Hoe lang "slotje voor overleg"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:38

secricible schreef:
JUIST een plek als bokt, waar minstens 60% van deze meiden te vinden is zou eens moeten gaan denken wat ze daar mee kunnen. Je hebt een bepaalde verantwoordelijkheid te nemen...
Daar heb ik niets meer aan toe te voegen, helemaal mee eens. :j

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:41

Het direct ingrijpen wat nodig is is vanwege de juridische kant.

Ceriadwen, het zijn toch echt de gebruikers die het noodzakelijk maken dat er überhaupt al moderators nodig zijn, en dat ze dus ook in moeten grijpen. Zwaktegebod? Als jij het graag zo wil zien, be my guest.

Secrideble, wij nemen onze verantwoordelijkheid. Alleen niet alles is zichtbaar voor jullie.

Naomie, een nieuwsbericht op de voorpagina geschreven door de redactie is wellicht een optie. Ik ga dat in ieder geval eens bij hun aankaarten.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:51

Fijn! Hopelijk krijgen we weer snel wat te horen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:53

Ceriadwen als het je zo dwars zit dan kan je altijd nog contact met Bart opnemen? Met deze toon en het drammen ga je in ieder geval niet verder komen lijkt mij, er is een verschil van mening over, persoonlijk worden lijkt me dan niet nodig..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:57

Naomi, ik heb zojuist de nieuwsredactie op dit topic en je voorstel gewezen.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:57

Fijn, bedankt! Ik hoop dat ze er wat mee gaan doen. :)

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:57

Persoonlijk worden? Waar dan?

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:59

Poeh dadelijk zit hier ook al een slotje op Grapje

Ik vind dat er wel over gediscussieerd over moet worden maar dan in een goed forum dinges.
het is gebeurd en aub verlaag je niet tot die mans zijn niveau mega laag ofcourse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:03

Ceriadwen schreef:
Persoonlijk worden? Waar dan?


Jahoor, blaim it on the user!

Zwaktebod!

Hier..
Voegt niks toe, de sfeer in het topic word er niet beter op, en het heeft geen nut om door te blijven discussiëren..

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:05

Heb respect voor jullie hoor, geloof me. Maar waarom een slotje op dat topic wat al jaren open is? :x Enige kans om mensen te waarschuwen is nu dus ook al weg.

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 21:06

dees_daan schreef:
Ceriadwen als het je zo dwars zit dan kan je altijd nog contact met Bart opnemen? Met deze toon en het drammen ga je in ieder geval niet verder komen lijkt mij, er is een verschil van mening over, persoonlijk worden lijkt me dan niet nodig..


Ehm, maar volgens mij was neonlight de gene die op de man ging spelen ipv op de bal.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:09

En nu weer open? :?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:13

naomi_g1998 schreef:
En nu weer open? :?


Sorry, foutje van mij. :)
Er was al overleg, ik was er alleen (nog) niet van op de hoogte. Inmiddels is het topic inderdaad weer geopend.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:14

Teller staat op zes... -O-

@muurp, aah oké, vond het al raar. :')

In een nieuwe reactie is alleen de voorletter genoemd, mag dit wel of ook niet?

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:11

Met het geleerde in dit topic in het achterhoofd stel ik de oprechte vraag of dit
[MW] Ziekenhuis/Doktoren weigeren te helpen, wat nu?

topic dan wel mag?
Het is een eenzijdig (en ik denk onvolledig) verhaal waar 2 ziekenhuizen (Almere en Utrecht) ontzettend negatief afgeschilderd worden. Is dit ook smaad en laster? Of liggen er aan dit soort topics een ander beleid ten grondslag?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:43

Ja, dat topic mag wel. Ten eerste is het doel al anders, ten tweede voldoet het topic aan de regels van het delen van negatieve ervaringen met bedrijven en instanties: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Negatieve_ ... op_Bokt.3F.

Een iets ander beleid dus omdat we het hier over bedrijven en instanties hebben.
Beleid waar het eerder over ging is overigens ook te lezen in de boktregels onder punt 11 en onder punt 14.

Edit, dan nog even voor de volledigheid artikel 261 uit het wetboek van strafrecht:

Citaat:
Artikel 261


1

Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.


2

Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.


3

Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.


Of het beweerde waar is of niet maakt hierbij niet uit. Als het beweerde niet waar is heet het ook laster.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:53

Dus dat geld dan ook voor handelsstallen zoals Janssen en v/d Hout enzo? of gelden daar weer andere regels voor.

