Je kind op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:49

Celiien schreef:
Robynn schreef:
Ik zie er geen probleem in :)
Ik zet ook geregeld foto's van onze leuke momentjes etc. op internet.
De minder leuke momentjes vermeld ik niet op internet maar gooi ik in een pb.
En mocht mijn zoontje er ooit problemen mee hebben dan pak ik de scrambler van photobucket (waar ik al de foto's op bewaar) en dan verplaats ik de foto's. Probleem opgelost! :D

Helaas, foto's op internet blijven nagenoeg altijd zichtbaar :=

Vind ik ook niet erg :)
Ik spam hem echt niet over heel internet of elke week :n Tot nu toe is hij er zelf nogal van gecharmeerd dat hij zichzelf op bv facebook kan zien :') volgens mij heb ik nog maar 2 keer een foto van hem geplaatst op Bokt :j en dat in 4 jaar? Toch best netjes voor een trotse mama :D

Set_Elkol

Re: Je kind op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:59

Ik plaats, geef ik eerlijk toe, ook vet veel foto's van mijn veulen. Als iemand aan zou kaarten dat ie er spuugzat van zou worden zou ik daar wel rekening mee houden :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:01

Met veulen Lola heb ik dat overigens niet, paardenkinders zijn leuk *\o/* Ik zit immers op deze site door mijn liefde voor paarden, niet mijn liefde voor kinderen :+
Laatst bijgewerkt door Muurp op 02-12-14 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic uit de post verwijderd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:11

Nou nou nou zeg, een beetje minder mag ook wel.

Ik heb zelf ook helemaal niks met kinderen maar met eerder genoemde topics heb ik totaal geen problemen. Sterker nog. Als ik ze niet wil zien open ik ze niet. Om ze dan misselijkmakend te noemen vind ik echt respectloos.

Sommigen plaatsen graag foto's van hun kat (guilty as hell :D :D ), sommigen plaatsen elke week een rijtopic, anderen plaatsen graag foto's van hun kinderen. Leven en laten leven.

Over de privacy van de kinderen.. tja.. in deze samenleving wil je toch al graag veel dingen delen met Facebook of in dit geval Bokt. Ik denk dat het lastig is om tegen te houden..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:12

Sorry, maar je hoeft toch niet te kijken en te reageren? := Ach, ik vind het ook niet fijn als mijn ouders zomaar foto's van mij online plaatsen, en dan zeg ik dat gewoon :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:16

Even naar het onderwerp terug hoor :D
Las in het begin van het topic iemand die haar kind van 9 had gevraagd of ze zijn foto's op internet mocht zetten. Heel leuk! Maar wat ik me dan afvraag. Weet dat kind wel wat het inhoud je foto op het internet? Dat het er nooit meer afgehaald kan worden. Aan de andere kant is bokt heel onschuldig en is het minder erg dat er een foto op bokt geplaatst word.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 02-12-14 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:20

En dan weer on topic.
Ik kan best begrijpen dat ouders die trots zijn op hun kinderen dat graag aan de buitenwereld laten zien. En het internet is dan een makkelijke manier om het aan veel mensen te laten zien.
Maar ik ben wel van mening dat sommige mensen iets voorzichtiger kunnen zijn, want er zijn mensen die echt àlles op internet zetten.
En los van het feit of het 'gevaarlijk' is of niet, ik zou later not amused zijn als ik wist dat heel de wereld ieder stapje, plasje, woordje, e.d. van mij gevolgd heeft.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 02-12-14 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:23

moeten ouders vooral lekker zelf weten...ik kijk die topics nooit.Ben geen hele grote, verwende prinsessen en prinsen op handen gedragen kindervriend :+

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:25

De topic's vind ik nog wel mee vallen, kinderen staan er vaak leuk en stralend op! en zie er eigenlijk ook geen probleem aan voor later :)

Maar waar ik me wel echt mateloos aan kan ergeren zijn baby's en kinderen op facebook, die met hun vol geplakte handen en gezichten op Facebook staan of met een lekkere huil toet omdat ze weer iets uitgespookt hadden en het ergste is nog dat je er gewoon weg niet omheen kan, verschrikkelijk..
Ik denk dat het kind zich later dan wel echt kapot gaat schamen als hij ziet wat trotse mama ooit allemaal over hem/haar op internet heeft gezet :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:29

Maureen95 schreef:
Even naar het onderwerp terug hoor :D
Las in het begin van het topic iemand die haar kind van 9 had gevraagd of ze zijn foto's op internet mocht zetten. Heel leuk! Maar wat ik me dan afvraag. Weet dat kind wel wat het inhoud je foto op het internet? Dat het er nooit meer afgehaald kan worden. Aan de andere kant is bokt heel onschuldig en is het minder erg dat er een foto op bokt geplaatst word.

