18+

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:54

Nou ik moet eerlijk zeggen ik zie meer reacties op lpz en mw dan op itp of iets dergelijks. En zoals er gezegd is het moet jeugdjournaal proof zijn ;) dus dat soort dingen kan je niet op bokt zetten zonder een waarschuwing of ban te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:57

chelle_dora schreef:
Er word altijd geopperd dat dit voornamelijk een paardenforum is, de rest is leuk voor erbij, maar niet waar het forum voor opgezet is.

Dat er andere subfora zijn dat klopt, maar die zijn in verhouding kleiner en is niet het doel geweest van het opzetten van bokt, anders had het wel 'huisvrouwent' geheten ofzo.

Ik vind het onzinnig om overal maar een afgesloten deel van te maken. Als je 'enge dingen' wilt bespreken die je hebt meegemaakt die maar een select groepje mag weten, start je een pb groepje of ga je naar een hulpverlener toe. Kinderen zijn tegenwoordig echt niet meer zo onwetend als voorheen hoor, en ze hebben al een hoop gelezen en gezien in het nieuws, op tv, of op het internet, want je komt overal bij, je hoeft niet eerst je ID te scannen ofzo.

Wat betreft leeftijd invoeren; je krijgt dan denk ik een hele hoop schaduw accounts (niet goedgekeurd) die dan een andere leeftijd invoeren; immers word er namelijk ook in discussies wel eens aangeraden om even naar de leeftijd van een bokker te kijken en daar de felheid van reageren op aan te passen; een 12 jarige pak je anders aan dan een 40jarige, dus moet zo'n bokker 2 accounts aanmaken om in het 18+ gedeelte ook weer mee te lezen en eventueel te praten.

Nee, ik zie er geen voordelen van. Als je iets kwijt wilt wat 18+ is, zet dit dan in de titel of in het topic, of zet het beknopt neer ofzo. Maar om nou alles af te gaan schermen.. Het is en blijft een paardenforum.
Geen trauma-forum, geen seks-forum, dus om nou overal aparte subfora nog voor bij te gaan maken...

Anders is het end zoek; dan kunnen er ook prima huisdieren-topics in uitgelicht, want heuy, dat zijn ook fototopics! Of uit de kunst (foto) topics die niets met paarden te maken hebben; maar dan komt ook de regel "het is een paardenforum, geen kippenforum"... En daar ben ik het helemaal mee eens.

Kijk eens voor de grap bij een aantal bokkers bij het kopje "forumgebruik" heel veel heb de hoogste precentages op de niet paarden fora.. Ik denk namelijk dat bokt nooit zo groot zou zijn geworden als er enkele over paarden gesproken zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:58

Ik zeg ook niet dat er enkel over paarden gesproken kan en mag worden, excuseer me daarin. Maar dat is wel waar bokt voor is opgezet, niet om de perikelen van huismoeders te bespreken en jeugdtrauma's en drugsgebruik. :=

Veel van die bokkers die meer op LZP hangen dan ITP's/RT Discussies bijvoorbeeld hebben zelf geen paarden meer, maar vinden het wel gezellig hier; ja nogal logisch dat die zich meer op LZP laten zien dan dat ze topics maken waarin ze vragen wat ze met hun paard aanmoeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:01

chelle_dora schreef:
Ik zeg ook niet dat er enkel over paarden gesproken kan en mag worden, excuseer me daarin. Maar dat is wel waar bokt voor is opgezet, niet om de perikelen van huismoeders te bespreken en jeugdtrauma's en drugsgebruik. :=

Veel van die bokkers die meer op LZP hangen dan ITP's/RT Discussies bijvoorbeeld hebben zelf geen paarden meer, maar vinden het wel gezellig hier; ja nogal logisch dat die zich meer op LZP laten zien dan dat ze topics maken waarin ze vragen wat ze met hun paard aanmoeten :+

Maar bokt is ook niet opgezet voor lekkere recepten, Hoe je in 30 dagen slank kunt worden, Hoe leuk katten in gekke plekken zijn en ga zo maar door.

