Ik sta op het punt om te vertrekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:04

Jee, hoezo is *** eruit? Die deed inderdaad heel veel..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-14 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek van genoemde gebruiker de naam weggehaald

nine1987

Re: Ik sta op het punt om te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:05

Heb ik uitgelegd ergens.. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:06

MarlindeRooz schreef:
Kloeg? :') Die is leuk! :D

Vlaams ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:06

Moderatoropmerking:
Ik heb uit een aantal posts de naam van een van de ex-moderators verwijderd. Graag wil ik vragen deze naam niet meer te gebruiken op Bokt uit privacy voor deze oud-mod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:07

Ongelovelijk :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 19:07

BaileyMix schreef:
TS, dan zit je in de verkeerde topics, klaar.

Ik reageer vooral in leuke topics, ééntje daarvan is het ook regelmatig gedonder maar dan reageer je of niet of zeg je "zo gezellig hier" en je gaat over een ander onderwerp verder.

De vervelende topics zie ik ook regelmatig voorbij komen en één ding valt mij daarin op; Het is altijd hetzelfde groepje Bokkers dat er mee te maken heeft. Dit groepje gedraagt zich alwetend, almachtig en doen alsof zij het 'volwassen' gedrag van Bokt representateren (omdat ze al tig jaar lid zijn?). Ga uiteraard geen namen noemen, maar het zijn betweterige types van rond de 30 en hoe je het ook wend ok=f keert, die zijn er áltíjd bij.

Ik ben er ook bang voor ja. :') Zonder gekkigheid: ik ken ook genoeg topics waarin het wel gezellig is, maar ik vind het ook fijn om in topics te posten waarin iemand hulp of advies nodig heeft. En dan natuurlijk wel met als doel om diegene ook daadwerkelijk de goede kant op te helpen. ;) Maar dat zijn dus ook vaak de topics waarin het niet gezellig wordt. Ik kan dan wel mijn kop in het zand steken en niet meer in die topics actief zijn, dan is mijn eigen probleem opgelost en heb IK nergens meer last van. Maar dan nog blijft bij mij de vraag hangen: waarom kunnen sommige mensen elkaar niet op een normale manier helpen? We hoeven het echt niet altijd met elkaar eens te zijn, maar dat kun je op diverse manieren aan iemand duidelijk maken.

nine1987

Omdat? Waarom mag dit niet besproken worden?

Nayomie

De discussie over die mods lijkt me nu niet geheel relevant op deze discussie.

Ik denk persoonlijk dat het ook maar net is wat je er van maakt en waar je in kijkt. Er zijn altijd wel rotte appels, uiteraard, maar wil je van bokt af gaan omdat de sfeer niet goed is? Dan lijkt me een goede start bij jezelf een mooi begin. Niets persoonlijks, maar open een vrolijk topic op LPZ, schrijf iets positiefs op FZ, bedenk een leuke actie, laat mensen ook een andere kant van de wereld zien. Als je ergens tegen aanloopt en je doet er niets aan, verandert er niets. Dit topic zou al een start kunnen zijn van een betere sfeer.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:08

takkie_muis schreef:

Zeg dat.. Hier valt me de mond van open..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:08

Wat ik vaak merk is dat mensen heel heftig reageren op een (persoonlijke) aanval en dan op de man gaan spelen in plaats van op de bal. Als jij met goede argumenten komt en deze netjes verwoord, dan zet je als het waren versteviging onder je mening. Dan zeg je waarom je ergens voor staat of waarom je iets vind.

Wat ik merk is dat veel mensen niet correct kunnen of willen discusieren en beargumenteren en daar gaat het vaak mis. Negeer de persoonlijke aanval en blijf bij de feiten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:09

Er is een rede dat die naam niet genoemd mag worden, dus laten we daar niet op in gaan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:09

nine1987 schreef:
takkie_muis schreef:

Zeg dat.. Hier valt me de mond van open..

Bokt he , is niet voor het eerst...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:10

Kijk dus naar de reactie vaan een mod net.. Er zijn reacties weggehaald over oud mods, ivm privacy.. Terwijl de mods weg zijn en niets negatiefs wordt gezegd over ze.. In tegendeel er wordt hier vol lof gesproken over ze..

