Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chelle_dora schreef:Er word altijd geopperd dat dit voornamelijk een paardenforum is, de rest is leuk voor erbij, maar niet waar het forum voor opgezet is.
Dat er andere subfora zijn dat klopt, maar die zijn in verhouding kleiner en is niet het doel geweest van het opzetten van bokt, anders had het wel 'huisvrouwent' geheten ofzo.
Ik vind het onzinnig om overal maar een afgesloten deel van te maken. Als je 'enge dingen' wilt bespreken die je hebt meegemaakt die maar een select groepje mag weten, start je een pb groepje of ga je naar een hulpverlener toe. Kinderen zijn tegenwoordig echt niet meer zo onwetend als voorheen hoor, en ze hebben al een hoop gelezen en gezien in het nieuws, op tv, of op het internet, want je komt overal bij, je hoeft niet eerst je ID te scannen ofzo.
Wat betreft leeftijd invoeren; je krijgt dan denk ik een hele hoop schaduw accounts (niet goedgekeurd) die dan een andere leeftijd invoeren; immers word er namelijk ook in discussies wel eens aangeraden om even naar de leeftijd van een bokker te kijken en daar de felheid van reageren op aan te passen; een 12 jarige pak je anders aan dan een 40jarige, dus moet zo'n bokker 2 accounts aanmaken om in het 18+ gedeelte ook weer mee te lezen en eventueel te praten.
Nee, ik zie er geen voordelen van. Als je iets kwijt wilt wat 18+ is, zet dit dan in de titel of in het topic, of zet het beknopt neer ofzo. Maar om nou alles af te gaan schermen.. Het is en blijft een paardenforum.
Geen trauma-forum, geen seks-forum, dus om nou overal aparte subfora nog voor bij te gaan maken...
Anders is het end zoek; dan kunnen er ook prima huisdieren-topics in uitgelicht, want heuy, dat zijn ook fototopics! Of uit de kunst (foto) topics die niets met paarden te maken hebben; maar dan komt ook de regel "het is een paardenforum, geen kippenforum"... En daar ben ik het helemaal mee eens.
chelle_dora schreef:Ik zeg ook niet dat er enkel over paarden gesproken kan en mag worden, excuseer me daarin. Maar dat is wel waar bokt voor is opgezet, niet om de perikelen van huismoeders te bespreken en jeugdtrauma's en drugsgebruik.
Veel van die bokkers die meer op LZP hangen dan ITP's/RT Discussies bijvoorbeeld hebben zelf geen paarden meer, maar vinden het wel gezellig hier; ja nogal logisch dat die zich meer op LZP laten zien dan dat ze topics maken waarin ze vragen wat ze met hun paard aanmoeten
chelle_dora schreef:"ik wilde een schaduwaccount aanvragen, en nu kan ik je voor 100% garanderen dat dat word afgewezen; "jonge meelezers".
terwijl het wel een verhaal is wat voor sommige mensen erge veel informatie kan geven.
En dit is iets waar je in een echt leven zeker niet mee te koop loopt."
Dan zou ik me toch wel afvragen dat als de informatie zo erg is, of dat dan iets is wat je op het internet neer moet zetten. Als je een extreem ongezouten mening wilt hebben, kan je altijd nog naar fok.nl, genoeg ongezouten meningen daar en daar hebben ze precies het beleid wat je wil hebben.
quera schreef:chelle_dora schreef:"ik wilde een schaduwaccount aanvragen, en nu kan ik je voor 100% garanderen dat dat word afgewezen; "jonge meelezers".
terwijl het wel een verhaal is wat voor sommige mensen erge veel informatie kan geven.
En dit is iets waar je in een echt leven zeker niet mee te koop loopt."
Dan zou ik me toch wel afvragen dat als de informatie zo erg is, of dat dan iets is wat je op het internet neer moet zetten. Als je een extreem ongezouten mening wilt hebben, kan je altijd nog naar fok.nl, genoeg ongezouten meningen daar en daar hebben ze precies het beleid wat je wil hebben.
En als ze nou niet naar fok.nl wilt omdat ze daar nooit zit en het wel op bokt wil zetten omdat ze hier al jaren zit en weet hoe de mensen hier zijn.
quera schreef:In het begin waren de regels niet zo extreem scherp. Nu mag je weinig tot niks meer zeggen. En daarbij wie weet was ts er eerst niet klaar voor om dit te willen delen. En ik weet heelveel mensen die dingen willen zeggen en/of bespreken maar dit niet durven door het beleid van bokt van tegenwoordig.
lrtj_ schreef:Dan doe je iets als Young rider talk en older rider talk ofz dan valt het ook niet op als ze daar niet kunnen posten.
claudiadvx schreef:ik zie ook het probleem niet haha. anders maken ze toch gewoon een ander profiel aan? waar ze wel 18+ zijn kunnen ze er alsnog in
claudiadvx schreef:precies de nieuwsgierigheid overwint echt wel!
Anoniem schreef:claudiadvx schreef:precies de nieuwsgierigheid overwint echt wel!
Maar wanneer er een leeftijd ingevoerd moet worden, ligt de verantwoordelijkheid niet meer bij bokt. Als mensen dat bewust omzeilen is het eigen verantwoording.
Daarbij kan het deel idd een andere naam krijgen dan 18+ deel. En gewoon niet zichtbaar, voor 18 -
Pearlx schreef:claudiadvx schreef:ik zie ook het probleem niet haha. anders maken ze toch gewoon een ander profiel aan? waar ze wel 18+ zijn kunnen ze er alsnog in
Ja inderdaad als iemand persé 18+ dingen wil lezen kan die een ander profiel aanmaken, maar als je persé 18+ dingen wil lezen dan ga je op google en pak je een forum waar dat meer voorkomt lijkt me zo.
Dit is juist bedoeld voor de mensen die ongewild soms op een topic komen waar misschien 18+ dingen in voorkomen. 'Gewoon stoppen met lezen' doe je dan toch al niet meer vanwege nieuwsgierigheid. Ik ben zelf ook wel eens op een forum gekomen toen ik nog heel jong was waar ik dingen tegenkwam waarvan ik niet eens wist wat het was en dus ging opzoekenIk had liever gewild dat het dan afgeschermd stond.