Kinderen zijn kinderen.... Probeer daar op in te spelen. Niet met de grond gelijk maken, dat vind ik zo jammer...
Niet alleen bij de kids hier trouwens..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chimello schreef:Omdat een aantal van die kinderen een behoorlijk grote muil hebben tegenover volwassenen en dan vind ik het niet vreemd dat ze op hun plaats gezet worden. Zo herinner ik me een topic over gewicht waar een tiener zo vals reageerde dat ik meerdere berichten heb getemd.
Maar ik ben het ook met je eens dat sommige volwassenen echt een tikkeltje minder hard mogen reageren op kinderen. Vooral als ze toch duidelijk zien dat het om een kind gaat, die denken nu eenmaal anders. Een meisje mag een pony, so what, kraak haar vooral zo dusdanig af dat ze er een trauma van oploopt want daar schiet je veel mee op. Op dat opzicht heb je zeker gelijk ja.
chantaleddie schreef:dit gebeurd zo vaak hier. ik ben zelf 14 en had dat eerst ook op mijn profiel staan maar je mag hier geen mening hebben ofzo omdat je 14 bent. ik heb het er maar vanaf gehaald terwijl dat niet nodig zou moeten zijn. een leeftijd zegt niet alles.
ik las dat topic ook net, schandalig eigenlijk ik vind het heel realistisch dat ze er tenminste over nadenkt wat het allemaal wel niet kost.
een leeftijd maakt niet uit. als ik 14 ben maar ben opgegroeid met paarden om me heen en weet wat het is of een volwassene die er nooit wat mee heeft gehad en net een jaartje op een manege rijd. wie zou er dan meer weten?
omdat je ouder bent betekend het dat je een grote bek mag hebben en als mensen die jonger zijn dan jou en die vertellen hun mening zijn ze ineens brutaal.
ik vind het belachelijk maar dat is mijn mening
chelle_dora schreef:chimello schreef:Omdat een aantal van die kinderen een behoorlijk grote muil hebben tegenover volwassenen en dan vind ik het niet vreemd dat ze op hun plaats gezet worden. Zo herinner ik me een topic over gewicht waar een tiener zo vals reageerde dat ik meerdere berichten heb getemd.
Maar ik ben het ook met je eens dat sommige volwassenen echt een tikkeltje minder hard mogen reageren op kinderen. Vooral als ze toch duidelijk zien dat het om een kind gaat, die denken nu eenmaal anders. Een meisje mag een pony, so what, kraak haar vooral zo dusdanig af dat ze er een trauma van oploopt want daar schiet je veel mee op. Op dat opzicht heb je zeker gelijk ja.
Dit dus. Lang niet ieder kind of iedere puber is hulpeloos, zielig en vervelend, zijn er genoeg die een verdomd groot bekkie bij zich hebben.
En er zijn gelukkig ook een hoop volwassenen die op elkaar hakken, die 20 jaar in leeftijd verschillen (hakken gebeurt dan beide kanten op overigens dus alle jongere volwassenen zijn ook niet per definitie zielig).
Ik kijk voornamelijk in actieve onderwerpen en let dan niet altijd erop of ik op YRT zit. Wanneer ik dit doorheb doe ik wel mijn best om mijn reacties dan een stuk meer te nuanceren, maar zoals gezegd word ,er zijn ook genoeg 'kinderen' die zich op de subforums begeven wat bedoeld is voor de volwassenen.
Als je daar dan dus op een volwassen manier op reageert, krijg je 9 van de 10x de mededeling dat de bokker 'jong is ja, doe normaal'. Ja, alsof iedereen ieder profiel na gaat lopen, nog even los van het feit dat lang niet iedereen z'n leeftijd erop zet![]()
Zou het wel fijn vinden als je bij actieve onderwerpen bepaalde subfora eruit kan filteren en met mij wel een stuk meer, dat zou denk ik al een hoop problemen schelen. Als er dan kinderen zijn die zich alsnog op de 'volwassen' subfora begeven (al dan niet vergezeld van een te grote mond) dan ben ik het er wel mee eens; wil je met de grote mensen mee doen, dan moet je ook kunnen incasseren..