Dat was ik. En dat vind ik twee verschillende dingen. Als eerste heb ik de beslissing al gemaakt of ik dit op internet wil, omdat ik dus weet dat het er nooit meer afgaat. Daar moet ik hem dus voor beschermen, die keuze dus. Het tweede, of hij zelf die foto ' aan iedereen' wil laten zien. Het is dat wel een foto waar hij vrij onherkenbaar is, maar toch. En hij was juist super trots, want het was een foto van een buitenrit.. Ik heb die foto op fb (alleen vrienden) geplaatst, en op bokt. Met dus in mijn achterhoofd dat iedereen dit kan zien..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:31

Ik zou het niet erg vinden als er foto's uit mijn peuter of kindertijd op bokt gezet zouden zijn door mijn moeder. Op bokt wordt het wel heel erg opgeblazen, kinderen groeien hiermee op, denk dat een enkeling het echt erg vindt achteraf. Maar dat kan je met elke keuze hebben die je als ouder maakt.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:31

Ik heb hier inderdaad ook een keer flink over na zitten denken, omdat ik vrij veel foto's zie van jonge kinderen hier op Bokt.

Ik zou het zelf echt vréselijk vinden als ik er nu achter zou komen dat mijn moeder twaalf jaar geleden allemaal foto's heeft geplaatst van mij als klein kindje. De foto's die je op Bokt zet, kan je namelijk ook terug vinden op Google! En dat zou ik echt niet grappig vinden. Niet iedereen hoeft mijn baby/peuter/kleuter foto's te hebben/zien!

Natuurlijk snap ik wel dat de moeders (en misschien vaders?) hier op Bokt hartstikke trots zijn op hun kinderen en als ze van die oh zo schattige foto's hebben van hun kleine kindje op hun paardje of met hun paardje, het graag willen laten zien hier op Bokt. Maar ik denk dat ik zelf die foto's niet zou plaatsen..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:48

Voor de een is haar kind haar grote trots, voor een ander haar Haflinger, weer een ander wil wel 20 topics per jaar openen over haar hond en weer een ander vindt de kat geweldig.
Leven en laten leven.

Als je niet van kinderen houdt kijk je er maar overheen.
Maar als je het bekijkt vanuit het oogpunt van de privacy is het een ander verhaal.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:58

Roosch schreef:
Voor de een is haar kind haar grote trots, voor een ander haar Haflinger, weer een ander wil wel 20 topics per jaar openen over haar hond en weer een ander vindt de kat geweldig.
Leven en laten leven.

Maar als je het bekijkt vanuit het oogpunt van de privacy is het een ander verhaal.

Maar je zit wel op een paardenforum en dan verwacht je foto's van paarden.Ik moet zeggen dat ik de topics van het jongetje en de pony ook reuze irritant vind.En je kan zeggen van lees er over heen maar het staat iedere keer op de voorkant.Als ik aan de titel zie dat het een topic van hun is sla ik het ook over maar het staat niet altijd in de topic titel.

De topics over lola vind ik ook irritant.Maar die beginnen bijna altijd met Lola@ dus die kan ik mooi overslaan.

Maar dit is dus wel mede een reden waarom ik dus geen topics over mijn kinderen plaats,je kan moeilijk verwachten dat iedereen je kind leuk vind en reactie's als deze kunnen best kwetsend voor een kind zijn.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:03

beatje schreef:
Roosch schreef:
Leven en laten leven.

Maar je zit wel op een paardenforum en dan verwacht je foto's van paarden.Ik moet zeggen dat ik de topics van het jongetje en de pony ook reuze irritant vind.En je kan zeggen van lees er over heen maar het staat iedere keer op de voorkant.Als ik aan de titel zie dat het een topic van hun is sla ik het ook over maar het staat niet altijd in de topic titel.

De topics over lola vind ik ook irritant.Maar die beginnen bijna altijd met Lola@ dus die kan ik mooi overslaan.

Maar dit is dus wel mede een reden waarom ik dus geen topics over mijn kinderen plaats,je kan moeilijk verwachten dat iedereen je kind leuk vind en reactie's als deze kunnen best kwetsend voor een kind zijn.

t zijn ook foto's van paarden, poow is een pony, en jesse een kleine ruiter. dus wat dat betreft snap ik je opmerking niet helemaal.
en iedereen mag het ook best zeggen als ze de topics van jesse en poow wat minder interessant vinden (of zelfs irritant) maar 'aandachtvragend' en 'misselijkmakend' (onhandige woordkeus of niet) is niet iets wat je zegt over een topic. of meerdere topics met hetzelfde onderwerp.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:06

Ik snap jouw opmerking ook niet helemaal. Dit ZIJN juist paardgerelateerde topics. Eentje met een ietwat jonge ruiter. Leuk toch? Als je je zou ergeren aan mijn fotobomb wat betreft de katten dan kan ik er nog een beetje inkomen. Maar zelfs daar is een eigen plekje voor op Beestenboel dus het kan wél thuishoren op Bokt.

