Nationale rouw, waarom is bokt niet op zwart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:13

Nessah schreef:
Jaime_ schreef:
Zullen we dan altijd de rand op zwart laten? Gemiddeld sterven er 370 nederlanders per dag, en 160.000 mensen op aarde. Per dag ja.

Voer deze discussie ergens anders wil je? Vreselijk ongepast dit.

Waarom? Gewoon harde waarheid. Ik snap nationale rouw ook niet. Schieten de familieleden er iets mee op ? De overledenen? Nee toch?
Hoeveel zwerfjochies zijn er extra gedood voor het straatbeeld voor het WK? Heb geen bokker horen vragen naar een zwart randje zo land het bezig was. Of zij die niet belangrijk?

Jolliegirl

Re: Nationale rouw, waarom is bokt niet op zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:14

Komop zeg... dit is toch gewoon een aanslag geweest... Mijn hemel, voer die discussie eens ergens anders..

Respectloze mensen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:15

Ik denk niet dat dit de plaats is voor die discussie. :n

M_i_R

Ik vind het jammer dat de mensen die benadrukken dat er dagelijks veel meer mensen onschuldig om het leven komen, nu worden weggezet als respectloos. Het getuigt naar mijn mening juist van respect om ook aan die levens dezelfde waarde te willen toekennen. Laat ook die mensen in hun waarde zou ik zeggen :)

Selena

Zullen we deze discussie niet hier voeren..

Jaime_

Nessah schreef:
Jaime_ schreef:
Zullen we dan altijd de rand op zwart laten? Gemiddeld sterven er 370 nederlanders per dag, en 160.000 mensen op aarde. Per dag ja.

Voer deze discussie ergens anders wil je? Vreselijk ongepast dit.

Waarom? Het is toch zo? Het is niet dat ik die ramp niet verschrikkelijk vind, want dat vind ik het zeker. Vind het alleen vreemd dat dit zo uitvergroot wordt, terwijl er dagelijks ontzettend veel mensen sterven, en dat zijn niet enkel 89-jarige mensen die na een tevreden en prachtig leven in een diepe slaap hun laatste adem uitblazen. Als je het in perspectief plaatst is het gewoon gigantisch uit verhouding. Elke dag verliezen moeders kinderen, verliezen pas getrouwden hun geliefde, en verliezen vrienden, vrienden. Elke dag zijn er nieuwe nabestaanden, nieuwe slachtoffers, en nieuw verdriet. Niet enkel bij deze vliegtuigramp.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:16

Prima dat je het niet snapt en dat is je goed recht. Maar kennelijk snappen heel veel mensen dit wel en is er zelfs een nationale rouwdag aangekondigd. leg je daar bij neer en geef de mensen rust en respect en begin er geen discussie over. Er wordt niet zo maar een rouwdag aangekondigd, dus de impact is voor vele mensen heel groot, groter dan het aantal mensen wat per dag wereldwijd "anders" te komt overlijden. Heb daar respect voor en ga daar niet over in discussie.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:19

Netjes gedaan, Bokt, dank.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 23-07-14 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:20

Nessa: Zou je willen ophouden met commanderen? Zoek een hond als je dat wil. Ik heb even veel recht op mijn mening als jij op de jouwe.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-07-14 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Er vallen niet elke dag mensen van 10 km hoogte naar beneden...
Ik vind het terecht dat het logo aangepast is.

HorseTopShop

Bedankt voor het respect bokt :(

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:21

Ayasha schreef:
Zou je willen ophouden met commanderen? Zoek een hond als je dat wil. Ik heb even veel recht op mijn mening als jij op de jouwe.

Eens.

Dat wij er anders over denken dan jij Nessah, wil niet zeggen dat onze mening respectloos is, verboden, of ongepast.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 12:23

Een aanvulling op mijn OP: Met 'op zwart' bedoelde ik niet dat Bokt uit de lucht moest, maar dat het Bokt-logo zwart (of naar wat ik nu zie, op grijs) gezet zou worden.
De rouwrand vind ik ook gepast.

Mijns inziens vind ik niet dat de discussie hier gevoerd moet worden of er dagelijks weetikhoeveel mensen een onterechte dood sterven.
Feit is en blijft dat de burgervlucht MH17 doelbewust uit de lucht is geschoten (zij het dat ze ms een ander vliegtuig hadden willen neer halen).
Dat is iets wat de hele wereld aan gaat.
Laatst bijgewerkt door Imker op 23-07-14 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:23

Broccoli schreef:

Nee klopt, dus omdat het niet alledaags is is het erger, moet er meer aandacht aan besteed worden? Dat er elke dag duizenden oorlogsslachtoffers zijn verdient niet de aandacht die deze ramp nu krijgt? En wat dacht je van de dagelijkse sterfte in de wereld door gebrek aan schoon drinkwater? Minder in de schijnwerpers.. Want dat is dagelijkse kost. Jaja.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:23

Was niet als commanderen bedoeld, sorry als het wat hard overkwam. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat de impact voor heel veel mensen vele malen groter is dan de dingen die jullie benoemen. Met dit soort zaken ben ik van mening dat je het dan beter kan laten rusten als je het er niet mee eens bent omdat het nog al gevoelig ligt. Maar daar hoeven jullie geen gehoor aan te geven inderdaad, het leek mij alleen ongepast. Maar jullie zijn net zo vrij in je mening geven als ik, maar persoonlijk vind ik het niet ogen van respect om hier een discussie te beginnen. Maar ik had het even anders moeten formuleren, excuus.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:26

Jaime_ schreef:
Broccoli schreef:

Nee klopt, dus omdat het niet alledaags is is het erger, moet er meer aandacht aan besteed worden? Dat er elke dag duizenden oorlogsslachtoffers zijn verdient niet de aandacht die deze ramp nu krijgt? En wat dacht je van de dagelijkse sterfte in de wereld door gebrek aan schoon drinkwater? Minder in de schijnwerpers.. Want dat is dagelijkse kost. Jaja.

