Hoe verwijder je je account?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:28

Daar heb ik zo mijn redenen voor, en ik heb er geen behoefte aan dat hier in het openbaar uit te gaan leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:50

Praktische alle forums op internet aktief verwijderen op verzoek accounts...niks geen big deal.

Ik vraag mij dan ook af waarom bokt dat dan niet doet.

Ze hebben hun eigen censuur en dat is al een stukje bescherming, maar ik vraag mij af als er mensen belaagd gaan worden, denk aan jonge mensen waarbij via internet gebruikt wordt om via school en vrienden iemand kapot te maken, of dar juridisch niet is aan te vechten door ouders als blijkt dat kind een verzoek heeft ingediend en niet wordt gehonoreerd. Stel dat zo een kind zich wat aan doet en de leidraad dan naar bokt wijst....

Ook kan ik mij voorstellen dat als er iemand van bokt is overleden, dat de achtergelatenen zo een account wil wissen.
Als ik ik er niet meer ben, hoop ik dat mijn account er dan ook niet meer is.

Ook al is er een goede reden nodig, maar bokt is in de loop der jaren een babbelforum geworden. Je account laten wissen lijkt mij geen impact op het forum zelf. Er worden zoveel topics aangemaakt per dag, niemand kijkt naar topics van een week oud, na 2 weken mag er al niet meer in worden gepost.

Het opheffen van accounts zal m.i. Geen enkele zichtbare impact hebben op het forum. En ach misschien zelfs wel beter leesbaar, want er is bijna altijd stront aan de knikker alvorens een account gewist wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-11-13 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:53

Er wordt nu door het beheer aan mij doorgegeven dat je je naam niet meer in 'Gastxxx' mag laten veranderen, ook niet bij goede reden. In het verleden kon/mocht dat wel, diverse gebruikers hebben dat laten doen. Dat is wat mij voornamelijk zo irriteert, het met twee maten meten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:59

Er is doorgegeven dat we geen gastnamen meer gebruiken maar gewone neutrale namen. En je gebruikersnaam van je oude account is zojuist aangepast met de naam van jouw keuze.
Dat had toendertijd gelijk gekund maar je had dat zelf niet aangegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:00

Maar wat dan wel? Het maakt toch niet uit of je gast101 of gast1101 bent? Is toch ook een naam? In feite veranderd er toch niets? Alles blijft zoals het was alleen de naam veranderd en niemand weet wie gast 101 is....althans als je oppervlakkig leest. Weg ben je dan nog niet want in de quotes staat nog je oude boktnaam.

Ik denk dat in de loop der tijd dat internet steeds meer prive problemen gaar geven, der regelvorming daarin ook steeds meer naar bescherming van de gebruiker toe gaat. Want ik kan mij zo voorstellen dat als iemand een verzoek indient, niet gehoord wordt, erge problemen krijgt de rechtsgang kan gaan opzoeken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:00

BartVB schreef:
Wat dat betreft is de discussie hier vrij theoretisch. Voor zover ik weet zijn alle verwijder- en anonimiseerverzoeken van de afgelopen tijd allemaal naar volle tevredenheid afgehandeld.

Uit Swah's bericht blijkt dat "naar volle tevredenheid" in haar geval blijkbaar voornamelijk geldt voor het boktbeheer...
Uiteraard is de vraag wat je precies bedoeld met "de afgelopen tijd", wellicht hebben gebruikersklachten geleid tot een (recente) verandering in werkwijze?
Dat betekent dat de discussie dus niet zó theoretisch is, maar mogelijk achterhaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:02

Ok, zie nu dat er niet staat voorheen "boktnaam" zoals het eerst was. Zo kan het ook, maar als je boktnaam gelinkt wordt dan heb je nog geen anominiteit, want al je berichten zitten nu onder je nieuwe naam, dus probleem is dan niet opgelost.

Er zitten zoekers op bokt die alles graag op tafel leggen, dus je schiet er dan niets mee op..

Als je een gastaccount krijgt op je oude account en een nieuw account kan aanmaken, start je opnieuw en dat is wat sommigen wllen, of willen alles weg..

