moet dit nou echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:20

Die topics vind ik prima en het kan ook wel fijn zijn voor sommigen om te lezen hoe anderen het doen/gebruiken. En er worden geen uitgebreide sekspartijen beschreven, dus ik zie niet echt een probleem :=

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:20

upendo schreef:
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de zin 'maar ik ben vrij serieus'.

Waarin?
Kun je het wel afschuiven dat ik uit ben op een rel.... Maar ik ben oprecht benieuwd wat dan zo het serieus waard zijn is.

Ah, in dat geval..
Ik ben serieus dat ik me afvraag waar de grens getrokken wordt. En je kunt me uitlachen en zelfs zeggen dat ik dingen opzoek, maar ik zie het gewoon voorbij komen in actieve onderwerpen. Om maar even een voorbeeld aan te halen opende een kind van een jaar of 11 een topic over ongesteldheid. Nou zou ik daar als ouders zijnde al niet achter staan maar das een andere discussie.
En ja dat kan dan leerzaam zijn. Ware het niet dat de meest gore dingen besproken werden die een kind op die leeftijd helemaal niet hoeft te lezen. Het kind werk ook compleet uitgelachen en geadviseerd een zo groot mogenlijke tampon in te doen. Er werden plasjes bloed en slijm uitgebreid besproken op een toon van oh wat zijn we grappig.
Ik vraag me serieus af waarom hier niet op gemodereerd wordt. Ik vind het niet normaal en al helemaal niet op een paardenforum.

Ten 2e vraag ik me af of ouders uberhaupt wel weten wat bokt is. Ik betwijfel het. Ik denk dat veel gewoon denken dat het over ponys en vlechtjes gaat.

Bokt heeft geen enkele scheidingslijn van bijvoorbeeld 18+ Ik vind het niet eens een slecht idee dit wel te maken. Hier is al eerder een topic over geopend endat idee werd weggewuift. Jammer.

En als laatste hoef ik het serieus niet te weten. En ja ik kan het wegklikken. En ja ik kan het niet openen maar zoals ik al zei bokt is een paardenforum. Dan hoef ik toch niet te weten hoe jeje doos scheert en hoe groot je tampony precies is? Ik vind het niet gepast in de setting.

Je mag prima een mening hebben ook een andere, maar dit is wat ik vind en daarom open ik het op forumzaken.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:22

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:24

Dat werd weg gewuifd omdat het niet te doen is, een 18+ gedeelte. Dat heeft Bart uitgebreid uitgelegd.

Met betrekking tot alle niet-paardgerelateerde zaken die besproken worden, dat is ook allemaal al een keer uitgelegd. Dus bespaar jezelf de energie van het reageren in dit topic en ga lekker zoeken op oudere topics.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:24

Ik snap persoonlijk ook gewoon oprecht niet waarom mensen zouden walgen van deze dingen. Dingen zoals menstruatie en je schaamhaar bijhouden of juist niet. Dat zijn toch gewoon zaken die elke vrouw heeft en meemaakt? Als je echt kokhalzend achter de computer zit vind ik het oprecht een soort van zielig voor je :(:)

Als mijn kind op haar 11e op bokt zou vragen welke tampon ze zou moeten gebruiken zou ik het eerder jammer vinden dat ze het niet aan mij vraagt. Achter die plasjes bloed en slijm komt ze vanzelf wel hoor :'), hoezo zou een kind van 11 dat niet mogen weten? Ik werd ook erg vroeg ongesteld als eerste van mijn klas had het toen juist wel fijn gevonden als ik zoiets aan meerdere mensen kon vragen, tuurlijk zitten er lollige antwoorden tussen, maar ook genoeg serieuze.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:25

Dus ongesteldheid moet besproken worden op een 18+ gedeelte? Ik vind dat eerlijk gezegd wel heel extreem. Een 11 jarige mag geen topic daar over openen? Wat nou als die 11 jarige al ongesteld is? Oeh vooral niet over praten hoor, das taboe! Ieeeeuuwwww! Nee dat is gezond...
Ik heb daar ook nergens gelezen dat geadviseerd werd wat jij zegt? Er werd besproken wat iedereen deed met paardrijden als je ongesteld bent. Is dat voor jou dan werkelijk al too much?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:25

Trouwens, meiden van 11 worden gewoon ongesteld, dus waarom ze nu tegen tampons moeten worden beschermd :?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:27

Mah, mij stoort het an sich niet zo, ook omdat ik het niet zo vaak tegenkom.. Al snap ik niet echt dat die topics niet gesloten worden, aangezien er een centraal topic over menstruatie en anticonceptie loopt.. Daar kunnen toch alle vragen neergezet worden?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:27

Zwerte schreef:
Dus ongesteldheid moet besproken worden op een 18+ gedeelte? Ik vind dat eerlijk gezegd wel heel extreem. Een 11 jarige mag geen topic daar over openen? Wat nou als die 11 jarige al ongesteld is? Oeh vooral niet over praten hoor, das taboe! Ieeeeuuwwww! Nee dat is gezond...
Ik heb daar ook nergens gelezen dat geadviseerd werd wat jij zegt? Er werd besproken wat iedereen deed met paardrijden als je ongesteld bent. Is dat voor jou dan werkelijk al too much?

