[Dienstmededeling] Bokt is op zoek naar nieuwe mods (30/11)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 04:13

Die leeftijdsgrens zou naar mijn mening toch echt wel wat hoger mogen worden ingesteld hoor. (Aantal jaar omhoog schroeven zeker)
Mensen die nog geen 18 zijn en toch een kans maken mod te worden?
Je wilt toch ook respect lijkt me als mod zijnde en als je dan net om de hoek komt kijken en op de middelbare school nog zit en mensen die stukken ouder zijn, gaat corrigeren, wordt dat niet in dank afgenomen. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:11

Cinderella schreef:
Die leeftijdsgrens zou naar mijn mening toch echt wel wat hoger mogen worden ingesteld hoor. (Aantal jaar omhoog schroeven zeker)
Je wilt toch ook respect lijkt me als mod zijnde en als je dan net om de hoek komt kijken en op de middelbare school nog zit en mensen die stukken ouder zijn, gaat corrigeren, wordt dat niet in dank afgenomen. :')

Mensen zoals nayomie, mogen van mij prima mod zijn. Zij reageert altijd netjes en goed onderbouwt.

Ik denk dat het per geval besloten moet worden, er zijn ook mensen van 25 waarvan ik denk... :x

Bhodi

Re: [Dienstmededeling] Bokt.nl is op zoek naar nieuwe moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:16

Mee oneens, er moet een duidelijke lijn getrokken worden, vind ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:17

Dat vind ik ook, je moet ze ook pas aanstellen al ze 18 zijn. :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:19

Ik zat al op dit topic te wachten :')
Helaas, mijn spelling is om te huilen en ik heb mijn hart op mijn tong dus kan niet "bokt politieke" correcte antwoorden geven :+ .Daarnaast heb ik wat laatst is gebeurt nog vers in mijn geheugen staan.
En ik weet niet of ik de nieuwe modjes succes of sterkte met het werk moet wensen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:40

Qua modwerk moet je je vooral realiseren dat je het bij het bokken erbij gaat doen. Er wordt aangegeven dat het ongeveer een uur per dag kost en dat klopt zeker wel. Maar stel jij zit nu iedere dag 2 uur op bokt, die 2 uur gebruik je om bij te lezen en te reageren. Heb je dus nog een uur extra voor het modwerk? Kan je van die 2 uur, 3 uur maken? Want anders gaat het "ten koste" van je boktijd en dat is toch jammer. In de tijd dat ik mod werd had ik me dat te weinig gerealiseerd. Ook het feit dat ik eventjes op bokt ging om snel dat ene topic bij te lezen en vervolgens meteen pb's kreeg of ik in een bepaald uit de hand gelopen topic wilde reageren. Een topic dat uit de hand loopt moet je uiteraard eerst na lezen om te kijken wat er precies aan de hand is, dat kost veel tijd en als je die tijd dan niet hebt heb je snel het gevoel dat je toch mensen moet teleurstellen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:54

Ik zou het wel willen doen, maar weet niet hoe het met dat uur zit, ik denk dat ik dat wel red, maar weet het niet zeker.
Ook vraag ik me af wat het verhaal is achter al die andere ontslagen mod's..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:57

Toch falen veel moderators daar in.
Er was eens een topic dat na de eerste pagina al een compleet verkeerde wending nam, ik heb toen twee moderators die online waren een PB gestuurd met de vraag of ze wilden ingrijpen. Beide hadden de PB gelezen en beide waren nog online, echter geen PB terug en geen reactie in het topic. Laat in de avond kreeg ik van een van de twee een PB terug dat ik me onnodig zorgen maakte en er niks aan de hand was. Klopte inderdaad dat het topic op dat moment stil was, maar het was dan ook al laat. 'S Morgens liep het echter compleet uit de hand en heb moderators verschillende keren een waarschuwing geplaatst. Uiteindelijk is het op slot gegaan en zijn Bokkers met een WA achtergebleven.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:11

Moderators zijn net mensen....

Ik heb zelf als mod ook wel eens iets fout ingeschat. Wel heb ik het als mod altijd super naar mijn zin gehad. Ik denk laat ik dat ook maar eens melden, dat er zeker oud-modjes zijn die wel tevreden terug kijken :)

Ik vond alleen dat er heel veel tijd in ging zitten, had er toen niet meer de tijd voor en ik vind dat je dan als mod eerlijk moet zeggen: ik kan mijn taak niet meer uitvoeren.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 12:23

Cinderella schreef:

Deze pik ik er even uit omdat het niet klopt. 18 jaar is een keiharde grens om mod te worden. Wel is het zo dat een sollicitatieprocedure wat tijd in beslag neemt en als iemand volgende maand 18 wordt, dan kan dat samen vallen waardoor ze nu gerust kunnen solliciteren omdat ze toch niet a la minute aangesteld zullen worden :)

Dit topic blijft trouwens zeker een paar weken open staan en daarna gaan we alle aanmeldingen bekijken en bespreken. Daarna krijgt iedereen zeker bericht!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:54

_sharonnn schreef:
Ik zou het wel willen doen, maar weet niet hoe het met dat uur zit, ik denk dat ik dat wel red, maar weet het niet zeker.
Ook vraag ik me af wat het verhaal is achter al die andere ontslagen mod's..