Edit: en ik heb ook in het genoemde topic gereageerd wat in de OP staat, en ik vind het heel vervelend dat mijn berichten als dusdanig lelijk zijn ervaren dat ik ervoor op m'n vingers ben getikt door een moderator, terwijl het absoluut mijn doel niet was om TS belachelijk te maken en ik ook via PB nog wat tips en links door heb gestuurd, en in het topic ook een link had gestuurd over een van haar vraagstukken.
De PB die ik daar echter over terugkreeg was onbeschofter dan dat ik ben geweest in het topic, dus moet zeggen dat ik iets minder medelijden heb inmiddelsDesondanks vind ik het heel vervelend dat mijn berichten blijkbaar ook vervelend zijn opgevat terwijl ze niet zo bedoeld waren.
quartel schreef:Zouden we de mods niet kunnen vragen er wat scherper op te zijn?
Ik zou het zo fijn vinden als dit topic het doel zou kunnen halen dat er ook daadwerkelijk iets mee veranderd.
Ik bedoel.........dan heeft het nog een beetje zin toch?
Jolien87 schreef:Tja, gek genoeg zien velen dat soort berichten als aanleiding om het alleen maar erger te maken voor zo iemand.
Wel fijn voor je dochter dat het uiteindelijk is opgelost, maar haar topic zal daar vast niet bij geholpen hebben.
Marga schreef:Op dit moment worden dit soort berichten verwijderd en krijgen de gebruikers een privébericht. Helaas kunnen we niet 24 uur achter de computer zitten en gebeurd het soms dat een topic te lang blijft doorgaan. In zo'n geval mag je altijd even een moderator een privébericht sturen die wel online is. Die kan dan even een tijdelijk slotje op het topic zetten zodat het niet teveel uit de hand loopt.
Hoeveel scherper zouden jullie het willen zien?quartel schreef:Zouden we de mods niet kunnen vragen er wat scherper op te zijn?
Ik zou het zo fijn vinden als dit topic het doel zou kunnen halen dat er ook daadwerkelijk iets mee veranderd.
Marga schreef:Op dit moment worden dit soort berichten verwijderd en krijgen de gebruikers een privébericht. Helaas kunnen we niet 24 uur achter de computer zitten en gebeurd het soms dat een topic te lang blijft doorgaan. In zo'n geval mag je altijd even een moderator een privébericht sturen die wel online is. Die kan dan even een tijdelijk slotje op het topic zetten zodat het niet teveel uit de hand loopt.
Hoeveel scherper zouden jullie het willen zien?quartel schreef:Zouden we de mods niet kunnen vragen er wat scherper op te zijn?
quartel schreef:Dat is al fijn om te horen in ieder geval!!
Scherper in de zin dat mensen leren dat het onthoofden van een jongere niet meer zonder resultaat zal zijn en het gewoon niet meer gedurfd word?
Soms zal het nodig zijn wat rechter voor zijn raap te zijn maar soms komt het ook compleet uit de lucht vallen . Ik vind een aanval van een volwassene eigenlijk nooit op zijn plek omdat die beter zou moeten weten. Die zouden dan gewoon het topic moeten verlaten en iets anders gaan doen. Ik begrijp ook wel dat men niet 24/7 alles in de gaten kan houden, wat dat betreft is dan misschien een beetje hulp van de bokkers ook helemaal niet verkeerd. Zo kunnen we wellicht met elkaar het een beetje beter maken?? Een slotje vind ik voor de TS dan ook weer sneu omdat dan de betere informatie er ook niet meer komt te staan. Persoonlijk zou ik liever willen dat diegene die zich misdraagt aangepakt word. Maar misschien is dat ook wel wat naïef?
AlexandraM schreef:ik vind bokt sowieso vaak een vijandige sfeer hebben als je in hun ogen iets raars zegt.
veel beter is om rustig tips te geven en op een geciviliseerde manier je mening over brengen en onderbouwen.
Dan luisteren mensen, anders luisteren ze toch niet.
Dat is dan ook de rede dat ik vaak al prive mensen beantwoord.