Slotje voor overleg ????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:45

Wanneer je het gesprek op Bokt hebt geplaatst is dat inderdaad ook tegen de Bokt Regels, maar we zien niet alle berichten op Bokt dus als het bericht niet door ons is aangepast waarna je bericht hebt gekregen, hebben we het niet gezien. :)

Ook ik wil even ophelderen dat ik inderdaad nooit gezegd heb dat de TS een cyberpester is, zeker niet. Het topic is een vorm van cyberpesten. Want pesten kan een eenmalig iets zijn of een stelselmatig iets: voor beide is op Bokt geen ruimte, of het nu een bewuste actie is of zoals waarschijnlijk hier het geval is: van geen kwaad bewust.
Daarbij is het natuurlijk geen gegeven dat de jongen het niet onder ogen krijgt: Bokt is openbaar en het verhaal is als hij de TS kent gemakkelijk naar hemzelf terug te herleiden. Het kan dus. Het is belangrijk altijd in je achterhoofd te houden dat Bokt openbaar is. :j

Wat betreft het 'meten met twee maten', feitelijk meten we natuurlijk met zoveel maten als er moderators zijn. Iedere mod is een individu die een eigen weg in het modereren zit. Nu mogen daar natuurlijk geen lijnrechte verschillen in zitten en zijn er ook zeer duidelijke afspraken, regels en richtlijnen die we volgen. Soms kan het echter dat mods een andere inschatting maken. Of dat hier ook het geval is kan ik niet bevestigen, maar we zijn allemaal mensen achter de groene naam. Zoveel moderators, zoveel meningen en inschattingen.

Overigens zie ik niet dat er excuses worden bedacht voor het slotje op het topic. Het slotje is geplaatst omdat het topic diverse Bokt Regels overtrad, dat zijn geen excuses maar het is een naleving van de Regels zoals we die al jaren hanteren. Niets meer, niets minder.

LovingTweety

Re: Slotje voor overleg ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:49

Is het dan niet eens een idee om die meningen en inschattingen erbuiten te houden en je dan ook als een modje te gaan gedragen? Tuurlijk is het fijn dat dat op vrijwillige basis gebeurd, maar in een functie zoals MOD kan je het eigenlijk niet maken om zulke uiteenlopende meningen te hebben....

Ik blijf het dubbel vinden, echt cyberpesten met naam, toenaam en bewijs is 'onbegonnen' werk. Maar dit, waarbij geen naam, woonplaats oid bekend is valt onder cyberpesten....

......

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:50

De redenen voor een slotje kunnen best acceptabel zijn, al vind ik smaad veel te ver gaan, maar ik ben het ermee eens dat er met twee of meerdere maten wordt gemeten. Dit zie ik wel vaker. De ene mag een botte opmerking maken, de ander krijgt een waarschuwing. Uit een reltopic worden sommige opmerkingen wel verwijderd, andere, minstens zo erge posts blijven gewoon staan. Dit suggereert wiilekeur of misschien juist partijdigheid?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:52

Leo schreef:
Wanneer je het gesprek op Bokt hebt geplaatst is dat inderdaad ook tegen de Bokt Regels, maar we zien niet alle berichten op Bokt dus als het bericht niet door ons is aangepast waarna je bericht hebt gekregen, hebben we het niet gezien. :)

Ook ik wil even ophelderen dat ik inderdaad nooit gezegd heb dat de TS een cyberpester is, zeker niet. Het topic is een vorm van cyberpesten. Want pesten kan een eenmalig iets zijn of een stelselmatig iets: voor beide is op Bokt geen ruimte, of het nu een bewuste actie is of zoals waarschijnlijk hier het geval is: van geen kwaad bewust.
Daarbij is het natuurlijk geen gegeven dat de jongen het niet onder ogen krijgt: Bokt is openbaar en het verhaal is als hij de TS kent gemakkelijk naar hemzelf terug te herleiden. Het kan dus. Het is belangrijk altijd in je achterhoofd te houden dat Bokt openbaar is. :j

Wat betreft het 'meten met twee maten', feitelijk meten we natuurlijk met zoveel maten als er moderators zijn. Iedere mod is een individu die een eigen weg in het modereren zit. Nu mogen daar natuurlijk geen lijnrechte verschillen in zitten en zijn er ook zeer duidelijke afspraken, regels en richtlijnen die we volgen. Soms kan het echter dat mods een andere inschatting maken. Of dat hier ook het geval is kan ik niet bevestigen, maar we zijn allemaal mensen achter de groene naam. Zoveel moderators, zoveel meningen en inschattingen.

Overigens zie ik niet dat er excuses worden bedacht voor het slotje op het topic. Het slotje is geplaatst omdat het topic diverse Bokt Regels overtrad, dat zijn geen excuses maar het is een naleving van de Regels zoals we die al jaren hanteren. Niets meer, niets minder.