Gelden deze regels dan ook voor mensen zoals mw. Sammorca en haar collega's?

En wat als een van die ziekenhuizen een van hun juristen een brief laat sturen dat het laster en smaad is?

Hoe komt het dat de definitie Laster en Smaad bij Bokt telkenmale anders uitgelegd of ingevuld wordt?

Hoe komt het dat er binnen bokt zo verschillend omgegaan wordt met Laster en Smaad?

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:55

Het aangehaalde artikel is niet van toepassing op het beheer van Bokt zoals het eerder aangehaalde artikel van Secirible.

Daarnaast staat heel duidelijk in de wet dus dat het door mij aangehaalde topic wel degelijk smaad is.

Alleen deze smaad mag kennelijk wel op bokt?
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 02-12-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:00

Neonlight schreef:
Deetjeeuh, waarom dat niet mag hebben Delerium en ik al diverse keren uitgelegd.

Waarom het topic op slot wel zichtbaar mag blijven? Omdat het topic dusdanig opgeschoond is dat het nu wel mag blijven staan. Waarom open geen optie is? Omdat we helaas de ervaring hebben dat dat niet goed gaat. We hebben niet de mankracht om constant en direct in te grijpen in een topic omdat mensen zich niet aan de regels houden. We kunnen talloze moderatoropmerkingen plaatsen, maar helaas worden die constant genegeerd in emotioneel beladen topics.
Nu kun je ons er daarvoor op aankijken, dat wij die mankracht niet hebben, of de gebruikers die constant de regels overtreden.


En dat is ook al tientallen keren weerlegd, maar dat word gewoon weg gewuifd. Iets wat niet klopt met je eigen beredenering word gewoon weg gewuifd of als onwaar aangemerkt. Daarnaast krijgt Ceridwian ook nog over zich heen dat ze 'dreigt' terwijl het enige wat ze doet wet artikelen quoten die misschien van belang kunnen zijn. Reacties van Neonlight zijn dan ook erg ongepast, overheersend en op de man. Iets wat voor een hoofdmod toch wel ongepast gedrag is... En die laatste zin.. :n

Maar goed, zoals ik al zei in een ander topic over een gesloten topic (gebeurd best vaak of niet) past hier ook wel weer bij

[FZ] waarom op slot?

Citaat:
De eerste keer dat er word gezegd "Oké, ik heb om deze redenen deze actie gedaan (in dit geval topic gesloten), maar zie nu dat dit misschien voorbarig was, want jullie argumenten hebben mij overtuigd. Dan zal ik mijn actie terugdraaien (in dit geval topic weer openen)." moet nog gebeuren. Want ook al triomferen de argumenten van gebruikers in een discussie met de mods, ze worden weg gewuifd of afgedaan met een tegenargument die kant nog wal slaat en de gebruikers kunnen daar niets tegen doen. Al hebben ze 100 perfecte argumenten waarom iets zo is, het moderator team is een grote muur waar je al die argumenten tegen aan kan gooien, maar er doorheen breken zal niet gebeuren.


Neonlight bewijst dat nu wel weer.

Daarnaast, smaad en laster? Daarom word het gesloten? Oké, prima. Maar dan kan je toch heel bokt zowat sluiten? Al die topics over mensen die volgens bokkers niet betaald hebben, mensen die een paard verkeerd rijden, mensen die misschien wel of niet paarden verwaarlozen... Dat is toch ook niet na te gaan. Kans dat zoiets smaad en laster is, is toch ook erg groot. Waarom mogen die wel blijven staan? Al die topics met beschuldigingen?

Zo even een greep uit een paar topics

Waarschuwen mocht toch niet? En ben benieuwd of Hartog Voerbox dit geen smaad en laster vind.
[VSW] GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Basis paardentraining word even door het slijk gehaald.
[VVDD] Mijn ervaring met "basis paardentraining"

Wedstrijdruiters weten nu in ieder geval dat ze niet op deze stal moeten zijn voor hun wedstrijdjes ;) Zal de stal vast heel blij mee zijn.
[WD-V] Privé rijden op losrijterrein van wedstrijd

Ja, eigen ervaring mag.. Maar dat is dan toch ook een onzinregel? Want wie zegt dat de eigen ervaring juist is en dat die helemaal klopt. Eigen ervaring kan net zo goed smaad en laster zijn... En dat word wel toegestaan.. En dan dit topic, ook eigen ervaring, niet? Vanwege kans op smaad en laster.. Ehh. Ben ik de enige die deze scheve verhouding gewoon niet snapt?