Yv_

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:41

Om even op dat berichten aanpassen terug te komen wat een modje een paar pagina's terug vertelde.

Ik vind dat hier raar mee omgegaan wordt. Ooit in het verleden had ik bonje met mijn staleigenaar en moest mijn verhaal even in korte vorm kwijt bij ons HK-topic, van allemaal meiden uit de buurt.
Ik heb speciaal geen namen genoemd toen, omdat ik wist dat die staleigenaar zocht op zijn naam en negatieve dingen. Een ander meisje uit het HK Topic had dus wel mooi zijn hele naam + naam stal neergezet.

Ik uiteraard meteen een pb naar een modje met de vraag of dat veranderd kon worden in een paar puntjes of verwijderd, dat werd als "niet geldige reden" bestempeld, want "IK had beter na moeten denken voordat ik het typte". Kan me er nog kwaad om maken. Op mijn weerwoord dat IK heb niet had getypt maar iemand anders mij zo behoorlijk in de problemen kon brengen, werd een raar antwoord gegeven en daarmee was de zaak afgedaan. Belachelijk.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:31

Ik dacht dat het op bokt niet toegestaan is om namen voluit te noemen? Bericht zou volgens de regels dus verwijder moeten worden.... Iets met meten met twee maten?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:49

Ik wordt altijd zo moe van het geklaag over bokt. Ik neem aan dat iedereen hier vrijwillig aanwezig is, daarbij op de hoogte is van de spelregels en dankzij of ondanks de spelregels er zelf voor kiest om op dit forum aanwezig te zijn.

Kan slecht tegen het eeuwige geklaag, de verwijtende vinger naar de medewerkers van bokt. Als je een probleem hebt met iemand los dat dan met díe persoon, of het betreffende boktteam op. Of niet. Als als zaken je te veel storen: je hóeft hier niet te zijn.

Maar dat klagen en zeuren over mensen die gewoon, meestal als vrijwilliger, keihard aan het werk zijn om een forum als bokt goed te laten functioneren, (en die daar bést eens een fout zullen maken, of een beslissing zullen nemen die achteraf misschien niet zo handig is) daar heb ik eigenlijk best genoeg van.

Ja, er zullen bést fouten gemaakt worden. Maar misschien maar in de discussie gewoon wél van het uitgangspunt vertrekken dat de mods hun werk in principe gewoon góed en eerlijk willen doen...

Dat zou al een stuk schelen....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:43

Punz schreef:
Ik wordt altijd zo moe van het geklaag over bokt. Ik neem aan dat iedereen hier vrijwillig aanwezig is, daarbij op de hoogte is van de spelregels en dankzij of ondanks de spelregels er zelf voor kiest om op dit forum aanwezig te zijn.

Kan slecht tegen het eeuwige geklaag, de verwijtende vinger naar de medewerkers van bokt. Als je een probleem hebt met iemand los dat dan met díe persoon, of het betreffende boktteam op. Of niet. Als als zaken je te veel storen: je hóeft hier niet te zijn.

Maar dat klagen en zeuren over mensen die gewoon, meestal als vrijwilliger, keihard aan het werk zijn om een forum als bokt goed te laten functioneren, (en die daar bést eens een fout zullen maken, of een beslissing zullen nemen die achteraf misschien niet zo handig is) daar heb ik eigenlijk best genoeg van.

Ja, er zullen bést fouten gemaakt worden. Maar misschien maar in de discussie gewoon wél van het uitgangspunt vertrekken dat de mods hun werk in principe gewoon góed en eerlijk willen doen...

Dat zou al een stuk schelen....

Als die spelregels in de loop der jaren veranderen dan kan je er niks meer mee. Toen ik me aanmelde waren de regels heel anders. Als er nu een aanpassing komt op de regels ten nadele van mij dan moet ik dat maar slikken. Wil ik dat niet, dan kan er niks aan veranderd worden want ik kan niet mijn account en mijn posts verwijderen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:30

Nee, maar wel je naam wijzigen en besluiten hier niet meer te komen.
Bokt is een een ontwikkelend medium, dynamisch in plaats van statisch. En als het zich ontwikkelt in een richting die je toenemend niet meer bevalt, dan moet je daar uiteindelijk je conclusies uit trekken..

