Bokt shopt logo weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:32

Nee SN, er staat nergens in dat jij als forumgebruiker toestemming geeft aan Bokt dat zij jouw foto's mogen bewerken naar eigen inzicht. (Zou wel een bak zijn trouwens. :+)

Lusitana

Ben ik nu de enige die het een drama op niks af vindt? De foto is mooier zonder het op kleiner formaat toch onleesbaar geworden logo en het is niet meer dan een lokkertje om het topic in te gaan, en daar staat de fotograaf toch gewoon in het middelpunt van de belangstelling en staan op alle fotos een logo?

Met zo´n foto op postzegelformaat gaat heus niet iemand aan de haal ofzo.

En als men toestemming moet gaan vragen over dit soort dingen, laat dan het hele uitgelicht maar weg, of beter laat de mensen die een logo het belangrijkste vinden er dan maar uit.

Het is maar een aardigheidje, een gunst, geen beroepsmatige overeenkomst ofzo.

Anoniem

@Nini_roosje dan nog, ik gebruik mijn logo zodat andere mensen weten dat het mijn foto is en niet dat een of andere persoon bijdehand gaat zitten doen met kijk eens wat een mooie foto's ik heb gemaakt...
Het is schending van privacy recht en als ik een teammie's profiel jat en dat op mijn profiel zet met 'kijk eens, dit is mijn paard' dan gaat iedereen door het lint, maar dit mag wel...

Bovendien, als ik in de uitgelicht zou komen en ze zouden vragen joh mag dat logo eraf; geen probleem! Maar niet zo achterbaks doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:33

magda_90 schreef:
Anoniem schreef:
Vanaf de andere kant hebben fotograven aan bokt een heel groot gratis platform, wat hun publiciteit en uiteindelijk geld oplevert.
Het heeft 2 kanten.

Dat is geen vrijbrief dat jan en anderman zonder toestemming foto's mag verbouwen.

Dat schrijf ik toch ook ;)

Citaat:
Maar het is idd geen vrijbrief. Maar persoonlijk zou ik me er niet druk over maken. Al is enige opheldering wel gepast.

Citaat:
Dat was idd netter geweest

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:33

Jemig, wat kunnen mensen zwaar tillen aan iets :P
Als het zo ontzettend erg is als mensen foto's kunnen misbruiken, kun je het ook niet op internet plaatsen....

En ik zie ook niet dat uitgelicht alleen in het belang van bokt is, topics worden aanzienlijk meer keer bekeken daardoor, dus is zeker ook in het voordeel van plaatser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:35

Lusitana schreef:
Ben ik nu de enige die het een drama op niks af vindt? De foto is mooier zonder het op kleiner formaat toch onleesbaar geworden logo en het is niet meer dan een lokkertje om het topic in te gaan, en daar staat de fotograaf toch gewoon in het middelpunt van de belangstelling en staan op alle fotos een logo?

En als men toestemming moet gaan vragen over dit soort dingen, laat dan het hele uitgelicht maar weg, of beter laat de mensen die een logo het belangrijkste vinden er dan maar uit.

Gelukkig ben ik niet de enigste die zo denkt _/-\o_

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:36

Heb Amanda een pb gestuurd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:37

Iris82 schreef:
Nee SN, er staat nergens in dat jij als forumgebruiker toestemming geeft aan Bokt dat zij jouw foto's mogen bewerken naar eigen inzicht. (Zou wel een bak zijn trouwens. :+)

sorry was maar een reactie op wat het misschien had kunnen zijn.
stond ook bij dat ik het niet heb opgezocht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:38

Ik vind het wel degelijk not done. Als een andere gebruiker dit doet op bokt volgt er ook een sanctie omdat je zoiets gewoon niet doet. Waarom is het dan nu geen issue?
Wat is er zo moeilijk aan een pbtje sturen aan de gebruiker met de vraag of die een andere foto kan aanleveren zonder logo? Ja, dat kan misschien een dagje duren, maar kom op, het is Uitgelicht, daar staat geen tijdsdruk op.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:39

SusanH schreef:
Heb Amanda een pb gestuurd.

Dito.

Door te zeggen, het is een klein ding dus het mag. Waar eindigt het dan?