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:03

Nee je bent net de enige. Maar ik wacht gewoon op een niet tegenstrijdig goed onderbouwd antwoord op mijn vragen, misschien dat ik het dan een beetje meer ga snappen hoe het beleid in elkaar steekt.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:08

Ceriadwen schreef:
Dus dat geld dan ook voor handelsstallen zoals Janssen en v/d Hout enzo? of gelden daar weer andere regels voor.

Gelden deze regels dan ook voor mensen zoals mw. Sammorca en haar collega's?

En wat als een van die ziekenhuizen een van hun juristen een brief laat sturen dat het laster en smaad is?

Hoe komt het dat de definitie Laster en Smaad bij Bokt telkenmale anders uitgelegd of ingevuld wordt?

Hoe komt het dat er binnen bokt zo verschillend omgegaan wordt met Laster en Smaad?


De link die ik aanhaalde gelden voor alle bedrijven en instanties.
Het kan gebeuren dat er een smaad en laster brief van een jurist komt, wat er dan gebeurd is afhankelijk van naar wie de brief gestuurd wordt (gebruiker of naar boktbeheer) en in iedere zaak anders. Wanneer het inderdaad onder smaad en laster valt wordt een post ook verwijderd, wanneer deze er niet onder valt blijft de post staan.
De definitie smaad en laster wordt niet telkenmale anders uitgelegd of ingevuld. Dat is een constatering van jou die niet waar is.
Binnen bokt wordt er niet verschillend omgegaan, we hebben daarin een beleid die gevolgd wordt. Wellicht is dat voor jou onduidelijk omdat je niet alles meekrijgt van wat er op bokt afspeelt, en omdat je, zoals uit je posts uit dit topic blijkt, toch een andere interpretatie hebt van de wet en het internet.
Het beleid is namelijk opgesteld aan de hand van de wet en het internet. En daar zijn ook de nodige juristen mee bezig geweest.

Waar je andere post op slaat, ik kan er geen touw aan vast knopen? :?

Edit: ElineS, ik zie jou voornamelijk topics over bedrijven plaatsen, ik verwijs je daarvoor ook naar mijn eerder geplaatste link. Voor bedrijven en instanties gelden iets andere regels.

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:10

ik kan er sws geen touw aan knopen voor sommige reactie's
ik ben er gewoon helemaal overstuur van!

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:15

Daar hebben wel meer mensen last van Neonlight. Maar volgens mij is de post wel vrij duidelijk hoor.

Dus als ik het goed begrijp en ik open een topic over mevrouw Sammorca en wat er allemaal afgelopen winter gebeurd is, dan blijft die open?

Het lijkt mij standaard dat een brief van een jurist over een topic op bokt naar het boktbeheer wordt gestuurd, hoe zou iemand aan de naw gegevens moeten komen van een user?

Ik zie wel dat de definitie smaad en laster anders ingevuld wordt. Het topic uit de OP is gesloten wegens smaad en laster. Het topic wat ik net aanhaal wordt niet gesloten wegens smaad en laster. De inhoud van beide topics zijn hetzelfde. Een niet bokker wordt negatief besproken.

In de door jou aangehaalde wet 261 sr staat heel duidelijk wat smaad en laster is, daar voldoet in iedergeval het laatstgenoemde topic aan. Het eerst genoemde niet, aangezien daar de naam uitgesloopt is.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:28

Ceriadwen, ik heb je diverse links gegeven, naar de boktwiki en de boktregels, daar staan de antwoorden op je vragen in. Die antwoorden kun je prima zelf op zoeken in die linkjes.

Alleen niet op de vraag over de juristen die een brief sturen. Je moet eens weten hoeveel persoonsgegevens er online staan, vrijgegeven door de bokkers zelf. Het zal niet de eerste keer zijn dat een juridisch verzoek bij een bokker aan komt.

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:34

Pff, er is aangifte er is een mail adres en waarschijnlijk het adres van de beste meneer. Wat kan bokt er dan nog aan toevoegen? Ja waarschuwen en meiden vertellen dat ze aangifte moeten doen. Zo een topic maakt het alleen maar nog groter met de bokt meiden. Tevens is bokt al helemaal niet medeplichtig, medeplichtig betekend dat je mede je schuldig maakt aan een strafbaarfeit. Als bokt dus medeplichtig is zouden ze samen met die man moeten mailen.