Een uur is echt zeer minimaal. Als iedere mod maar een uur per dag aan Bokt zou besteden dan kun je binnen een paar maanden chaos verwachten. Al zitten erbij die er nog minder aan doen maar dat wordt weer gecompenseerd door de actievelingen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:01

Nou ben benieuwd ! Wil best mee doen in de ronde, echter denk ik dat ik het toch niet zal worden. Heb het al eens eerder geprobeerd en toen helaas ook niet geworden. Iedereen wens ik veel succes !

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:02

Oscar, hoe zit dat met OW's? Ik meende als je een actieve OW hebt staan je sowieso afvalt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:37

Ik heb me opgegeven, ben heel benieuwd :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:38

Ik heb het ook gedaan, baadt het niet dan schaadt het niet! :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:49

Wie weet :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:43

KimD schreef:
Een tijd geleden een PB gestuurd, qua tijd zou het echt super uitkomen, vooral in de winterperiode. Maar ik was niet geschikt, maar ik werd wel in het achterhoofd gehouden, terwijl we allemaal wel weten dat zoiets word gezegd uit beleefdheid.

Wist het eigenlijk vantevoren wel, maar het is jammer dat alleen naar verleden word gekeken en niet naar de toekomst.

Mijn post-verleden is zeker niet altijd even netjes, maar ik zie vaker berichten van Modjes langskomen dat ik me afvraag of dat dan wel kan als moderator. Blijkbaar wel.... jammer, want ik had het héél graag gedaan, met veel plezier.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Iedereen begint toch een keer op bokt, dus er wordt veel meer naar de meest recente berichten gekeken dan je oudere. Iedereen zegt wel eens iets wat misschien niet netjes is of dat fout is geweest, maar elke moderator is en blijft een mens die fouten maakt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:47

Nayomie schreef:
Ergens wist ik dat dit topic er zou komen. Succes met de zoektocht en hopelijk kunnen jullie slagen. :)

ik wist het ook :j kwamen telkens nieuwe mods enzo.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:48

Cinderella schreef:

Ze hebben niet zo graag mensen met hersens als mod,dus hoe jonger hoe liever zijn ze lekker kneedbaar.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:50

beatje schreef:
Cinderella schreef:

Ze hebben niet zo graag mensen met hersens als mod,dus hoe jonger hoe liever zijn ze lekker kneedbaar.

waar slaat dit op? of mensen van 18 allemaal dom zijn. ik zou voortaan eerst goed nadenken voordat je een post plaats. ze laten echt niet iedereen zomaar in het team.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:51

Oscar schreef:
Cinderella schreef:

Deze pik ik er even uit omdat het niet klopt. 18 jaar is een keiharde grens om mod te worden. Wel is het zo dat een sollicitatieprocedure wat tijd in beslag neemt en als iemand volgende maand 18 wordt, dan kan dat samen vallen waardoor ze nu gerust kunnen solliciteren omdat ze toch niet a la minute aangesteld zullen worden :)

Dit topic blijft trouwens zeker een paar weken open staan en daarna gaan we alle aanmeldingen bekijken en bespreken. Daarna krijgt iedereen zeker bericht!

Ik vind 18 persoonlijk nog steeds behoorlijk jong.
Ik denk ook dat het wel ligt aan de sub fora waar mods komen te zitten, het ene subforum vereist naar mijn mening toch echt wel een hogere leeftijd dan het andere subforum. Bij een YRT bijvoorbeeld vind ik 18 wel een prima leeftijd opzich :j.

Xfjord: ze laten inderdaad niet iedereen zomaar mod worden en daar zit het probleem. Het team kiest de mods uit die minst openbaar commentaar leveren op het huidige boktbeleid. Als jij al een beetje een uitgesproken mening hebt, willen ze je over het algemeen al niet meer.
En juist een divers modteam zou naar mijn mening een heleboel goed doen voor bokt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:56

Xfjord schreef:
beatje schreef:

waar slaat dit op? of mensen van 18 allemaal dom zijn. ik zou voortaan eerst goed nadenken voordat je een post plaats. ze laten echt niet iedereen zomaar in het team.

Het heeft niet met dom te maken,maar met zelfstandig kunnen denken en een eigen mening hebben.Gewoon een stuk levenservaring.
Als 18 jarige pik je gewoon een stuk meer van het all Mighty bokt beleid als iemand van pakweg 45 die niet zo rap over zich heen laat lopen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:02

Cinderella: Aannames of heb je bewijs voor je opvattingen? :)

Iedereen doet nu net of het team een stelletje dictators is die iedereen onder hun duim wilt hebben..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:04

Niet mee eens. Als moderator ben je niet gewoon uitvoerend persoon. Als het is zoals vroeger, wordt het beleid eveneens door de dialoog tussen mods bepaald.

Vind het trouwens altijd apart hoe men Bokt als dictatuur voorstelt. Natuurlijk gebeuren er dingen die wenkbrauwen serieus doen fronsen, maar relativeringsvermogen ontbreekt toch ook soms een beetje...

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:06

beatje schreef:
Het heeft niet met dom te maken,maar met zelfstandig kunnen denken en een eigen mening hebben.Gewoon een stuk levenservaring.
Als 18 jarige pik je gewoon een stuk meer van het all Mighty bokt beleid als iemand van pakweg 45 die niet zo rap over zich heen laat lopen.

Sja, sommige 18 jarigen hebben helaas door de omgeving al voldoende levenservaring opgedaan. Dus vergis je niet in wat je zegt, helaas weet ik uit ervaring dat een 18-jarige genoeg ervaring kan hebben.