En die ook al jaren voor de twee maten en frustratie zorgen onder Bokkers omdat ze in veel gevallen te vaag zijn. Ook in dit geval. Want er worden hele gesprekken tussen partners, werkgevers/werknemers en noem maar op geplaatst op Bokt waar niks aan gedaan wordt. Het is ook echt een domme regel. Want bijna alles is prive communicatie. Als iemand steun vraagt omdat ze thuis in elkaar geslagen wordt en daarbij verteld wat thuis gebeurt en gezegd wordt mag dat wel, maar een FB gesprek weer niet. Te vaag dus.

Ik krijg vaak het gevoel dat de regels bij meerdere mods naar eigen voordeel worden uitgelegd, en sorry, maar hier zijn de twee maten vaak te veel verschillend om te zeggen een mod is een individu en een ieder schat de situatie anders in. Het verschil is te groot.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:52

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:53

Gini schreef:
Als privé communicatie niet mag, gooi dit topic dan ook maar op slot
[LZP] Ooit een gevangene geschreven?

:')

dat is wel een typisch voorbeeld van persoonlijke info verspreiden zonder dat diegene het weet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:59

Sizzle schreef:
Iemand die zo ver doorslaat in leugens heeft bijna altijd danwel zware problemen of slechte bedoelingen. Hoe grappig dat soms kan zijn, meestal is de achtergrond erg triest.

Helemaal mee eens. Dit soort personen moet je dan ook (tegen zichzelf) in bescherming nemen en niet belachelijk maken op een (openbare) website.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:01

Giolli schreef:
Gini schreef:

dat is wel een typisch voorbeeld van persoonlijke info verspreiden zonder dat diegene het weet.

Dat is niet waar.. ;)

Wat ik mij wel kan voorstellen is dat juist dit topic wordt genoemd omdat er genoeg mensen zijn op bokt die er niet mee geconfronteerd willen worden.

Wat uiteraard een ander verhaal is. En sluiten ze het, dan sluiten ze het..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 28-01-14 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:11

Ik snap aan de ene kant ergens wel dat het topic is gesloten maar...
ik weet destijds nog dat ene topic van dat meisje met de efteling jongen. daar werden toen ook 'conversatie's openbaar gemaakt' niet helemaal wel, maargoed, vergelijkbaar. (topic in beginpost bedoel ik nu)
Hij heeft zelf gekozen ervoor om te liegen, dus maakt hij zichzelf belachelijk, niet ts. Plus die berichten op fb... die zou je eigenlijk ook voor altijd kunnen terug vinden en dat gaat nooit meer er vanaf, of je ze nu verwijdert of niet.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:15

Ik snap ook niet dat het topic op slot is gegooid.
En het "rare mensen op marktplaats" topic dan? Daar word ook prive communicatie in besproken, daar wordt ook gelachen over andermans rug, maar dat is dan wel goed?
Kan iemand mij uitleggen waarom dat wel acceptabel is, maar dit betreffende topic niet?
In beide gevallen worden andere mensen uitgelachen en in beide gevallen word er prive communicatie openbaar gemaakt, zonder dat de betreffende partij waar het over gaat er van op de hoogte is.

Een beetje opheldering is wel op zijn plaats.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:17

Ja echt jammer dat hij op slot zit!! Had zo een topic hierover al verwacht!!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:58

Giolli schreef:
IHN schreef:
Giolli, ik zeg nergens dat je een akelig mens bent. Ik heb het ook niet over jouw akelige eigenschappen...of je je erin herkent of niet mag je zelf invullen.

Het enige wat ik zeg, is dat ik het een akelige eigenschap vindt wanneer mensen het nodig vinden over de rug van iemand anders lol te hebben. Dat is gewoon mijn mening...graag geen dingen invullen die ik niet zo gezegd heb. Dank u.

En dat doe ik toch volgens jou?

IHN schreef:
Geerke, ben het met je eens....liegen is ook al fout natuurlijk. Maar als hij nou denkt dat hij door gewoon te doen, gewoon niet interessant is/niemand iets met hem te maken wil hebben, whatever? Ik vind dat dus sneu.
Kijk, en als je zoiets meld...alla. Maar dat je dan bewust met een hele groep mensen dingen gaat verzinnen, om hem nog meer leugens te ontlokken...nee, ik kan er niet bij. Vind het een hele akelige eigenschap.

Je spreekt je zelf een beetje tegen. :')

Nou niet om te zeiken, hoor...maar ik heb het toch echt over een groep mensen :D . Dus over iedereen die meedoet. En jij maakt ervan dat ik je een vreselijk mens vindt....heb ik nooit gezegd...vind ik ook helemaal niet, want ik ken je verder persoonlijk niet eens.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:05

Giolli schreef:
Gini schreef:

Hier wil ik ook even op inhaken. In dit topic wordt geen informatie gegeven die niet ook gewoon op internet te vinden is. Daarnaast wordt van de gevangenen veelal alleen de voornaam gebruikt en kom je zonder zijn/haar achternaam+nr nog niet veel verder.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:12

Mavelle schreef:
Hier wil ik ook even op inhaken. In dit topic wordt geen informatie gegeven die niet ook gewoon op internet te vinden is. Daarnaast wordt van de gevangenen veelal alleen de voornaam gebruikt en kom je zonder zijn/haar achternaam+nr nog niet veel verder.

