Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:fourseasons schreef:Maar in de paardensport zijn er nou eenmaal héél erg veel verschillende manieren en oplossingen. Iedereen doet het weer anders dus dat iedereen het goede advies, al is het maar naar jouw mening, geeft is al niet te behalen.
Dat is ook niet erg, dat is juist verrijkend. Maar het is zo jammer dat men niet andermans advies in zijn waarde kan laten.
De een zal een paard een trap tegen zijn ribben geven, de ander slingert een leadrope tegen zijn kop, nog iemand anders zet hem achteruit, een vierde negeert slecht gedrag en beloont het gewenste en een vijfde haalt hem uit de situatie. Kan allemaal en het zou fijn zijn als het ook allemaal gewoon genoemd kon worden zonder dat poster 4 poster 2 gaat afmaken, soms zelfs nog met hulp van vriendjes uit een HKtopic, dreigPB's en al. Dat onderlinge respect naar elkaar mis ik vaak.
LadyMadonna schreef:Goh, ik weet precies waar je het over hebt
Maar goed, stel dat ik een topic open dat mijn paard bijt (ik noem maar ff wat), dan zit ik niet te wachten op adviezen van: ga maar grondwerken, van personen die amper weten wat grondwerk is.
Of van: geef m een knal voor z'n harses, van iemand die 3x een paard van dichtbij heeft gezien....
Joolien schreef:Nu loopt er bijv een topic, waarin veel mensen zien dat de ts gevaarlijk bezig is. Dan snap ik ook wel dat men wat heftiger reageert.
Urielle schreef:Ik weet niet of ik val onder de mensen die weten waar ze het over hebben of dat ik dat alleen denk (op dressuurmatig gebied en het inrijden van jonge paarden dan, een mens kan niet alles weten![]()
)
maar voor mij geldt iig dat ik bepaalde onderwerpen al zo veel langs heb zien komen en dat ik weet wie erop af komen en hoe een topic verder verloopt. Dus ik bespaar me vaak de moeite en de ergernis. En bepaalde antwoorden kun je op Bokt niet (meer) zetten dus dat doe ik ook niet meer (antwoorden als: geef dat paard alsjeblieft een keer een enorme knal voor zijn appel als hij bij het longeren weer eens bovenop je probeert te springenwant nee, met dat paard 'moet je grondwerk doen' of die moet je 'wegbrengen naar een hotemetotige paardenfluisteraar' en het kan ook nog zijn dat hij protesteert in het vooruitzicht dat er ooit een niet passend zadel opkomt of hij heeft natuurlijk last van zijn tanden of rug
)
Gini schreef:lizy29 schreef:Volledige topics over dat alles sielugh is en bitten en boomzadels per definitie slecht zijn en bitloos en boomloos geweldig sla ik maar over.
En dat vind ik eigenlijk jammer. Want zonder nu een discussie hierover te willen beginnen. Door deze topics bij voorbaat al naast je neer te leggen, vernauw je je blik en je kennis juist. Uiteraard zit er veel kaf tussen het koren, dat is niet alleen op bokt zo, maar ik leg nooit topics bij voorbaat naast me neer of doe ze af als onnozel, nitwit,....
Ik probeer altijd na te denken. Erover nadenken betekent niet altijd het er meteen mee eens zijn. Maar gewoon even denken wat staat er precies in de openingspost en kan dit kloppen? Zo ja, wat kan ik er mee doen.
Again, zonder over dit onderwerp hier een discussie te willen starten, maar wat wordt er heel vaak gezegd in topics die de nadelen van het bit aanhalen? Kom, laten we het allemaal in koor zeggen. 3...2...1: bij goed bitgebruik is er niets aan de hand. En daarmee wordt de discussie dan afgedaan, want, tja, die uitspraak klopt op zich wel. Maar ik ga dan nadenken, want is het wel zo simpel? Wat is goed bitgebruik? En hoe vaak wordt goed bitgebruik toegepast? Die ene keer dat je je paard omhoogtrok omdat die gras wou eten, toen deed je hem veel pijn, is dat gerechtvaardigd? Etc etc.
Ik leg niet zomaar een topic naast me neer onder het mom: hahaha, domme nitwit, waar kom jij nu weer mee af.
En dat is meteen het meest heikele punt van dit onderwerp: wanneer is kennis goed? Wanneer het in je straatje past? Wanneer het eigenlijk een bevestiging is van wat al gekend is?
LadyMadonna schreef:Mijn oude naam is geen geheim hoor
LadyMadonna schreef:Cayenne: bokt evolueert..... Maar evolueert bokt de goede kant op? Wil bokt zich profileren als een forum waar gedegen kennis met elkaar gedeeld wordt of als een pennyforum waar we pony's beter maken met groentesoep?
"
LadyMadonna schreef:Opletten dat dit niet verzand in een wel of niet Nh topic. Dat was mijn opzet niet
Urielle schreef:Dat is ook niet erg, dat is juist verrijkend. Maar het is zo jammer dat men niet andermans advies in zijn waarde kan laten.
De een zal een paard een trap tegen zijn ribben geven, de ander slingert een leadrope tegen zijn kop, nog iemand anders zet hem achteruit, een vierde negeert slecht gedrag en beloont het gewenste en een vijfde haalt hem uit de situatie. Kan allemaal en het zou fijn zijn als het ook allemaal gewoon genoemd kon worden zonder dat poster 4 poster 2 gaat afmaken, soms zelfs nog met hulp van vriendjes uit een HKtopic, dreigPB's en al. Dat onderlinge respect naar elkaar mis ik vaak.