Bokkers die een topic verzieken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:24

Bedoel je deze: spreken is zilver zwijgen is goud.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:26

toch is er een verschil met een discussie aangaan,of om op een vervelende opdringerige manier proberen je gelijk te halen door een bepaalde stroming neer te sabelen.

Jiskaa

Re: Bokkers die een topic verzieken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:27

Maar waarom móet er altijd een mening gegeven worden? Als jouw mening nou haaks staat op het topic, zoals sommige voorbeelden hierboven, dan snap ik niet waarom je je mening móet geven op dat moment. Die kun je toch ook voor je houden? Prima dat er veel diversiteit is op Bokt, ben ik ook helemaal voor, en een nette discussie op z'n tijd moet ook echt wel kunnen, maar ik snap de term 'verzieken' wel bij sommige voorbeelden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:30

Geer en Jiskaa, ik snap jullie posts wel hoor maar het hoeft niet altijd een pro in een antitopic te zijn of andersom. Mensen begrijpen elkaar vaak ook niet, vatten dingen anders of verkeerd op etc.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:31

Ja dat is het nadeel van internet fora, dat hou je overal. Maar manier van schrijven kan een hoop doen, daar kun je iemand netjes op wijzen. Al lijkt dat voor sommige Bokkers nog wel eens lastig ;) Ik ben veelal een meelezer i.p.v. een poster, ook omdat ik geen zin heb in ellende.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:35

goeroe schreef:
Ik vind het jammer dat diversiteit door sommige mensen niet wordt gewaardeerd. Er zijn nu eenmaal mensen die niets liever doen dan een stevige discussie voeren en andere mensen die dat irritant en ongezellig vinden. Ik ben blij dat beide groepen welkom zijn op Bokt en dat moderators zich terughoudend opstellen in de confrontaties die hier zo nu en dan door ontstaan. Als ik door mijn bril kijk zie ik dat de bokkers die beschuldigd worden van het verzieken van topics meestal mensen zijn die van een pittige discussie houden. Vaak hebben ze een afwijkende mening en desnoods verzinnen ze er één om de advocaat van de duivel te kunnen spelen. Ze willen niets liever dan zelf geprikkeld worden door reacties van anderen en dus formuleren ze scherp, op het randje wellicht, maar gefocust op de bal en niet op de man. Wie daar niet van houdt vindt de oplossing in de vorige zin: reageer er niet op en je hebt nergens last meer van. Wat je echter vaak ziet is dat ook mensen die eigenlijk niet van discussies houden deze personen uitnodigen/uitdagen om te blijven reageren. Voorbeelden van reacties waar keihard op de man wordt gespeeld vind je vaak in deze situaties en meestal bij de mensen die om het hardst roepen dat iemand anders ongezellig doet. Als hier vervolgens inhoudelijk en in keurige volzinnen op wordt gereageerd wordt dit gezien als arrogantie en gaan de irritaties al helemaal door het plafond. Het komt zelfs voor dat de mensen die beschuldigd worden van het verzieken van een topic er tegelijkertijd van worden beschuldigd dat ze op sommige reacties niet ingaan. Tegenover elke bokker waarover moderators de artikel 5 discussie zouden kunnen voeren staan tenminste 5 bokkers die wat mij betreft op cyberpesten zouden mogen worden aangesproken. Hoe HC door sommige mensen achtervolgd en getreiterd wordt is te kinderachtig voor woorden. Ik ben ook zo'n bokker die wel eens gevraagd wordt om te vertrekken en ik pieker er niet over. Zo lang ik mij gedraag heb ik net zoveel recht hier te zijn als ieder ander. Ik klaag ook niet over alle bokkers die nooit eens iets zinnigs in te brengen hebben en dat zijn er te veel om op de foei-lijst te zetten. Bokt is voor iedereen. Wie niet samen wil spelen gaat maar lekker buiten spelen.