Ik heb daar zelf nog gereageerd in een poging mensen te waarschuwen dat ze het tegen een kind van 11 hebben. Waarna het uiteraard gewoon weer doorging.

Een 18+ gedeelte lijkt me idd helemaal geen slecht plan nee. Kan je ieeeeeeeeeewww zeggen maar ik ben er wel voor. En dat dat niet haalbaar is kan ik me dan nog enigzinds indenken maar kan het dan niet een beetje ingedimd worden met de reacties over bilnaden en plassen bloed?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:29

PenP2014 schreef:
Zwerte schreef:

Ik heb daar zelf nog gereageerd in een poging mensen te waarschuwen dat ze het tegen een kind van 11 hebben. Waarna het uiteraard gewoon weer doorging.

Een 18+ gedeelte lijkt me idd helemaal geen slecht plan nee. Kan je ieeeeeeeeeewww zeggen maar ik ben er wel voor. En dat dat niet haalbaar is kan ik me dan nog enigzinds indenken maar kan het dan niet een beetje ingedimd worden met de reacties over bilnaden en plassen bloed?

Maar wat is er zo ieuw aan een bilnaad of een plasje bloed?

En Bart heeft al uitgelegd dat een 18+ gedeelte niet haalbaar is, dus dat idee is van de kaart.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:30

Joh, ze doen er toch niemand kwaad mee als ze het hebben over het harsen van de bilnaad :?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:30

PenP2014 schreef:
Zwerte schreef:

Maar kindjes van 11 hebben ook bilnaden en als ze pech hebben komt er ook regelmatig een plas bloed uit hun doos. Waarom is dat dan taboe voor kindjes van 11?

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:31

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Plassen bloed zijn nu eenmaal de werkelijkheid van een vrouw, ik snap je probleem écht niet.

Britta31

Het gaat nu al een uur over tampons,schaamlippen,anaalbeharing,menstruatie en o ja de vagina en lees net ook het woord piemel.Dat is toch niet de bedoeling van dit topic.Maar we lezen wel "gedwongen" mee met dit topic.En de kids ook.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 10-07-14 12:39, in het totaal 3 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:32

Er is altijd nog een verschil tussen taboe en dingen de gewoon te ver gaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:33

Tja we zijn allemaal mensen met billen, haar en vagina's (of piemels natuurlijk ;-)). Lijkt mij heel natuurlijk en niet taboe waardig eigenlijk, dus nee ik snap oprecht de ophef niet. In de supermarkt liggen de tampons toch ook in het openbaar? Zelfs een kleuter kan ze zien. Geen punt hoop ik.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:34

troi schreef:
Tja we zijn allemaal mensen met billen, haar en vagina's (of piemels natuurlijk ;-)). Lijkt mij heel natuurlijk en niet taboe waardig eigenlijk, dus nee ik snap oprecht de ophef niet. In de supermarkt liggen de tampons toch ook in het openbaar? Zelfs een kleuter kan ze zien. Geen punt hoop ik.

Die moeten ook achter slot en grendel :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:35

PenP2014 schreef:

Ik denk dat dat nou net het hele punt is: jij vind het te ver gaan. Een heleboel anderen niet, die vinden het doodnormaal.

Ik hoef ook niet te lezen wat een ander doet het haar rond haar anus, welke tampon iemand gebruikt of hoe haar lipjes er vandaag bij hangen. Maar als iemand anders het wel kan lezen en het niet expliciet tegen de regels van bokt in gaat, dan heb ik alleen de keuze om dat topic over te slaan.
11 jarige kindertjes hebben hun eigen stukje bokt: Young Rider Talk. Komen ze op het 'grote mensen bokt' dan kan het zijn dat ze daar grote mensen onderwerpen tegen komen. Het is dan aan hun ouders om ze te begeleiden met die informatie en daar met ze over te praten, om in de gaten te houden wat ze lezen.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:36

Iris82 schreef:
Waarom denk je dat kinderen van 11 daar niets aan hebben dan? Ik denk dat het juist fijn is voor kinderen van 11 die met tampongebruik worstelen dat ze zeer specief dingen uitgelegd krijgen waardoor ze beter begrijpen hoe het werkt.

Naar een ander forum? Er zijn toch wel meer topics die totaal niet paardgerelateerd zijn?
Gewoon een kwestie van een rood kruisje.

In dat topic ging het gewoon netjes aan toe, wel zeer specifiek, maar wel gewoon netjes.
Dat moet toch geen probleem zijn?

Ben ik nou de enige die hier heel hard om moest lachen? :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:36

Ik denk dat kinderen eerder onzeker worden van mensen die doen alsof het heel erg vies en taboe is dan door mensen die een beetje jolig doen alsof het heel normaal is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:39

PenP2014 schreef:

Waarom wil je je eigen normen en waarden opdringen aan anderen?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:39

lieveli schreef:
PenP2014 schreef:

Waarom leg jij mensen woorden in de mond?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:41

PenP2014 schreef:
lieveli schreef:

Waarom leg jij mensen woorden in de mond?

Nou ja, zeggen dat dingen "gewoon te ver gaan" is wel een beetje besluiten dat jouw normen en waarden normaal zijn, en dat die van anderen blijkbaar niet kloppen :).

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:42

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt