Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Het gekke is dat het beleid een aantal jaren geleden wel degelijk harder was en veel meer lik op stuk. Dat was toen ook weer niet goed, want er werd te weinig rekening gehouden met omstandigheden, er werd te snel ingegrepen.. etc. etc. Op verzoek van de Bokkers is er toen dus het e.e.a. veranderd.
Een perfect forum bestaat niet.
Dat er nog mensen op Fok komenAlhoewel ook daar zijn gezellige topic's te vinden.
Nessie schreef:Die meid over de bruine en zwarte paarden noemt in een ander topic een paard ook eng mismaakt, denk dat ze erop uit is om te katten
Ik merk ook niet veel van een grimmigere stemming. Vroeger zelf een nare ervaring meegemaakt op Bokt. Zitten gewoon toen en nu ook rotte appels tussen maar dat heb je overal.
Nessie schreef:Die meid over de bruine en zwarte paarden noemt in een ander topic een paard ook eng mismaakt, denk dat ze erop uit is om te katten
Ik merk ook niet veel van een grimmigere stemming. Vroeger zelf een nare ervaring meegemaakt op Bokt. Zitten gewoon toen en nu ook rotte appels tussen maar dat heb je overal.
alltimapanda schreef:Ik was er beetje klaar mee. Maar als ik dus om een mening vraag moet ik het ook gelijk doen van mensen zoals hun het willen.
Rocamor schreef:alltimapanda schreef:Ik was er beetje klaar mee. Maar als ik dus om een mening vraag moet ik het ook gelijk doen van mensen zoals hun het willen.
Joh, ik vind je nu dat je er wel een handje van begint te krijgen om je gelijk ergens te halen he?! Na een aantal topics waar je geen zieltjes kon winnen (en die uiteindelijk zijn gesloten), probeer je het hier weer en neem je hier het topic over? En ik moet zeggen dat ik de bokker die jou een domme geit vond over het algemeen een gerespecteerde bokker vind met heeeeeel veel kennis. En ik kan heeeeeeel goed begrijpen dat sommigen een uitgesproken mening hebben over bepaalde uitlatingen of gedrag (edit: in het algemeen, even niet specifiek op alltimapanda!!).
Overigens vind ik het vijandige op Bokt nog wel meevallen, althans in de topics die ik zie. Soms in het heetst van de strijd worden wat heftiger dingen gezegd. Ben blij dat niet op alles gemodereerd wordt, dan krijg je helemaal zo'n kleuterklas: Juuuuuffffff, Jantje zegt xxx tegen mij.
@ Petrichor, als die tekst die je eerst aanhaalde de letterlijke tekst is, dan kan ik me er daar niet aan storen. Als ze later aangeeft dat ze een bepaald paard eng mismaakt is, dan kan ik me voorstellen dat ik ook eerder denk aan een "treiteraar". Maar zonder de achtergrond info, die jij kennelijk wel hebt, vond ik het niet eens een heel nare opmerking.
M_D_H schreef:Maar het werkt 2 kanten uit he.
Ik hen jouw topic toevallig ook gelezen en je vraagt meningen maar wilt tegelijkertijd geen mening aannemen van anderen...
Daar weken je irritaties mee op en dan krijg je vragen als, waarom vraag je het dan?
Sammie schreef:[***] schreef:Hahahha!Vroeger moest je, je typemachine pakken, letters uit de krant knippen, knutselen, plakken, versturen enz voordat je een beetje knappe "doodsbedreiging" in elkaar geknutseld had. Tegenwoordig heb je dat in een "vloek en een zucht" geregeld.
Weet je ik denk dat de schroom gewoon lager ligt. We denken allemaal wel eens in gedachten iets grover of bozer, maar weten dat in een gesprek of na nog een keer nadenken altijd wel wat netter te verwoorden of we denken laat maar. Maar geschreven lijkt dat toch een stuk anders te liggen. Dan gooien we soms alles er direct uit. Dat is een proces dat sommige mensen echt moeten leren en anderen nooit zullen leren.![]()
En een andere probleem is dat je gewoon soms niet weet hoe een geschreven tekst bedoeld is en ook dat iemand in gedachten iets zo bedoeld, maar het warrig opschrijft waardoor de boodschap niet overkomt. En iemand in zijn reactie andere conclusies trekt en dus vanuit die gedachten er naar kijkt![]()
Maar ik vind het de afgelopen tijd wel meevallen hoor. Iig op de plekken waar ik kom
Ayasha schreef:Ik heb bokt kwa beleid thans nooit anders gekend dan zoals het nu is. Altijd meteen tussen komen... Ipv ze het gewoon te laten uitsparren.
antje_vip schreef:Dat is feitelijk onjuist. Het gaat over een vijandige sfeer, iemand geeft een voorbeeld van hoe die persoon een bepaalde opmerking of sfeer ervaart. Ipv denken oké die persoon heeft die en dat soort opmerkingen als niet prettig ervaren, misschien de volgende keer kijken of het iets anders gemeld kan worden met toch dezelfde boodschap plaats je deze opmerking? Wie schiet er in de verdediging? Waar gaat het nu fout?Dit topic gaat nu wéér over alltimeapanda, hè?
Sammie schreef:Als is het de paus die iemand een domme geit noemt, dat moet je gewoon niet doen. Al zijn er tig redenen te bedenken qua frustratie om het wel te doenDus begrip dat je het denkt prima, zo neer pennen beter van niet.
alltimapanda schreef:M_D_H schreef:Maar het werkt 2 kanten uit he.
Ik hen jouw topic toevallig ook gelezen en je vraagt meningen maar wilt tegelijkertijd geen mening aannemen van anderen...
Daar weken je irritaties mee op en dan krijg je vragen als, waarom vraag je het dan?
ik nam de meningen aan maar ik hoef daar toch niks mee te doen? want dan had ik wel gevraagd wat moet ik doen:p
Petrichor schreef:Ja want het mag allemaal alleen maar ja en amen en totale adoratie zijn.Tja laatst een reactie in een topic waar iedereen vol trotst zijn bruine of zwarte paard laat zien, waarop een bokker reageert: Een enkeling springt eruit en verder is het een behoorlijke manege bij elkaar haha.
Dat soort reacties vind ik het jammer en wat mij betreft mag daar wel wat aan gedaan worden.
Verder vind ik bokt erg gezellig!
alltimapanda schreef:@M_D_H
ik kreeg er wel een idee van en weet dat het nu ook niet handig is enzo. maar als mensen gelijk zeggen van je moet het niet doen moet ik dat van hun en daar erger ik me beetje aan.
M_D_H schreef:alltimapanda schreef:@M_D_H
ik kreeg er wel een idee van en weet dat het nu ook niet handig is enzo. maar als mensen gelijk zeggen van je moet het niet doen moet ik dat van hun en daar erger ik me beetje aan.
Ik snap wat je bedoelt, maar je kan dan ook denken, oké ze bedoelen het misschien wel goed of oke ik ben het er niet mee eens omdat.
Dan geef je argumenten waarom je het er wel of niet mee eens bent en daar bereik je meer mee dan de kon in de krib te gooien.
Snap je?
Het zijn kleine nuance verschillen die er voor zorgen dat mensen aardig of bot tegen je zijn