Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WildWings schreef:Evelijn schreef:Een gemeenschap helpt zijn deelnemers... en juist niet iedereen die random langs komt.
Dat is hoe jij erover denkt. Voor mij zijn mensen gelijk en zou ik een levend wezen eigenlijk altijd proberen te helpen indien mogelijk. En ik ben blij om in dit topic te lezen dat er meer mensen zo over denken, en verder kijken dan 'regels zijn regels' of bij gebrek aan inlevingsvermogen of (levens?)ervaring denken dat de oplossing zo voor de hand ligt.
caroline_max schreef:WildWings; ik reageer op Vrouwke hoor. Die vergelijkt het met neergestoken in het bos liggen. Dan kun je beter de politie bellen dan op bokt hulp vragen. De politie zal je dan vast komen zoeken mag ik hopen.
Als je uit huis gezet bent en je gaat naar de politie dan kunnen zij je helpen om een plek in een (nood/spoed)opvang te krijgen en ze kunnen je doorwijzen naar de instanties die je kunnen helpen weer woonruimte enz te regelen. Welke instanties dat zijn verschilt soms per gemeente.
WildWings schreef:En wat gaat de politie dan doen? Ik begrijp dat jij er ervaring mee hebt dat je het zo goed weet?
hannah41 schreef:vrouwke schreef:Sorry, ik vind het ook schandalig.
En regels kun je altijd een keer door de vingers zien.
Ligt er maar net aan waar het over gaat.
Er opent op bokt iemand een topic en die zegt:
Ik lig hier in het bos en ze hebben me met een mes gestoken en ik kan voor de rest niemand bereiken.
Zegt bok dan ook: eerst 25 berichtjes plaatsen voor we wat doen.
Klinkt raar, maar is het zelfde.
Ik denk niet dat iemand er op dat moment voor kiest een bokt account aan te maken. Dan zou ik de politie/112 bellen, of iets wat erop lijktRare vergelijking, niet?
Shiloh schreef:Helpen hoeft trouwens echt niet perse meteen in huis nemen te zijn. TS had duidelijk zelf niet aan de politie oid. gedacht, dus haar daar naartoe verwijzen kan al heel erg helpen.
Ik was vanmiddag in de stad en had al moeite om op mijn eigen kleine telefoon schermpje te vinden of er een DA drogist in de buurt was. Laat staan dat ik daarop zo snel kan vinden waar ik crisis opvang kan vinden. Iedereen die dan een beetje mee helpt, of adressen op zoek tof advies geeft is dan welkom.
Evelijn schreef:@WildWings... ook als je helemaal niet kan controleren of de hulpvraag juist is.. of je jezelf er niet mee in gevaar brengt? Want een groot hart is mooi... maar een gemeenschap kan niet voort leven zonder regels en grenzen
chocobroodje schreef:In dit geval heeft de moderator prima gehandeld. Bokt is in eerste instantie een paarden forum, en hoewel het begrijpelijk is dat de TS van het gesloten topic hier haar hart wilt luchten is het gewoon niet de bedoeling dat iedereen zomaar overal gelijk kan posten. Deze regel is er nou eenmaal niet voor niks. Bokt zou volledig overspoelt raken door niet paarden mensen, en dat is juist wat wij willen voorkomen. En ook al is dit een schrijnend geval, als we het hier toestaan dan gaan we met 2 maten meten en dat is ook niet de bedoeling.
Shiloh schreef:Ik vind het trouwens belachelijk dat er gezegd wordt... ze had maar naar de politie moeten gaan, of had dit moeten doen, of had dat moeten doen.
Ten eerste kan ik me voorstellen dat je daar op dat moment helemaal niet aan denkt, en ten tweede, dat heeft ze niet gedaan, ze heeft hier om hulp gevraagd! Ze heeft onze community, waar ze al enige tijd meelas en zich blijbkaar veilig genoeg voelde om zich zo bloot te geven in haar nood situatie, om hulp gevraagd?
Wat deed bokt? Slammed the door in her face.
Ik hoop van harte dat de regel pushers in dit topic zelf nooit in zo'n situatie komen te staan en een deur in hun gezicht krijgen, want dat wens je niemand toe.
Faith in humanity? .... severly damaged.
Shiloh schreef:Maar die regels kan je toch prima in uitzonderlijke gevallen een beetje buigen? De vrouw in kwestie moet bewijzen dat ze van paarden houdt, prima, maar mevrouw is NU in nood. Dan kan ze die hulp toch best NU krijgen, met als eis dat ze daarna alsnog bewijst dat ze hier thuis hoort als paardenliefhebster?
Nogmaals, ik hoop niet dat jij ooit in een situatie komt waarin jij het lekker kan uitzoeken en naar hulp kan fluiten omdat je niet "bij die gemeenschap" hoort.
Shiloh schreef:Omdat ze op dat moment nog lang niet uit de nood was. Tijdelijke opvang is prima, maar dat betekend niet dat de vraag naar hulp er niet nog steeds was. Lijkt me duidelijk, aangezien de opvangster uiteindelijk toch ook een topic geopend heeft.
Overigens geloof ik er niks van dat als de betreffende mod het topic een paar uur eerder had gemoddereerd, dat het topic niet net zo hard op slot wordt gegaan. Zeker aangezien er ook in dit topic geen enkel teken van medeleven vanuit het team wordt getoond!