Dit is imho dan ook al een deel verpesten van sfeer?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 19:10

Dribbel: precies mijn punt. Er wordt vaak op de man gespeeld en niet op de bal. Natuurlijk, het is heerlijk om af en toe een potje te bitchen, maar doe dat lekker tegen iemand die je kent en niet tegen een onbekende die je heel veilig vanachter je beeldscherm de grond in kunt trappen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:11

Iedereen kan zich op bokt anonimiseren (zie help en regels), ook een ex-mod. Dan moet je daar rekening mee houden. Dat je niks mag bespreken is dan weer onzin, maar noem geen namen. Verder is het offtopic, dus niet relevant in dit topic.

nine1987

Mensen vragen alleen maar wat gebeurd is en spreken hun medeleven uit.. Gaat naar mijn mening precies over wat TS zegt.. De manier waarop met mensen omgegaan wordt..
Zo ook het verhaal over de mods..

Toothless

Er zijn zeker leuke fora, maar als iemand een topic opent in HAW zou ik bijna zeggen dat je kan verwachten dat je de grond in geboord word. Opbouwende kritiek? daar zijn de topics voor, maar als er dingen gezegd worden waarop TS reageert dat eraan gewerkt word, word er nóg eens 30 keer gezegd dat TS iets niet goed doet. Mensen kunnen toch wel lezen en een beetje logisch nadenken?

BaileyMix

Denk dat dat een goed punt is ja, Dribbel :j Mensen lijken niet meer een fijne discussie te kunnen voeren. Ze lijken te discussiëren om elkaar de grond in te stampen i.p.v. elkaar met goede argumentatie te willen overtuigen.

En dan de mix van 'alwetende' 30'ers en provocerende 'ik-vind-alles-net-anders' van de jongeren zorgt nogal voor wat... ehm... dynamiek :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:12

Zeker relevant.. Want het ging om de wijze waarop ze gestopt zijn..

Dribbel

Jolien87 schreef:
Dribbel: precies mijn punt. Er wordt vaak op de man gespeeld en niet op de bal. Natuurlijk, het is heerlijk om af en toe een potje te bitchen, maar doe dat lekker tegen iemand die je kent en niet tegen een onbekende die je heel veilig vanachter je beeldscherm de grond in kunt trappen.

Stel je voor, iemand speelt op de man n.a.v. een opmerking die ik maak. Dan is het verleidelijk om hetzelfde terug te doen, maar als je juist met argumenten aan komt, dan neutraliseer je de persoonlijke aanval als het ware. Je gaat dus terug naar waar het om gaat (ontopic) en niet naar een valse opmerking. Die laat je lekker links liggen.

Murthul

Het lijkt mij heel logisch dat sommige ex-mods liever niet meer geassocieerd willen worden met deze vervelende kwestie. Dat is dan ook de reden dat deze namen verwijderd zijn.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:13

revanches staat wel nog in mijn vorige post ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Dribbel schreef:
Iedereen kan zich op bokt anonimiseren (zie help en regels), ook een ex-mod. Dan moet je daar rekening mee houden. Dat je niks mag bespreken is dan weer onzin, maar noem geen namen. Verder is het offtopic, dus niet relevant in dit topic.

Beter dan dit kan ik het niet zeggen.

Nayomie

Nogmaals, er is een bewuste keuze voor het weghalen van de naam van de mod.

@Jolien1987, ik snap je punt, maar bij reltopics valt voor mij ook leuke topics. Dat 'wow' topic van gisteren, heeft voor vele voor amusement gezorgd, je kunt er dus ook het positieve van inzien.

Ik ga zelf nu niet zeggen dat ik ook de sfeer bedorven vind en dat ik daar niet aan mee doe, want ik betrap mijzelf ook vaak genoeg op enige negativiteit (overigens niet altijd zo bedoeld, maar men ziet niet hoe ik het bedoel en kan verkeerd worden opgevat)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:15

Dat is simpel op te lossen Nayomie. Jezelf beter verwoorden. Liever een regel extra met wat uitleg dan een kort door de bocht reactie die verkeerd aan kan komen. Nu is dat niet zo simpel eigenlijk :D Het is te leren.