Als er behoefte aan is waarom niet? Als jij er geen behoefte aan hebt kijk je er toch niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:04

Klopt, maar die dingen zijn niet afgeschermd. Wat ik al zei, een 12jarige die over 18+ dingen wil lezen, kan dat toch wel. En waar trek je dan de grens, 18+ of 16+? Want 16+ers zijn ook wijs genoeg om dat soort dingen te kunnen lezen, dus wat ik al zei, waar trek je de grens, en hoe zorg je ervoor dat ze dan echt uit dat 18+ topic blijven?

Daarbij komt, een forum waar verschillende delen afgeschermd zijn, vind ik niet echt uitnodigend :+

Edit: begrijp me niet verkeerd, want ik snap het punt, maar bokt is juist zo laagdrempelig omdat het toegankelijk is voor iedereen. Wat is het volgende, dat je pas in rijtechnische discussies mag reageren als je aangetoond hebt dat je M rijdt, omdat je anders niet weet waar je het over hebt?

Overigens vind ik dat er vrij veel gezegd kan worden op bokt, maar loopt het echt uit de hand, dan grijpen de mods in ja. Maar het is niet zo dat je niks kan en mag zeggen hier, maar je moet wel uitkijken hoe je het zegt en wat je zegt natuurlijk.

Neem dit topic; er staat 18+ in de topictitel en prompt reageren er genoeg 12/13jarigen die zeggen ' tja ik kon het niet laten om te kijken :+ ' wat logisch is.
Denk je dan echt dat die zich tegenhouden door een afgesloten subforum? Accountje maken met andere leeftijd en je kan erin..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 12:01

Maar..
hoe fair is het dan?
want ik, als "oudere" moet op mijn woorden letten wegens de jongere meelezers.
Zeker in 2013 is het beleid erop aangescherpt, wat ik al zei; zelfs in mijn huiskamertje met een vast topic en vaste gebruikers waren er een aantal gewoon echt de banketstaaf.
En dan krijg ik de waarschuwing: jouw post was niet jeugdjournaalproof.
met mij vele anderen.
en dan praat ik niet over bestialiteit, pedofilie, nee. Ik zei het woordje "vingeren".
En dan letterlijk als een quote omdat ik lag te huilen op de bank vanwege new kids turbo, een film die o.a. shamalarabs ook zat te kijken.

kom op, ik mag geen gekkigheid meer zeggen, vanwege alle jonge kids en het 'alle leeftijden' fora gebeuren, en begrijp me niet verkeerd want dat is goed... dat alle leeftijden.

maar mensen verlaten bokt inderdaad omdat de regels zo scherp zijn geworden.
Laat het mes dan aan twee kanten snijden en zorg dat ook de oudere 18+ mensen een klein deel krijgen.

ik wilde een schaduwaccount aanvragen, en nu kan ik je voor 100% garanderen dat dat word afgewezen; "jonge meelezers".
terwijl het wel een verhaal is wat voor sommige mensen erge veel informatie kan geven.
En dit is iets waar je in een echt leven zeker niet mee te koop loopt.

en diegene die zegt: "dan zoek je proffesionele hulp".
soms lucht een hart meer op door een groep objectieve mensen erop los te laten.
meer mensen, meer ervaringen. Meer meningen, ongezouten.
een bokker kan hard zijn, maar een psychiater zal altijd netjes blijven. Terwijl ik soms behoefte heb aan iemand die mij niet kent en mij ongezoute hun mening deelt. En ja, dat is niet altijd leuk, maar ik heb een aantal eye openers gehad waar ik ze dankbaar voor ben.

Anoniem

Re: 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:05

"ik wilde een schaduwaccount aanvragen, en nu kan ik je voor 100% garanderen dat dat word afgewezen; "jonge meelezers".
terwijl het wel een verhaal is wat voor sommige mensen erge veel informatie kan geven.
En dit is iets waar je in een echt leven zeker niet mee te koop loopt."