Maar er staan wel enkele foto's van gevangenen in ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:15

Oh, maar ik heb helemaal niets tegen dat topic hoor. Maar ik snap dus de grens niet zo goed. Natuurlijk is het betreffende gesloten topic misschien niet het meest sympathieke, maar eigenlijk wordt er toch heel weinig gedeeld. Voor hetzelfde geld heeft Giolli alles verzonnen op een saaie vrijdagavond. :+
Ik snap dat de grens tussen lekker lol maken en cyberpesten heel dun is, dat is in het werkelijke leven ook zo, maar ik snap niet waarom dit bv. niet mag en andere topics waarin exen en schoonmoeders op een niet zo vriendelijke manier besproken worden wel. Voor de desbetreffende anonieme personen kan het toch even kwetsend aankomen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:17

Mavelle schreef:

En ik wel? Ik heb niet eens zijn voornaam genoemd.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:47

Giolli schreef:
Mavelle schreef:

En ik wel? Ik heb niet eens zijn voornaam genoemd.

Vind ik dat jouw topic gesloten moet worden dan?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:50

Mavelle schreef:
Vind ik dat jouw topic gesloten moet worden dan?

Zegt ze dat dan?
Ze geeft gewoon aan dat er bij haar ook niet is te zien om wie het gaat :) .

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:57

Ergens kan ik wel begrijpen dat er een slotje op staat, maar op de 1e pagina staat ook: soms word een topic op slot gezet, dat zakt nar onder en word nooit meer iets mee gedaan... nog even een mod opmerking met een heropening of waarom het topic gesloten blijft vind ik dan eigenlijk altijd op zijn plaats..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:00

Ik heb zo'n gevoel dat dit een ellenlange discussie gaat worden. Uiteindelijk heeft het geen zin want het andere topic blijft gewoon op slot. :+
Ik wil wel een nieuwe aanmaken? :') Ghehe..

Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:26

Gini schreef:
Oh, maar ik heb helemaal niets tegen dat topic hoor.

Ik moet zeggen, dank je voor de heads up! :D We zijn elders neergestreken. :)

En giolli, ik zou het gewoon proberen, hahaha! Maar dat ben ik :))

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:33

x_Kaat_x schreef:
Ik snap aan de ene kant ergens wel dat het topic is gesloten maar...
ik weet destijds nog dat ene topic van dat meisje met de efteling jongen. daar werden toen ook 'conversatie's openbaar gemaakt' niet helemaal wel, maargoed, vergelijkbaar. (topic in beginpost bedoel ik nu)

Hij heeft zelf gekozen ervoor om te liegen, dus maakt hij zichzelf belachelijk, niet ts. Plus die berichten op fb... die zou je eigenlijk ook voor altijd kunnen terug vinden en dat gaat nooit meer er vanaf, of je ze nu verwijdert of niet.

Deze persoon heeft er zelf voor gekozen om te liegen (al is dat niet zo eenvoudige keuze als je het hier nu stelt). Maar deze persoon heeft er niet voor gekozen dat op een openbaar medium wordt gekletst en met het verhaal aan de haal wordt gegaan.

(en dat fb berichten niet verwijderbaar zijn, is echt een fabeltje)
Laatst bijgewerkt door senna21 op 28-01-14 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:34

Weer zo'n 'bokkers be like' XD Genie plaatjes!

En dat bijv. het marktplaatstopic wel kan?!
Mijn interpretatie daarop is dat ook wij als bokkers de verantwoordelijk hebben om het leuk te houden. Bijvoorbeeld om informatie achter te laten als je iets post. Of te TeMmen..

Gister ook het hele topic gelezen. En buiten dat andere bokkers achter iemands rug om moesten lachen hrb IK niet veel raars gezien :) ook TS is daar heel fijn mee omgegaan in mijn ogen :) top!

En die HK-topics dan?!

Als t aan mij ligt mag op DIT topic een slotje. Wordt een lange discussie zo :')

*pakt steen en kreupt in meeleesstand*

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:42

Snollygoster schreef:
Mavelle schreef:

Maar er staan wel enkele foto's van gevangenen in ;)

En wie zegt dat de persoon op de foto daar niet vanaf weet;-)?

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:50

Giolli schreef:
Ik heb zo'n gevoel dat dit een ellenlange discussie gaat worden. Uiteindelijk heeft het geen zin want het andere topic blijft gewoon op slot. :+
Ik wil wel een nieuwe aanmaken? :') Ghehe..

[ Afbeelding ]

haha geweldig.. Denk inderdaad ook dat deze discussies geen enkel nut meer hebben.