Ook ik wil even ophelderen dat ik inderdaad nooit gezegd heb dat de TS een cyberpester is, zeker niet. Het topic is een vorm van cyberpesten. Want pesten kan een eenmalig iets zijn of een stelselmatig iets: voor beide is op Bokt geen ruimte, of het nu een bewuste actie is of zoals waarschijnlijk hier het geval is: van geen kwaad bewust.
Daarbij is het natuurlijk geen gegeven dat de jongen het niet onder ogen krijgt: Bokt is openbaar en het verhaal is als hij de TS kent gemakkelijk naar hemzelf terug te herleiden. Het kan dus. Het is belangrijk altijd in je achterhoofd te houden dat Bokt openbaar is.

Wat betreft het 'meten met twee maten', feitelijk meten we natuurlijk met zoveel maten als er moderators zijn. Iedere mod is een individu die een eigen weg in het modereren zit. Nu mogen daar natuurlijk geen lijnrechte verschillen in zitten en zijn er ook zeer duidelijke afspraken, regels en richtlijnen die we volgen. Soms kan het echter dat mods een andere inschatting maken. Of dat hier ook het geval is kan ik niet bevestigen, maar we zijn allemaal mensen achter de groene naam. Zoveel moderators, zoveel meningen en inschattingen.
Overigens zie ik niet dat er excuses worden bedacht voor het slotje op het topic. Het slotje is geplaatst omdat het topic diverse Bokt Regels overtrad, dat zijn geen excuses maar het is een naleving van de Regels zoals we die al jaren hanteren. Niets meer, niets minder.