worden), aangezien dat iets is dat bokt niet wil (en terecht imo), maar kun je topics wel beschermen tegen mensen die constant komen schoppen.

Als laatste ben ik van mening dat deze persoon om wie dit topic gaat al veel langer op de randen van fatsoen balanceert en dat er toch eens overwogen moet worden of hier geen ban aan te pas kan komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:20

Destination schreef:
papagroom schreef:
Dames,,,,,,,stel je hebt een hk om het bv over onder broeken breien te hebben,en dan komt er een vieze ouwe man continu sexistische opmerkingen maken...je temt ,maar er wordt geen actie ondernomen......alle andere leden hebben de nikker al gevraagd op te zouten,maar ook dat helpt niet je wordt boos,en zegt dat t een eikel is,,,,,ja wel...dat levert je dus een ban op.....zulke mensen de toegang tot het topic ontzeggen voorkomt een hoop ellende. :)*

Allemaal toevoegen als foei en een hoofdmod pb'en. Als iemand met vieze praatjes komt, doen ze er echt wel wat aan...

Dat is dan gebrekking optreden van het boktbeheer/mods, dan is ontoegankelijk maken slechts symptoombestrijding. Bovendien beperken "vieze ouwe mannetjes" zich echt niet tot de HK.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:31

Ik vind de foei-functie verkeerdom werken. Ik zou het wel prettig vinden als ik bepaalde personen kon blokken, dus dat ze mijn berichten niet meer kunnen zien. Komt zo'n bokker in je hk, kun je hem massaal blokkeren, dan ziet ie niks meer. Opgelost.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:31

Hmm, ik weet niet zo goed wat ik hier van vind. Ik volg wel even, wel interessant om al de meningen te horen. Maak anders even een poll aan :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:38

Tegen. Bokt is een openbaar forum, mocht je zo'n hecht clubje zijn kun je ook overgaan op email of whatsapp bijvoorbeeld.
Er wordt een hele nare sfeer gecreëerd als iemand zich wilt melden voor de gezelligheid en vervolgens de deur wordt gewezen..
Wat ik wel vind, is dat er strenger gecontroleerd mag gaan worden op mensen die bewust een topic proberen te verzieken.
Zo komt iedereen elkaar een beetje tegemoet.

edit: ik ben wel voor een blokkeerfunctie ja. Er lezen mensen van o.a. mijn oude stal mee en die gaat het geen moer aan wat ik te vertellen heb :').
Foei functie vind ik waardeloos.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:41

secricible schreef:
Ik zou eerder voor zijn dat je een goed onderbouwde mail mag sturen naar een speciale mod als je een specifiek persoon of doelgroep (voorbeeld wat hier genoemd werd over hoefijzers) wil weren met een duidelijke omschrijving en visie. Dit wordt dan door een groep beoordeeld en in het geval van toekenning krijgt iemand een pb om te vertrekken (in het geval van 1 persoon) of een melding voorin het topic (bij een bepaalde groep) en een correctie en verwijdering van de post(s) in dat topic wanneer er alsnog gepost wordt.
Hiermee voorkom je kliekjesvorming en daarmee het afsluiten van een topic voor nieuwkomers (die anders direct door ts geweerd kunnen worden), aangezien dat iets is dat bokt niet wil (en terecht imo), maar kun je topics wel beschermen tegen mensen die constant komen schoppen.

Als laatste ben ik van mening dat deze persoon om wie dit topic gaat al veel langer op de randen van fatsoen balanceert en dat er toch eens overwogen moet worden of hier geen ban aan te pas kan komen...

Kijk, dit zou nog wel een goede optie kunnen zijn! :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:45

Ik zit net even te spieken en nu ik weet om wie het gaat, heb ik dit te zeggen: wanneer gaat bokt nou eens ingrijpen bij deze bokker? Overal wordt zijn mening neergegooid, ook als mensen aangeven hier niet gediend van te zijn.
Genoeg bokkers die door de beste man een OW of ban hebben opgelopen, omdat mensen op bokt voor eigen rechter gaan spelen, gezien de mods er niks tegen doen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:52

Nav bovenstaande post ook ff gezocht, nou PPG daar ben je mooi klaar mee _O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:55

Tegen. Bokt is een openbaar forum.. Je kan met zoveel leden gewoon geen dingen besloten maken. Wil je besloten dingen bespreken dan maak je maar een facebook groep of skype groep. Bokt is openbaar, pech gehad. Ik snap dat sommige bokkers heel vervelend kunnen zijn, maar daar moet het beheer dan ingrijpen. Dat ze dat niet doen, dat is nalatig van hun. Maar niet genoeg reden om iets besloten te maken.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:56

IKbenEllen schreef:
Nav bovenstaande post ook ff gezocht, nou PPG daar ben je mooi klaar mee _O-

In dit soort uitzonderlijke gevallen zou het mooi zijn als ts zo iemand de toegang tot een hk kan blokken lijkt me.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:03

Oh... maar de foei lijst werkt prima voor die gebruiker... heb mij al jaren niet meer hoeven opwinden over hem... ;) als alle bokkers dat nou eens doen misschien verzint ie dan een andere hobby.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:07

Tenzij de gevallen zich hier ook gaan melden..

Ik zie wel een overeenkomst (of zal ik relatie zeggen) tusse irritaties en wangedrag, helaas zijn het meestal idd de gene die er wat van zeggen die aangepakt worden omdat ze iemand de toegang niet mogen weigeren tot hun topic.

En negeren of foei lijstjes klinkt wel leuk maar dat werkt niet, daar haal je de oorzaak niet mee weg, alleen de symptomen (terwijl je wel kan zien dat het er is)

Het is net onkruid spuiten, maar dat alleen het plantje dood gaat en de wortels doorgroeien. Elke keer vind je weer een dood plantje dat op komt, maar je weet niet wat het is en dus kan je er niets aan doen.