En natuurlijk kun je het gesprek aan gaan ,en natuurlijk mag je kritisch zijn. Maar ik vind het hier te vaak nét iets te makkelijk zeuren, en net te weinig constructief, net te weinig respectvol naar een groep mensen die hard werkt op bokt mogelijk te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:43

Wellicht moet er vanuit het beheer wel een duidelijker signaal komen als de voorwaarden veranderen zodat mensen op dat moment opnieuw kunnen nadenken? Er wordt vaker gezegd dat de regels veranderd zijn in de loop der tijd dus wellicht is het wel iets waar men wat mee kan. In het kader van professionaliteit :)

Dat gezegd hebbende. Een forum kan je in mijn ogen zien als een huis. Mijn huis, mijn regels. Mensen die zich niet aan mijn regels houden kan ik uit mijn huis zetten als ik dat wil. En als zij niet blij zijn met mijn huis, dan zijn ze ook vrij om te gaan. Even goede vrienden toch? Dat hun maatjes dan wel in mijn huis mogen en willen blijven is dan het probleem van de gast. Kiezen of delen, maar loop niet de sfeer te verpesten omdat je het er niet mee eens bent.

Een kritische noot is natuurlijk alleen maar goed. Daar kan beheer ook wat mee. Maar zeuren om het zeuren levert gewoon niet zoveel op. Onderbouw je mening met duidelijke punten. In mijn ogen bereik je daar veel meer mee. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:55

Perfect verwoord Lente! Kan ik me helemaal in vinden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:58

Helemaal met Punze en Lente eens. Mooi verwoord!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:06

Interessant onderwerp.

Maar als ik weg ga uit iemands huis omdat ik het er om welke reden ook niet meer gezellig vind neem ik wel mijn spullen (berichten) mee en wil ik die daar niet achterlaten.
En ik ga er ook van uit dat de huiseigenaar me.toestemming geeft mijn jas mee te laten nemen.

Dat blijkt hier dus niet te kunnen.
Ik moet zeggen dat ik bij aanmelding hier dat niet zo begrepen heb dat het een account voor het leven is.
Niet dat ik het nu verwijderd wil hebben, maar wie weet wat de toekomst brengt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:22

Punz schreef:
Nee, maar wel je naam wijzigen en besluiten hier niet meer te komen.
Bokt is een een ontwikkelend medium, dynamisch in plaats van statisch. En als het zich ontwikkelt in een richting die je toenemend niet meer bevalt, dan moet je daar uiteindelijk je conclusies uit trekken..

En natuurlijk kun je het gesprek aan gaan ,en natuurlijk mag je kritisch zijn. Maar ik vind het hier te vaak nét iets te makkelijk zeuren, en net te weinig constructief, net te weinig respectvol naar een groep mensen die hard werkt op bokt mogelijk te maken.

Met naam wijzigen ben je er dan niet. Als ik inderdaad de conclusie trek dat de gebruikersregels mij niet meer aan staan en ik vind dat dit gevolgen heeft voor posts die ik voor die wijziging gedaan heb, dan kan ik dat niet laten verwijderen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:24

en zo is bokt het grootste paarden forum geworden...naar mijn idee als alle inactieve acounts verwijders zouden worden...zou het echt wel opruimen, veel meer schermnamen ter beschikking brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:13

Een forum is gewoon een forum zoals elk forum op internet. Bokt is daarin niets speciaals, maar gewoon een forum.

Vergelijkingen met een huis e.d zijn dan natuurlijk niet op zijn plaats, bokt wordt zo als een soort familieachtig iets gemaakt en dat is het natuurlijk niet.

Dus net als elk ander forum die gewoon je account opheft als je dat verzoekt, zou bokt ook moeten doen en geen ander zelf bedacht beleid moeten gaan voeren.