Uiteraard is niet het één erger dan het ander. Maar er is kennelijk behoefte aan Nationale rouw. En dat kan ik wel begrijpen. En als je dan bedenkt dat het logo aangepast wordt met feestdagen e.d. vind ik het gepast om dat nu ook te doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:28

Bokt doet altijd overal aan mee dus er zal echt wel wat zijn waarom nu niks veranderd is!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:29

linnie050 schreef:
Bokt doet altijd overal aan mee dus er zal echt wel wat zijn waarom nu niks veranderd is!

Het is al veranderd ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:30

Ayasha schreef:
Waarom? Gewoon harde waarheid. Ik snap nationale rouw ook niet. Schieten de familieleden er iets mee op ? De overledenen? Nee toch?
Hoeveel zwerfjochies zijn er extra gedood voor het straatbeeld voor het WK? Heb geen bokker horen vragen naar een zwart randje zo land het bezig was. Of zij die niet belangrijk?

Nou, de nabestaanden hebben zelf gezegd dat ze gebaren van medeleven (rouwbanden in de Tour de France, herdenkingsdiensten, en ook deze dag) op prijs stellen. Dat lijkt me op zichzelf al een goede reden om dit te doen. Bovendien is het helemaal niet vreemd om je meer verbonden te voelen en dus ook meer medeleven te hebben met landgenoten dan met vreemden uit een ver land. Dat is niet vreemd, egoïstisch, of kortzichtig, dat is gewoon hoe ons brein werkt. We identificeren ons gemakkelijker met mensen die op ons lijken. Daarnaast is elk overlijden voor de individuele betrokkenen even erg, maar voor het land als geheel is een ramp met bijna 200 'eigen' slachtoffers en honderden getroffen nabestaanden vanzelfsprekend een stuk erger dan doden in een heel ander land. Nationale rouw zegt niet zozeer iets over de ernst, maar vooral iets over de impact die het verdriet heeft op het eigen land. Er is niemand die zegt dat deze doden betreurenswaardiger zijn dan andere doden. Het verdriet is niet groter bij deze nabestaanden dan bij anderen, de rouw duurt niet langer. Het is eigen interpretatie om het wel op die manier op te vatten. Het enige wat een dag van nationale rouw uitstraalt is de betrokkenheid bij de nabestaanden en de ruimte bieden aan eenieder die verdriet heeft. En het lijkt me heel erg logisch dat bij een ramp waar zoveel Nederlanders bij zijn omgekomen veel meer mensen verdriet hebben dan bij Braziliaanse doden, simpelweg omdat veel meer mensen direct geraakt zijn door een verlies. Dat je dat persoonlijk niet zo voelt vlakt de behoefte van al die anderen niet uit.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:32

Nou idd Dani. Jij verwoord wat ik bedoel, maar zelf niet verwoord kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:32

En toch...

In mijn gezin is vorige week mijn schoonbroer (30) ook door identiteitsverwisseling doodgeschoten....

Ik vind de ramp super erg maar voor ons als familie voelt dit heel wrang.. Was hij niet ook belangrijk? En je weet dat het niet zo werkt maar zo voelt het helaas wel....

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:34

Robijntjah schreef:
En toch...

In mijn gezin is vorige week mijn schoonbroer (30) ook door identiteitsverwisseling doodgeschoten....

Ik vind de ramp super erg maar voor ons als familie voelt dit heel wrang.. Was hij niet ook belangrijk?

En dit is wat mij erg dwars zit.
Hoe hun familie zich voelt, door zo'n dag in te zetten.

Ik vind het erg dubbel, om een nationale rouwdag ervan te maken. Laat een ieder het op zijn eigen manier doen, laat de politiek het op zijn manier doen, de families, vreemden.. Maar dwing men niet..

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:34

Bokt staat nu zwart, toch?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:36

Robijntjah schreef:
En toch...

Ik vind de ramp super erg maar voor ons als familie voelt dit heel wrang.. Was hij niet ook belangrijk? En je weet dat het niet zo werkt maar zo voelt het helaas wel....

Gecondoleerd.. Onwerkelijk om zoiets mee te maken..

Ik snap dat dit heel wrang kan voelen voor jullie, want jullie hadden ook een "ramp" net zo heftig als deze "ramp". Echter gaat dit om 300 mensen en is het met rampen vaak zo, dat de hoeveelheid slachtoffers zorgt voor de grote van de impact. Maar dat maakt het niet erger of minder erg. Ik wens jullie veel sterkte en kracht de komende tijd.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:40

Mooi gebaar Bokt/Bart. Ik heb ook nog een vraag: is het mogelijk dit topic banner-loos te maken? Kreeg hier zojuist een advertentie mbt crematie oid, vind ik eerlijk gezegd nogal ongepast.