+1

( zie we kunnen het wel :D )

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:46

Jiskaa, dat klopt ook hoor maar waar de een denkt dat hij/zij het netjes heeft verwoord, vindt de ander dat de honden er geen brood van lusten. Het blijft gewoon moeilijk... Misschien moet iedereen (moi inclus ;)) voortaan verplicht tot 100 tellen voordat men antwoordt op een post die iets los heeft gemaakt en dat je dan ook nog een popup krijgt: weet u zeker dat u dit wil posten, lees uw post voor de zekerheid nog een keer door om uzelf ervan te vergewissen dat deze niet (onnodig) kwaad bloedt zet :D.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:51

Jennyj01 schreef:
:o? Maar wat is AR en KD?

Academische Rijkunst en Klassieke Dressuur.

Het enige wat ik ontopic te zeggen heb...
Ik vraag me af wat het boktbeheer zou doen als 'bepaalde' bokkers op zo'n manier zouden blijven doordrammen over dat ie het boktbeleid grote onzin vindt, dat het niet werkt, en dat het hypocriet is. En hoeveel beter hij het zelf wel zou doen, want de mensen van het boktbeleid weten er allemaal niets van, nee, hijzelf heeft als enige de waarheid en kennis in pacht. Uiteraard in dezelfde soort rond de pot draaiende verwoordingen, maar evengoed deze boodschap erin. En dan deze anti-boktbeleid-boodschap gaan verkondigen in elk random topic waar ook maar het woord "bokt" in voorkomt. Zelfs in topics waar alle leuke dingen van bokt worden opgenoemd, of topics zoals "hoe vaak zitten jullie op bokt?"

Ik ben erg nieuwsgierig of hij dan ook zijn gang zou mogen blijven gaan :j
Laatst bijgewerkt door Catnip op 22-08-14 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:53

En toen was mijn reactie weg, grrr.

Sees: Dat is inderdaad nog wel een idee, zo'n pop-up haha :)) Je hebt ook gelijk, wat voor de één normaal is, is voor de ander asociaal. Ik zou dé oplossing ook niet weten, je zit hier nou eenmaal met veel verschillende mensen, met allemaal andere normen en waarden. Blijft lastig.

Maar soms is je mening geven gewoon overbodig, dan kun je 'm beter maar voor je houden i.p.v. dat je toch je mening geeft, want iedereen heeft een mening en mag die uiten. Als ie niks toevoegt, hou 'm lekker bij je dan :)) En dit is algemeen, niet naar jou specifiek hoor Sees ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:03

Soms moet je gewoon je mond houden denk ik dan.

Ik heb HC ook bij naam genoemd en dat.is omdat ik niet schijnheilig achter zijn rug om ga lopen banketstaaf.

Precies zoals Geerke xegt, waarpm als anti in een pro yopic of andersom gaan lopen zeiken? Ik vind clickeren ook de grootste quatsch die er is, betekent niet dat het mij het recht geeft om dan maar een pro clicker topic binnen te stampen en mijn mening te moeten verkondigen. Daar xitten zij ook niet op te wachten.

Laat mensen toch gewoon in hun waarde.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:39

Wie weet komt er hier nog wel een mod of iemand van beheer of Bezwaar commissie misschien? Die een visie te delen heeft, hoe het beheer dit ervaart, of ze het er mee eens zijn of niet.

Ik weet ook wel dat je niet overal op kan reageren als beheer, maar soms zou het wel Fijn zijn :D (en dan bedoel ik geen ex mods, visies veranderen regelmatig)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:46

Waar zouden ze het mee eens moeten zijn? Dit is een vrij oeverloos klaagtopic.
Iedereen houdt er zijn eigen ideeen over na wat "verzieken" is of niet.
Ik vind bokt een prima gemodereerd forum, als je problemen hebt met een specifieke post dan kun je er een mod op wijzen en je kunt in het gelijk worden gesteld of niet, simpel.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:54

Kuggur schreef:
Waar zouden ze het mee eens moeten zijn? Dit is een vrij oeverloos klaagtopic.
Iedereen houdt er zijn eigen ideeen over na wat "verzieken" is of niet.
Ik vind bokt een prima gemodereerd forum, als je problemen hebt met een specifieke post dan kun je er een mod op wijzen en je kunt in het gelijk worden gesteld of niet, simpel.