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:40

Bizar dit. Bokt is lekker bezig de laatste tijd :\

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:41

Anoniem schreef:
Lusitana schreef:

Gelukkig ben ik niet de enigste die zo denkt _/-\o_

Eerste wat ik dacht "Meid stuur ff een pb dat je het niet zo tof vind. waarschijnlijk krijg je dan wel een opheldering"
TS is gewoon de eerste die het opvalt en het niet leuk vind.

Staat in de regels dat het gebeurt voor uitgelicht, niet voor andere doeleinden.
bokt verbouwt geen foto's behalve de copyright weg voor een plaatje wat nog geen penny op dr site zou zetten.

Brainless

Hoe maak je kenbaar als je helemaal niet in uitgelicht wil komen te staan?
Of geef je automatisch toestemming aan Bokt dat ze je foto's daarvoor mogen gebruiken?

Sure_lee

Ik vind het ook niet netjes. Ben erg benieuwd naar een verklaring...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:42

minikatje schreef:
bokt verbouwt geen foto's behalve de copyright weg voor een plaatje wat nog geen penny op dr site zou zetten.

Zo, prachtig compliment voor degene die de foto's maakt := :P

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:42

Doanique schreef:
@Nini_roosje dan nog, ik gebruik mijn logo zodat andere mensen weten dat het mijn foto is en niet dat een of andere persoon bijdehand gaat zitten doen met kijk eens wat een mooie foto's ik heb gemaakt...
Het is schending van privacy recht en als ik een teammie's profiel jat en dat op mijn profiel zet met 'kijk eens, dit is mijn paard' dan gaat iedereen door het lint, maar dit mag wel...

Bovendien, als ik in de uitgelicht zou komen en ze zouden vragen joh mag dat logo eraf; geen probleem! Maar niet zo achterbaks doen.

Ze mogen enkel en alleen het logo er af shoppen wanneer de de foto rechtenvrij kopen....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:44

Cayenne schreef:
minikatje schreef:

Zo, prachtig compliment voor degene die de foto's maakt := :P

_O-
oja, staat er wel een beetje lomp nu.
doelde op de afmetingen :+

*gaat liter koffie naar binnen gieten*

Leverage

Re: Bokt shopt logo weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 12:44

Ik ben bezig met het versturen van een berichtje naar Amanda met de vraag om opheldering :)

magda_90

Re: Bokt shopt logo weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:45

Ze heeft die van mij al geopend/gelezen. :j

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:46

Ik vind het niet netjes. TS vraagt niet om uitgelicht en dus ook niet om verwijdering van het copyright. Daarnaast staat bokt nog steeds niet boven de wet, ongeacht of dit nu in de voorwaarden staat of niet, als het van de wet niet mag, mag het niet :n .
Laatst bijgewerkt door xSogno op 19-06-14 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:47

K ben erg benieuwd..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:47

Iris82 schreef:

Het gaat om een aanpassinkje dat niet het onderwerp veranderd op een piepklein fotootje dat een paar dagen op de voorpagina staat in een piepklein kantlijn rubriekje...
Niet om naar willekeur bewerkte foto´s op normaal formaat waar dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:48

Doanique schreef:
Als Leverage nou had gevraagd of ze alsje-alsjeblieft in uitgelicht mocht... Er wordt toch gestemd voor uitgelicht, Leverage heeft er dus niks over te zeggen en heeft ook geen toestemming gegeven. Nu is het natuurlijk leuk om in de uitgelicht te staan maar dat logo er af gaat echt nergens over. Pak dan een andere foto. :roll:

Nee, er word niet gestemd. Je kan wel temmen, maar het is geen 'meeste stemmen gelden' Amanda kiest welke foto's het worden :)

Vind dit overigens ook niet netjes, even toestemming vragen voor je een foto aanpast lijkt me niet meer dan logisch.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:48

Raar iets hoor..
Kan me best voorstellen dat mensen dat niet leuk vinden! :j

Staat er nu ook weer eentje van de shet in de zee. Ook logo eraf gehaald, terwijl dat op zo'n klein plaatje echt niet zou storen.. :n

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:49

Ik ga dit even volgen :)