Mijn inziens gaat dit helemaal niet zoveel offtopic, maar dat zal wel aan mij liggen dan. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:07

Als ik iets niet wil zien klik ik het topic niet aan, wat is daar zo moeilijk aan? Ik erger me er ook niet aan, waarom zou ik me ergeren aan iets wat ik niet zie?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:08

Diablo schreef:
Als ik iets niet wil zien klik ik het topic niet aan, wat is daar zo moeilijk aan? Ik erger me er ook niet aan, waarom zou ik me ergeren aan iets wat ik niet zie?

_/-\o_

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:10

beatje schreef:
Roosch schreef:
Leven en laten leven.

Maar je zit wel op een paardenforum en dan verwacht je foto's van paarden

*knip*

Niet alleen kwetsend voor het kind. Het kind krijgt er op dit moment niet zoveel van mee.
Maar eerder kwetsend voor moeders trots.

Zonde dat een topic als deze, waarin een discussie fijn startte, zo moet ontwikkelen in het gooien met namen en het uiten van frustraties.
Het topic krijgt ineens een andere wending qua dat men een bepaalde trots niet meer tonen mag.
Dat lijkt mij niet de doelstelling van het onderwerp uit de OP.

En je schrijft het is een paardenforum? Ja, dan voldoen de foto's in kwestie toch gewoon aan het plaatje 'paardenforum'. ;)
Mocht je iets niet willen zien, dan klik je het niet aan. Waarschijnlijk ben je toch nieuwsgierig en heb je hoog en breed het topic toch even bekeken...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:16

Maar sorry, om nog even terug te komen op wat revanches zegt: kwetsend voor moeders trots.
Ik snap heus wel dat dit niet fijn te lezen is. (En mijn woordkeus was verschrikkelijk slecht). Maar dan is het toch ook een openbaar forum? Negatieve en positieve reacties kunnen hierbij voorkomen. 'Ooh wat schattig' komt niet altijd voor. Hetzelfde als je een HAW opent: het is niet altid maar 'ooo wat rij je hem super' ?

En ja, over een tiental jaren leest je deze discussie terug. Dat is dan toch ook een risico wat je over je kind allemaal post?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:16

Revanches geheel of topic nu.Maar er staat niet altijd in de titel dat het over hun gaat en ja dan klik ik aan en denk alweer.
En ondanks dat het een paarde forum is heb ik het met sommige paarden ook hoor.En die klik ik bewust niet aan .Vandaar dat ik de topics van Lola wel handig vind,dat staat in de topic titel al.

Dat het voor een moeder kwetsend is,zit ik niet zo mee,dat doe je jezelf aan,maar het kind heeft geen keuze en daar gaat het uiteindelijk om .Moet je het je kind aan doen om het 1x per week op de voorpagina te zetten?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:19

Maar wat hier door elkaar loopt is

- smaakgebonden: Vind je het leuk om topics met kinderen te zien? --> Nee? Pech. Dan open je het topic niet of dan klik je het weg. Simpel.
- discussiegebonden: Wat heeft het voor invloeden op kinderen om foto's van ze op Bokt te plaatsen? Heeft het kind hier last van? Of wellicht in de toekomst?

Dit moet echt even gescheiden worden want het wordt a. persoonlijk en b. meningen worden als feiten verkondigd.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:24

Roosch schreef:
Maar wat hier door elkaar loopt is

- smaakgebonden: Vind je het leuk om topics met kinderen te zien? --> Nee? Pech. Dan open je het topic niet of dan klik je het weg. Simpel.
- discussiegebonden: Wat heeft het voor invloeden op kinderen om foto's van ze op Bokt te plaatsen? Heeft het kind hier last van? Of wellicht in de toekomst?

Dit moet echt even gescheiden worden want het wordt a. persoonlijk en b. meningen worden als feiten verkondigd.

Zo had ik het graag willen omschrijven idd. Maar bij mij gebeurt het in te veel woorden. :=

Terug naar de beginpost en laten we dan discussiegebonden verder gaan! ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:28

Roosch uit smaakgebonden komt natuurlijk wel de discussie uit voort.
Om het even neutraal te houden.

Je plaatst een topic van je kind ,iemand vind het kind lelijk of niet goed rijden of een verwend rot jong of wat dan ook.Je gaat reactie's krijgen die misschien niet altijd leuk overkomen.
Als ouder kies je er voor dat topic te plaatsen en dan moet je de ballen maar hebben om kritiek te verdragen, maar als kind kies je er niet voor en word er toch maar van alles over je geschreven.
Het ene kind is er dan ook gevoeliger voor als een ander kind.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:30

Dat klopt, maar mijn inziens valt dat in het kopje
Citaat:

Het andere gedeelte is smaakgebonden van Bokkers in dit topic. 'Ik vind de topics van pietje of van klaasje helemaal niet leuk. Elke week weer zo'n kind op de voorpagina, niks an.'