Hoooo

Ze hoeven het nergens mee eens te zijn, alleen hun visie een keer duidelijk naar buiten brengen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:56

"Hooo" zeg je maar tegen je paard.
De bokt visie is duidelijk genoeg, lees de gebruikers regels even door zou ik zeggen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:04

Kuggur schreef:
De bokt visie is duidelijk genoeg, lees de gebruikers regels even door zou ik zeggen.

Ik zeg hoo tegen wie ik wil, in dit geval tegen jou kuggur.

Staat er in de regels iets over herhaaldelijk dan wel opzettelijk meerdere malen je eigen mening ventileren dan wel opdringen aan mensen die er niet naar vragen, ook na meerdere malen gevraagd te hebben om bij de vraag van de OP te blijven?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:06

Kuggur schreef:

in de gebruikersregels staat voornamelijk dat je niet op de persoon moet spelen volgens mij.Dus kan ik als ik wil naar het natural horsmanship topic en de hele dag gaan afgeven op wat ik daar les.Zolang het onderbouwd is en niet op de man....maar ondertussen wel erg vervelend en hun leuke topic daar flink verpestend.(is dat nederlands?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:08

Ik vind het sowieso altijd heel grappig om te zien hoeveel bokkers vinden dat zij hun mening en standpunt met hand en tand tot in het uiterste kunnen en mogen blijven verdedigen terwijl de tegenstander die hetzelfde doet dan als opdringerig en vervelend wordt bestempeld :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:09

Hoe bedoel je dat Repelsteel? Voorbeeld?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:12

Anoniem schreef:
Ik vind het sowieso altijd heel grappig om te zien hoeveel bokkers vinden dat zij hun mening en standpunt met hand en tand tot in het uiterste kunnen en mogen blijven verdedigen terwijl de tegenstander die hetzelfde doet dan als opdringerig en vervelend wordt bestempeld :=

dat is wel waar,maar het ligt gewoon ook aan het soort topic....is het een topic waarin een mening word gevraagt bijvoorbeeld bitloos/bit....dan mag je je standpunten duidelijk maken.Voor of tegen.

Maar ik ga als, niet echt van kinderen houdend persoon, niet in een jonge moeders topic lopen te verkondigen hoe vreselijk kinderen wel niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:17

Oh dat merk je vaak als je een andere mening bent in open topics zoals vaccineren e.d.
Dan zijn beide kanten toegestaan maar krijg je het als tegendestroomingaande bokker aardig zwaar te verduren omdat je je maar niet aan wilt passen aan wat volgens het gros "normaal" is.
Als je dan je standpunt blijft houden is dat vervelend terwijl de andere kant dat ook blijft doen maar dat normaal is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:20

palousa_boy schreef:
Ik zeg hoo tegen wie ik wil, in dit geval tegen jou kuggur.

Okay, vrij onbeleefd. Wel ironisch in het licht van het topic onderwerp.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:21

Cinderella schreef:
Nee, ik ervaar een gewone discussie niet als een topic verzieken, jeetje.
En niet zelfkritisch zijn?
Knap dat je dat kunt halen uit mijn post!

Volgens mij posts ik in het algemeen. Daar ga je dan al; dingen op jezelf betrekken die niet speciaal voor jou bedoeld zijn en daar kattig op reageren. Dat verziekt ook de sfeer. ;)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:28

nou, nou, het gaat erom dat sommige bokkers kennelijk specifiek topics opzoeken om hun -op dit moment - absoluut niet gevraagde mening te verkondigen en dus topics verzieken. .. Iedereen zijn mening maar doe die uiten waar voor bedoeld....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:29

Dus er mag wel een mening geuit worden, maar dan in lijn met de rest van de meningen?
Ik bespeur hier een hang naar censuur :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:31

de sfeer verzieken is niet zo heel moeilijk....iemand die trots rijfoto's plaatst en denk dat ze Anky is,weer even laten landen met de voetjes op de grond...en de sfeer is verziekt :+