Dan zou ik me toch wel afvragen dat als de informatie zo erg is, of dat dan iets is wat je op het internet neer moet zetten. Als je een extreem ongezouten mening wilt hebben, kan je altijd nog naar fok.nl, genoeg ongezouten meningen daar en daar hebben ze precies het beleid wat je wil hebben.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:07

Wel een goed idee,
er is ook een deel lzp daar worden soms ook pikante dingen in gevraagd.
Leeftijd controleren word inderdaad erg lastig, zeker omdat niet iedereen altijd even eerlijk daarin is. je zou via een sofienummer systeem kunnen werken, maar denk niet dat iedereen die zomaar af gaat staan. Dus het is een goed idee maar niet te controleren.
Wat betreft schaduwaccounts, ja dat is lastig. De een krijgt hem heel makkelijk en de ander niet. Maar ik denk dat het lastig is omdat er al zo vaak nep accounts zijn die onzin posten.
Je kan ook je eigen schaduwaccount zijn gewoon een info over jezelf posten en geen info in je profiel zetten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:12

Opzich geen slecht idee! Op Bokt is voor bijna alles wel een plekje, maar het 18+ miste ik al een beetje. Dit gebeurt op veel fora. Jonge meiden melden zich hier overigens vooral aan om over paarden te lezen/praten. Niet omdat er zoveel volwassen dingen worden besproken. Daar heb je andere fora staan met veel meer inhoud over dat soort zaken en daar zullen mensen die persé 'volwassen dingen' willen lezen eerder terecht komen. Leeftijd controleren kun je nooit, maar het zal iniedergeval wel wat mensen pittige details besparen die ze misschien niet wilde lezen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:13

chelle_dora schreef:
"ik wilde een schaduwaccount aanvragen, en nu kan ik je voor 100% garanderen dat dat word afgewezen; "jonge meelezers".

Dan zou ik me toch wel afvragen dat als de informatie zo erg is, of dat dan iets is wat je op het internet neer moet zetten. Als je een extreem ongezouten mening wilt hebben, kan je altijd nog naar fok.nl, genoeg ongezouten meningen daar en daar hebben ze precies het beleid wat je wil hebben.

En als ze nou niet naar fok.nl wilt omdat ze daar nooit zit en het wel op bokt wil zetten omdat ze hier al jaren zit en weet hoe de mensen hier zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:15

quera schreef:
chelle_dora schreef:

En als ze nou niet naar fok.nl wilt omdat ze daar nooit zit en het wel op bokt wil zetten omdat ze hier al jaren zit en weet hoe de mensen hier zijn.

Als ze hier al jaren zit en dus weet hoe de mensen zijn, weet ze ook hoe het beleid is :+ Dat is nooit een probleem geweest, tot je een trauma wil bespreken en dan moet alles maar wijken. Ik vind echt, als het een dusdanig erg iets is wat besproken dient te worden, dan ben je imo beter af bij professionele dienstverlening.

Overigens vind ik het beleid erop helemaal niet zo vreselijk, want er loopt op het moment ook een topic over misbruik en die is ook nog niet op slot.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:17

In het begin waren de regels niet zo extreem scherp. Nu mag je weinig tot niks meer zeggen. En daarbij wie weet was ts er eerst niet klaar voor om dit te willen delen. En ik weet heelveel mensen die dingen willen zeggen en/of bespreken maar dit niet durven door het beleid van bokt van tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:17

quera schreef:
In het begin waren de regels niet zo extreem scherp. Nu mag je weinig tot niks meer zeggen. En daarbij wie weet was ts er eerst niet klaar voor om dit te willen delen. En ik weet heelveel mensen die dingen willen zeggen en/of bespreken maar dit niet durven door het beleid van bokt van tegenwoordig.

Wat ik al zei, er loopt op het moment een topic over misbruik en die is niet gesloten. Zo erg is het allemaal dus niet, maar je moet wel een beetje uitkijken hoe je dingen verwoord en dáár vind ik niks mis mee.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:21

18+ is juist een redenen om aan te klikken..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:23

Dan doe je iets als Young rider talk en older rider talk ofz dan valt het ook niet op als ze daar niet kunnen posten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:01

lrtj_ schreef:
Dan doe je iets als Young rider talk en older rider talk ofz dan valt het ook niet op als ze daar niet kunnen posten.

Op de meeste fora is die categorie dan gewoon niet eens zichtbaar voor accounts onder de 18. Dan wekt het ook geen nieuwsgierigheid omdat je het simpelweg niet kan zien.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:04

Ik vind dat gewoon onzin. YRT ook, bij sommige topics kan ik het begrijpen, maar een 15-jarige die M start en om rijtechnische adviezen vraagt..? Dat is gewoon mensen pesten. Als jonge gebruikers iets beginnen te lezen wat wel erg 18+ is, dan merken ze dat vanzelf en of ze stoppen dan met lezen, of ze willen het wel weten en lezen verder. Ik zie heel het probleem niet.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:05

ik zie ook het probleem niet haha. anders maken ze toch gewoon een ander profiel aan? waar ze wel 18+ zijn kunnen ze er alsnog in

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:06

Precies, dat deed ik ook altijd. Was altijd op alle websites minimaal 18, keek als klein kind ook gewoon 18+ films, heb die heisa nooit gesnapt en mijn ouders gelukkig ook niet.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:09

claudiadvx schreef:
ik zie ook het probleem niet haha. anders maken ze toch gewoon een ander profiel aan? waar ze wel 18+ zijn kunnen ze er alsnog in

Ja inderdaad als iemand persé 18+ dingen wil lezen kan die een ander profiel aanmaken, maar als je persé 18+ dingen wil lezen dan ga je op google en pak je een forum waar dat meer voorkomt lijkt me zo.

Dit is juist bedoeld voor de mensen die ongewild soms op een topic komen waar misschien 18+ dingen in voorkomen. 'Gewoon stoppen met lezen' doe je dan toch al niet meer vanwege nieuwsgierigheid. Ik ben zelf ook wel eens op een forum gekomen toen ik nog heel jong was waar ik dingen tegenkwam waarvan ik niet eens wist wat het was en dus ging opzoeken :+ Ik had liever gewild dat het dan afgeschermd stond.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:15

precies de nieuwsgierigheid overwint echt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:19

claudiadvx schreef:

Maar wanneer er een leeftijd ingevoerd moet worden, ligt de verantwoordelijkheid niet meer bij bokt. Als mensen dat bewust omzeilen is het eigen verantwoording.

Daarbij kan het deel idd een andere naam krijgen dan 18+ deel. En gewoon niet zichtbaar, voor 18 -

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:20

Anoniem schreef:
claudiadvx schreef:

Maar wanneer er een leeftijd ingevoerd moet worden, ligt de verantwoordelijkheid niet meer bij bokt. Als mensen dat bewust omzeilen is het eigen verantwoording.

Daarbij kan het deel idd een andere naam krijgen dan 18+ deel. En gewoon niet zichtbaar, voor 18 -

Hier ben ik het mee eens. En inderdaad als je bewust gaat handelen om op een 18+ gedeelte te komen is het je eigen probleem als je iets leest wat je misschien niet wilde weten. Juist voor die jonge mensen die er perongeluk in verzeild raken zou het een goede oplossing zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:22

Als ze nieuwsgierig zijn willen ze het weten en als ze het willen weten willen ze het niet niet weten.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:27

Pearlx schreef:
claudiadvx schreef:

Ja inderdaad als iemand persé 18+ dingen wil lezen kan die een ander profiel aanmaken, maar als je persé 18+ dingen wil lezen dan ga je op google en pak je een forum waar dat meer voorkomt lijkt me zo.

Dit is juist bedoeld voor de mensen die ongewild soms op een topic komen waar misschien 18+ dingen in voorkomen. 'Gewoon stoppen met lezen' doe je dan toch al niet meer vanwege nieuwsgierigheid. Ik ben zelf ook wel eens op een forum gekomen toen ik nog heel jong was waar ik dingen tegenkwam waarvan ik niet eens wist wat het was en dus ging opzoeken :+ Ik had liever gewild dat het dan afgeschermd stond.

Maar ik ga er toch van uit dat ouders van echt jonge kinderen wel meekijken met wat hun kinderen doen op het internet.